🔎 رسانههای معاند و کلیدواژه "زن"؛از رویداد اجتماعی تا تجزیه سیاسی
1⃣ رویدادسازی:حادثه ای را درکمین نشسته و با زنجیره رسانهای برجسته میکنند.
2⃣ روایت سازی:بعد از شکار لحظه ها،با قلم و قصه و روایت،سطح درگیری افکارعمومی را بالاتر میبرند.
3⃣ هشتگ سازی:روایت ها باید داغ شوند و با تکنیک هشتگ،توجهات را جلب کرده و رونق یابند و ادبیاتِ باور پیدا کنند.
4⃣ نمادسازی:از جلب توجه بایستی به کسب حمایت رسید و این فاز عملیات هم نیاز به اسطوره و نماد محسوس دارد.
5⃣ سکو سازی:
نمادسازی،توان حمایت پذیری و تعمیم مساله را بالا برده و صنعت شهرت و سلبریتی های جامعه را درگیرمیکند.
6⃣ تراژدی سازی:از یک حادثه ساده با فرایندی که طی شد،یک قصه تلخ و دراماتیک در حافظه جمعی ثبت میشود و انرژی و نشاط اجتماعی را بایکوت/تحریم میکند.
7⃣ تئوری سازی:جریان روشنفکری این ماجرا را با عنوان جراحت جمعی و ترومای اجتماعی تئوریزه میکند و تبدیل به تاریخ سیاسی میشود.
8⃣ نفرت سازی:تکرار انگارههای برساخته، تحریم شادی،تعمیم سکوها و توجیه روشنفکری،بتدریج مساله را از صورت ذهنی به ساحت عینی کشانده و خشم بخشی از مردم از بخشی دیگر یا سیستم را صورت میبخشد.
9⃣ گسل سازی:نتیجه مشخص چنین ویروسی،ایجاد دوقطبی یا چندپارگی در جامعه با عنوان قهر،گسل و شکاف اجتماعی است.
🔟 تجزیه سازی:تیرخلاص این ماجرا هم بعد از تولیدخوشههای خشم اجتماعی،تحت عناوین سیاسی مثل رفراندوم،تحریم انتخابات و ایجاد ناامنی/آنارشی با ورود جریانهای خارجی جهت تجزیه سیاسی با عنوان صلح اجتماعی رقم میخورد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی