eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
18.2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ در اصل نکته پنجم و ششم، مکمل هم هستند که اگر به آنها توجه نشود، خود عامل فزاینده تشدید بدحجابی در جامعه میشود و در آنجا باید گفت: ▪️ خواجه پندارد که طاعت میکند ▪️ بی خبر از معصیت جان میکند
◀️ فرض بگیرید دخترتون یا خواهرتون تصمیم گرفته بعد از این بدون چادر در جامعه رفت و آمد کنه 🔸 شما چه واکنشی نشان میدهید؟! ▪️ کمربندتون رو دست میگیرید؟!! ▪️ بحث و دعوا میکنید و به زور متوسل میشوید؟! ▪️ گشت ارشاد را خبر میکنید؟! ▪️ از خانه بیرونش میکنید؟!! 🔹 یا موضوع را ریشه یابی ( یعنی مبحث نکته هفتم را اجرا) میکنید و بر اساس ریشه و علت این تصمیم، برای رفع آن چاره جویی میکنید؟! 🔻 گاهی ممکنه از مصاحبت با یکی از دوستانش این تاثیر را گرفته باشه 🔻 گاهی ممکنه از چند صفحه در فضای مجازی تاثیر گرفته باشه 🔻 گاهی ممکنه چون میداند شما رو این موضوع حساس هستید، به دنبال لج بازی با شماست 🔻گاهی ممکنه به دلیل فقدان آگاهی از مبانی حجاب، به چنین اقدامی رسیده باشه 🔻 و ... ◀️ وقتی ما علت و ریشه بدحجابی یک فرد را بدانیم، میتوانیم بر اساس این آگاهی، برای ترویج حجاب اقدامی موثر و اصولی انجام دهیم ✅ گاهی دیده میشود ما در حوزه حجاب، ریشه ها را رها کرده ایم و به دنبال حل صورت مسئله با ابزارهای حاکمیتی هستیم. خب، اینکه نتیجه اش هم از قبل معلوم است ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
ان شاالله شب چند نکته در خصوص وزارت بازرگانی عرض میکنم اما فعلا همینو عرض کنم که ایجاد مجددا این وزارتخانه ضرورت داره و محاسنش از معایبش بیشتر هست یکی از دلائلش مدیریت بازار و پاسخگو شدن یک مسئول هست الان مسئولیت بین چند وزارتخانه تقسیم شده و هیچ کدام هم پاسخگو نیستن
سید احمد رضوی | صراط
✅ نکته ششم 🔻 مگر من نقص ندارم؟ 🔰 وقتی تحرکات و تفکرات #برخی از فعالین حوزه حجاب و عفاف را واکاوی می
✅ نکته هفتم 🔻 ریشه یابی 🔰 هرگاه بخواهیم معضل و مشکلی را در بصورت مبنایی و اصولی حل کنیم، میبایست در مرحله اول علل و ریشه های وجودی آن معضل را شناسائی کنیم و سپس برای رفع آن، بر اساس ریشه ها طرح ریزی عملیاتی انجام دهیم. 🔹 حوزه حجاب نیز، مستثنی از این موضوع نیست، ما باید کنید، تا علل و ریشه های گسترش بدحجابی را شناسائی کنیم و بر مبنای آن یافته ها، با این پدیده مقابله کنیم. 🔸 به نظر شما ریشه های گسترش بدحجابی چیست؟! 🔸 راهکارهای برطرف کردن ریشه های بدحجابی چیست؟! 🔸 چگونه میتوانیم حجاب را بصورت صحیح در جامعه ترویج دهیم؟! ◀️ این ریشه ها را بیشتر در کف جامعه و با قصور دختران بدحجاب میبینید؟!! یا در اشتباهات حکمرانی؟!! 🔻 در ذیل به واکاوی بخشی از ریشه ها میپردازیم ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ریشه های بدحجابی 1️⃣ رسانه 🔰 وقتی ما رویه رسانه ها در حوزه حجاب را مورد بررسی قرار میدهیم، پی میبریم که بخش قابل ملاحظه ای از معضل بدحجابی در جامعه، ریشه در تولیدات و خروجی های رسانه های کشور دارد. 🔸 چند سوال 🔹 در طول 40 سال اخیر: ▪️ چند فیلم و سریال با موضوع عفاف و حجاب ساخته ایم؟! ▪️ در چند فیلم و سریال به مبانی فلسفی عفاف و حجاب پرداخته ایم؟! ▪️ چه الگو و قهرمان محجبه به عامه مردم معرفی کرده ایم؟! 🔹 در مقابل: ▪️ چند هنرمند بی حجاب در فیلمها و سریالهای ما برجسته سازی شده است؟ ▪️ در چند فیلم و سریال زنان بدحجاب موفق نشان داده شده اند و زنان چادری مفلوک، توسری خور، فقیر و درمانده؟! 🔹 از این بدتر: ▪️ چند شخصیت چادری خوب در سینما و تلویزیون به خوبی به تصویر کشیده شد که پس از دیده شدن، در ورای قاب سینما و تلویزیون، عفاف و حجاب را لگدکوب نکردند؟!!! مانند گلشیفته فراهانی و ریحانه پارسا ◀️ میزان اثرپذیری دختران جامعه ما در حوزه حجاب از رسانه های بسیار بالاست، ما بجای اینکه بر روی اصلاح و استفاده از این ابزار حکمرانی تمرکز کنیم، بر روی دختران بدحجابی کف جامعه که اقدامشان معلوم رویه ضد حجاب رسانه هاست قرار گرفته است. ✅ ما باید برای ساماندهی و توقف رویه ضدحجاب رسانه، هم از منظر قانون اقدام کنیم و هم در سطح تولید محصولات رسانه ای ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ به نظر شما، دختران ما با کدام شخصیت ارتباط عاطفی بهتری پیدا کرده اند؟! 🔹 نرگس محمدی واقعی یا شخصیت سریال ستایش؟! 🔹 ریحانه پارسای واقعی یا شخصیت سریال پدر؟!! 🔸 چند دیالوگ یا تصویر از شخصیت لیلا در سریال پدر در ذهن شما هست؟! چند تصویر از ریحانه پارسای بدحجاب؟! ◀️ یکی از ریشه های بدحجابی را در رویه رسانه ای کشور جستجو کنیم و برای اصلاحش طرح و برنامه داشته باشیم. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ شما جای دختران جوان و نوجوان جامعه باشید، کدام سبک پوشش و زندگی را انتخاب میکنید؟ 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ یادمان باشد، آنچه در سینما و تلویزیون میکاریم، در کف خیابان برداشت میکنیم 🔸 در سینما و تلویزیون چه کاشته ایم که حال از برداشت کف خیابانهایمان ناراحتیم؟!
