eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام من خیلی آدم باسوادی نیستم اما نکته ای که باعث شد صحبتهای شمارو ادامه بدم این بود که در بحث واکسن اونقدر حرفها شنیدم که وافعا داشتم حس ناامنی وناامیدی میکردم وهمش باخودم میگفتم سرنوشت بچه من تو این کشور چی میخاد بشه ولی با صحبتهای شما فهمیدم که واقعا این قدر ناامیدی وسیاه نمایی هم خوب نیست ودوباره امیدوار شدم انشالله عاقبت بخیر بشید
سلام استاد در مورد مخاطب شناسی میشه بیشتر توضیح بدین که بر چه اساس باید باشه ؟ مراسماتی که ما میگیریم گروههای سنی مختلف هستن اینجا اولویت با چه مخاطبی هست که الگو معرفی کنیم
✅ مخاطب شناسی 🔰 آنچه در بحث عفاف و حجاب از مقوله مخاطب شناسی مهم است مورد توجه قرار گیرد: 1️⃣ چه رده سنی مخاطب ما است؟ 🔸 مهدکودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه، طلبه و ... 2️⃣ چه قشری از حیث تمکن مالی مخاطب ماست؟ 🔸 ثروتمند، محروم یا متوسط 3️⃣ چه تفکری مخاطب ماست؟ 🔸 مذهبی، غیرمذهبی، مسلمان، غیر مسلمان، شیعه، اهل سنت و ... 4️⃣ چه فرهنگ و قومی مخاطب ماست؟ 🔸 فارس، ترک، لر، بلوچ و ... 5️⃣ در چه سرزمینی سکونت دارند؟ 🔸 کوهستانی، کویری، معتدل، سرسبز، خشک و ... 6️⃣ چه نیازهایی دارند؟ 🔸 تبیینی، احکام، فلسفی، آماری، استنباطی، توصیفی، خاطرات و ... 7️⃣ نوع جلسه؟ 🔸 عمومیِ بسیط، عمومی کوچک، خصوصی چند نفره، خصوصی تک نفره ◀️ و ... ◀️ برای اثرگذاری بهتر، ما میبایست به گزاره های مختلف مخاطب شناسی توجه کنیم و بر اساس این گزاره در حوزه اقدام کنیم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا از موضوع الگوسازی بگذریم تا بتونیم به موضوعات دیگه هم بپردازیم ▪️شرح این هجران و این خون جگر ▪️این زمان بگذار تا وقت دگر ▪️خوشتر آن باشد که سر دلبران ▪️ گفته آید در حدیث دیگران
سید احمد رضوی | صراط
✅ راهکارهای مردمی در حوزه ترویج حجاب 1️⃣ الگوسازی 🔰 قبل از ارائه راهکارهای عملیاتی، نخست اهمیت الگو
✅ راهکارهای مردمی در حوزه ترویج حجاب 2️⃣ رسانه 🔰 یکی از مهمترین ابزارهای ترویج عفاف و حجاب، رسانه است که شِقِّ مردمی آن در فضای مجازی تعریف و تحلیل میگردد. ابتدا چند فراز از رهبر معظم انقلاب در باب رسانه و فضای مجازی بشنویم: 🔹فضای مجازی رابه نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید 🔹میتوانید در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد کنید 🔹فضای عمومی مجازی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار صحیح را منتشر کنید 🔹در مورد ابزار بایستی به‌روز باشید و مسئله‌ی فضای مجازی، امروز جزو ابزارها است 🔹بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق در فضای مجازی، مطبوعات و... منتشر کرد 🔹پاسخ به اشکالات و ابهام‌آفرینی‌ها را در فضای مجازی با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید 🔹امروز همه‌‌ی ما بایستی در میدان فضای مجازی حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم ◀️ بدون کوچکترین تردیدی، فضای مجازی به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزارهای رسانه ای در جهت مدیریت افکار عمومی و نیز مدیریت اراده های مردمی بشمار میرود. ◀️ به همین دلیل است که حضرت آقا، مکررا در استفاده بهینه از این ابزار اثرگذار تاکید فرموده اند که فعالان عرصه ترویج عفاف و حجاب نیز میتوانند از این ابزار در جهت رسیدن به اهداف و برنامه های خود استفاده حداکثری را داشته باشند. ❇️ اما؛ سوال مبنایی اینجاست که چگونه و با چه شیوه هایی میتوانیم از ابزار رسانه، بخصوص فضای مجازی، بهترین اسفاده را در جهت ترویج عفاف و حجاب داشته باشیم؟ 🔸 ان شاالله در پست های آتی مختصر توضیحاتی عرض خواهم نمود ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ تکلیف بر گردن 🔹خلاصه‌ی مطلب این‌که آقایان! نسل جوان در حال تدریجی به وسیله‌ی دشمن است؛ ما باید نگذاریم. 🔸روی این نسل جوان که مایه‌ی تکیه و امید است، دارد بتدریج با شکلها و شیوه‌های گوناگون، کار و تلاش میشود؛ این تلاش هم عمدتاً فرهنگی است. 🔹بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر میکند، دو عامل است: یکی گوناگون دشمن است؛ تبلیغاتی که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلامی و حقایقی که در انقلاب به عنوان مسلّمات و پایه‌ها و ستونهای اصلی اعتقاد شناخته شده، سست و بی تفاوت کند. و عامل دوم، و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است. 🔸من گمان میکنم که تأثیر ، کمتر از عامل اول نباشد؛ چون در نظام جمهوری اسلامی، به طور صریح و علنی، علیه اسلام و اصول اسلامی و مبانی اسلامی و معارف اسلامی، کمتر تبلیغ میشود و میدان برای تبلیغ وسیع باز نیست؛ بنابراین تبلیغ دشمن فقط سطح معینی را میپوشاند؛ در حالی که عامل دوم، دیگر حد و اندازه‌یی ندارد. 🔹البته آنچه ممکن است در ذهن بعضی از آقایان بگذرد، در ذهن من هم هست. ممکن است بعضی بگویند که ما هرچه تبلیغ بکنیم، از آن طرف مثلاً رادیو و تلویزیون یا بعضی از مراکز، ضد تبلیغ انجام میدهند. البته من این را تا حدودی قبول دارم؛ طبعاً ما که به طور صددرصد این را قبول نداریم. بله، تبلیغات بد و نادرست در آن‌جا هست؛ ولی من قایل به هستم. 🔸من میگویم دو مسأله هست: یک مسأله این است که ببینیم هایی که از ناحیه‌ی غیر ماست، چیست؛ آنها را باید کنیم؛ در این شکی نیست. مسأله‌ی دیگر این است که حالا با توجه به همین وضعیت، و با توجه به این‌که رادیو و تلویزیون ما، رادیو و تلویزیونِ مطلوبِ حد اعلای لازمِ برای محیط اسلامی نیست، چه کار باید کرد؟ آیا این، تکلیف را از گردن ما برمیدارد؟ ۱۳۷۰/۰۶/۲۵ 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه‌ی‌ جمعه‌ی‌ سراسر کشور ◀️ نکات ویژه 👈 در حال تباه شدن تدریجی 👈 به وسیله‌ی دشمن 👈 عامل اول تبلیغات گوناگون دشمن 👈 عامل دوم عدم تبیین و دفاع صحیح ما 👈 تأثیر عامل دوم، کمتر از عامل اول نیست 👈 علاج ضد تبلیغ هایی که از ناحیه‌ی غیر ماست 👈 تکلیف بر گردن ما ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ مخاطب شناسی 🔰 آنچه در بحث عفاف و حجاب از مقوله مخاطب شناسی مهم است مورد توجه قرار گیرد: 1️⃣ چه ر
✅ مخاطب شناسی در کار رسانه ای 🔰 یکی از نکات بسیار حائز اهمیتی که در حوزه رسانه باید به آن توجه کنیم، مخاطب شناسی است. 🔹 اینکه تولید محتوای رسانه ای ما در خصوص حجاب، برای چه گروه سنی و چه طیف فکری است. 🔸 ما میبایست برای هر تفکر، سن، فرهنگ و ... تولید محتوای خاص آن را بر متناسب با نیازهایش طرحی و تولید کنیم. 🔹حتی میبایست بر اساس دسترسی های هر گروهی به انواع رسانه ها، در حوزه نشر، محل نشر، کیفیت نشر و ... نیز توجه داشته باشیم. 🔸 استفاده از ابزارهای نوین، تکنیک های اقناع رسانه ای، بسترهای متنوع نشر، هدفمندی محتوای رسانه ای از الزامات رسیدن به موفق در عرصه رسانه است. ◀️ اگر میبینیم، دشمن در عرصه رسانه به موفقیتهایی دست یافته است، به این دلیل است که از همین نکات به خوبی استفاده کرده است. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ اخلاق، عقلانیت و عاطفه 🔻سه «اصل» مهم رهبر انقلاب برای حرکت جوانان انقلابی در فضای رسانه 🔹به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، «حرکت تبیین» دشمن و این حرکت دشمن است. 🔸 به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. 🔹البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضی‌ها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. بایستی حقایق را با ، سخن متین و ، همراه با و ، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد. امروز همه‌‌ی ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم. 🔸امیدوارم ان‌شاء‌الله خدای متعال همه‌ی شماها را موفّق کند. جوانهای ما امروز بحمدالله مجهّزند؛ مجهّز به فکر، مجهّز به عقلانیّت، مجهّز به آگاهی‌های فراوان، و میتوانند در این زمینه‌ها خیلی تلاش کنند. خودتان را آماده کنید، این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهّز کنید و در این میدان وارد بشوید. ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ 🔹بیانات مقام معظم رهبری در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ آنچه مشخص است، این است که فعالین و مروجین حوزه عفاف و حجاب، نباید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهت ترویج عفاف و حجاب غافل شوند. ◀️ و آنچه مشخص تر است این حضور میبایست بر مبنای سه اصل عقلانیت کامل، اخلاق اسلامی و عواطف انسانی باشد. 🔸 حال، سوال این است که چگونه و به چه شیوه هایی؟!
سید احمد رضوی | صراط
🔻 این حرف من رو یادتون باشه کی دارم میزنم: 🔹 این جماعت مخالف کرونا، ماسک، واکسن و ... از خطوط قرمز
✅ یادتونه این حرفو پارسال زدم؟ 🔻 حالا موعد برخورد رسیده و آروم آروم داره از ادعاهاشون حساب کشی میشه😉 🔹 بعضیا دستگیر شدن 🔹 بعضیا احضار شدن 🔹 بعضیا فعالیتهای مجازیشون رو تعطیل کردن 🔹 بعضیا دنبال رد گم کنی هستن 🔹 بعضیا هم فرار رو به جلو رو انتخاب کردن 🔸 اما هیچ راهی برای فرار از پاسخگویی ندارن و باید به همه ادعاهایی که کردن جواب بدن، اون هم با سند و مدرک محکمه پسند😉 ◀️ جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت بود؟!😉
سید احمد رضوی | صراط
◀️ آنچه مشخص است، این است که فعالین و مروجین حوزه عفاف و حجاب، نباید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در
✅چه چیزی عقلانیت است؟ 🔻مفهوم‌پژوهی «عقلانیت» در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔰در بیانات مختلف رهبر انقلاب درباره‌ی سیر مفهومی و تاریخ عقلانیت، اشارات متعددی به‌معنای ایجابی عقلانیت شده است. ایشان محتوای عقلانیت را منطبق بر ارزش‌های دینی دانسته و آن را از وجوه اصلی اندیشه‌ی اسلامی معرفی کرده است. مطابق با اشاراتی که ایشان در برهه‌های مختلف از عقلانیت داشته است می‌توان به معنا یا تعاریفی دست یافت که ذهن را به تعریف عقلانیت نزدیک می‌کند: 🔸عقلانیت بر پایه‌ی مبانی، اصول و باورهایی اصیل شکل می‌گیرد. (۹۰/۶/۱۷) 🔸عقلانیت را می‌توان به‌عنوان دوراندیشی و آینده‌نگری در تصمیم‌گیری معرفی کرد. (۷۹/۱۰/۷) 🔸حساسیت نسبت به دشمن و حفظ مرزهای هویتی با آن از معانی عقلانیت است. (۷۸/۹/۲۶) 🔸پایبندی به فضایل و تکالیف دینی از لوازم عقلانیت به‌شمار می‌رود. (۹۳/۴/۱۶) 🔸حفظ و افزایش عمق راهبردی نظام و حکومت بر قلوب انسان‌ها از لوازم عقلانیت است. (۸۶/۶/۳۱) 🔸بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به‌عنوان رفتار عاقلانه محسوب می‌شود. (۹۶/۲/۵) 🔸تعادل در رفتار و اجتناب از افراط و تفریط به‌عنوان عقلانیت تلقی می‌شود. (۸۶/۷/۱۷) 🔸عقلانیت نقطه مقابل تحجر و و عدم انطباق با نیازهای زمان است. (۷۶/۱۱/۹) 🔸عقلانیت نقطه مقابل چشم‌اندازنداشتن در کارها و عدم دوراندیشی است. (۶۸/۴/۲۵) 🔸عقلانیت در حکمرانی سبب تحقق عزت و استقلال ملّی خواهد شد. (۸۲/۵/۱۵) https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=46693 ◀️ یکی از الزمات فعالیت در حوزه عفاف و حجاب، طرح ریزی بر مبنای عقلانیت است و اما بیش از منفعیت، هزینه ساز خواهد شد. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ تبیین اساس کار ما است 🔻 مقام معظم رهبری 🔰 دستورالعمل عملیاتی ما در رسانه، طبق فرمایش مقام معظم رهبری میبایست بر اساس باشد. 🔹 مقام معظم رهبری میفرمایند: " تبیین اساس کار ما است. ما با مواجهیم، با مواجهیم؛ باید دلها بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسمها به‌کار نمی‌افتد؛ این فرقِ بین تفکّر اسلامی و تفکّرات غیر اسلامی است." 🔸 در حوزه عفاف و حجاب، ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم و طبیعتا میبایست اقناع سازی را در دستور کار خود قرار دهیم. و اقناع سازی صورت میگیرد مگر آنکه با در رویه تبلیغاتی و رسانه ای خود سه اصل اخلاق، عقلانیت و عاطفه را در دستور کار خود قرار دهیم. 🔹تحکم، خشونت، اجبار، قلدری و ... هیچ جایی در تبیین ندارد؛ همانطور که رضاخان نتوانست با اجبار و قلدری و زور چادر از سر زنان مسلمان بردارد، ما نیز نمیتوانیم با اجبار وقلدری چادر بر سر زنان کنیم. 🔸 در ترویج عفاف و حجاب، تبیین اساس کار ماست آن هم با زینت عاطفه ( یعنی استفاده از ظرافیتهای زنانه و انسانی)، با استنباطات و استدلالات منطقی و عقلائی، با اتصاف به اخلاق اسلامی و پسندیده. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔹 حال، سوال پرسیده میشود که ما چگونه میتوانیم در رسانه در حوزه حجاب و عفاف بر مبنای عقلانیت، اخلاق و عواطف انسانی فعالیت کنیم؟ 👇👇👇👇👇
1️⃣ تصویرسازی مناسب 🔰یکی از الزامی ترین و موثرترین اقدامات در حوزه رسانه میبایست بر اساس مناسب از حجاب و زنان محجبه باشد. 🔹 یکی از اشتباهات ما در این حوزه این هست که عموما بر روی اقدامات تمرکز میکنیم که نتیجه ای جز هزینه های اجتماعی ندارد؛ مثلا 🔸 در برخی از ادارات و فروشگاهها و محیطها تبلیغ میکنیم که : ▪️ ورود زنان بدحجاب ممنوع ▪️ از فروش کالا به زنان بدحجاب معذوریم ▪️ و ... 🔸 این نوع اقدامات و تبلیغاتِ سلبی صرفا باعث ایجاد نفرت، دوگانگی و دور شدن از مذهب توسط زنان بدحجاب میگردد. 🔸 اما اگر ما بجای اقدامات سلبی، اقدامی ایجابی انجام دهیم، مانند: ▪️ زنان باحجاب در این فروشگاه از تخفیف ویژه برخوردار هستند ▪️ تخفیف ویژه برای محجبه ها ▪️ خوش آمد میگوئیم به زنان باحجاب ▪️ و ... 🔸 این نوع تبلیغات و اقدامات، ناخودآگاه منجر میشود به: ▪️ تکریم عفاف و حجاب ▪️ تشویق زنان به داشتن حجاب ▪️ تصویرسازی مناسب از زنان محجبه در جامعه ▪️ عزت بخشیدن به زنان محجبه ▪️ و ... 🔹 در اقدامات سلبی، ما مستقیما به ذهن و قلب زن بدحجاب ضربه میزنیم و او را خار و خفیف میکنیم، اما در اقدامات ایجابی، او را تشویق به حجاب میکنیم تا به کرامت و عزت برسد. ◀️ رسانه ها، بهترین ابزار برای مناسب از حجاب است نه تخریب بدحجابی؛ کافیست ما در رویه رسانه ای خود، با هدف تکریم حجاب و محجبه بر اساس تحریک عواطب انسانی، اخلاق اسلامی و محاسبات عقلایی اقدام کنیم. ◀️ به جایی بی غیرت و سیب زمینی نامیدن شوهرانی که زن بدحجاب دارند، هرزه و فاسد و جهنمی توصیف کردن زنانِ بدحجاب، به سمت بهشتی نامیدن زنان محجبه حرکت کنیم. ◀️ عزیز کردن زن محجبه در جامعه بسیار اثرگذارتر از خار کردن زن بدحجاب هست. ( البته بحث در اقدامات مستقیم هست، چرا که وقتی شما حجاب را عزیز میکنی، غیرمستقیم بدحجابی را خار میکنی، اما نکته اش در اثرگذاری مستقیم رویه است.) ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ به نظر شما کدام تبلیغ، اثر بهتری در ذهن و قلب میگذارد؟
✅ تکریم شخصیت زنان باحجاب در جامعه؟ 🚫 تخریب شخصیت زنان بدحجاب در جامعه؟ ⁉️ کدام اثرگذاری بهتری در ترویج عفاف و حجاب دارد⁉️ ❇️ کدام شیوه را در رسانه ها دنبال میکنیم؟
✅ حجاب برتر 🔰 حجاب برتر همین چادر ایرانی خود ماست - حقیقتا حجاب برتر است؛ هیچ تردیدی در این نباید داشت. ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ 🔹 بیانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ مایه‌ی تشخص 🔰حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست. ۱۳۹۱/۰۲/۲۳ 🔹بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مداحان سراسر کشور ◀️ ما چگونه در رسانه ها، تشخصِ زنِ محجبه را تبیین کرده ایم؟! ◀️ ما چگونه در رسانه ها، برتری چادر ایرانی را در حجاب تبیین کرده ایم؟! 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ نقد طرح " 1000 متر زمین برای هر خانوار ایرانی" 🔻 قسمت اول 🔰 برای شروع بحث و همچنین اثبات غیر عملی
✅ وقتی میگوئیم محاسبات بر اساس فانتزی های ذهنی! دقیقا از اینگونه محاسبات سخن می‌گوئیم 🔹 ۲۷ میلیون باغ ویلای ۱۰۰۰ متری بعلاوه بالاترین حد مشاعات میشود ۲ درصد مساحت کشور 🔸 ۲۷ میلیون خانه با متوسط کمتر از ۱۵۰ متر کنونی میشود ۳ درصد مساحت کشور!!! ◀️ بقیه محاسبات پیشکش😉 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 در ایران، حدود 65.6 درصد از کل واحدهای مسکونی کشور با مساحت 100 متر مربع و کمتر ساخته شده است. 🔸 حالا در محاسبات برخی عزیزان، مساحت کل این خانه ها از زمینهای ایران میشه 3 درصد!!! اما اگر مسکن هر یک از خانوارها بشه 1000 متر ( یعنی 10 برابر) مساحت کل خانه ها از زمینهای ایران میشه 2 درصد!!!! 🔹 در واقع این عزیزان میگویند خانه های 1000 متری از آپارتمان های 100 متری کوچکتر هست!!!! 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ نقد اصلی به طرح 1000 متر زمین به هر خانوار چیست؟! 🔰 اگر طرح باغشهر بر مبنای 1000 متر زمین برای هر خانوار ( 27 میلیون خانوار) باشد: 🔹 در عمل: 🔸 نه امکان تامین اعتبار آن هست 🔸 نه امکان عملیاتی کردن آن در پیرامون تمام شهرهای ایران هست 🔸 نه امکان تحقق آن بر مبنای عدالت اجتماعی هست 🔸 نه بسترهای عملیاتی شدن آن در شرایط فعلی وجود دارد. 🔰 اگر طرح باغشهر بر مبنای: 🔹 عملیاتی شدن توسط بخش خصوصی باشد 🔹 در نقاطی که شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب آن هست عملیاتی شود 🔹 دولت طرح های تشویقی برای عملیاتی شدن آنها داشته باشد 🔸 میتواند و باشد. کما اینکه در شرایط حاضر نیز شهرک باغ ویلائی در کشور ساخته شده است. ◀️ نقد اصلی بر این طرح، بر مبنای شامل همه خانوارها شدن هست که در شرایط فعلی عملیاتی شدن آن امکان پذیر نیست. 