📌وابستگی به سوخت گیری هوایی و جنگ ویتنام زمانی که جنگ ویتنام شروع شد، سوخت گیری هوایی یک ضرورت به شمار می‌رفت، زیرا مصرف سوخت هواپیما افزایش یافته بود. این افزایش مصرف سوخت به دلیل افزایش وزن هواپیما، افزایش قدرت موتور‌های جت، افزایش بار جنگنده‌ها و بمب افکن‌ها و متغیر‌های مربوط به جنگ بود. به این دلایل، سوخت‌گیری هوایی به بخشی همیشگی و منظم از عملیات هوایی ارتش ایالات متحده تبدیل شد. همانطور که هواپیما‌های نیروی هوایی یا نیروی دریایی ایالات متحده (مانند F-۱۰۵D و F-۴) به سمت هانوی و اطراف آن حرکت می‌کردند، «…باید برای بازگشت به پایگاه سوخت گیری می‌کردند؛ و پس از اقدام به فرار سریع از منطقه هدف، رفتن به سراغ گزینه پس سوز برای دقایق فراوان، مبارزه با میگ‌های رهگیر دشمن و ایجاد سوراخ در مخازن سوخت آنها، سوخت گیری پس از حمله نیز ضروری بود». برای سوخت گیری دریایی، از هواپیمای Douglas KA-۳ استفاده می‌شد، بعداً KA-۶ وارد خدمت شد (این یک هواپیمای A-۶ intruder با قابلیت سوخت گیری بود). هواپیما‌هایی که از ناو‌های هواپیمابر در خلیج تونکین به هوا فرستاده می‌شدند، با سوخت رسان‌ها همراهی می‌شدند تا قبل از درگیری با اهداف خود، باک‌های خود را پر کنند. به منظور آمادگی برای موارد تصادفی، سوخت رسان‌ها در اطراف ناو‌ها پرسه می‌زدند تا در شرایطی که سوخت هواپیمای بازگشتی تقریباً تمام شده بود یا در هنگام تلاش برای فرود نمی‌توانستند کابل متوقف کننده را گرفته و نیاز به تلاش دوم برای فرود وجود داشت، به آن‌ها سوخت رسانی نمایند. ادامه مطلب .....👇👇