🔹وقتی خودرو گران میشود، تولیدکننده خودرو الزاما مقصر نیست ولی جایی که باید نقدینگی و را مهار میکرد و نکرد، قطعا مقصر است... 🔸 کاملا درسته ولی حواستان باشد: انحصار در بازار خودرو، کمپین و پیراهن عثمانِ واردکنندگان خودرو است... همانهاکه سامانه ثبتارش را حک کردند همانهاکه از زمان تغییر تعرفه‌ها خبر میشوند همانهاکه میتوانند مصوبه ترخیص خودروهایشان رابگیرند انحصار؛ در واردات خودرو است، نه تولید! 🔹خودروسازی ایران ۳ گروه اصلی است: ۱. واردکنندگان رانتخوار ۲. دولتمردانی که حاضر نیستند خودروسازی را به بسپارند و صدها مدیر ناکارامد (و بعضا فاسد) که نوچه‌هایشان را به صنعت خودرو تحمیل کرده‌اند ۳. نمایندگانی با نامه و تهدید، صدها استخدامی اضافه روی دست این صنعت گذاشته‌اند... 🔸جهش‌های قیمت خودرو در این ۳ سال به واردکنندگان ربطی ندارد و ناشی از ۳ عامل دیگر است؛ ۱. رشد شدید نقدینگی ۲. ورود تقاضای سوداگری به بازار خودرو برای خلاصی از هات مانی ۳. کاهش عرضه بر اثر کمبود قطعه و تحریم و بعضا تبانی و سوءاستفاده نمایندگی‌ها 💬 سیدامیر سیاح 🌴کانال روشنگری و بصیرت 🆔@uphjnv