🔰اگر طراحان طرح، به دنبال گفتمان سازی و تغییر سبک زندگی از آپارتمان نشینی به سمت خانه های ویلائی هستند نیز باید به نکات ذیل توجه کنند: 1️⃣ گفتمان سازی و تغییر سبک زندگی باید بر اساس ملزومات و ملاحظات موجود پیاده سازی شود. در واقع میبایست بر اساس عقلانیت محاسبه و طرح ریزی شود. 2️⃣ در گفتمان سازی، نباید در افکار عمومی ایجاد مطالبات نشدنی از حاکمیت ایجاد کرد. 3️⃣ در گفتمان سازی میبایست ظرفیتهای موجود در حوزه نخبگانی، رسانه ای، اجرایی و حاکمیتی را اقناع نمود و سپس به دنبال گفتمان سازی اقدام کرد. 4️⃣ در گفتمان سازی میبایست از اصول مبنایی طرح در مقابل انحراف و کژ راهی محافظت کرد و اجازه نداد هر فردی بر اساس نگاه و سلیقه خود مسیر گفتمان سازی را به بن بست بکشاند. ✅ کافیست طراحان طرح دقایقی با خود خلوت کنند و بررسی کنند که دولت با چه مکانیزم عملیاتی و چه بودجه و امکاناتی میخواهد 27 میلیون قطعه زمین 1000 متری را به 27 میلیون خانوار تخصیص دهد و سپس به ساخت باغشهر اقدام کند. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ اگر شما به هر فردی بگویی میخواهی در یک آپارتمان قُلَک زندگی کنی یا در یک خانه ویلائی 1000 متری با انواع درختان میوه و ...؟ 🔸 بدون استثناء میگوید خانه ویلائی 1000 متری با انواع درختان میوه ◀️ اگر شما به هر فردی بگویی زندگی در یک آپارتمان قُلَک بهتر هست یا در یک خانه ویلائی 1000 متری با انواع درختان میوه و ...؟ 🔸 بدون استثناء میگوید خانه ویلائی 1000 متری با انواع درختان میوه ◀️ اگر شما به هر فردی بگویی میخواهی مستاجر باشی یا صاحبخانه؟ 🔸 بدون استثناء میگوید صاحبخانه ✅ اما؛ مسئله این است که چگونه و با چه سازوکاری و بر چه مبنایی میخواهد در یک خانه ویلائی 1000 متری با انواع درختان میوه زندگی کند؟ با کدام منابع مالی؟ ✅ با خیالپردازی و فانتزیهای ذهنی که نمیتوان صاحب یک خانه ویلائی 1000 متری با انواع درختان میوه شد. ✅ افرادی هم که الان در آپارتمانهای قُلَک زندگی میکنند، از دلِ خوش و علاقه به آپارتمان نیست، بلکه اجبار شرایط آنان را به این تصمیم رسانده است. ◀️ فقط کافیست کمی به طرحها و نظریه هایمان، منطقی فکر کنیم تا ببینیم آیا امکان عملیاتی شدن دارد یا خیر
سید احمد رضوی | صراط
✅چه چیزی عقلانیت است؟ 🔻مفهوم‌پژوهی «عقلانیت» در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔰در بیانات مختلف رهبر
✅ عقلانیت در محاسبه الزام ضروری هر اقدام ما هست، بدون عقلانیت در محاسبه، هیچ طرح و برنامه ای به سرانجام خوش و موفقیت در رسیدن به اهداف نخواهد رسید. 🔹 طرح اختصاص 1000 متر زمین برای هر خانوار و تبدیل آن به یک باغ ویلای بسیار شیک، بابِ دل یکایک افراد ایرانی (چه مسئولین چه افراد عادی) هست. 🔸 اما آیا امکان عملیاتی شدن آن هست؟!! 🔸 آیا فقط در محاسباتمان باید زمین را دید؟! 🔸 غیر از زمین هیچ نیازی وجود ندارد؟! 🔸 شرایط اکوسیستم مهم نیست؟! 🔸 بودجه مهم نیست؟! 🔸 بسترها و زیرساختها مهم نیست؟! 🔹 یادمان باشد وقتی از اختصاص 1000 متر زمین برای هر خانوار حرف میزنیم یعنی از 27 میلیون قطعه زمین تفکیک شده حرف میزنیم، یعنی برای 27 میلیون خانوار طرح ریزی میکنیم 🔹 فقط کافیه قبل از اعلان عمومی طرح و ایجاد مطالبات مردمی از حاکمیت، به الزامات و محدودیت ها و ضرورتهای عملیاتی شدن طرحمان فکر کنیم