🔰 «راه سوم» سخنی با وجدان های بیدار که پرشمارند یادداشت تبیینی و امیدوارانه/حجت‌الاسلام معظّمی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹درباره عقده گشایی ها و هجمه های کم سابقه قدرت طلبان عرصه سیاست، در مواجه با جهاد تبیین و فعالیت‌های اجتماعی انقلابی ها، و مطالبی که از جانب خودی ها، بیان می شود و رسالت اساتید و فضلای نواندیش و انقلابی از نظر نگارنده، چند مطلب هست که خدمتتان عرض می شود. 🔹 طبیعت روشنگری این است که عده ای از مومنان و دلبستگان انقلاب عزیز اسلامی، نسبت به گوینده، حسّاس می شوند و قطعاً واکنش هایی هم نسبت به او، خواهند داشت. حالا قضیه، دو حالت دارد: ۱. یا مطلبِ گفته شده، از قبل، مورد پذیرش طرفداران انقلاب است که از اساس نیاز به روشنگری نیست؛ ۲. یا هنوز طرفداران انقلاب، به علت کم کاری امثال ما، آگاهی لازم را نسبت به آن موضوع، ندارند، لذا طبیعی است که نسبت به فرد روشنگر، موضع‌گیری می‌کنند. 🔹بنابراین یا باید با سکوت مقابل منکر یا ناهنجاری‌ها، رضایت عمومی را کسب کرد، یا چاره ای نیست از این که به مصلحت انقلاب و مردم صحبت کنیم ولو به قیمت قضاوت هیجانی برخی طرفداران عزیز انقلاب، اما به این قیمت و با این روش، احتمال رضایت خدا بیشتر است. 🔹یعنی اینکه نگارنده، صورت سومی پیدا نکرده است، که هم به گوینده، اعتراض نشود، هم انجام وظیفه طلبگی، در قبال نایب امام زمان و شهدا انجام پذیرد. 🔹اگر هم راه سومی پیشنهاد می شود، کلیاتی است که اولا واقع بینانه و عملی نیست و حتی در صورت رعایت، باز هم، عده‌ای معترض می شوند. یعنی اگرچه نظراً ، راه های زیادی وجود دارد اما عملاً راه سومی وجود ندارد و اگر کسی، راهی به نظرش می رسد قطعاً مورد استقبال گستره وسیعی از فعالان اجتماعی، واقع می شود. از مکتب سیدالشهدا برای مطلبم استمداد می کنم: قَالَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: مَنْ طَلَبَ رِضَى اَللَّهِ بِسَخَطِ اَلنَّاسِ كَفَاهُ اَللَّهُ أُمُورَ اَلنَّاسِ وَ مَنْ طَلَبَ رِضَا اَلنَّاسِ بِسَخَطِ اَللَّهِ وَكَلَهُ اَللَّهُ إِلَى اَلنَّاسِ. (حالا بگذریم که داخل سایت رسمی یک نهاد دینی، موضوعِ این حدیث شریف را ٰ شکر ٰ ! نوشته بودند🤔) اما امام حسین، می فرمایند رضایت خدا را طلب کنید(ولو به قیمت سخط و خشمِ شدیدِ مردم). 🔹حالا الحمدلله به برکت عالمان دینی، در دوران ها، و امامت انقلاب در زمان ما، مردم، نسبت به روشنگران دینی، سخط ندارند و موضوع اصلی، نگرانی مقدّسِ مومنان، برای انقلاب و سوءاستفاده رجّاله ها و عقده گشایی قدرت طلبان، علیه انقلابی هاست. 🔹این حساسیّت و به تبع آن، سوءاستفاده، در ادوار انتخابات و در مبارزه با فساد منتسبان به انقلاب، تشدید می شود. حالا اینجا، روی سخن با وجدان های بیداریست که به هر دلیلی در این وارد نشده اند‌، آن هم از زبان رهبر انقلاب: حق را بگویید و کتمان نکنید. اگر چیزی به نظرتان حق بود، آن را در جایی که باید بیان کرد، بیان کنید. حق را مکتوم نگه ندارید. آن‌وقتی که زباندارها، حق را پنهان و احیاناً باطل را آشکار کردند، یا باطل را به جای حق گذاشتند، اگر حق‌بینان و حقدانان، حق را بگویند، حقْ مظلوم نمی‌شود؛ حق به غربت نمی‌افتد و اهل باطل در نابود کردن حق طمع نمی‌بندند. ۱۳ اسفند ۷۲ اساتید و فضلای دلبسته انقلاب، از مصادیق مهم حق بین و حق دان هستند. 🔹نگارنده، خود و حوزویان عزیز را مخاطب این آیه و ترجمان آن، حدث امام سجاد می داند: وَإِذْ أَخَذَ اللهُ ميثاقَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنّاسِ وَ لا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَراءَ ظُهُورِهِمْ وَ اشْتَرَوْا بِهِ ثَمَناً قَليلاً فَبِئْسَ ما يَشْتَرُونَ ۱۸۷ آل عمران السّجّاد (علیه السلام): هَیْهَاتَ هَیْهَاتَ لَیْسَ کَذَلِکَ أَخَذَ عَلَی الْعُلَمَاءِ فِی کِتَابِهِ إِذْ قَالَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَ لا تَکْتُمُونَهُ وَ اعْلَمْ أَنَّ أَدْنَی مَا کَتَمْتَ وَ أَخَفَّ مَا احْتَمَلْتَ أَنْ آنَسْتَ وَحْشَهًْ الظَّالِمِ وَ سَهَّلْتَ لَهُ طَرِیقَ الْغَیِّ بِدُنُوِّکَ مِنْهُ حِینَ دَنَوْتَ وَ إِجَابَتِکَ لَهُ حِینَ دُعِیت. بنابراین این، عده ای (ولو با خطا و اشتباه) وارد میدانِ مقابله با قدرت طلبی ها، شده اند‌ و انجام این جهاد، با اقدام به هنگام داعیان الی الله، کامل می شود. 🔹و در هر صورت سیل طلاب بسیجی در حال روان شدن علیه جهل ها و قدرت طلبی هاست. 💥حجت الاسلام در ایتا👇👇 @r_moazzami https://eitaa.com/joinchat/911081556C963c6f7595