🔵 افراد متخلق به اخلاق، مذهب و دین، بواسطه حضور فعالانه و موثرشون، می توانند در جامعه کارکرد فیلتر و تصفیه کننده را داشته باشند. آنها برای فعلیت بخشی این کارکرد، باید در بطن جامعه حضور داشته و رفتارهای افراد و دستگاه ها رو رصد کنند و هرجا از اصول دین تخطی شد، بعنوان یک فرد دارای حق اجتماعی و شهروندی، حق خود و قشر هم سوی خود را مطالبه کند. این جوانان و افراد، نباید فضای عرصه های اجتماعی را به بهانه ی عدم رعایت اصول اعتقادی شان، خالی نمایند تا دینش در امان باشد، درست است که ایشان باید از دین خود محافظت کنند، اما نه با کنج عزلت گزیدن، بلکه اتفاقا با حضور در تمام عرصه ها، بواسطه ی حضور و التزام رعایت حق ایشان، افراد خاطی فرصت ایجاد انحراف با وسعت جمعیتی را نداشته و در این صورت است که بطور عملی شرایط رعایت اعتقادات ایشان فراهم میشود و اعتقادات جمع کثیری از مردم محفوظ می ماند. 🔸آنچه که در سطح اجتماع تجربه و درک شد افراد متعهد چنان خود را از پدیده های اجتماعی کنار میکشند و فضا را خالی میگذارند که گاهی به کل حضورشان حس نميشود و جریان ضد اخلاق و دین با تصور کثرت و یکدست شدن جامعه گام های بعدی و سطح بالاتر انحراف را بر میدارد و حال اینکه مقابله با انحراف در مقاطع پیشرفته تر، آنجایی که در سبک زندگی مردم رسوخ کرده و مردم درگیر آن شدند بسیار سخت میشود چرا که دیگر هدف تقابل با طیف و جریان منحرف نیست بلکه متوجه کردن مردمی ست که به محصولات و روش های انحرافی در زندگی روزمره شان عادت کرده اند. 🔸🔸از طرف دیگر، ترسو میشوند و جرات ابراز وجود نمیکنند. في المثل در موضوع کارگردان خاطی که تصویر و صدای خواننده زن اسراییلی را در فیلم نمایش داده است، در حالیکه در جایگاه پاسخگویی به من من افتاده یهو به خبرنگار سوال کننده میتازد که با خواننده و صداش شما مشکلی داری؟! خبرنگار موضع مطالبه گری و از دست داده، مستاصل ميگوید: نه... و همین امر موجب میشود، میدان پیروز خودش را از دست دهد در حالیکه می توانست بگوید: بله من مشکل دارم، مخاطبم هم مشکل دارد، خانواده های معنوی هم مشکل دارند، مردم انقلابی هم مشکل دارند و ادامه بدهد که طبق چه ضوابطی ايشون بايد بابت این هنجار شکنی مجازات شود. یا در جریان خوانندگی یک زن در کنسرت یک خواننده، اگر تعدادی از مشتریان این کنسرت، بابت این عمل هنجار شکنانه، از خواننده مطالبه ی خسارت میکردن، اون خواننده میتوانست چند برنامه ی ديگر، خسارت داده و بعنوان خواننده ای که مشتریانش از او شکایت میکنند، این رویه را ادامه بدهد؟! 🔸این امر در مورد مکان ها و گروه ها نیز صادق است، حضور افراد اخلاقمند در مکان های مختلف عمومی، مانع از شرایط تشکیل و تخصیص فضا به طبقه و رفتار ضد فرهنگی خاصی میشود. مانند آنچه که در بعضی کافی شاپ ها یا کلوب ها و گروه های ورزشی یا اجتماعی مثل سمن ها، شاهد هستیم. 💯 و صد البته در مورد مشاغل نیز، حضور افرادی مانع از این میشود که مشغولین در اون شغل، حرفه یا هنر، همه از طیف و جریان خاصی باشند که همین امر از قدرت تاثیرگذاری آنها می کاهد. مانند سینما، تئاتر، موسیقی، خوانندگی، گرافیک، نقاشی و... با نگاهی به وضعیت جامعه ی تقلیدپیشه(حقیر عنوان هنرپیشه را مناسب این حرفه نميدانم، جرا که هنر عنوانی بسیار متعالیست، و انتخاب این عنوان را برای این حرفه تلاشی در اعتبار بخشی غیر واقعی به آن میدانم)های کشور پی به اثر حضور و فعالیت افراد معتقد و عالم و تحصیل کرده در حیطه ایشان میبریم. در سالهای اخیر شاهدیم که خالی شدن حوزه ی هنر از وجود افراد وجیه، عالم و مومن، باعث به بیراه رفتن پدیده هنر و بخشی از جامعه هنری، و اثرات سوء این انحراف شده است. و البته تاثیر مثبت و عظیم افراد انگشت شمار متعهد در این عرصه ها از جمله: ابراهیم حاتمی کیا، فرج الله سلحشور. حامد زمانی و... که قابل چشم پوشی نبوده و فعالیت های هنری شان بعنوان نمونه هایی موفق پیش چشمان ماست، نتیجه ی روحیه تعهدِ صاحبان هنر و تخصص است. ✳️ حالا که به فرموده مقام معظم رهبری، دستگاه های نظارتی و مراکز فرهنگی دچار اختلال هستند و وظیفه ی نظارتی شان را به درستی انجام نميدهند، وظیفه افراد و جوانان معتقد به اخلاق، قانون و دین هست که بعنوان ناظران اجتماعی، روی رعایت اصول از سوی افراد، نظارت داشته باشند. و به این سبب سلامت جامعه و در نتیجه سلامت زیست اجتماعی همه ی اقشار و آحاد جامعه تامین شود. 🔴🔴🔴 البته خاطر نشان میشود، این توصیه برای افرادیست که قدرت تاثیر گذاری داشته، علاوه بر آن توان حفظ روحیه تعهد، تقید و محافظت از خود را در برابر عوامل وسوسه انگیز دارند. ✍ مـحـمــ🔆ــد 💯%یهتدونی باشیم 😎👇 @yahtadoon