5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حرف_قطعی
🛑سیاست قاطع ایران در مقابل استعمارگران غرب
📛سیر تحولات اقدامات ایران و عهدشکنی های غربیها و اروپایی ها
💯مذاکره بدون رفع تمام تحریم ها #ممنوع
پ.ن :برخیها !! ذلت را تمام کنید و به ظرفیتهای داخلی هم بیندیشید‼️
📛اجازه فرصت سوزی دوباره فرصتهای ایران را به احدی نخواهیم داد
#انتشاروسیع
@roshangari_samen
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
دولت میخواد تو چند روز آینده به هر قیمتی که شده یک دستآورد فیک و رسانهای از توافق با آمریکا درست کنه که تو مناظرات انتخاباتی بگه اگه جریان انقلابی روی کار بیاد، این دستآورد عظیم از بین میره و دوباره باید بریم تو صف مرغ!
#انتخابات
#نه_به_احیای_دروغین_برجام
#نه_به_دور_زدن_حرف_قطعی_رهبر
✅ @Gandos
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
🔰 تاملی درباره سریال گاندو
✍ وحید یامین پور
1.علاقه به داستانهای معمایی و پلیسی ماجرای چند لایه و متناقضی است. راستگراها، سوسیالیستها را متهم میکنند علاقهی مفرط به این باور که همیشه «چیزی پشت پرده» وجود دارد، شگرد چپها برای مقابله با ایدهی لیبرالیسم است. لودویگ فونمیزس علاقهی مردم در قرن نوزدهم به داستان های جنایی و پلیسی را نوعی ذهنیت ضد سرمایهدارانه میداند. از طرفی منتقدین، ترویج داستانهای پلیسی را مقدمهای برای توسعهی اقتدار نظارتی دولت و در یک کلام مشروع شدن نظارت برای حفظ آزادی میدانند. به تعبیر چپگراهای جدید، دولت نئولیبرال که همواره شعار دولت کوچک سر داده است، بهنام آزادی و برای تضمین آن، بیش از همه نظارت بر اعمال و رفتار مردم را حق خود میداند. آنها تاچر، بانوی آهنین، را متهم می کردند که برای توسعه امکانات و اقتدار پلیس، ایدهی «پیکار با جرم» را از طریق ترساندن مداوم مردم از جرایم خشن دنبال میکند.
2.شاید بتوان گفت ذهنیت مخاطب ایرانی از ذهنیت چپگرایانه، دور نیست. تجربه قرنها استبداد، این تصور را قوام بخشیده که همواره کسانی هستند که در پس پرده با هم نشستهاند و امور را اداره میکنند و عوام الناس بازیچه همیشگی زد و بندهاست. این ذهنیت در مبارزه با شاه معدوم و براندازی رژیم پهلوی به ویژه در شکل دادن به ذهنیت مبارزه با استعمار فریبکارانهی انگلیسی بسیار موثر بوده است.
3. پیگیری این ایده در تلویزیون و سینما در سالهای پس از انقلاب تا زمانی که «آن چیز پس پرده» مربوط به دسیسههای «دشمن اجنبی» است، همان معنای سابق را افاده خواهد کرد و ذهنیت مخاطب ایرانی را در نفیگرایی انقلابیاش مستحکمتر خواهد کرد، اما #گاندو ماجرا را تغییر داده و ذیل مفهوم #نفوذ برای نخستین بار ابهام در «حکمرانی فریبکارانه» را به داخل کشانده است. حالا بررسیهای مخاطب شناختی باید نشان دهد که این انتقال خطیر در کدگزاریهای رسانهای چه درکی در مخاطب ایرانی برجا میگذارد. آیا او آنرا در راستای ارادهی نظام برای حفظ خلوص خود کدگشایی خواهد کرد یا برعکس، آنرا نشانهای دالّ بر ابتلای نظام به همان بیماری پیشاانقلابی و اعتراف نظام به آن؟ هم-نشین کردن «دشمن اجنبی» با مسوولان نظام در بالاترین سطوح حکمرانی، هرچند میتواند منافع جناحی و سیاسی کوتاه مدتی برای یک جریان سیاسی داشته باشد، اما باید بررسی کرد که آیا مآلاً ایدهی سنتی زدوبند درپسپرده و فساد سیستماتیک را تقویت نخواهد کرد؟
@yaminpour
📡 @Hasanabbasi_students
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
✖️وجهه مذهبی ها در سینمای ایران!!
