آدرس غلط خودروسازی!
🔸 علی آبادی، وزیر صمت؛ به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
🔹 این صحبت وزیر محترم صمت در حالیست که قرار بود با
#واردات_خودرو قیمت ها شکسته شود، بازار از انحصار خارج شود و کیفیت افزایش یابد؟!
پس چرا پس از واردات خودرو نیز شاهد افزایش بیرویه قیمت ها هستیم؟
همین امروز محصول پرفروش پژو پارس افزایش قیمت 150 میلیون تومانی را تجربه کرد!
🔹 واردات، خصوصا به گونهای که اکنون انجام میشود از همان اول آدرس غلطی بود که هدفش حواله سود کلان حاصل از واردات به جیب « وارد کنندگان » بود اما سرمایه داران با پروپاگاندای رسانهایشان آن را چاره کار معضل خودروسازی کشور معرفی کردند!
🔹 وقتی درصد قابل توجهی از متقاضیان خودرو ( حدود ۷۰ درصد ) قادر به خرید خودرویی با بیش از 600_700 میلیون تومان نیستند واردات خودرو های چند میلیاردی چگونه میخواهد به هدف اعلامی که کاهش قیمتها بود بیانجامد؟
🔹 با این روند حتی اگر بازار ایران از انواع خودروهای خارجی اشباع شود نیز نمیتوان انتظار کاهش محسوس قیمت ها و به اندازه قدرت خرید عموم جامعه را داشت.
🔹 همانطور که قبلاً هم گفتیم علاج مسئله خودرو در کشور همانند دیگر بخش های اقتصاد،
#تولید است که رهبر معظم انقلاب، علاوه بر امسال، چندین سال است بر روی آن تاکید میکنند
فلذا انتظار از قوای سه گانه این است که زمینه را برای مشارکت مردم و نخبگان داخلی در تولید خودرو اقتصادی و مناسب فراهم کنند چرا که راه حل اصلی مشکل خودروسازی در ایران آزادسازی تولید و حضور عموم تولیدکنندگان داخلی در گسترش کمی و کیفی چرخه تولید خودرو در کشور میباشد.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
محمد رضا شیخی
|صدای ایران 🇮🇷 VOI|
https://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9