🔻 آیتالله حسینی همدانی در خطبههای نماز جمعه کرج:
🔰 روز عاشورا جریان نفاق و زر و زور و تزویر و طراحان خباثت و پلیدی تا قیامت رسوا شدند
🔹 نماینده ولیفقیه در استان البرز بابیان اینکه در روز عاشورا جریان نفاق و زر و زور و تزویر و طراحان خباثت و پلیدی تا قیامت رسوا شدند، گفت: امامی که در زیارتش عرض میکنیم: «السَّلَامُ عَلَیکَ یا شَرِیکَ الْقُرْآنِ»؛ یعنی همان مطلبی که در حدیث ثقلین گفته شد که عِدل قرآن هستند. در هدایت هر دو باید باشند. اگر کسی بخواهد نجات پیدا کند و هدایت شود باید هر دو را در اختیار داشته باشد و به هر دو تمسک کند. چون هیچکدام اعوجاج و کجی ندارند یعنی همانطور که قرآن کریم انحراف ندارد که در سوره کهف آیه اول فرمود: «وَ لَمْ یَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً». درباره حسین علیهالسلام داریم که: «وَ لَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ إِلَى بَاطِلٍ». یکلحظه هم گرایش به باطل پیدا نکردی.
🔰 حسین علیهالسلام به همه امم تعلق دارد
🔸 آیتالله حسینی همدانی در ادامه گفت: قرآن کریم بر همه کتب آسمانی مهیمن و جامع تورات و انجیل و زبور است؛ و درباره امام حسین علیهالسلام داریم: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ التَّوْرَاهِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الزَّبُورِ»؛ یعنی حسین علیهالسلام به همه امم تعلق دارد. میبینید که ارادتشان چگونه است، واقعاً مطالبی که راجع به امام حسین علیهالسلام داریم و تطبیق آن با قرآن عجیب است. در آیه ۲۶ سوره مبارکه فصلت دارد: «وَ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ»؛ و کسانى که کافر شدند گفتند به این قرآن گوش مدهید و سخن لغو در آن اندازید شاید شما پیروز شوید. همین مسئله هم برای امام در روز عاشورا واقع شد «و أحاطوا بالحسین من کل جانب حتى جعلوه فی مثل الحلقه». سپس آن مردم ازخدابیخبر از هر طرفى امام حسین را احاطه کردند و نظیر حلقه در اطراف آن حضرت گرد آمدند. امام حسین علیهالسلام خارج شد و نزد آن گروه آمد و از آنان خواست تا ساکت شوند، ولى ساکت نشدند کار بجایی رسید که امام به آنان فرمود: واى بر شما! چه مانعى دارد که ساکت شوید و سخن مرا گوش کنید؟
🔹 وی با تأکید بر اینکه قرآن کهنه نمیشود؛ حسین هم حرارتی در قلوب مؤمنین است که سرد نمیشود، گفت: اگر خواستیم به خدمت قرآن برویم چگونه برویم؟ اینکه امام صادق علیهالسلام فرمودند آداب تلاوت این است: «إِنَّ الْقُرْآنَ نَزَلَ بِالْحُزْنِ فَاقْرَءُوهُ بِالْحُزْن». درباره زیارت امام حسین هم گفتهشده: «إِذَا أَرَدْتَ زِیَارَهَ الْحُسَیْنِ علیهالسلام فَزُرْهُ وَ أَنْتَ حَزِین». برای زیارت دیگر از اهلبیت نداریم اینطور. باید شاداب رفت اما زیارت حسین را باید خاکآلوده بروید پریشانحال بروید. حتی غسل زیارت هم لازم نیست؛ همانکه وارد شدید بروید. این کمی راجع به ویژگی امام حسین علیهالسلام.
🔸 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه امروز هم روز عاشورا و هم سالگرد نماز جمعه است، گفت: عشق و علاقه امام به نماز و اقامه نماز و مهلت خواستن برای نماز و نماز خوفی که همین لحظات در صحرای طف اقامه کردن را همه میدانید و از طرف دیگر نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و تقوا و اخلاق است. عاشورا هم بروز عینی و مصداق بارز ایمان و بصیرت و تقوا و اخلاق است. به هرکدام از ارکان کربلا و عاشورا که نگاه کنید به زبانهای مختلف یک پیام میدهند که تقابلی بین حق و باطل در عالم وجود دارد.
🔰 کربلا اساساً جنگی نرم، فرهنگی و گفتمانی بود
🔹 آیتالله حسینی همدانی بابیان اینکه باید از عاشورا یاد بگیرید که بصیر و آگاه باشید و امام خود را تنها نگذارید، گفت: درست است که در کربلا جنگ سخت برپا شد و جهات نظامی و مقاتله در آن جای بحث دارد اما اساساً جنگی نرم و فرهنگی و گفتمانی بود. واقعه عاشورا راه تقابل با انحرافات فکری و اخلاقی جامعه را بیان میکند که چارهای جز امربهمعروف و نهیازمنکر نداری و اگر لازم شد باید اقدام عملی داشت.
🔰 امام حسین در کربلا مقابل اباحهگری و مرجئهگری ایستاد / امروز تلاش میکنند اباحهگری را به دستههای عزاداری و هیئات و مساجد بکشانند
🔸 وی در ادامه بابیان اینکه امروز هم همان نشانههایی که اسلام اموی که امام با آن میجنگید بهعنوان اسلام آمریکائی و شیعه انگلیسی وجود دارد، گفت: میبینید که چگونه دنیاگرایی را بهجای آخرتگرائی ترویج میکنند. امام حسین در کربلا مقابل اباحهگری و مرجئهگری ایستاد و امروز تلاش میکنند همین اباحهگری را به دستههای عزاداری و هیئات و مساجد بکشانند و ایمان واقعی را تحریف کنند.
📑 مشاهده مشروح خبر در سایت :
🌐
http://emamjomekaraj.ir/?p=44746
✔️ کانال اطلاعرسانی دفتر امامجمعه کرج
🖥
https://eitaa.com/hoseinihamedani_ir