«تیپ» تثبیت شدهی مردان مذهبی/انقلابی در سینمای ایران عموما نمایشدهنده «خشونت» یا «ریاکاری» است.
مردانی خشن و بیمنطق که عامل و تشدیدکننده بحراناند و تحت عنوان «غیرت» یا «ایدئولوژی» هر خشونتی را توجیه میکنند.
کاراکتر مذهبی در سینمای ایران یا خانمباز است؛ مانند شریفینیا در دوجین فیلم شبیه «دنیا» و ... یا تندرو و خشن؛ از گروههای فشار در سینمای دهه هشتاد؛ «مکس»، «نان، عشق، موتور هزار»، «آواز قو» تا «عصبانی نیستم» در دهه نود، تا خشونت خانوادگی در «خانه پدری» و...
«تیپسازی» و تثبیت یک تصویر ذهنی مشخص از یک طیف یکی از مهمترین تاثیرات بلندمدت فرهنگی-اجتماعی سینماست و یکی از موفقترین تیپسازیهای سینمای بعد از انقلاب هم تثبیت شمایل مذهبی/انقلابی.
مخاطب ایرانی از جوان انقلابی/حزباللهی/بسیجی تصویری جز ایستبازرسی، گشت ارشاد یا چماقدار به یاد میآورد؟
.
حالا مهمترین ویژگی «گاندو» همین ارائه «شمایل»ی واقعی و همدلیبرانگیز از تیپ «جوان انقلابی» است. تصویر «محمد»(وحید رهبانی) در گاندو خلاف جریان تصویری است که سالها در سینما و تلویزیون ایران از کاراکتر مذهبی ارائه شده است. در اینجا «محمد» به جای اینکه خود عامل بحران/تنش باشد، قهرمان است و عامل حل مسئله. او منطقی است، شجاع است و متخصص. البته بخش زیادی از جذابیت کاراکتر از دل بازی بیتکلف، روان و بیاغراق «وحید رهبانی» میآید و نه از دل متن یا کارگردانی.
«محمد» به دلیل گسترهی مخاطبان «گاندو» حالا تبدیل به «شمایل» و «تیپ» جوان مذهبی/انقلابی شده است که حاکمیت/سیستم را نمایندگی میکند و این دستاورد کمی نیست. و گمان میکنم انتخابش برای «شیشلیک» مهدویان هم دقیقا برای استفاده از این پیشزمینه ذهنی مخاطب بوده است. استفاده از او به عنوان نماینده سیستم؛ اینبار اما برخلاف #گاندو و مطابق کلیشهی قدیمی به عنوان یک ریاکار.
حالا اما سازندگان و حامیان «گاندو»، بدون در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی و اجتماعی چنین محصولی، در فرامتنها و حاشیههای رسانهای نیز اثر خود را در حد محصولی تبلیغاتی برای استفاده روزمره سیاسی تقلیل میدهند و نمیدانند که چندسال بعد، مخاطب عام اساسا متوجه هیچکدام از دلالتهای سیاسی روز «گاندو» نخواهد شد، اما اثر همچنان زنده است و کار خواهد کرد و موضوع با اهمیت همین بازنمایی است که از سیستم و قهرمانهایش ارائه میدهد، نه طعنههایی که به دولت مستقر میزند. کار مهم «گاندو» همین تیپسازی است، تقلیل آن به یک ابزار سیاسی روزمره ظلم به محصول است.
