#حدیث_ثقلین
🔺 راه نجات امت اسلامی با تمسک به حدیث شریف ثقلین
بسم الله الرحمن الرحیم
حدیثی که قبلاً از
#داستان_راستان [ ج ۲ صص ۲۳۵_۲۳۶] نقل کردیم که از
#پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) سؤال شد که اگر جنازهای باید تشییع شود و در همان موقع مجلس علمی برپاست که حضور در آن مجلس با تشییع آن جنازه به صورت همزمان امکان ندارد، چه باید کرد؟ طبق این حدیث حضرت فرمودند: اگر کسی هست که جنازه را به سامان برساند، مجلس
#علم و دانش ـ که منظور دانش
#دینی است - از هزار
#تشییع_جنازه و
#عیادت_مریض و
#حج و
#عمره و کارهای بسیار نیکو، فضیلت بسیار بیشتری دارد و برتر است.
🔹این مسئلهای که در این حدیث بیان شده برای کسانیکه این فتنههای امروز ما را ندیده بودند، مسئلهی مشکلی بود که چطور میشود که
#انسان در یک مجلس در حضور یک
#عالم، حضور پیدا کند و این حضور یافتن این همه
#فضیلت داشته باشد. لکن این فتنهای که اخیراً پیدا شد [پیدایش گروههای تکفیری همچون
#داعش ] و
#دشمنان اسلام از
#جهل و
#نادانی مسلمانان بهترین استفاده را بردند و خود
#مسلمانان را مجهّز کرده و به جان مسلمانان و
#مردم دیگر انداختند و خودشان به تماشا نشستند؛ این نشان داد که مشکل
#بشریت دوری از تعالیم
#قرآن کریم و فرمایشات
#معصومین (علیهمالسلام) است و حدیث
#ثقلین که اول وصیت
#مرحوم_امام (رحمه الله) هم هست، ناظر به همین مطلب است که یک
#پیامبری برانگیخته و مبعوث شد، در حالیکه عمر کمی داشت؛ فرمود که: من بعد از خود دو چیز سنگینقیمت و سنگینوزن باقی میگذارم و روز حساب و کتاب
#قیامت از شما خواهم پرسید که با این دو چه کردید؟!.
این همین مسئله است که حضور در مجلس علم را روشن میکند. چون ممکن است بعضی بگویند علم
#دبیرستان و
#دانشگاه هم علم است؛ نه اینها امور
#زندگی است و امور زندگی برای
#رفاه زندگی است. آنچه انسان را انسان میکند و
#دنیا را از هرج و مرج و
#کشتار و
#فتنه ،
#نجات میدهد در دانشگاه نیست بلکه در دین است، در حدیث ثقلین است. و لذا تمام
#اساتید دانشگاه و سایر مناصب بالای اجتماع، وزرا، وکلا، همه به این دین و تعالیم و داشتن یک
#عالم_ربانی نیازمندند و اگر این
#انقلاب هیچگاه یک عالم ربانی نداشت، این موفقیت نصیبش نمیشد.
🔹 از آنجا که این انقلاب بعد از زمان
#طاغوت پیدا شد و زندگی مردم، طبق برنامهی زندگی طاغوتیان بود، تاکنون موفق نشدهاند که این مسئله را اجرا کنند که برای هر
#مسلمانی از
#وکیل و
#وزیر و
#بازاری و
#تاجر و
#مخترع و
#دانشمند_هستهای و همه، تبیین و پیاده کنند که این علم است که نجاتبخش است و اگر نباشد زندگیشان زیانبخش میشود. این را نتوانستند به صورت قانونی برقرار کنند. تنها مرحوم استاد
#مطهری در رسالهی
#علل_گرایش_به_مادیگری که در زمان طاغوت نوشته، یک جمله کوتاه دارد در صفحهی ۶۷ که میفرماید: «اصول عقاید مذهبی اجباراً باید آزادانه مورد تحقیق واقع شود وگرنه با روح مذهب که هدایت و راهنمایی است، منافی است»؛ یعنی ما حدیث ثقلین و مذهب
#شیعه و
#عترت و قرآن را قبول کردهایم ولی به شرط اینکه تحقیقات ما همراهش باشد. تحقیقات جزء برنامه باشد همانطور که در برنامهی اجباری
#پیش_دبستانی ها،
#دبستان ها، دبیرستانها و دانشگاهها، تدریس
#هندسه و حساب و
#فیزیک و
#طب اجباری است و بدون تدریس آنها و تشکیل کلاس و امتحان از آنها،
#مدرک داده نمیشود؛ باید فهم و
#شعور دینی هم همینطور باشد. و این کلمهی «اجبار» با کلمهی «آزادانه» در این جمله جمع شده؛
#اجبار در اینجا یعنی باید جزء برنامه باشد، نمره داشته باشد، استاد داشته باشد، رفوزه داشته باشد، مدرک باشد و
#آزادانه هم در اینجا یعنی مانند حساب و هندسه روی فهم باشد، نه از روی
#تقلید. هیچ علمی با تقلید نمیسازد. باید آزادانه
#فکر هر مسلمانی دربارهی مسائل مذهبش کار کند و در فکر و مغزش مؤثر باشد که من
#بنده خدای جهانم و جهان خدا دارد و
#انبیا دارد، که آخرین آنها دین
#اسلام را آورده که از حدود ۱۴ قرن قبل تاکنون بدون اینکه بررسی عالمانه و
#تحقیق در آن شود نمیتوانست دوام بیاورد. با زحمات علمای ربانی و همین
#طلبه هایی که به دنبال علم واقعی هستند و
#مجاهده میکنند در زندگی طلبگی برای آن، این علم برقرار گردیده و پخش شده و تا به حال به دست ما رسیده است.
۹۳/۳/۱۵=۷
#شعبان المعظم ۱۴۳۵
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
🌹 کانال رِبّيون الحديد را دنبال کنید 👇👇👇
🆔
@re_alhadid