✅ نقد طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔻 قسمت پنجم
🔹 در پاراگراف اول صفحه 33 در بخش عرصه دوم: محله میخوانیم: "در این طـرح اگر شخصی با پوشش نامناسب از خانه ای بیرون آمد و یا وارد خانهای شد و یا دیگر مظاهر خلاف عفت عمومی مانند آلودگی صوتی با استفاده از موسیقی های مبتذل و یا سگ گردانی را بروز و ظهور داد، بدون برخورد انتظامی با بدحجاب، پاک خانه، مانند پاک ماشین، #جریمه میشود."
1️⃣ باز هم جریمه!!! آن هم پلاک خانه ها!!! آیا ستاد میخواهد با جریمه فرهنگ سازی کند؟!!!
2️⃣ ساز و کار اجرایی جریمه کردن خانه ها چگونه است؟! ضمانت اجرایی و دریافت جریمه از خانه ها چیست؟! مبلغ جریمه چگونه محاسبه میشود؟!!! ( تماما دارای خلاء قانونی و خلاء طرح عملیاتی!! )
🔹 در پاراگراف دوم همین صفحه، طراحان پا را فراتر میگذارند و یقه مدیران مجموعه ها و شهرکها را نیز برای اخذ جریمه میگیرند! آن هم با وجود خلاء قانونی و سازوکارهای عملیاتی!!!
🔸 به نظر شما طراحان طرح جامع ستاد، قبلا در چه پست و سمتی بوده اند؟!🤔 به نظر من احتمالا پلیس راهور بوده اند که حال بر اساس تکلیف، طرح جامع را تدوین و ارائه داده اند!!( فرهنگ سازی با طعم جریمه!😉)
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ نقد طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر 🔻 قسمت پنجم 🔹 در پاراگراف اول صفحه 33 در
2.12M
✅ توضیحاتی پیرامون نقد قسمت پنج طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔹 بازم نقایص طرح جامع رو مطرح کنم؟!
🔹 صدر تا ذیل طرح جامع عفاف و حجاب ستاد، بر همین مبنای ناقص و فانتزی با خلاء های قانونی و عملیاتی هست.
🔸 به عقیده من، این طرح برای اجرایی شدن نوشته نشده؛ منتها باید از طراحان پرسید، هدف پشت پرده شما باید طراحی و رونمایی از چنین طرحی چیست؟
✅ نقد طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔻 قسمت ششم
◀️ سخنان دیروز دکتر هاشمی گلپایگانی در خصوص جریمه رانندگان خودروها ناظر بر پاراگراف دوم صفحه 36 طرح جامع در بخش عرصه چهارم: وسیله نقیله هست!
🔸 در واقع ایشان در حال تبیین مقطع شده طرح جامع در سخنرانی ها و مصاحبه های گوناگون هست.
🔹 حال ستاد چه سخنی از ایشان را تکذیب میکند یا برداشت ها از سخنان ایشان را نادرست اعمال میکند؟! الله اعلم
◀️ عین کلمات مندرج شده در صفحه 36 طرح جامع: " در نوبت اول به تذکر پیامکی و ارسال پیام فرهنگی و آگاه سازی نسبت به قوانین اکتفا میشود و در نوبت های بعدی مشمول #جریمه_نقدی میشود و در صورت تکرار به صورت تصاعدی #جرایم_بالا_میرود. در صورت عدم پرداخت جرایم مانند دیگر جرایم رانندگی، طبق قوانین موجود #اعمال_قانون میشود."
🔸 ما هیچ، ما نگاه
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ نقد طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔻 قسمت هفتم
🔹این بخش رو هم بگم و فعلا نقد طرح ستاد رو متوقف کنم تا مجددا اگه نیاز شد، بخش های فانتزی و غیر عملیاتی دیگرش را نیز بیان کنم.
🔸 در پاراگراف اول صفحه 42 بخش عرصه هشتم: معابر و مراکز عمومی هم ستاد طراحی کرده مردم جریمه شوند تا فرهنگ سازی شود در عرصه عفاف و حجاب!!
