✅ به نظر شما، دختران ما با کدام شخصیت ارتباط عاطفی بهتری پیدا کرده اند؟!
🔹 نرگس محمدی واقعی یا شخصیت سریال ستایش؟!
🔹 ریحانه پارسای واقعی یا شخصیت سریال پدر؟!!
🔸 چند دیالوگ یا تصویر از شخصیت لیلا در سریال پدر در ذهن شما هست؟! چند تصویر از ریحانه پارسای بدحجاب؟!
◀️ یکی از ریشه های بدحجابی را #باید در رویه رسانه ای کشور جستجو کنیم و برای اصلاحش طرح و برنامه داشته باشیم.
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ شما جای دختران جوان و نوجوان جامعه باشید، کدام سبک پوشش و زندگی را انتخاب میکنید؟
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ یادمان باشد، آنچه در سینما و تلویزیون میکاریم، در کف خیابان برداشت میکنیم
🔸 در سینما و تلویزیون چه کاشته ایم که حال از برداشت کف خیابانهایمان ناراحتیم؟!
✅ ریشه های بدحجابی
2️⃣ فضای مجازی
🔰 دومین آدرسی را که باید برای ریشه یابی بدحجابی جستجو کنیم، فضای مجازی رها شده است. همان که مدتهاست، رهبری مطالبه مدیریت آن را فریاد زده اند.
🔹 زمین دشمن نامیدن پلتفرم های خارجی، صرفا #آدرس_غلط است برای سرپوش گذاشتن بر قصورات و اشتباهات خود؛ شاهد مثال این آدرس غلط نیز روبیکاست که رویه ضد حجاب و فرهنگش دست کمی از پلتفرمهای خارجی ندارد.
🔸 آنچه برای ما باید اولویت داشته باشد #حکمرانی بر فضای مجازی بر مبنای سبک زندگی ایرانی اسلامی است، حال میخواهد پلتفرمهای مورد استفاده مردم داخلی باشند یا خارجی.
🔹 مهمتر از تفکیک پلتفرمها، مدیریت و هدایت اراده ها به سمت بایدها و نبایدهای اسلامی، ایجاد ساز و کارهای ترویج اصولی و مبنایی فرهنگ اسلامی و نیز قاعده مند کردن استفاده از فضای مجازی بر اساس سن و شغل و جایگاه است.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ریشه های بدحجابی
3️⃣ مدارس
🔰 سومین آدرس را میتوانیم در تک تک محله های خود، ملاحظه کنیم، یعنی مدارس آموزش و پروش؛ مکانی که دختران جامعه از کودکی تا جوانی خود را در آن سپری میکنند.
🔹 درست است که در سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی از سوی آموزش و پرورش در حوزه حجاب انجام داده است اما همچنین در گزاره های ذیل دچار کمبود و نقص است که میبایست توسط مدیران آموزش و پرورش، معلمین و تمام فعالین حوزه عفاف و حجاب برطرف گردد.
▪️کمبود محتواهای آموزشی در کتب درسی بر اساس مبانی فلسفی حجاب بصورت روان و جذاب
▪️ کمبود محتواهای آموزشی متعدد در کتب درسی بر مبنای خطرات و آسیب های بدحجابی در جامعه
▪️ نیاز به آموزشهای کاربردی و مبنای برای معلمین و مدیران مدارس در جهت تقویت انگیزه ها و اولویت بخشی به مقوله حجاب
▪️ اصولی تر کردن برنامه های فوق آموزشی مرتبط با عفاف و حجاب، همراه با آسیب شناسی های مستمر
▪️ توجه بیشتر به ارتباطات فرا مدرسه ای و فرا درسی دانش آموزان در مدرسه، محیط پیرامونی مدرسه و خانه
▪️ مشارکت و آموزش والدین در حوزه تربیت دخترِ محجبه
◀️ مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با معلمین فرمودند: "مخاطبین شما در بهترین سنّ تأثیرپذیری و تربیتپذیری هستند؛ مخاطبین شما کسانی هستند که آنچه را شما یادشان میدهید تا آخر عمر فراموش نمیکنند؛ این خیلی مهم است. " این فرمایش رهبری نشان از جایگاه بسیار پر اهمیت آموزش و پرورش در تربیت #نسل_مومن برای جامعه دارد.
◀️ لذا، میبایست بسیاری از طرح ریزیهای ترویج عفاف و حجاب را در مدارس به واسطه معلمین بر مبنای شیوه های اصولی پیاده سازی کنیم.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ من از ذکر چالشهای متعددمان در زیر پوست مدارس میگذرم، اما این را بدانیم که نباید در بحث عفاف و حجاب از مدارس و اثرگذاری آن غفلت کنیم.
🔸 سرمایه گذاری در مدارس را رها کنیم، خسارتش را در کف خیایانها باید پرداخت کنیم.
✅ به نظر شما خروجی این اقدامات را در کجا و به چه شکلی در جامعه مشاهده میکنیم؟!
🔹 غفلت از نکات کوچک، منجر به برداشت خسارات بزرگ در آینده است.
🔸 قطعا ضروری است که بخشی از فعالیتهای فعالین عفاف و حجاب در مدارس باید طرح ریزی و پیاده گردد.
پ.ن: عرض من این نیست که در مدارس هیچ اقدامی در حوزه حجاب انجام نمیشود؛ بحث من اینست که ما باید در کنار تمام اقدامات تبلیغی و تبیینی، مراقبت صد درصدی هم داشته باشیم و از کنار خطاها به سادگی عبور نکنیم.
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ریشه های بدحجابی
4️⃣ متولیان حجاب
🔰 بدون کوچکترین تردیدی، آدرس چهارم را باید در نهادها، مجموعه ها و افرادی جستجو کنیم که متولی اصل حجاب و عفاف در کشور هستند، مانند:
1️⃣ معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری
2️⃣ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
3️⃣ صدا و سیمای ج.ا.ایران
4️⃣ حوزه های علمیه سراسر کشور
5️⃣ سازمان تبلیغات اسلامی
6️⃣ ستاد امر به معروف و نهی از منکر
7️⃣ و ...
🔹 قطعا این متولیان، قصورات و اشتباهات فاحشی داشته اند که امروز اینچنین ما دچار دغدغه های فرهنگی و اعتقادی مِن جمله در حوزه حجاب شده ایم، مانند:
🔸 عدم ترویج و تبیین مبانی فلسفی حجاب بصورت مبنایی و فراگیر
▪️ به جرات باید گفت، #بسیاری از بانوان چادری نیز از مبانی فلسفی و فلسفه وجودی حجاب آگاهی کامل ندارند. برای بسیاری چنین است که اگر چادری بر سرشان است به علت بزرگ شدن در خانواده مذهبی بوده است.
▪️ به همین دلیل است که برخی به محض قرار گرفتن در یک محیط غیر مذهبی، چادر را کنار میگذارند.
🔸 عدم الگوسازی مناسب از زنان محجبه در جامعه
🔸 عدم تهیه نقشه راه مناسب در جهت تربیت زنانِ تراز انقلاب و اسلام ناب
🔸 ارسال آدرس های غلط در حوزه مقابله با پدیده بدحجابی
🔸 عدم شبکه سازی مناسب در جهت استفاده بهینه از ضرورتهای موجود در حوزه عفاف و حجاب
◀️ عموما در بحث مقابله با بدحجابی، نوک پیکان به سمت دختران بد حجاب کف خیابان گرفته میشود، در حالی که آن دختران، اغلب قربانی کوتاهی ها، قصورات و اشتباهات متولیان حجاب هستند.
◀️ اگر قرار است یقه ای گرفته شود، ابتدا یقه متولیان است نه قربانیان.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ ریشه های بدحجابی 1️⃣ رسانه 🔰 وقتی ما رویه رسانه ها در حوزه حجاب را مورد بررسی قرار میدهیم، پی می
◀️ به نظر شما، چه نهادها و افرادی مسئولیت ساماندهی رسانه در حوزه حجاب را دارند؟!
🔻 جز:
1️⃣ معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری
2️⃣ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
3️⃣ صدا و سیمای ج.ا.ایران
4️⃣ حوزه های علمیه سراسر کشور
5️⃣ سازمان تبلیغات اسلامی
6️⃣ ستاد امر به معروف و نهی از منکر
7️⃣ و ...
🔸 من و شمای فعال و دغدغه مند حوزه حجاب چه کاری در ساماندهی وضعیت اسفبار حجاب در فیلم و سریال های تولید شده در کشور میتوانیم انجام دهیم؟!
🔸 متولیان و مسئولین این نهادها و سازمانها هستند که باید در قبال این موضوع به وظایفشان عمل کنند.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ آدرس غلط متولیان حجاب
🔹 به این دو نمونه نگاه کنید
🔸جریمه مدیر بانک به خاطر حضور 2 زن بدحجاب!!!!
🔸جریمه راننده اتوبوس به خاطر مسافر بدحجاب!!!!
◀️ رسانه ها، فضای مجازی، مدارس و دیگر نهادهای متولی اشتباه و قصور و کم کاری میکنند، تاوانش را باید مردم کف خیابان پرداخت کنند!
◀️ به نظر شما، نتیجه اش چه میشود؟!
🔸 آیا نتیجه ای جز ایجاد تنفر از نظام دارد؟!
🔸 آیا نتیجه ای جز وخیم تر شدن وضعیت بدحجابی دارد؟!
🔸 آیا نتیجه ای جز دو قطبی سازی جامعه دارد؟!
🔸 آیا نتیجه ای جز افزایش دوری مردم از اسلام و انقلاب دارد؟!!
