shab-shahdat-payambar-imam-hassan-1.mp3
15.58M
🔸سخنرانی استاد موسویان
🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل
🔸جلسه اول
🔹شب شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)
🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397
@sabbar_ir
rooze-shahdat-payambar-imam-hassan-2.mp3
16.7M
🔸سخنرانی استاد موسویان
🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل
🔸جلسه دوم
🔹روز شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)
🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397
@sabbar_ir
shab-shahdat-imam-reza-3.mp3
16.01M
🔸سخنرانی استاد موسویان
🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل
🔸جلسه سوم
🔹شب شهادت امام رضا(ع)
🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397
@sabbar_ir
rooze-shahdat-imam-reza-4.mp3
15.28M
🔸سخنرانی استاد موسویان
🔹 راه برون رفت از دوگانگی نظر و عمل
🔸جلسه چهارم
🔹روز شهادت امام رضا(ع)
🔸صفر 1440 - آبان ماه 1397
@sabbar_ir
🔸تا زمان فانی به زمان باقی تبدیل نشده، مستضعف و مستکبر وجود دارد و سعی بر استعلای نفس امّاره است ولی در نور بقیت الله همه ی تلاشها برای بروز نفسِ بندگی است.
🔹در زمان باقی و عالم بقیت الله همه چیز نزد شماست لذا انسان در زمان باقی به هیچ وجه طالب قدرت نیست؛ او طالب ارتباط و اُنس با خدا میباشد و این با نفی هر گونه استکبارِ روحی حاصل میشود. انسان در زمان فانی تلاش برای توسعهی «زمان» دارد لذا طالب قدرت میباشد، ولی با رجوع به حضرت بقیة الله(عج) و تحقق زمان باقی همه چیز در نزد شما است، قدرت و استعلا به کار نمیآید، به همین جهت خطاب به حضرت بقیة الله اعظم(عج) باید گفت:
ای جمال تو جواب هر سؤال
مشکل از تو حل شود بی قیل و قال
{قسمتی از کتاب عوامل ورود به عالم بقیت اللهی - استاد طاهرزاده}
@sabbar_ir
در روزگاری كه همهی نگاه ها اسير نگاه سطحی فرهنگ مدرنيته است و در چنين نگاهی حقيقت در حجاب است، چرا ما با نظر به مهدی(عج) در زمره پيروزمندان عالم وجود نباشيم؟ بايد راه برونرفت از اين ظلمات را با نور انتظارِ فرج به صحنهی زندگیها وارد كرد و پيروزی اين دوران را به نام خود رقم زد. در نگاه غربی به عالم، موجودات هر کدام مستقل و پراکندهاند، بدون آنکه مظاهر اسماء الهی باشند و لذا در ارتباط با چنين عالمی يک نوع خستگی روحی به انسان دست میدهد، چون عالَم را نه به عنوان آيات الهی بلکه حجاب حق میبيند و در نتيجه چيزی در عالم نمیماند که شايستهی توجه باشد. در حالی که در نگاه دينی به جهان، جهان پر از معنا و مقصود است و همهچيز آثار خدايی دارد، ...
{قسمتی از کتاب بصیرت و انتظار فرج - استاد طاهرزاده}
@sabbar_ir
مقام اسم جامع الهی یعنی «الله» و نیز ملائكه یعنی مظاهر اسماء الهی، بر پیامبر خدا(ص) درود میفرستند و نظر به آن حضرت دارند و در آینة وجود آن حضرت زیباییها و کمالات قابل ستایش را میبینند. حال اگر شما میخواهید نزدیك به خدا و همسنخ ملائكه شوید، «صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا»؛ به زیباییهای وجود نورانی آن حضرت بنگرید و نه فقط با شعور قلبی بر آن حضرت درود فرستید ، بلكه در مقام عمل تسلیم کامل او شوید. یعنی هم جنبه قلبی شما با درود بر پیامبر خدا(ص) قدسی گردد و چشمتان، چشم الهی شود، هم قوای تحریکی و عقل عملی شما پذیرای قول و فعل پیامبر(ص) گردد، تا آن هماهنگی كه لازمه وجود شما با خداوند است از طریق تسلیمشدن بر پیامبر(ص) كه مقامش مقام وحدت و هماهنگی صِرف با اَحدیت است، در شما نیز ایجاد شود. خوشا آن صلوات و تسلیمی كه موجب تقرب جان به عالم ملائکه و حضرت ربالعالمین میشود. ...
{قسمتی از کتابِ صلوات بر پیامبر (ص) عامل قدسی شدن روح - استاد طاهرزاده}
@sabbar_ir
پیامبر اکرم(ص) :
نزدیک ترین شما به من در قیامت: راستگوترین؛ امانتدارترین، و وفادارترین به عهد و پیمان، خوش اخلاق ترین و نزدیک ترین شما به مردم است.
