#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهل_و_یکم
#دانشجویان_و_کنشهای_پوشش
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب
1-1: لغزش دانشی بینشی شامل
🔹اباحهگری دینی
🔹شخصیانگاری حجاب
🔹تحریککننده نپنداشتن موی سر
🔹عدمآگاهی از دستور اسلام به حجاب و...
1-2: لغزش روانی هیجانی
🔸افزایش اعتماد به نفس با بدحجابی
🔸بیمار پنداشتن مزاحمان خیابانی بدحجابان
🔸در حسرت آزادی پوشش در غرب
🔸بدحجابی، واکنش منفی به عملکرد مذهبیها و...
1-3: لغزش فرهنگی تربیتی
🔹عملکرد منفی و بیاثر مدارس در خصوص تبیین حجاب
🔹تفاوت عصر فرهنگی و تغییر پوشش باتوجهبه مقتضیات زمان
🔹عادیانگاری بدحجابی
🔹جدایی عفاف و حیا از حجاب و...
2️⃣ نرمش نسبت به حجاب
2-1: نرمش فرهنگی اجتماعی
🔸تفاوت پوشش در محیطهای رسمی و غیررسمی
🔸باور به آراستگی و اعتدال در حجاب
🔸رعایت حجاب بهدلیل اجبار خانواده و...
2-2: باور به حجاب حداقلی
🔹کامل دانستن پوشش مانتو و عدماعتقاد به پوشش چادر
🔹محدودیت داشتن حجاب برتر و...
3️⃣ ارزش نسبت به حجاب
3-1: ارزش دانشی بینشی
🔸انتخاب حجاب بعد از آگاهی از مضرات بدحجابی
🔸لزوم خودشناسی در انتخاب و التزام به حجاب و...
3-2: ارزش دینی قانونی
🔹دلایل لزوم رعایت حجاب بهعنوان یک امر اجتماعی دینی
🔹لزوم رعایت حجاب بهدلیل امر خدا و...
3-3: ارزش فرهنگی اجتماعی
🔸علاقه، احساس آرامش و امنیت با رعایت حجاب
🔸کمک به حفظ بنیان خانوادهها با رعایت حجاب و...
3-4: عوامل ارزشمندی حجاب
🔹نقش خانواده در انتخاب و پایداری حجاب
🔹نقش معلمان و مسئولان مدرسه در گرایش به حجاب
🔹نقش شهدا در رعایت حجاب و...
@umefafgaraei