🔸وی تصریح کرد: میزان داخلی‌سازی و رشد تکنولوژیک شرکت‌های داخلی بسیار امیدوارکننده است. آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد دو سوم قطعات صنایع ریلی کشور در داخل تولید می‌شودند که درصد قابل توجهی است. یک سوم دیگر نیز در صورت صرفه اقتصادی می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و درست، به تولید داخل برسد؛ در غیر این صورت نیز مواد موردنیاز را از طریق واردات تامین می‌کنیم. 🔸وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اقدماتی که این روزها در حوزه حمل و نقل ریلی در دستور کار دولت قرار دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، در حوزه شبکه و ناوگان است. در حوزه شبکه، تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال-جنوب و شرق-غرب کشور به طوری جدی در دستور کار قرار دارد در راستای به نتیجه رساندن آن به رغم محدودیت‌های موجود، از تمامی منابع استفاده می‌کنیم. تکمیل گذرگاه‌های اصلی کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. 🔸وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه در حوزه لوکوموتیو و ناوگان در اولویت قرار دارد. در مراسم بزرگ اربعین خدمات بسیار خوبی انجام شد و از دست اندر کاران سپاسگزاریم. آسیب شناسی ما این است با کمبود ناوگان حمل و نقل مواجه هستیم؛ امیدواریم بتوانیم در یک سال و با برنامه ضربتی واگن‌های مسافربری را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم. 🔸وی در پایان بیان کرد: استفاده از ریل برای شرکت‌های مختلف معدنی، فولادی و شرکت‌های بزرگ در اولویت است. البته این موضوع اکنون نیز دنبال می‌شود. طی بازدید امروز از برخی غرفه‌های نمایشگاه گفته می‌شد بسیاری از لوکوموتیو و واگن‌ها در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد. در صدد ایجاد مکانیزم‌های انگیزشی برای توسعه خطوط و صنایع ریلی هستیم. 💎 @tukafoolad