تاکتیک دروغ بزرگ توسط گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر مطرح شد:«دروغ هرقدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده مردم راحتتر است.دروغ را به حدی بزرگ بگویيد كه هيچكس جرأت و فكر تكذيب آن را نكند.🤥
تکنیک دروغ بزرگ چه می گوید: بعدها یوزف گوبلز که وزیر تبلیغات هیتلر بود این تئوری را با کمی تغییر بدین گونه بیان کرد که دروغ بزرگ یکی از روشهای تبلیغاتی مورد استفادهٔ انگلستان است که دروغ بزرگی میگویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری میکنند. در فریب با راهبرد دروغ بزرگ، کوشش میشود تا مخاطب مورد نظر به سمت یک فضای روانی متفاوت با واقعیت سوق داده شود. این فضای درونی باید به گونهای ساخته و پرداخته شود که گروه هدف بدون ابراز مقاومت، در آن فضا قرار گیرد و مفاهیم و علائم انتقالی، مورد قبول و پذیرش او باشد.
موضوع
پروپاگاندا در انتخابات هم استفاده میشد و در مبارزات سیاسی داخلی هم یکی از وسایل بهرهوری قدرت ها محسوب میشد اما استفاده از آن در جنگهای نظامی به اوج رسید، البته پروپاگاندا فقط در موضوع جنگهای نظامی کاربرد ندارد، چرا که در جنگهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم از این تکنیک رسانهای استفاده میشود. اما در سال 1914 و با شروع جنگهای جهانی استفاده از این شیوه رسانهای رواج بیشتری پیدا کرد.
#انتخابات ۱۴۰۳
#ظریف
#کاروان_انقلاب 🇮🇷
@karvane2