بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
سپس فجور و تقوا را به او الهام کرد. یعنی خدای تعالی به هر انسان این قوه را داد که هم تشخیص بدهد عملی که انجام میدهد شرّ و فجور است یا خیر و تقوا و هم اینکه تشخیص بدهد که تقوا و فجور چگونه اعمالی میباشند. پس منظور آیه این نیست که خدا عوامل فجور و عوامل تقوا را در جان آدمی به وجود آورده تا هم او را به گناه و هم به خیرات دعوت کنند بلکه به این معناست که خدا حقیقت فجور و تقوا را به انسان الهام و راه و چاره را به او نشان داده است. با چنین قوهای، حالا او میتواند بهترین راه و بهترین عمل را انتخاب نماید و فشارهای محیط را خنثی کند.
شمس(خورشید) ایه۸
چهارشنبه۱۴۰۳/۸/۱۶