روایاتی که سال ظهور را به تصویر می کشد(بارنهای 40روزه جمادی تا رجب): 1-امام صادق ‏علیه السلام می‏فرماید:در آستانه قیام قائم ‏علیه السلام سالی پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روی نخل می‏پوسد. پس در این تردیدی به خود راه ندهید». ( کشف الغمة ، ج‏2، ص: 462) 2-وقتی که زمان قیام قائم ‏علیه السلام نزدیک شود، بر مردم باران فرو خواهد ریخت؛ در ماه جمادی‏الثانی و ده روز رجب؛ بارانی که مانندش دیده نشده است پس خداوند، به وسیله آن، گوشت بر بدن مؤمنان، که در قبرهایشان خفته اند، برویاند گویا من ایشان را مینگرم که از جانب جهینه (نام جایى است در موصل و جایى در مازندران است) مى‏آیند و از موهاى سر و رویشان خاک می ریزد.(الإرشاد ج‏2 381 ) 3-پیش‌ از ظهور قائم‌(ع‌) در آن‌ سال‌ باران‌ فراوانی‌ می‌بارد که‌ محصولات‌ و خرماهای‌ مختلف‌ نخلستانها از بین‌ می‌رود ولی‌ شما از این‌ حادثه‌ شکایت‌ نکنید. (الارشاد ج‌2، ص‌377) 4-عن أبی عبداللّه ـ علیه السلام ـ : سنة الفتح ینشق الفرات حتّى یدخل ازقة الکوفة.. اثبات الهداه، ج 3، ص 733. نتایج برگرفته از روایات بالا👆🏻👆🏻: 1- سالی که مهدی موعود ظهور می کند سال پربارانی است . 2-هدف این بارانها سه مطلب است یکی اینکه خشک سالی چندین ساله قبل از ظهور از بین می رود و همه زمین اماده فرارسیدن فصل بهار زدنگی بشر می شود و همه زمین قابل کشت و زرع می گرددو دیگر اینکه بدن های مومنینی که اجازه رجعت دارند در قبرهایشان گوشت می رویاند و اماده یاری مولایشان مهدی صاحب الزمان می شود و سوم در اثر این بارانها بدنهای شیعیان از هر درد و مرضی شفا می یابد و دلهایشان نسبت به نزدیکی ظهور ارامش و یقین می یابد 3- این گرچه این بارانها از نشانه های غیر حتمی هستند ولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و سه هدف یاد شده امکان بدا در بارش این بارانهای شگفت را کاهش می دهد. 4- در روایات شریف به صورت صریح به مکان بارش این بارانها اشاره نشده است ولی از بعضی قرائنی که در روایات وجود دارد می شود فهمید لااقل باید شاهد بارش این بارانها در عراق مخصوصا کوفه و مناطق خرما خیزہ باشیم یعنی منطقه غرب اسیا مناطق شیعه نشین از جمله ایران 5- سال ظهور سال پربارانی است و از طرفی در بعضی روایات به زمان بارش قسمتی از این بارانهای شگفت اشاره شده است که بر اساس روایات قسمت مهمی از این بارانها از اول جمادی الثانی تا دهم رجب یعنی به مدت چهل روز خواهد بود 6- در بعضی از روایات از بارش 24 باران متصل و پیاپی اشاره شده است که این بارانها خاتمه دهنده نشانه ها بیان شده است حال اینکه این 24 باران پایان دهنده نشانه های غیر حتمی است یا پایان دهند نشانه های حتمی دقیقا معلوم نیست اگر بگوییم پایان دهنده نشانه های غیر حتمی زمان این بارش این 24 باران باید قبل از خروج سفیانی یعنی قبل از دهم رجب باشد یا حدود ان و اگر بگوییم این 24 باران خاتمه دهنده نشانه های حتمی است باید بعد از کشته شدن نفس الزکیه یعنی از 25 ذی الحجه تا دهم محرم شاهد بارش ان باشیم و خدا بهتر می داند زمانش چه وقت است 7- از اثار این بارش ها با مفهوم گیری از روایات می توان به خراب شدن خانه های گلی جاری شدن سیل مخصوصا سیل در عراق از جمله طغیان رودخانه فرات و جاری شدن اب ان در کوچه های کوفه نام برد. @wwwwwkadm