eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
17.8هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 سوالات مهم: 🔹 آیا ما قواعد مالی شرکتها را میدانیم؟ 🔹 آیا اسناد تخلف و فساد بصورت دقیق و مستند در اختیار ما هست؟ 🔹 آیا ما توان اثبات تخلف در دادگاه را داریم؟ 🔹 تبعات انتشار این نوع مطالبه گری را محاسبه کردیم؟
1.67M
🔻 آیا ۸۶۵ میلیون تومان به حساب شخصی جهانگیری منتقل شده یا به حساب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی؟! 🔻 آیا این انتقال حساب یک تخلف مالی بوده یا یک قاعده قانونی؟!
17.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 دوستانی که منتقد مخبر هستند در رابطه با یک سخنرانی که در آن از حسنوند و زنگنه تعریف کرده نظرشون رو صریحا نسبت به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و نظر ایشان نسبت به هاشمی بیان بفرمایند. 🔹 نقد کردن و مطالبه گری بدون در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط و واقعیات یعنی تشویش اذهان عمومی، ناامید کردن مردم از نظام و کارآمدی آن، بهانه دادن به دشمنان نظام و .... @s_a_razavi
🔻 بحث من دفاع از مخبر یا هر شخص دیگری نیست 🔹 بحث من مبانی مطالبه گری، نقد و عدالتخواهی هست 🔸 بدون داشتن یک مبنای درست و اصولی در نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی نمیتوانیم آرمانهای اصیل انقلاب را متحقق کنیم
🔻 یک مسئولی در یک سخنرانی، محفل، جلسه و یا .... در رابطه با یک مسئول، نهاد، شخص و یا .... صحبت کرده، سخنی گفته، استدلالی آورده و یا ... 🔸 خب حالا میشود چه نتیجه ای گرفت؟!!! 🔹 آن مسئول اشتباه کرده؟ 🔹 آن مسئول در همه اشتباهات و فسادها و تخلفات آن شخص شریک هست؟ 🔹 آن مسئول در شبکه آن شخص هست؟ 🔹 آن مسئول همه سخنان و اعمال آن شخص را تایید کرده؟ 🔹 و .... ◀️ آخه این چطور نقد و مطالبه گری و عدالت طلبی هست؟!!!!!!!!!!!! 🔸 آیا ما نباید تحقیق کنیم آن مسئول چرا این سخنان را گفته؟ بر چه مبنایی گفته؟ تعاملاتش چی بوده؟ ملاحظاتش چی بوده؟ و .... ◀️ نباید نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی دچار سطحی نگری و عامه انگاری شود که در اینصورت هزینه های سنگینی را باید بپردازیم
🔻 تعاریف مقام معظم رهبری از هاشمی رو خوندین؟!!! میدونید صدها تعریف و تمجید کردن؟!!!! 🔸آقای هاشمی را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ - یعنی ۵۲ سال قبل - ایشان را از نزدیك میشناسم. آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در كنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در كنار رهبری تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب میكرد و به مبارزین میداد. اینها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهای زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهای دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم كه ایشان برای خودش از انقلاب یك اندوخته‌ای درست كرده باشد. اینها یك حقایقی است؛ اینها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده. 