🔸🔸چگونه حجاب‌استایل‌ها معنای حجاب را تغییر می‌دهند؟ 🔻قرن ۱۹ میلادی پدیده حجاب‌استایل در کشور‌های سکولار مثل ترکیه، اندونزی و مالزی شیوع پیدا کرد. در ابتدا هدف از فعالیت آن‌ها در این کشور‌ها تبلیغ و ترویج حجاب بود، اما به مرور زمان مروج سبکی از حجاب شدند که از اساس حجاب را زیر سؤال برد. چند سالی است که این پدیده ناهنجار فرهنگی در اینستاگرام از سوی بلاگر‌های ایرانی دنبال می‌شود. روش سرطانی این بلاگر‌ها به این صورت است که ابتدا با ظاهری کاملاً پوشیده جلوی دوربین ظاهر می‌‎شوند و به تدریج برای تبلیغ و درآمدزایی، با بلوز و شلوار جلوی دوربین حاضر می‌شوند. تناقض اصلی آنجاست که این حجاب‌استایل‌ها با آرایش غلیظ و ناخن کاشته شده برای دنبال‌کنندگان‌شان از سبک زندگی اسلامی سخن می‌گویند. 🔻 باشگاه خبرنگاران جوان برای شناخت بیشتر درباره ماهیت فعالیت حجاب‌استایل‌ها با دکتر فاطمه محمدی، جامعه‌شناس و سیاست‌پژوه حوزه اجتماعی به گفتگو پرداخته است. 🔻«اساساً حجاب، استایل نیست که ما بخواهیم عنوان حجاب‌استایل به آن بدهیم. این واژه، یک لغت اجباری بود که در ساحت مجازی برای بلاگر‌های مختلف در فضای درآمدزایی تبلیغاتی ایجاد شد و هیچ ریشه درست معنایی در حوزه جامعه‌شناسی، جامعه‌شناختی دینی و مفاهیم مرتبط با بحث فرهنگی حجاب ندارد.» 🔻«حجاب استایل‌ها با تبدیل حجاب به استایل و استفاده از عبا به‌جای چادر به دنبال عادی‌سازی این نوع از پوشش هستند و فعالیت این بلاگر‌ها نه‌تنها تأثیر مثبتی در پذیرش حجاب نداشته بلکه ارزش‌های حجاب را دچار تغییرات منفی کرده است» @tollabolkarimeh