🚨 اخلاق تدریس (24) ✔️ بارور ساختن اندیشه مخاطب 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 تدریس برخی از اساتید تنها مبتنی بر ذکر یک سری معلومات است . انان محفوظات ذهن خود را در اختیار مخاطب قرار میدهند و تنها درصدد ارائه اطلاعات بیشتر به انها میباشند. با این روش ، بارور ساختن اندیشه علم به فراموشی سپرده میشود ، و ذهن دانشجو هیچگاه فعال و در گیر نخواهد شد. چنان که ملاحظه میشود حضرت علی (ع) برای بارور سازی فکر جوانان ، انها را به کنکاش و فرورفتن در بحث های علمی و جدال هایی نیکو فراخوانده ، از انها میخواهد که به راحتی هر سخنی را نپذیرند . و نسبت به مطالب بادقت و باروحیه ای پرجوش و خروش برخورد نمایند. معلم دلسوز و اگاه باید متعلمان خودرا از جهت علمی پر نشاط و شاداب و با روحیه ای نا ارام و پرتکاپو تقویت کند . رابرت گانیه وظیفه یک معلم را در این میداند که (به جای بحث در باره یادگیری به گونه ای عملی، هدف ها و مراحل وابسته به انها را به شاگرد نشان دهد و بیاموزد. یعنی از کلی گویی و بحث در باره یادگیری بپرهیزد و به راه های عملی توجه نماید . ) بر این اساس در واقع به جای انکه ما به دانشجو کمک کنیم و مسئله را برای اون حل نماییم ، روش ها و قواعد لازم برای حل مسائل به او می اموزیم . و او را وادار میکنیم خود به حل مشکلات خویش بپردازد. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir