🔻دانشجویان در این مرحله همچنان عمق بیشتری برای رعایت عفاف و حجاب قائل هستند و علاوه بر ظاهر، اعتقاد مذهبی به این امر و اخلاص در نیت را نیز تا حدی شامل میشود. رعایت عفاف و حجاب در این مرحله بهعنوان یک دستور دینی مورد قبول است و بیشتر آنان بر این باورند که باید در جامعه اسلامی به آن وفادار باشند. هرچند جو سیاسی اجتماعی جامعه و باورها و ارزشهای فکری و فرهنگی جامعه بهعنوان شرایط زمینهای و پیشینه مذهبی دانشجو، پیشینه فرهنگی و خانوادگی وی، وضعیت حجاب قبلیشان، میتواند بر کنش و واکنش دانشجویان در مواجهه با این پدیده هویت عفافگرایی هنجاری تأثیر بگذارد؛ اما آنها در این دوره رسمیت محیط دانشکده پزشکی را درک میکنند و سعی میکنند که #طرحواره_های_ذهنی خود در زمینۀ عفاف و حجاب مذهبی را ثابت نگه دارند. آنها همچنین تلاش میکنند علیرغم تعارضات محیطی محدودی که در زمینۀ رعایت عفاف و حجاب گاهی مشاهده میکنند، دوباره به طرحوارههای ذهنی خود در زمینۀ عفاف و حجاب مراجعه کنند. این تعارضات گاهی آشفتگیهایی را برای آنها به همراه دارد اما با توجه به شرایط دوره علوم پایه ازجمله شباهت محیط آموزشی با محیط دبیرستان، بهاستثنای حضور آقایان در این زمینه و غیره به آنها کمک میکند که حتیالامکان عقاید موجود خود را در زمینۀ عفاف و حجاب ثابت نگه دارند هر چند گاهی تزلزل هایی در این زمینه مشاهده می شود که منجر به کاهش ثبات نسبی طرحواره های آنان می شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei