بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 از مخاطبین: برخی از مواقع شده که در تراث الف و نون مشدده (انّ) مفتوح خوانده می شود و اصلا فتحه مصححین به آنها می دهند در حالی که خبر قرار گرفته اند و از مواضع وجوب یا جواز صراحتا نبوده اما پاسخ دادند به ما ✍اصل در خبر مفرد بودن است از این رو اَنّ خواندیم و مصححین این تراث فتحه دادند . می خواستم بدانم آیا در منابع معتبری هم به این اصل استناد شده است یا خیر ؟ اگر بلی لطفا چند مورد را ذکر فرمایید 💢 پاسخ : بله در منابع معتبر بدین اصل اشاره شده که چند مورد آن را ذکر می کنیم ( آدرس ها بر اساس سایت کتابخانه فقاهت است) ؛ 📚 والأصل في الإخبار الإفراد نام کتاب : الدر المصون في علوم الكتاب المكنون نویسنده : السمين الحلبي    جلد : 5   صفحه : 90 نام کتاب : إعراب القرآن وبيانه نویسنده : درويش، محيي الدين    جلد : 10  صفحه : 299 📚  الأَصْل فِي الْخَبَر الْإِفْرَادُ نام کتاب : مغني اللبيب عن كتب الأعاريب نویسنده : ابن هشام، جمال الدين    جلد : 1  صفحه : 802 نام کتاب : حاشية الصبان على شرح الأشمونى لألفية ابن مالك نویسنده : الصبان    جلد : 1  صفحه : 296 نام کتاب : همع الهوامع في شرح جمع الجوامع نویسنده : السيوطي، جلال الدين    جلد : 1  صفحه : 375 📚 المفرد هو الأصل في الخبر نام کتاب : شرح التسهيل نویسنده : ابن مالك    جلد : 3  صفحه : 310 📚 الأصل في الخبر أن يكون مفرداً نام کتاب : جامع الدروس العربية نویسنده : الغلاييني، مصطفى    جلد : 2  صفحه : 265 📚 وَالْأَصْل فِي الْخَبَر أَن يكون اسْما مُفردا نام کتاب : شرح قطر الندى وبل الصدى نویسنده : ابن هشام، جمال الدين    جلد : 1 صفحه : 120 💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکته‌ها و اشتراک داده‌های ناب علوم حوزوی 🆔 @oloomhowzeh_ir