✅ ریشه های بدحجابی 2️⃣ فضای مجازی 🔰 دومین آدرسی را که باید برای ریشه یابی بدحجابی جستجو کنیم، فضای مجازی رها شده است. همان که مدتهاست، رهبری مطالبه مدیریت آن را فریاد زده اند. 🔹 زمین دشمن نامیدن پلتفرم های خارجی، صرفا است برای سرپوش گذاشتن بر قصورات و اشتباهات خود؛ شاهد مثال این آدرس غلط نیز روبیکاست که رویه ضد حجاب و فرهنگش دست کمی از پلتفرمهای خارجی ندارد. 🔸 آنچه برای ما باید اولویت داشته باشد بر فضای مجازی بر مبنای سبک زندگی ایرانی اسلامی است، حال میخواهد پلتفرمهای مورد استفاده مردم داخلی باشند یا خارجی. 🔹 مهمتر از تفکیک پلتفرمها، مدیریت و هدایت اراده ها به سمت بایدها و نبایدهای اسلامی، ایجاد ساز و کارهای ترویج اصولی و مبنایی فرهنگ اسلامی و نیز قاعده مند کردن استفاده از فضای مجازی بر اساس سن و شغل و جایگاه است. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ریشه های بدحجابی 3️⃣ مدارس 🔰 سومین آدرس را میتوانیم در تک تک محله های خود، ملاحظه کنیم، یعنی مدارس آموزش و پروش؛ مکانی که دختران جامعه از کودکی تا جوانی خود را در آن سپری میکنند. 🔹 درست است که در سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی از سوی آموزش و پرورش در حوزه حجاب انجام داده است اما همچنین در گزاره های ذیل دچار کمبود و نقص است که میبایست توسط مدیران آموزش و پرورش، معلمین و تمام فعالین حوزه عفاف و حجاب برطرف گردد. ▪️کمبود محتواهای آموزشی در کتب درسی بر اساس مبانی فلسفی حجاب بصورت روان و جذاب ▪️ کمبود محتواهای آموزشی متعدد در کتب درسی بر مبنای خطرات و آسیب های بدحجابی در جامعه ▪️ نیاز به آموزشهای کاربردی و مبنای برای معلمین و مدیران مدارس در جهت تقویت انگیزه ها و اولویت بخشی به مقوله حجاب ▪️ اصولی تر کردن برنامه های فوق آموزشی مرتبط با عفاف و حجاب، همراه با آسیب شناسی های مستمر ▪️ توجه بیشتر به ارتباطات فرا مدرسه ای و فرا درسی دانش آموزان در مدرسه، محیط پیرامونی مدرسه و خانه ▪️ مشارکت و آموزش والدین در حوزه تربیت دخترِ محجبه ◀️ مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با معلمین فرمودند: "مخاطبین شما در بهترین سنّ تأثیرپذیری و تربیت‌پذیری هستند؛ مخاطبین شما کسانی هستند که آنچه را شما یادشان میدهید تا آخر عمر فراموش نمیکنند؛ این خیلی مهم است. " این فرمایش رهبری نشان از جایگاه بسیار پر اهمیت آموزش و پرورش در تربیت برای جامعه دارد. ◀️ لذا، میبایست بسیاری از طرح ریزیهای ترویج عفاف و حجاب را در مدارس به واسطه معلمین بر مبنای شیوه های اصولی پیاده سازی کنیم. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
◀️ من از ذکر چالشهای متعددمان در زیر پوست مدارس میگذرم، اما این را بدانیم که نباید در بحث عفاف و حجاب از مدارس و اثرگذاری آن غفلت کنیم. 🔸 سرمایه گذاری در مدارس را رها کنیم، خسارتش را در کف خیایانها باید پرداخت کنیم.
✅ به نظر شما خروجی این اقدامات را در کجا و به چه شکلی در جامعه مشاهده میکنیم؟! 🔹 غفلت از نکات کوچک، منجر به برداشت خسارات بزرگ در آینده است. 🔸 قطعا ضروری است که بخشی از فعالیتهای فعالین عفاف و حجاب در مدارس باید طرح ریزی و پیاده گردد. پ.ن: عرض من این نیست که در مدارس هیچ اقدامی در حوزه حجاب انجام نمیشود؛ بحث من اینست که ما باید در کنار تمام اقدامات تبلیغی و تبیینی، مراقبت صد درصدی هم داشته باشیم و از کنار خطاها به سادگی عبور نکنیم. 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e