﷽ 🎇 🏴 امام حسين (ع) (۶): 🏴 منصور بودن امام حسین (ع): 🏴 در قرآن میخوانیم: «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً». (یعنی: "كسى را كه خداوند خون او را حرام شمرده نباید بكشيد، مگر از روی حق! و آن كس كه مظلوم كشته شده، براى وليش سلطه (و حق قصاص) قرار داديم اما در قتل اسراف نكند، چرا كه او مورد حمايت است"). 🏴 یکی از مصادیق آیه شریفه که مظلوم کشته شد ابى عبد اللَّه الحسین (ع) است و ولىّ او حضرت قائم است و اگر در مقابل خون امام حسین جميع دشمنان آن امام را بكشند اسراف در قتل نکرده باشند. راوی که از اصحاب امام صادق (ع) است مى‏گويد: از آن حضرت پيرامون آيه شريفه: « وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً‏ ...». پرسش كردم. حضرت فرمود: اين آيه در باره امام حسين (ع) نازل شده است كه اگر همه زمينيان به خاطر او كشته شوند زياده‏روى نشده است". (بهشت كافى، ترجمه روضه كافى، ص 276) 🏴 كسانى كه در زمان حضرت «بقية اللَّه» از نسل یزیدیان کشته میشوند در حالی که جزء قاتلین او نبودند از آن جهت قتل آنها جایز است که راضى به فعل دشمنان امام حسین بودند لذا آنها نیز کشته میشوند «والراضى بفعل قوم كالداخل فيهم». 🏴 بله راضى به قتل، هر چند فقط در عقوبت با فاعل شريك است و حکم او قصاص نیست لکن امام حسین (ع) مسلماً جزء اهل بيت رسول خدا (ص) و جزو ذوى القربى بوده و محبت او از ضروريات دين است و كسانى كه راضى به قتل او هستند منكر ضرورى دين هستند و كافِر و مُرتد و واجب القتل هستند و انتقام از خود قاتلین امام در دوره رجعت حضرت امام حسين (ع) است که خدا آنها را زنده ميكند و حضرت از آنها انتقام مى كشد و در قيامت خداوند از تمام آنها انتقام خواهد كشيد. ........................................... 💥 《فَمَا بَكَتْ عَلَيْهِمُ السَّمَاءُ وَ الْأَرْضُ وَ مَا كَانُوا مُنظَرِينَ》 نه آسمان بر آنان گریست و نه زمین، و نه به آنها مهلتی داده شد! [(ولی امام حسین ع آن کسی بود که آسمان و زمین به حال او گریست)]. (الدخان/ ۲۹)