سید احمد رضوی | صراط
✅ فصل پاسخگویی👌 ◀️ جناب مولوی عبدالحمید گرامی؛ آیا بهتر نیست پاسخگویی را از خود و اطرافیانتان شروع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دیروز مجرم، امروز مولوی!
🔰 اینکه عبدالحمید از یک مجرمِ اعدامی دفاع میکند، اقدام عجیبی نیست، چرا که شخصی که چندین سال قبل به واسطه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی مجرم شناخته شده بود و محکوم به اعدام، امروز مرادِ او شده و خط و خطوط کاری اش را ترسیم میکند!!!
🔰 جای شرم دارد برای عبدالحمید که فردی مانند نقشبندی بر روی افکار و اعمال او اثرگذار باشد.
🔹 جناب آقای عبدالحمید، هر شبِ جمعه، مولوی نقشبندی چه در گوشت نجوا میکند که روزهای جمعه اینچنین بر روی ج.ا.ایران پنجه میکشی؟!!
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ آزادی!!!! ◀️ یکی دیگر از طنزهای تلخ این روزها، این است که : 🔸جریانی که منتقدینِ هم مذهب خود را #
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ربایش و قتل شیخ عبدالواحد به جرم حمایت از اسلام و انقلاب در دیدار با نماینده رهبری! / سکوت عبدالحمید!
🔹افراد گروهک تروریستی، مولوی عبدالواحد ریگی، روحانی #بلوچ و اهل سنت طرفدار نظام که در سفر نماینده رهبر انقلاب به سیستان وبلوچستان با وی دیدار کرده بود رو بعد از ربایش به قتل رسوندن...
مجید بامری/ خبرنگار بلوچ
پ.ن: یادتان هست عرض کردم خوی دیکتاتوری حامیان عبدالمحید را که تحمل شنیدن هیچ نقدی را ندارند؟! و با منتقدین به شدت برخورد میکنند؟! این جنایت مشتی هست نشانه خروار😔
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ چه کسی شما را آدم حساب کرد!!!! 🔰 جناب آقای عبدالحمید اسماعیل زهی؛ آیا یادتان هست در چندین جلسه(با
✅ مستحق آدم حساب شدن نیستی
🔰 جناب عبدالحمید اسماعیل زهی، همانگونه که در محافل خاصِ خصوصی میگویی که ج.ا.ایران شما را آدم حساب کرد و...، عرض میکنم شما با رفتارها و گفتارتان نشان داده اید استحقاق آدم حساب شدن در نظام ج.ا.ایران را ندارید.
🔰 بهتر بود به جای رسیدن به این جایگاهِ خود خوانده، وظیفه پاشویه و ماساژ شیوخ وهابی مسلک عربستان را به عهده میگرفتی که لیاقت همان است و بس
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ مجازات از نگاه عبدالحمید
🔰 جناب عبدالحمید اسماعیل زهی، چگونه است که در تفکر و عقیده شما، حاکم میتواند تارک نماز را مجازات کند اما کسی که با قمه و قدّاره بر علیه حافظان امنیت حمله کرده و موجبات ناامنی را در کشور ایجاد کرده نباید مجازات شود؟!!!
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تناقض در قول و عمل
🔰 جناب عبدالحمید، آیا اینگونه از مقام معظم رهبری اطاعت میکنید؟!
🔹 چرا قول و عمل شما در تضاد و تناقض هست؟!
🔹 آیا برای شخصیتی همچون شما، زشت نیست قول و عملش در تناقض باشد؟!
🔹 آیا این تناقض در گفتار و عمل، نشانه کم سوادی شما نیست؟!
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ یک رهبرِ به تمام معنا 🔰 وقتی ما با نگاهی جامع نگرانه و منظومه ای به کنش ها و واکنش های صدیقه کبری
✅ یک رهبرِ به تمام معنا
🔰 فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همانطور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمهی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمهی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است.
۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🔸 مقام معظم رهبری
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ ذهن در اسارت
🔰 از هشتک پایان مماشات رسیدیم به چرا محسن شکاری اعدام شد!!!
🔻چرا؟؟؟!!!!
🔹چون مبنای فکری مستقل از رسانه های بیگانه نداریم، دشمن هست که به ما القا میکند به چه فکر کنیم و چه مطالبه ای داشته باشیم!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا نیروهای پلیس به فلان دختر لگد زد!!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا نیروهای پلیس به فلان دختر لگد نزد!!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا حاکمیت با اراذل مماشات میکند؟!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا حاکمیت با اراذل مماشات نمیکند؟!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا زدن جفت پای رونقی را شکستند؟!!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا رونقی را با قید وثیقه آزاد کردند؟!!!