🔹 در واقع طرح ستاد #جریمه در #همه شئون زندگی هست؛ از اداره و دانشگاه و محله و خانه بگیر تا پارک و سواحل و کوهستان و هر جا دیگری که در ذهن من و شما خطور میکند😉
🔸از تخیلی بودن این بخش فقط به این بخش اشاره میکنم که نوشته است: "در مراحل بعدی قبض #جرایم_اثرگذار بدون هیچگونه درگیری به آدرس شخص ارسال و یا در #کارت_ملی_هوشمند ذخیره میگردد"
1️⃣ جرایم اثرگذار یعنی چی؟!! یعنی جریمه سنگین مالی؟😉
2️⃣ جریمه در کارت ملی هوشمندش ذخیره میشه؟!! این اقدام برای چند سال آینده میخواد اتفاق بیوفته؟ 10 سال بعد؟ 20 سال بعد؟!!! اصلا این بخش برای ایران هست یا جامعه بین الملل؟😉
✅ گاهی اوقات، خجالت میکشم بعضی طرحها و موضوعات رو نقد کنم، از بس فانتزی و بی ارزش هست😔
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه #ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی درباره برخورد با #بدحجابی
✅ دو نکته هم راجع به متنی که در برخی کانالها در حال انتشار هست عرض کنم:
1️⃣ قطعا اظهار نظر آقای فضائلی چه در توئیت اخیر و چه توئیت های گذشته ( که به مذاق برخی ضد واکسن خوش نیامد) بدون هماهنگی و اطلاع #نبوده_است.
2️⃣ لطفا برخی رفقای انقلابی، فضای غیر واقعی و توهین آمیز از بیت رهبری و دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در افکار مخاطبین خود ترسیم نکنند، چون تبعات آن برای جریان انقلابی هزینه ساز خواهد بود و از طرفی موجب تخریب و تضعیف جایگاه ولایت نیز خواهد شد. ( تصور کنید در ذهن مخاطب با تعاریف شما رهبری ترسیم شود که توانایی اداره بیت و دفتر خود را نیز ندارد!!! بعد چگونه این مخاطب میخواهد از چنین ولایتی تبعیت کند؟!!!) مراقب نوشته ها و تحلیل های خود باشیم تا ناخواسته با تکمیل پازل دشمن به جایگاه امام جامعه خدشه وارد نکنیم.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ واکنش منتقدانه نور نیوز ( صفحه منتسب به شعام ) به حضور آقای رائفی پور در صداوسیما
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ معرفی 10 کتاب ویژه و عالی در عرصه عفاف و حجاب که هر فردی میبایست آنها را مطالعه کند. 🔹 مطالعه این
✅ ما از دنیا طلبکاریم
🔹در وزارت ارشاد، مسئلهی کتاب هست، مسئلهی هنرهای تجسمی هست، مسئلهی هنرهای گوناگون صوتی، تصویری هست، در همهی این جهت گیریها، بایستی ما جهتمان این باشد که مردم به سمت دین، به سمت خدا حرکت بکنند.
🔹یک وقتی یک کسی سر قضیهای در این دیدارهای دانشجوئی - حدود بیست و هفت هشت سال قبل - تو همین دانشگاه، از من پرسید: آقا! شما دربارهی فلان قضیه چه دفاعی دارید؟ من گفتم: ما هیچ دفاعی نداریم، ما در این قضیه حمله داریم. چه دفاعی؟ ما موضعمان، موضع دفاع نیست. در قضیهی زن، در قضایای گوناگون دیگر، موضع ما، موضع تهاجم است؛ ما از دنیا طلبکاریم.
۱۳۸۸/۰۶/۱۶
🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ دیگه از این راحت تر چی میخواین؟!!!! 🔹 کتاب رو با 15 درصد تخفیف توی خونه تون با گوشی میخرید!!!! (
✅ بخشی از زمان را ولو نیم ساعت برای کتاب خواندن بگذاریم
🔹 افرادی که کار روزانه دارند مثلاً کارمند اداری، کارگر، کاسب و یا کشاورز هستند وقتی به خانه میآیند، بخشی از زمان را ولو نیم ساعت برای کتاب خواندن بگذارند.
🔸 چقدر کتابها را در همین نیم ساعتها میشود خواند! بنده دورههای بیست جلدی و بیست و چند جلدی کتاب را در همین فاصلههای ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خواندهام. پشت این کتابها را هم یادداشت میکنم که معلوم باشد. شاید صدها جلد کتاب را همینطور در این فاصلههای کوتاه ده دقیقهای خواندهام. بسیاری از افراد را هم میشناسم که این گونهاند.
🔹 من یک دورهی کتاب هشت جلدی را که یک نویسندهی عرب نوشته است و از کتابهای معروف هم هست نمیخواهم اسم بیاورم در سالهای دور، وقتی به تهران میآمدم و در اتوبوس زیاد معطل میشدم، خواندم. همهی این دورهی هشت جلدی را که راجع به تاریخ ادبیات و علوم و معارف اسلامی است، تقریباً در اتوبوس خواندم.