#گاندو
#وحید_رهبانی
✍ امیر ابیلی
🆘 @Roshangari_ir
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
✖️چند سال قبل از #ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت میرسد
🔺یعقوب (ع) از کنعان با آن فاصله بسیار، به برادران و خویشانش گفت: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»: من بوی یوسف را میشنوم، اگر مرا مسخره نمیکنید و دست نمیاندازید.
قرآن اشاره میکند که بزرگان عالم نمیتوانند همۀ آنچه را که احساس میکنند با مردم مطرح کنند. مردم ظرفیت شنیدن احساسات بزرگان را ندارند. اگر بزرگان آنچه را درک میکنند به مردم منتقل کنند، مردم آنها را مسخره خواهند کرد. به همین جهت میگوید: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»
امام زمان (عج) وقتی میخواهند پا بگذارند در رکاب، چند سال مانده به ظهورشان، آنهایی که عاشقش هستند از فاصلۀ دور بویش را میشنوند!
آدم بو میبرد.
شامۀ انسان اگر زکام نباشد و قدری روحانیت در او باشد، بوی ظهور را آرام آرام استشمام میکند.
💠 آیت الله حائری شیرازی
🆘 @Roshangari_ir
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
🔻منتظر واقعی باید کار سیاسی انجام دهد، یا کاری اجتماعیای که نتیجهاش سیاسی باشد
🔻کسی که به فقرای آمریکا کمک کند، اما به نظام سلطه که تولیدکنندۀ فقر است کاری نداشته باشد، به نظام سلطه و تثبیت فقر کمک کرده
⚠️آنچه نخواستند شنیده شود! (۴)
🔻سوال: در حال حاضر اگر کسی بخواهد با حضرت ارتباط برقرار کند، جنس فعالیتهایی که باید انجام بدهد، چیست؟
➖اگر ما میدانیم اصل کاری که حضرت خواهند کرد، حکومت است و اصل کاری که حضرت خواهند کرد در عرصه سیاست خواهد بود، حتی آن شعار عدالت هم که میدهیم، همین رویکرد را خواهد داشت. ایشان قدرت را در خدمت برقراری عدالت قرار میدهد.
➖اگر ارتباط سیاسی با حضرت داشته باشیم و انتظارمان یک انتظار سیاسی باشد، جنس انتظار ما به گونهای خواهد بود که اگر میخواهیم برای ظهور مقدمهسازی کنیم، یا خودمان را به حضرت ولیعصر(ع) مقرب کنیم، باید کار سیاسی و اجتماعی کنیم؛ کار اجتماعیای که نتیجهاش سیاسی است.
➖ کار اجتماعیای که نتیجهاش سیاسی نیست هم داریم؛ مثل این که کسی به آمریکا برود و به فقرا کمک کند و با نظام سلطه و سلطهگرانی که این همه ددمنشی دارند و این همه ظلمی که میکنند، کاری نداشته باشد، بلکه به نظام سلطه بگوید که تو هر چه جنایت بکنی، ما این جا مردم را تسکین میدهیم تا تو به حیات خودت ادامه بدهی. اینها کارهای اجتماعی و مردمدوستانهای است که نه تنها ضدنظام سلطه که تولیدکننده فقر و محرومیت است، نیست؛ بلکه به نظام سلطه و درنتیجه به تثبیت و توسعۀ فقر کمک میکند.
👈🏼فیلم، صوت و متن کامل:
Panahian.ir/post/6732
#سیاست_وظهور
@Panahian_ir
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️کلیپی که ساعاتی قبل صفحه اینستاگرام سایت رهبر انقلاب، درباره تحریمها و برجام منتشر کرد!
🔹تا دنیا دنیا و ایران ایران است؛ حرف رهبرم سیدعلی فصل الخطاب است!
#مذاکرات_وین
🆘 @Roshangari_ir
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 صحبتهای جالب حاج سعید قاسمی:
جریان موجود (روحانی) خامهای ازبازرگان، بنی صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هست...
♦️اگر بعد از این هم بخوایم تَکرار کنیم، احتمالا داعش حکمفرما میشه.
@manenqelabiam
🇮🇷@s_a_m_e_n🇮🇷
💖🌷💖