▪️ یک روز میگوئیم چرا اول محسن شکاری را اعدام کردند؟!!
▪️ و این یک روزها همچنان ادامه دارد....
🔹 در واقع، ما نمیدانیم، دقیقا از حاکمیت چه میخواهیم!!! و حاکمیت باید چه اقدامی انجام دهد!!!! صرفا روزانه مطالبه یک یا چند موضوع را داریم بی آنکه بدانیم عمق این مطالبه چیست؟ و سر خط آن در دست کیست؟!
🔹در شعارها میگوئیم " ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" اما در عمل گوش و چشممان به دنبال استوری های سلبریتی هاست که چه خط شبهه جدیدی بر علیه اسلام و انقلاب ایجاد میکنند!!
🔹 در زبان میگوئیم "با ولایت تا شهادت" اما در عمل با ولادت تا پای گوشی هستیم و بعدش پای حرف هزاران کانال و گروه و کاربر مجازی مینشینیم و هر آنچه میبافند را قبول میکنیم و تازه بعدش انتظار داریم حاکمیت پاسخگوی آن شبهات باشد!!!
🔰 خلاصه، مَثَل ما مَثَل برگی در باد (دشمن) است که هر زمان اراده کند ما را به سمت دلخواهش میبرد، به همین دلیل است که امام جامعه فرمودند: "در خودتان بصیرت ایجاد کنید. قدرت تحلیل در خودتان ایجاد کنید؛ قدرتی که بتوانید از واقعیتهای جامعه یک جمعبندی ذهنی برای خودتان بهوجود آورید و چیزی را بشناسید. این قدرت تحلیل خیلی مهمّ است. هر ضربهای که در طول تاریخ ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود. ۱۳۷۷/۱۱/۱۳"
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه
🔻 قسمت اول
🔹با توجه به هجمه دشمن به اجرای حکم اعدام از یکسو و ایجاد/القای برخی شبهات مهم در فضای مجازی، با رویکرد تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات از منظر حقوقی و فقهی:
🔺۱. تعریف:
محاربه سلاحکشیدن با هدف ایجاد ترس در مردم است. فقهاء کسی را که به وسیله سلاح مال مردم را میدزدد یا آنان را به اسارت میبرد را هم مصداق محارب میدانند. مجازات محاربه جزء #حدود است و در قرآن بیان شده است.
🔺۲. نص قرآنی:
«إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ»؛(مائده:۳۳) کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمیخیزند، و اقدام به فساد در روى زمین میکنند، [و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله میبرند،] آن است که کشته شوند یا به دار آویخته گردند یا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست و در آخرت نیز دچار مجازات سختی خواهند شد.
بنابراین:
طبق نص قرآن، حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است و انتخاب هر یک در اختیار قاضی است:
◾️الف. اعدام
◾️ب. صلب
◾️ج. قطع دست راست و پای چپ
◾️د. نفی بلد
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه
🔻 قسمت دوم
🔺۳. عدم امکان عفو:
اگر عنوان اتهامی، #محاربه و #افساد فی الارض باشد با عفو صاحب دم، حد محاربه و افساد ساقط نمیشود. بدین علت که در محاربه و افساد، جنبه عمومی (حق الله) بر جنبه خصوصی (حق الناس) ترجیح دارد. بازگشت حکم محاربه به امنیت و ابعاد اجتماعی آن است. این نظر میان فقهاء، اجماع دارد بنابر این گذشت اولیاء دم، مسقط حد محاربه نیست. قانونگذار هم چنین میگوید:
🔹ماده ۱۹۲ قانون مجازات اسلامی:
حد محاربه و افساد فی الارض، با عفو صاحب حق، ساقط نمی شود»
🔹 ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد، از جهات مخففه مجازات نیست.
🔺۴. مبنای محاربه:
آن چه مبنا و تشکیلدهنده جرم محاربه میباشد، #سلب آرامش و #سلب امنیّت عمومی بوده و این هدف با هر وسیلهای اعم از سلاح گرم یا سرد انجام شود، بر آن جرم محاربه صدق میکند.