🔸 کتابخوانی باید یک سیره و سنّت رایج بین مردم ما بشود. کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند.
۱۳۷۲/۰۲/۲۱
🔹 بیانات مقام معظم رهبری در مصاحبه صدا و سیما، در ششمین «نمایشگاه بینالمللی کتاب»
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ سخنی دوستداران و طرفداران اساتید انقلابی
1️⃣ هرگز نباید مطلق پنداری کرد و با نگاه صفر یا صدی به علما، شخصیتها، اساتید، سخنرانان و ... نگریست و بر اساس نگاهی تعصبی یا کامل آنها را طرد کرد یا از آنها حمایت و طرفداری نمود.
2️⃣ علما، اساتید، شخصیتها و ... نیز همانند دیگر انسانها ممکن الخطا هستند، ممکن است گاهی بر اساس اطلاعات نادرست همچون شلیک به سه هواپیمای مسافربری، گاهی بر اساس هیجانات کاذب همچون طرد و یکسان خوانی همه ورزشکاران و هنرمندان، گاهی بر اساس نگاه و تحلیلی اشتباه به موضوعات مانند نگاه به اغتشاشات بر مبنای هیجانات جوانی، سخنی اشتباه یا تحلیلی خطا ارائه دهند. اما این دلیلی نمیشود که ما تمام زحمات و خدمات آنان را به کلی زیر سوال ببریم.
3️⃣ نقد سخن یا تحلیل اشتباه، حق همه ماست، خواه این سخن یا تحلیل اشتباه در کلام یکی از شخصیتهای جریان مقابل باشد خواه یکی از شخصیت های انقلابی؛ ما میبایست سخن یا تحلیل اشتباه را نقدکنیم، منتها منصفانه، مودبانه، بر اساس مستندات و استدلالات متقن و همچنین در نظر گرفتن شرایط عمومی کشور و نیز جایگاه شخصیت انقلابی.
4️⃣ دلیلی ندارد ما با یک یا چند خطای یک شخصیت انقلابی، او را نفوذی، ضد انقلاب و یا الفاظی اینگونه مورد خطاب قرار دهیم. این خود اشتباه بزرگ و راهبردی است. نقد شخصیت قواعد و چهارچوبهای خود را میطلبد.
5️⃣ دلیلی ندارد با نقد درون گفتمانی شخصیت انقلابی، طرفداران و دوستداران آن شخصیت، برآشفته گردند و فریاد وا انقلابا و وا اسلاما سر دهند و منتقدین را مورد هجوم قرار دهند. نقد درون گفتمانی مایه پیشرفت و برکات بزرگی است و همه ما باید از آن استقبال نمائیم.
6️⃣ واکنش های شخصیت به نقدها نیز عیار انقلابی و متصف بودن به شاخصه های اسلامی و انقلابی بودنشان را نشان میدهد. لذا ما میبایست بر مبنای شناخت بیشتر شخصیت ها بیش از پیش تحقیق و تفکر کنیم تا سره را از ناسره باز شناسیم و هر فردی را به عنوان یک استاد و شخصیت انقلابی به جامعه معرفی نکنیم.
7️⃣ معیار و ملاک ما، ولایت است و بس؛ سخنان و تحلیلهای شخصیتها را با میزانِ ولایت محک میزنیم و بر اساس آن مورد تکریم یا تحریم قرار میدهیم. لذا تا زمانی که معیار در دست ماست، جای هیچ نگرانی باید خطا و اشتباه شخصیتهای انقلابی نیست و نخواهیم داشت.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ سخنی دوستداران و طرفداران اساتید انقلابی 1️⃣ هرگز نباید مطلق پنداری کرد و با نگاه صفر یا صدی به ع
🔹 کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام نوشته استاد شهید مطهری مطالعه کنید. توی این کتاب بخوبی استاد مطهری تبیین میکنه که هر شخصیتی دارای جاذبه و دافعه هست، حتی شیطان، حتی انبیاء و معصومین؛ حال، چه برسه به علما و شخصیت ها و اساتید و ... که غیر معصوم هم هستند! گاها خطاهای فاحشی هم داشته اند.
🔸 اینکه پیرامون یک شخصیت، عده ای مخالف باشن و عده ای مخالف، بسیار طبیعی هست و جای تعجب و نگرانی وجود ندارد؛ حتی رهبری نیز از قاعده جاذبه و دافعه مصون نیستند.