🔹 اینها بیانات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه 29 خرداد 88 هست، این بیانات مشت نمونه خروار هست. 🔸 خب حالا چه نتیجه ای باید بگیریم؟! 🔹نیاید هاشمی رو نقد کنیم؟ یا باید تمام اشتباهات هاشمی رو پای مقام معظم رهبری هم بنویسیم؟!! 🔻 از حمایتهای امیرالمومنین از ابوبکر و عمر و عثمان چقدر خوندیم و شنیدیم؟! 🔹 بارها و بارها عمر گفت اگر علی علیه السلام نبود عمر هلاک میشد! 🔹امیرالمومنین آنقدر از عثمان دفاع کردند که در نهایت فرمودند: «به خدا سوگند آن قدر از او دفاع کردم که ترسیدم گناهکار باشم»!! 🔸 خب حالا چه نتیجه ای باید بگیریم؟! 🔹 عمر و عثمان خوب بودند؟!! یا امیرالمومنین هم در گناهان عمر و عثمان شریک هستند؟!!! 🔻 وقتی نقد و مطالبه گری و عدالتخواهی ما مبنا نداشته باشه، بر اساس موازین عقل و شرعی نباشه، مقتضیات زمانه را نشناسیم و بسیاری از مولفه های دیگر نتیجه اش میشود انحراف از اصول حقه نقد و عدالتخواهی و مطالبه گری @s_a_razavi
🔻 عقلانیت سرلوحه امور 🔹 در همه‌ی مسائل مهم برای اداره‌ی یک کشور و بخصوص در جمهوری اسلامی که این همه اسلام بر روی عقل و تعقّل و تفکّر تکیه کرده، اگر بخواهیم کارها درست پیش برود، بایستی بر مبنای عقلانیّت عمل کنیم. ما ظلم‌ستیزی را هم بر اساس عقلانیّت میگوییم، عدالت‌خواهی هم باید بر اساس عقلانیّت باشد، مبارزات اجتماعی ما هم باید بر اساس عقلانیّت و محاسبه‌ی درست باشد؛ گرفتار حاشیه نشویم، اصل و فرع را هم اشتباه نگیریم. ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح
🔻 توصیه های مهم ولی فقیه به عدالتخواهان بسم الله الرحمن الرحیم جوانان عزیز پرچم عدالت‌خواهی را همواره پیامبران الهی و پیروان راستین آنان بر دوش کشیده‌اند. امروز و همیشه مجاهدت در زیر این پرچم، صادقانه‌ترین نشانه‌ی پیروی از رسولان الهی است. آنچه در کنار همه‌ی الزامات این حرکت، ضروری و حیاتی است آن است که 🔹 اوّلاً مراقبت شود کسانی با انگیزه‌های دیگر، این شعار حق را ابزار نکنند؛ 🔹و ثانیاً به نام عدالت‌طلبی، حرکتی غیر منصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد. 🔸صبر و بصیرت را برای شما و دیگر تشکل‌های عزیز دانشجوئی از خداوند متعال مسألت می‌کنم. ۱۳۸۷/۰۵/۲۲ 🔸 پیام مقام معظم رهبری به پانزدهمین نشست سراسری تشکل‌های مرتبط با جنبش عدالت‌خواه دانشجویی
🔻 کسانی با انگیزه های دیگر یعنی چی ؟!!!! 🔻 به نام عدالت طلبی !!!؟؟؟ 🔻 حرکتی غیر منصفانه؟!!! 🔻 از سر جهل یا غفلت ؟؟!!! 🔻 صبر و بصیرت؟؟!!!! ◀️ خب تعاریف، ویژگیها، مصادیق و مولفه های اینها در مطالبه گری، نقد و عدالت طلبی چیست؟!! آیا بررسی کردیم؟!! آیا برامون اهمیت داشته و داره؟؟!!!! ◀️ فقط برامون مهمه فلانی در فلان محفل از فلانی دفاع کرده!! پسرش یا دخترش در فلان منصب یا موقعیت هست؟!! فلانی عضو فلان مجموعه هست؟!! فلانی با فلانی بستنی خورده؟!!!! ❇️ پس نتیجه میگیریم : فلانی از یزید پست تر هست، فاسده، صهیونیست هست، فراماسون هست، کافره، نفوذی هست و .... و قتلش واجبه و حق نداره حتی در ایران نفس بکشه چه برسه که مسئولیت بگیره ❇️ هر کسی هم بر خلاف ما حرف بزنه یا منافقه، یا ازش پول گرفته، یا نفوذیه، یا صهیونیسته، یا احمقه، یا جاهله یا همه ایناها رو با هم داره
