🔸«شلومی کرهی» خواستار فسخ همه قراردادهای دولتی و ممنوعیت تبلیغات در این روزنامه شد. وزارتخانههای داخلی، آموزش و امور جوامع دور از رژیم صهیونیستی (دیاسپورا) نیز کلیه روابط خود با روزنامه هاآرتص را قطع کردند. «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم از مقامات قضائی اختیارات ویژهای برای محدود کردن روزنامه هاآرتص درخواست کرد و خواستار جرمانگاری اظهارات ناشر این روزنامه و در نظر گرفتن مجازاتی
تا 10 سال حبس برای آن شد.
🔸اقدامات اسرائیل و آمریکا برای هدایت افکار عمومی فقط به برخوردهای سلبی با رسانهها محدود نمیشد. رژیم صهیونیستی با همکاری شبکههای اجتماعی آمریکایی و شرکتهایی نظیر گوگل از روز اول حمله به غزه کارزاری تبلیغاتی با هدف مخاطبان اروپایی و آمریکایی راه انداخت تا افکار عمومی این کشورها را با عملیات نظامی خود همراه کند. تنها در 9 روز ابتدائی جنگ یعنی از 7 تا 16 اکتبر این شرکتهای آمریکایی با چشمپوشی آگاهانه از قوانین خود اجازه انتشار بیش از 100 تبلیغ را به وزارت خارجه اسرائیل دادند که از بزرگسالان تا کودکان را هدف میگرفت و حس همدردی با رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به جنایات آن در جنگ پیش رو را برمیانگیخت. برخی از این تبلیغات تنها در یوتیوب حداقل 16 میلیون بازدیدکننده داشت. وزارت خارجه اسرائیل برای این تبلیغات در 9 روز ابتدائی جنگ بیش از 1.5 میلیون دلار هزینه کرده بود.
🔸علاوهبر وزارت خارجه اسرائیل؛ وزارت امور جوامع دور از رژیم صهیونیستی (دیاسپورا)- یک نهاد دولتی که یهودیان سراسر جهان را با اسرائیل مرتبط میکند- از ابتدای جنگ کارزاری گسترده را برای هدف قرار دادن افکار عمومی آمریکا و حتی قانونگذاران آمریکایی رهبری کرده است. آنطور که «آمیچای چیکلی» وزیر امور دیاسپورا نوامبر 2023 در کنست (مجلس اسرائیل) گزارش داد علاوهبر اقدامات سنتی روابط عمومیها و تبلیغات پولی دولت، بودجه جدیدی برای اجرای 80 طرح و برنامه فقط با هدف تحت تأثیر قراردادن افکار تودههای مردم آمریکا در نظر گرفته شده است. طبق گزارش گاردین در 24 ژوئن 2024 از اکتبر 2023 تا می2024 وزارت دیاسپورای اسرائیل حداقل 8.6 میلیون دلار (32 میلیون شکّل) برای این کار هزینه کرده است.
🔻این وزارتخانه پویش دیگری را نیز با پیمانکاری شرکت «استویک»- یک شرکت بازاریابی سیاسی مستقر در تلآویو- در شبکههای اجتماعی شکل داد که طی آن حدود ۶۰۰ حساب کاربری جعلی بیش از ۲۰۰۰ مطلب در هفته با محتوای حمایت از اقدامات نظامی اسرائیل، محکومیت گروههای فلسطینی و رد موارد نقض حقوقبشر توسط صهیونیستها منتشر میکردند. نیویورکتایمز طبق اسناد و اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی بودجه این پویش را حدود
۲ میلیون دلار برآورد کرده است.
🔻اینها فقط بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی برای عملیات روانی آن هم در آمریکا است که به منظور مقابله با جریانهای مخالف اسرائیل در نظر گرفته شده و اطلاعات آن به دست رسانهها رسیده است. مارس ۲۰۲۴ کنست (مجلس اسرائیل) رهبران گروههای اصلی طرفدار اسرائیل را از سراسر جهان گرد هم آورد تا گزارشی از فعالیتهایشان طی جنگ ارائه کنند. «مئیر هولتز» رئیس تشکیلات Mosaic United (متحدان موسوی) در این جلسه گفت آنها امسال ۱۲.۸ میلیون دلار (۴۸ میلیون شکّل) از دولت اسرائیل برای تبلیغات بودجه گرفتهاند. کاملا قابل پیشبینی است که مشابه همین برنامهها و بودجهها برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی ایران نیز در نظر گرفته
شده باشد.
🔸اولویت اصلی «بنیامین نتانیاهو» در برخورد با ایران نه حمله نظامی که بمباران تبلیغاتی است. او 12 سپتامبر 2002 در جلسه استماع «کمیته اصلاحات دولتی» مجلس نمایندگان آمریکا با تأکید بر اینکه استفاده از گزینه نظامی در مقابل ایران برخلاف عراق لازم نیست؛ گفت: «ایران برای مثال 250 هزار دیش ماهورهای دارد؛ اینترنت دارد؛ به رؤسای سیا گفتم اگر میخواهید در ایران تغییر رژیم انجام دهید، لازم نیست [جاسوسبازی] کنید فقط کافی است فرستندههای خیلی بزرگ و قوی بگیرید و سریالهای «محله ملرُز»، «بورلی هیلز» و از این چیزها برای مردم ایران پخش کنید. همینها باعث خرابکاری و توطئه میشود. مردم و جوانها نگاه میکنند و میخواهند همانطور باشند و اینها ظرفیتهای موجود داخلی برای ایجاد اختلاف در ایران است؛ کشوری که بازترین جامعه را در منطقه دارد.»
🔻ادامه دارد...
@Kayhan_online