[4] طالوت صرف نظر از اینکه مى خواست سربازان خود را در وفادارى به خویش آزمایش کند، شاید مقصود دیگرش این بود که اگر اجازه افراط در آشامیدن را بدهد، پس از تشنگى فراوان سپاهیان به آب هجوم آورند و در آشامیدن آب زیاده روى کنند و این امر در نیروى آنان سستى ایجاد مى کند. [5] بقره، آیه: 249« کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً...». [6] بسیارى از مفسرین و مورخین عامه در مورد سرانجام کار طالوت چنین نوشته اند که او با حسد نسبت به داود دچار مشکلات روحى اخلاقى شد و با وضع رقت بارى جان سپرد، ولى مفسرین شیعه با این نظر موافق نیستند، زیرا این انحرافات با تمجیدى که در قرآن از او به عمل آمده موافق نیست. بویژه که بعضى مفسرین طالوت را نیز پیغمبر مى دانند و جریان پایان این داستان با عصمت او در تضاد است. [7] زبور نام کتاب آسمانى داود علیه السّلام است که در سه مورد قرآن کریم از آن یاد کرده است و در میان کتب« عتیق» نیز کتابى بنام زبور یا مزامیر وجود دارد. [8] اقتباس از آیات 21 تا 26 سوره ص. [9] در ترجمه این قسمت به منظور توافق با عقاید شیعه، تحریف صورت گرفته است، تا در عین اینکه زحمات نویسندگان حفظ مى شود، مطلبى برخلاف عقیده شیعه ذکر نشده باشد، زیرا داستان ازدواج داود به شکل افسانه و گاهى به صورت خلاف دین نقل شده که هیچ کدام با عصمت و مقام پیامبران تطابق ندارد، ولى به طورى که در متن ترجمه آمده است، دامن پیغمبر خدا از لکه ننگ پاک است و زحمات نویسندگان هم محفوظ مانده است. ❌ ادامه در پست های بعدی... https://eitaa.com/yaranemamzaman313