هدایت شده از روشنا
⭕️ همه ابعاد یک افشاگری 👤 محمد زعیم‌زاده ویدئویی که ظاهرا مربوط به اعتراض معلمان در اصفهان است و تنها یک روز بعد از ماجرای سیسمونی _فارغ از صحت و سقمش_ منتشر می‌شود حداقل چهار پیام آشکار دارد 🔹 اول از منظر حکمرانی: به این شعار دقت کنید "ی سیسمونی کم بشه مشکل ما حل میشه" قیمت یک سیسمونی چه قدر است؟ بیست میلیون؟ پنجاه میلیون؟ صد میلیون؟ با این رقم واقعا مشکل این مردم حل می شود؟ قطعا نه. پس چرا شعار می‌دهند؟ این اعتراض نمادین است. اعتراض به تشدید تبعیض. آن هزینه چند ده میلیونی که اصلا معلوم نیست انجام شده یا نه.پیامش این است که درست است که شرایط دشوار است اما در این شرایط ما مسئولین کنار شما نیستیم و خرج خودمان و خانواده مان جداست و این طور می‌شود که چنین پدیده‌ای ضریب رسانه‌ای چند صد برابری می‌گیرد. 🔹دوم از منظر سیاسی: پیام دوم باید ازسوی آنهایی فهم شود که حس می‌کنند مردم معترض قائل به تفکیک فلان جریان محفلی از آن یکی گعده سیاسی هستند،این اعتراض به شکل واضح تنها خطاب به قالیباف نیست،آنهایی که پروژه اجرا کرده‌اند و الان دست افشان و پای کوبان بشکن می‌زنند،خوب دقت کنند تفکیکی در کار نیست.حداقل قبل از اجرای پروژه برآوردی از هزینه‌هایش داشته باشید. 🔹سوم از منظر اقتصادی: سوال اول را باز هم تکرار می‌کنم،آیا واقعا ی سیسمونی کم بشه مشکل ما حل میشه؟این ساده سازی از کجا نشات میگیرد؟به مردم حرجی نیست.به ادبیات مسئولان هم توجه کنید آنها هم کم و بیش همین طور استدلال می‌کنند. دهه نود دهه سیاه اقتصاد ایران است،وجهه تمایز این ده سال با سالهای قبل چیست؟تحریم بی‌سابقه و عجیب. پس چرا اینقدر در مورد تحریم‌ها ساده نسخه پیچی می‌شود؟به ادبیات فاجعه برخی نمایندگان مجلس و دولت مردان و راه حل هایشان دقت کنید. من متخصص اقتصاد نیستم اما می‌فهمم که این حوزه جای تصمیم‌های پیچیده است،در سالهای گذشته چندین و چند تصمیم راهبردی اشتباه گرفته‌ایم که جبرانش هر چند ممکن است اما ساده نیست،لذا فرو کاستن موضوع به عدالت توزیعی و...آدرس غلط است. 🔹 چهارم از منظر رسانه‌ای: آیا ماجرای سفر اخیر تنها نمونه تاریخی چنین موضوعی است؟خیر کتاب خاطرات مرحوم هاشمی را تورق کنید،حتی در دهه شصت و زیر فشار سنگین جنگ،هفته یا حداکثر ماهی را پیدا نمی‌کنید که یکی از آقایان و خانواده‌شان یا آقازاده‌ها برای درمان،تفرج و...به خارج نرفته باشند.پس چرا... بله،دوره وحی مُنزل بودن اخبار صدا و سیما و تک گویی‌ها و مونولوگ‌ها گذشته است و نمی‌شود با ساز و برگ و ایده‌های دهه شصت و هفتاد رسانه را در سال ۲۰۲۲ اداره کرد. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•