.......:
واژههای آزادی، [۴]
حقوق بشر، زن، دموکراسی از جمله ی این موارد است. و امروزه زن، نه بعنوان یک انسان متعالی که بصورت یک ابزار سیاسی و اقتصادی از چالشی ترین موضوعات روز و در دستور کار استکبار جهانی است و همین نیّات و
مطامع، پیدایش جریان فمنیستی را که دارای زمینههای معرفتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی در غرب بوده و نیز جهان شمولی این جریان را، شدّت و سرعت بخشیده است و زنان که در آغاز قرن نوزدهم میلادی بعد از تظاهرات و منازعات بسیار، اجازه ی مشارکت در رأی گیری انتخابات یافته [۱] و با حضور اجتماعی خویش، میکوشیدند وجود خود را در جامعه به رسمیّت بشناسانند، بناگاه هدف و طعمه استعمارگران قرار گرفتند. با وقوع انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومت دینی و تقابل آن با جهان سلطه و توجّه جهانیان از جمله زنان به این پدیده ی دینی، موضوع تهاجم فرهنگی بر قشر جوان و بویژه زنان و دختران، شتاب بیشتری گرفت و ایران اسلامی، کانون توجّه آن شد و از همین رو در دستور کار برنامه ریزان استکباری قرار گرفت و تخریب بنیانهای فکری، مهمترین هدف این تهاجم منظور گردید و با القای فرودستی زنان در اسلام و ناکارآمدی دین در امور زندگی و به ویژه زنان و با تخلیه ی روحی روانی آنها درواقع کوشیدند، فاعلیّتِ تحلیه و پردازش وجودی و شخصیتی آنان را عهده دار گردند و متأسّفانه زنان نیز، خود بصورت قابلِ موضوع و هم بصورت شریک العلّه در این میدان، صحنه آرایی کردند زیرا استکبار به خوبی توانسته بود گسست عظیمی بین حوزه ی ایمان و عمل و انقطاع عمیقی بین قلب و عقل با حواس آنان ایجاد نماید بگونه ای که تربیت شدگان این مکتب، مبدأ شوق، اراده، حرکت و فعلشان، مصداق این کلام باشد که «هرچه دیده بیند، دل کند یاد» و هرگز اندیشه و تأمّلی عقلانی، ورای آن چه که به حواس او عرضه میشود، وجود نداشته باشد و برای تحقّق این منظور، کانالهای متعدّد و سایتهای بسیار موظّف و مجهّز به چنین وظیفه ی سنگینی شدند.
استکبار در کنار حمایت از جنبشهای فمنیستی، القای جهانی سازی یعنی تبدیل همه عالم به دهکده ای کوچک و واحد را، متمّمِ فاعلیّتِ خویش ساخت تا هرچه سریع تر بر طرّاحی ساختار هویّتیِ مطلوب خویش و جهان شمولی تئوریها و خواسته هایش نایل آید. شگرد دیگر استکبار برای القای ناکارآمدی اسلام، گزینش
تک گزاره ای احکام اسلام [۱] و تحلیل و تفسیر به رأی آنها و نهایتاً صدور حکم «ناعادلانه و ظالمانه بودنِ اسلام علیه زنان» بود امّا تحقیقات و بیداریهای اسلامی در جهان و منطقه، نشان میدهد علیرغم گونه گونه تبلیغ و سیاهنماییهای غرب از دین اسلام و ارائه ی چهره ی ملکوتی و خیرخواهانه برای خود در احیای حقوق زن و با برگزاری سمینارها و کنفرانسهای کشوری، منطقه ای و بین المللی با نامهای فریبنده ی «حقوق زنان، حقوق بشریّت» و «زن، زمین، زندگی»، استکبار در این خصوص توفیق زیادی نداشته است چرا که با اعمال و گفتارهای متناقض، نقاب تزویر از چهره ی استکبار برافتاده ومَجال جولان بیش تر را به آن نمی دهد.
----------
[۴]: . متأسّفانه مشکل جهان امروز، نه فقط تهی شدن از معنا و روحانیت است که در فهم و بکارگیری واژهها نیز در تنگناست و فهم تمایز حقیقی بین آزادی و آزادگی و نیز تفاوت بین خضوع وتسلیم آگاهانه و عالمانه [انّما یخشی الله من عباده العلماء] با ذلّت و سرافکندگی و بردگی و... ممکن نیست.
[۱]: . بیعت سیاسی رسول اعظم با زنان، حدود بیش از ۱۴۰۰ سال پیش، باید دستمایه ی اندیشه ی جهانیان باشد.
[۱]: . چون نصف بودن سهم الارث زنان و دیه آنان و...
جهانیان گواه آن بودند که علیرغم ممنوعیتهای قانونیِ حمله به مناطق مسکونی و به زنان و کودکان در حقوق جنگ، همچون اعلامیه ی «سن پترزبورگ» در سال ۱۸۶۸، اعلامیه ی لاهه در ۲۹ ژوئیه ۱۸۹۹ و ۲۸ اکتبر ۱۹۰۷ و ژوئیه ۱۹۳۲ و کنوانسیون حمایت از افراد غیر نظامی در سال ۱۹۴۹ و پروتکلهای الحاقی به کنوانسیون چهارگانه ی ژنو در سال ۱۹۷۷، آمریکا، ناتو و عوامل آنها در ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، لیبی و... بیشترین آسیبها و کشتارها را مستقیم و غیر مستقیم به زنان و دختران متوجّه کردند.
.......:
#زن و باز یابی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357