🔺۵. عناصر محاربه:
🔹الف. عنصر مادی: عنصر مادی یا رفتار فیزیکی در جرم محاربه اسلحه کشیدن (تجرید السلاح) برای ایجاد ناامنی در محیط (ِلاخافه الناس) است. سلاح با لحاظ ریشه واژه محاربه (حرب: در مفهوم نزاع و جنگیدن)، ناظر به هر وسیلهای است که عرفاً سلاح و وسیله نزاع تلقی شود اعم از سرد یا گرم.
🔹ب. عنصر روانی: عنصر روانی جرم محاربه #قصد تجاوز به جان، مال یا ناموس مردم و یا #قصد ارعاب مردم است. بنابراین اگر کسی با انگیزه شخصی به سوی یک نفر سلاح بکشد، محاربه محسوب نمیشود چرا که عمل او جنبه شخصی داشته نه جنبه عمومی.
بهعلاوه این عنصر در برگیرنده سوءنیت اعم از سوءنیت عام که عمد بودن عمل ارتکابی از سوی مرتکب را نشان میدهد یا سوءنیت خاص که رسیدن به نتیجه است را بیان میکند و در این جرم ایجاد نا امنی و خواستن محیطی نا امن و ضرر زدن را در برمیگیرد.
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه
🔻 قسمت سوم
🔺۶. منظور از سلاح:
مطابق ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ ، مقصود از سلاح و مهمات در این قانون، انواع سلاحهای گرم و سرد جنگی و شکاری اعم از گلوله زنی و غیرگلوله زنی و مهمات مربوط به آنهاست.
همچنین در تبصره الحاقی مصوب ۱۳۸۷ به بند ۳ ماده ۶۵۱ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ بیان داشته، منظور از سلاح عبارت است از:
• انواع اسلحه گرم از قبیل تفنگ و نارنجک.
• انواع اسلحه سرد از قبیل قمه، شمشیر، کارد، چاقو، پنجه بوکس.
• انواع اسلحه سرد جنگی مشتمل بر کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا مشابه آنها و سرنیزههای قابل نصب بر روی تفنگ.
• انواع اسلحه شکاری شامل تفنگ ساچمه زنی، تفنگهای مخصوص بیهوش کننده جانداران و تفنگهای ویژه شکار حیوانات آبزی.
🔺۷. مصادیق جرم محاربه:
در برخی مصادیق محاربه وجود دو رکن دست بردن به سلاح و سلب امنیت عمومی ضروری فرض شده است و در برخی از آنها بدون ضرورتی برای معیار نوعی (ایجاد اختلال در امنیت عمومی) صرفاً احراز معیار ذهنی (قصد اخلال یا مقابله با نظام) کافی دانسته شده است.
🔺۸. توبه محارب و تأثیر آن بر مجازات:
با لحاظ تبصره ۱ ماده ۱۱۴ و ماده ۱۱۶ قانون مجازات اسلامی توبه محارب صرفاً قبل از تسلط یا دستگیری موجب سقوط حد است و نه پس از دستگیری.
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ محاربه
🔻 قسمت چهارم
🔺۹. قاعده درأ و تأثیر آن در محاربه: بهطور کلی مفاد #قاعده_درأ آن است که حدود با شک و شبهه از بین میروند و مجازات حدی فقط زمانی جاری میشود که جای هیچگونه شک و شبههای در میان نباشد. قاعده درأ در قانون مجازات اسلامی اینگونه بیان شده است:
🔹 هر گاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن و یا هر یک از شرایط مسئولیت کیفری مورد شبهه یا تردید قرارگیرد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمیشود.
🔹 اما به لحاظ مفهوم ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی (در جرایم حد به استثنای محاربه، افساد فی الارض، سرقت و قذف، به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمیشود) و تبصره ۱ ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد فی الارض، صرف وجود شبهه یا صرف ادعای فقدان یکی از شرایط مسئولیت کیفری، مسقط حق به استناد قاعده درأ نیست بلکه دادگاه موظف به تحقیق و بررسی میباشد.
🔸 ضمنا موضوع هم از منظر اهل سنت و هم ابعاد حقوقی و فقهی دیگری دارد که اگر ضرورتی بود عرض خواهد شد.
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ پاسخی اجمالی و در عین حال کاربردی به قلم دکتر ابوالقاسم خدادی، هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری، در برابر شبهه های اخیر که توسط برخی اساتید حقوق دانشگاه تهران ناظر بر مفهوم محاربه در فضای جامعه منتشر شده
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e