🔻 انحرافات عدالت طلبی و مطالبه گری چیست؟ 🔹 دامنه افراط و تفریط آن کجاست؟
🔻 عوامل انحراف از عدالت‌خواهي 🔹تندروي و افراطي‌گري 🔸نبادا حركت انقلابي جوري باشد كه بتوانند تهمت افراطي‏گري به او بزنند. از افراط و تفريط بايستي پرهيز كرد. جوان‌هاي انقلابي بدانند؛ همان طور كه كناره‏گيري و سكوت و بي‏تفاوتي ضربه مي‌زند، زياده‏روي هم ضربه مي‌زند؛ مراقب باشيد زياده‏روي نشود. مقام معظم رهبری 29 مهر 89 🔹تکبر و خود برتربيني 🔸در ميان‌ خصلت‌هاي‌ نکوهيده‌ که‌ سلامت‌ جان‌ و راحت‌ زندگي‌ را با خطر و مانع‌ مواجه‌ مي‌سازند، تکبر از پرآفت‌ترين‌ آنهاست‌. خودبرتربيني‌ و سرکشي‌ برخاسته‌ از آن‌، چه‌ بسيار حقيقتها را ناشناخته‌، و چه‌ راه‌هاي‌ فضيلت‌ را ناپيموده‌ مي‌گذارد. و چه‌ کينه‌ها و خصومتهاي‌ نابحق‌ و چه‌ زشتيها و ناهنجاريها که‌ پديد مي‌آورد. آري‌ تکبر، حجاب‌ حقيقت‌، و خار راه‌ فضيلت‌، و دشمن‌ صفا و صداقت‌، و انگيزه‌ي‌ دشمني‌ و شرارت‌ است‌. آحاد و جامعه‌هاي‌ بشري‌ از آغاز عمر خود تاکنون‌، ضايعات‌ بي‌شماري‌ را از کبر و خود پسندي‌ اقوام‌ و افراد، و سرکشي‌ها و تعصبات‌ ناشي‌ از آن‌، تحمل‌ کرده‌اند و مي‌کنند.مقام معظم رهبری 19 شهریور79 🔹تنگ نظري و انحصارگرايي 🔸هرکسي را به صِرف اينکه با فکر شما به‌طورکامل انطباق ندارد متّهم به انقلابي نبودن نکنيد. ممکن است کسي صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، يک اختلافاتي داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا انقلابي باشد؛ انقلابي بودن بالاخره معيارهايي دارد، اين معيارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدم‌ها را متّهم به ضدّانقلاب يا غير انقلابي نبايد کرد... انقلابي‌گري هم مثل ايمان است و مراتبي دارد؛ مرتبه‌ي اوّل، مرتبه‌ي دوّم، مرتبه‌ي سوّم؛ بله، بعضي از مراتبش بالاتر است و بهتر است، بعضي مراتبش پايين‌تر است. امّا همه مؤمنند، حساب مؤمن با غير مؤمن فرق ميکند، با منافق فرق ميکند ولو درجاتشان درجات يکساني نباشد.مقام معظم رهبری 12 تیر 95 🔹سطحي نگري و شعارزدگي 🔸ظاهر، ظاهر ايمان، دهان پر از ادعاي انقلابيگري؛ اما باطن، باطن پوک، باطن بي‌مقاومت در مقابل بادهاي مخالف.مقام معظم رهبری 1 اردیبهشت 89 🔹 خشونت‌گرايي و پرخاشگري 🔸اگر به اسم انقلابي‌گري امنيت را از بخشي از مردم سلب کنيم، اين هم از مصاديق انحراف از خط امام عزيزمان است... اگر عنوان مجرمانه‌اي بر حرکتي منطبق شود، دستگاه‌هاي مسئول موظف به پيگيري هستند اما اگر کسي به دنبال براندازي و اجراي دستور دشمن نيست ولي با مذاق و تفکر سياسي ما مخالف است، نبايد عدالت و امنيت را از او سلب و او را زير پا له کنيم؛ چراکه به فرموده قرآن، مخالفت با يک قوم نبايد موجب بي‌تقوايي و بي‌عدالتي شود و همه بايد در اين زمينه‌ها هوشيار و مراقب باشند. مقام معظم رهبری 14 خرداد 95 🔹 در نورديدن مرزهاي اخلاق 🔸اگر به نام عدالت‌خواهي و به نام انقلابيگري، اخلاق را زير پا بگذاريم، ضرر کرده‌ايم؛ از خط امام منحرف شده‌ايم. اگر به نام انقلابي‌گري، به نام عدالت‌خواهي، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کساني که از لحاظ فکري با ما مخالفند، اما مي‌دانيم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کرديم، آنها را مورد ايذاء و آزار قرار داديم، از خط امام منحرف شده‌ايم.مقام معظم رهبری 14 خرداد 95 @s_a_razavi
