🔸 رسالت مصرف‌کننده به بهانه پخش گزارشی درباره «تبلیغات بی‌ضابطه در فضای مجازی» از رسانه ملی 🔹 موضوع بی‌دروپیکر بودن فضای مجازی، و تبلیغات هنجارشکن در این فضا، موضوع جدیدی نیست، اما هربار که به این مسئله پرداخته می‌شود، صحبت بر سر این است که چرا نظارتی بر این فضا صورت نمی‌گیرد، هرچند مسئله نظارت مهم است، و باید پی‌گیری شود، اما آنچه به اندازه نظارت اهمیت دارد این است که نقش مردم و ما مصرف‌کنندگان در این زمینه چیست؟ 🔹 به نظر می‌رسد حداقل به عنوان قشر مذهبی و انقلابی، وظیفه ما این است که با تحریم این کالاها، و جریان‌سازی بر علیه آن‌ها، این شرکت‌ها را از رفتارشان پشیمان کنیم. و نسبت به این رفتار آن‌ها بی‌تفاوت نباشیم. 🔹 وقتی چندین شرکت تولید لبنیات داریم، چه لزومی دارد از شرکت «کاله»ای خرید کنیم که برای تبلیغاتش در صفحات مجازی، از خانم‌های بی‌حجاب استفاده می‌کند؟ وقتی ده‌ها شرکت تولید شکلات داریم، چرا باید محصولات «پارمیدا» را انتخاب کنیم، که زنان را در حد یک ابزار تبلیغاتی تحقیر می‌کند؟ 🔹 امثال این موارد بسیارند، شادلی، بیمیتو، پرسیل، فیلیمو، عش، دومینو، تردیلا و بسیاری شرکت‌های دیگر، که هیچ ابایی از تبلیغات هنجارشکن و حتی متضمن شوخی‌های جنسی ندارند، 🔹 باید از آن‌ها در فضای مجازی و حقیقی اسم ببریم، و برای تحریم آن‌ها جریان‌سازی کنیم. تا در نبود نظارت بر این و بی‌سروسامان، شیوه‌های تبلیغی غیراخلاقی، ترویج نشود. غلامرضا گل‌صفتان https://eitaa.com/roshangari1368