🔹 منتها ما باید ببینیم یک شخصیت، چه افرادی را جذب کرده است و چه افرادی دفع کرده است. کیفیت جاذبه و دافعه هر شخصیت، نشان دهنده میزان حقانیت راه و کلام اوست.
🔸 مثلا رهبری را نگاه کنید، چه افرادی در دافعه ایشان قرار گرفته اند؟! آمریکائیها، اسرائیلیها، داعشیها، منافقین، سلطنت طلبها، مزدوران اینها و ... ( تمام جبهه باطل در سبد دافعه رهبری قرار گرفته اند) و تمام اولیا و علما و انقلابیون و حق طلبان در گستره سبد جاذبه ایشان قرار گرفته اند.
🔹 در خصوص شخصیتها و اساتید هم همینگونه هست. ببینید چه افرادی، چه گروههایی، چه شخصیتهایی در سبد دافعه آنان قرار گرفته اند و چه افرادی در سبد جاذبه آنها؛ آنگاه #تا_حدودی میتوان به حقانیت یا بطلان راه و کلام آنان پی برد.
🔸 لذا از مخالفت ها و طرفداریهای پیرامون افراد نهراسیم و نگران نباشیم. جاذبه ها و دافعه ها به ما کمک میکند در شناخت بهتر شخصیتها
🔹 فقط نکته ای که بسیار مهم است این است که ما هرگز #متعصبانه طرفدار یا مخالف یک شخصیت نباشیم. تعصب ما را کور میکند در برابر دیدن حقایق و شناخت شخصیتها
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ میدونید یکی از مشکلات ماها چیه؟!!
🔸 تا یکی رو در یک برنامه تلویزیونی دعوت میکنن، یا برای یک سخنرانی در یک مراسمی دعوت میشه و یا یکی بهش میگه استاد، ما هم بعدش میگیم استاد!! و اون شخصیت در ذهن ما در قامت یک استادِ معصوم و چیره دست خودنمایی میکنه؛ از این بدتر هم اینه که خدای ناکرده اگه یکی به این استاد معظم بگه بالای چشمت ابرو هست، دیگه خدا به دادش برسه😉
🔹 یاد بگیریم به هر فردی استاد نگوئیم👌
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
◀️ میدونید یکی از مشکلات ماها چیه؟!! 🔸 تا یکی رو در یک برنامه تلویزیونی دعوت میکنن، یا برای یک سخنر
🔹 یاد بگیریم به هر فردی استاد نگوئیم👌
🔻 برای فرهنگ سازی از خودمون شروع کنیم
✅ کتاب طبقه حاکم
🔹مهمترین ویژگی متمایزکننده این اثر، نگاه عمیق جامعه شناختی به ماجرا است و از معدود آثاری است که به از نظام طبقاتی در سیاستها و سطح جوامع ایالات متحده بهطور واضح اشاره میکند و جزئیات آن را برای مخاطبان شرح میدهد.
🔸 اگر به دنبال کتابی هستید که با فاصله گرفتن از کلیشههای رایج درباره آمریکا، چهره واقعی آن را روایت کند، این اثر با ترجمه پیام درخشان فرد می تواند شما را به هدف برساند.
🔻 نویسنده: ایزابل ویلکرسون
◀️ 10 درصد تخفیف ویژه
https://oniketab.ir/product/tabageh-hakem/
🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره :
@admin_Oniketab
سید احمد رضوی | صراط
✅ تکنیکهای اقناع رسانه ای 🔻 تکنیک پنجم: مقایسه 🔹 یک دیگر از تکنیکهای پرکاربرد در حوزه اقناع رسانه ا
2.23M
✅ تکنیکهای اقناع رسانه ای
🔻 تکنیک ششم: حسن تعبیر (معادل سازی)
🔻 تکنیک هفتم: برچسب زدن (نام گذاری)
🔹 این دو تکنیک، قرینه یکدیگر هستند، در واقع در حسن تعبیر به موضوعات از دریچه مثبت نگریسته میشود و در ذهن مخاطب با کلمات و استعاره های خوشایند نقش میبندد و در تکنیک برچسب زدن با نگاهی منفی و از کلماتی خشن، نفرت انگیز و ناخوشایند استفاده میگردد.
🔸 این دو تکنیک نیز در رویه رسانه ها بسیار رایج و پرکاربرد و همچنین دارای اثرگذاری بالا هستند مشروط بر اینکه در جای خود و به صورت صحیح استفاده گردند.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ استفاده از دو تکنیک حسن تعبیر و برجسب زدن توسط یک رسانه در یک موضوع همسان