🔻 عوامل ارتجاع از عدالت‌خواهي 🔹 محافظه‌کاري 🔸 محافظه‌کاري و اکتفاي به آنچه که داريم و نداشتن همت و بلندپروازي در همه‌ي زمينه‌هاي فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است.مقام معظم رهبری 22 اسفند 79 🔹 راحت‌طلبي و دنياگرايي 🔸 راحت‌طلبي، رفاه‌طلبي و عيش‌طلبي، چيزهايي است که به تدريج در انسان اثر بد مي‌گذارد و خود انسان هم اوّل نمي‌فهمد. يک وقت مي‌خواهد حرکت کند، مي‌بيند نمي‌تواند؛ مي‌خواهد پرواز کند، مي‌بيند نمي‌تواند.مقام معظم رهبری 24 شهریور 81 🔹 منفعت‌خواهي 🔸 از جمله مصاديقِ ديگرِ فرهنگ عمومي، اين است که افراد يک ملت، مردمي باشند که خيلي عافيت‌طلب و به دنبال منافع شخصي خود نباشند؛ بلکه واقعاً حاضر باشند براي ملت و کشورشان وارد ميدان شوند و خطرپذيري کنند. يعني حسّ منفعت‌جويي گروهي و جمعي يک ملت، بايد بيش از حسّ منفعت‌طلبي فردي آنان باشد. مقام معظم رهبری 19 تیر74 🔹مرعوب شدن 🔸در شرايط مرعوب شدن، ترسيدن، مضطرب شدن، متلاطم شدن، حتّي باورهاي قطعي انسان هم از ياد مي‌رود. انسانِ مرعوب، اين‌طور است. «جبن»، هم عقل را از کار مي‌اندازد، هم عزم را. انسان مرعوب و جبان، نه درست مي‌تواند فکر کند، نه درست مي‌تواند عزم و اراده خودش را به‌کار بيندازد؛ دائم يک قدم به جلو برمي‌دارد و يک قدم به عقب.مقام معظم رهبری7 خرداد 82 🔹دچار شبهه و ترديد شدن 🔸هر کس در درجه اوّل بايد مراقب دل خود و سپس مراقب دل مجموعه و مرتبطانِ به خود باشد. دل‌هاي سرشار از ايمان و معرفت و روشن‌بيني، هرگز مغلوب و مرعوب نمي‌شوند. براي مرعوب شدن، مغلوب شدن، تسليم‌شدن و وادادگي، اوّل بايد در دلها ترديد ايجاد کرد. اين ترديدها هميشه از راه مغز وارد نمي‌شود؛ گاهي از راه جسم هم وارد مي‌شود. خواسته‌ها و هوس‌هاي جسماني، ميل به پول - که در بخشي از دعاي صحيفه سجاديه(دعاي ۲۷، دعاي مرزداران)؛ همان دعايي که در ايام جبهه، خيلي از جوانان ما آن را مي‌خواندند: «و حصّن ثغور المسلمين»، آمده است که فکر مالِ فتون (مال فتنه‌انگيز) را از دل آنها ببر - مالِ فتنه‌انگيز، جاه‌طلبي، مقام‌طلبي، راحت‌طلبي، عيش‌طلبي و تجمّل‌طلبي چيزهايي است که ترديد را از طريق جسم و شهوات، وارد دل و مغز انسان مي‌کند. مراقب اينها باشيد. مقام معظم رهبری 24 شهریور81 🔹عمل‌گرايي افراطي 🔸اگر اين پايبندي به ارزش‌هاي اساسي وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقيم خواهد بود و در تندباد حوادث، اين حرکت تغيير پيدا نمي‌کند. [امّا] اگر اين پايبندي وجود نداشت، نقطه‌ي مقابل اين پايبندي، عمل‌گرايي افراطي است؛ يعني هر روزي به يک طرف رفتن و هر حادثه‌اي انسان را به يک طرف کشاندن: «مي‌کِشد از هر طرف، چون پَر کاهي مرا / وسوسه‌ي اين‌وآن، دمدمه‌ي خويشتن‌. اين مي‌شود عمل‌گرايي؛ هر روزي انعطاف به يک جهت و به يک سمت؛ اين منافات دارد با آن پايبندي. مقام معظم رهبری 14 خرداد95 @s_a_razavi