◀️ متاسفانه، سالهاست که متولیان، ضرورت حجاب را فقط با زور و جریمه میخواهند تبیین کنند، در حالی که حجاب امری اعتقادی و فرهنگی است و برای ترویج آن نیز باید از ابزارهای دینی و فرهنگی استفاده کنیم، هرچند جریمه و قوه قهریه هم لازم است اما پس از انجام وظایف ذاتی نهادهای مسئول قانونی.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ شبکه متولیان
🔹 حجاب، را باید مانند یک شبکه درهم تنیده ببینیم و بر اساس این ویژگی، برایش نسخه عملیاتی طراحی کنیم.
🔸 برای موفق شدن در ترویج عفاف و حجاب، باید در همه سطوح دارای برنامه عملیاتی مدون، اصولی و دقیق باشیم.
◀️ از شبکه سازی و استفاده از تمام ظرفیتهای مجموعه ها و فعالین این حوزه نیز نباید غفلت شود.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
#توجه_مهم
◀️ یک مجموعه جهادی، با ظرفیت کشوری در حال پیاده سازی یک برنامه مدون به صورت شبکه سازی و استفاده از ظرفیتهای مختلف مجموعه ها و فعالین حوزه زنان مِن جمله:
🔸 عفاف و حجاب
🔸 خانواده
🔸 جمعیت
🔸 مشاغل خانگی
◀️ هستند. هر مجموعه و فردی که در این حوزه دغدغه مند هست و دارای ظرفیت عملیاتی یا پشتیبانی و یا ایده های اجرائی اصولی، به آیدی @Boshra_135 در ایتا رزومه فعالیتها و برنامه هاش را ارسال کند.
✅ هم مدیران این مجموعه قابل تائید هستند، هم برنامه عملیاتی آنها کارشناسی شده
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ۲۶ وزارت خانه، نهاد و دستگاه
🔰 بالغبر ۳۰۰ وظیفه و بند ایجابی بر عهده ۲۶ دستگاه اجرایی گذاشتهشده است تا حجاب و عفاف را در جامعه تقویت کنند.
🔹بنا به گفته کارشناسان یکی از راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اجرایی کردن مصوبه ۴۲۸ است که در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. بر اساس این طرح ۲۶ وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی موظف شدند برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی وارد میدان شوند. در این میان #سازمان_صداوسیما با ۳۱ وظیفه برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در رأس قرار دارد و بعدازآن به ترتیب #وزارت_فرهنگ_و_ارشاد اسلامی، #وزارت_آموزشوپرورش و #نیروی_انتظامی هرکدام با ۲۱ وظیفه، #سازمان_تربیتبدنی با 18 وظیفه، #وزارت_علوم و #وزارت_بهداشت با ۱۷ وظیفه، #سازمان_جوانان با ۱۴ وظیفه، #وزارت_بازرگانی با ۱۳ وظیفه، #سازمان_تبلیغات_اسلامی با ۱۲ وظیفه، #وزارت_کشور، #ستاد_امربهمعروف و نهی از منکر و #سازمان_میراث_فرهنگی هرکدام ۱۱ وظیفه، #وزارت_امور_خارجه و #شهرداری با ۱۰ وظیفه، #وزارت_مسکن و #سازمان_مدیریت_و_برنامهریزی با ۹ وظیفه، #وزارت_ارتباطات با ۸ وظیفه، #وزارت_راه و #مجلس شورای اسلامی با ۷ وظیفه، نیروی مقاومت #بسیج و #مرکز_زنان و خانواده با ۶ وظیفه. سازمان #بهزیستی، #وزارت_کار و #قوه_قضائیه هرکدام با ۵ وظیفه را بر عهدهدارند.
https://www.farsnews.ir/news/13990504000681/
◀️ این صفحه فارس رو کامل مطالعه کنید تا به وظایف 26 دستگاه در قبال حجاب آشنا شوید
✅ حالا تا بحث حجاب میشه، اول میگیم گشت ارشاد باید بره با دختر بدحجاب کف خیابون برخورد کنه!!
◀️ اگه قرار به گرفتن یقه هست، باید یقه مسئولین مربوطه گرفته بشه؛ به قول آقای رئیسی، باید #گشت_ارشاد_مسئولین راه اندازی بشه😉
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ گشت ارشاد
🔰 به نظر من گشت ارشاد باید متشکل از نیروهای:
1️⃣ وزارت اطلاعات (واجا)
2️⃣ سازمان اطلاعات سپاه(ساس)
3️⃣ فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی(فراجا)
4️⃣ قوه قضائیه
🔰 باشد و وظیفه اش هم شناسائی و مقابله با مجموعه ها، گروهها و افرادی باشد که بصورت عامدانه و عالمانه و سازماندهی شده در جهت ترویج بدحجابی، فساد و فحشا برنامه ریزی و اقدام میکنند باشد.
🔸 برخورد سلبی با افراد بدحجاب که بدحجابی آنان عللی جز تعمد در مقابله با حجاب دارد، در جهت ترویج و تبیین حجاب پاسخگو و اثرگذار نخواهد بود.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e