@sabbar_ir
ما_و_آینده.pdf
608.3K
🔸 جزوه «ما و آینده»
🔹 استاد طاهرزاده
🔸 نسخه pdf
@sabbar_ir
🔸این تاریخ، تاریخ ظهور نور پیامبر اکرم(ص) است و احساس من این است که این تاریخ را باید با نور پیغمبر ظهور داد. نه اینکه اهل بیت(ع) مطرح نشوند؛ نه، متاسفانه یکی از ضعف های ما این است که اصلا پیامبر(ص) گم است و اهل سنت هم حق دارند که ایراداتی به ما بگیرند. می گویند شما دارید جوری اهل بیت (ع) را مطرح می کنید که انگار میخواهید پیامبر را کنار بگذارید. در صورتی که خود ما هم به این قائل هستیم که مساله نبوت پیغمبر، یک حقیقت خاص است که فقط مال پیامبر است. مال حضرت علی (ع) هم نیست.
🔹امام صادق (ع) دنبال این نبودند که کسی را شیعه کنند. بلکه می خواستند رجوع واقعی به پیامبر را زنده کنند. لذا در جلسه ی امام صادق(ع) هم شیعه می نشیند و هم سنی. آنهایی که فقط تعصبی نسبت به اهل بیت(ع) نگاه می کنند، اینها یک فرقه ای می شوند که خودشان با دست خودشان از تاریخشان جدا می شوند. آن نگاهی که جامع تر نسبت به مساله نگاه می کند، با رجوع به اهل بیت(ع) اما با یک وسعتی که نظر به پیامبر اکرم(ص) دارد، مورد توجه قرار می گیرد. مثل امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) که سنی و شیعه به آن ها رجوع می کنند. این جنس، از جنس تاریخ جدید است. آقای زکزاکی در نیجریه، شیعه و سنی پشت سرشان نماز می خواندند. یعنی دین به گونه ای مطرح شده است که شیعه و سنی احساس بدی نسبت به همدیگر ندارند. امام صادق (ع) به هیچ وجه زیر بار حرکت مسلحانه علیه حکومت نمی رفتند هر چند در واقع حرکتشان علیه حکومت بود. ...
{قسمتی از سخنرانی استاد موسویان - میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صاق(ع)}
@sabbar_ir
انقلاب اسلامی و وظیفهای که پیش روی ماست - تیزر- جلسه اول.mp3
6.44M
🔹 #تیزر_صوتی جلسه اول
🔸 مهم ترین فداکاری امروز ما
🔹 استاد طاهرزاده
🔸 سلسه جلسات: انقلاب اسلامی و وظیفهای که پیش روی ماست
@sar_nevesht
@sabbar_ir
آینده را چگونه میبینید؟.mp3
4.11M
🔸 #پادکست
🔹آینده را چگونه میبینید؟
🔸 استاد طاهرزاده
🔹 سلسه جلسات: انقلاب اسلامی و وظیفهای که پیش روی ماست
@sar_nevesht
@sabbar_ir
🔸معرفت به مقام امامی که تجلی جامع اسماء حُسنای الهی و آیت غیبالغیوب پروردگار و خاتم اوصیاء و کعبه آمال همه انبیاء و اولیاء و واسطه فیض خدا است، و بدون او هستی در هم میریزد و زمین اهلش را فرو میبرد، چرا باید اینچنین ساده مطرح باشد که مجبور باشیم برای طرح چنین عقیدهای بزرگ در موضع دفاعی قرار گیریم؟ و دشمنان این عقیده تصور نمایند حرفی برای گفتن دارند.
🔹 گویا شیطان همه سوارهنظام و پیادهنظام خود را بسیج کرده تا این حقیقت بزرگ به فراموشی سپرده شود، چرا که مرگِ او با ظهور حضرت(عج) رقم خورده است. شیطان از خداوند تا روز قیامت مهلت میخواهد، ولی خداوند تا روز «معلوم» به او مهلت میدهد. «قَالَ رَبِّ فَأَنظِرْنِی إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ * قَالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنظَرِینَ * إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» امام صادق(ع)؛ « يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ » را عصر ظهور معرفی میکنند. پس عصر ظهور، عصرِ شکستن شیشة عمر شیطان است. از همین رو؛ شیطان سرسختترین دشمن امام زمان(عج) بهشمار میرود و تمام تلاش او برای تخریب این حقیقت بزرگ و به تأخیر انداختن ظهور آن حضرت است، و لذا شیعیان باید برای مقابله با شیطان و اعوان وانصار او به منطق عقل و نقل معتبر مجهز گردند تا به خوبی شرایط ظهور آن وعده بزرگ خدا را محقق نمایند.
{کتاب جايگاه و معنی واسطه فيض - استاد طاهرزاده}
@sabbar_ir
شب_ولادت_امام_حسن_عسگری(ع).mp3
8.04M
🔸 سخنرانی استاد موسویان
🔹 ولادت امام #حسن_عسکری(ع)
@sabbar_ir
توجه درست و دقيق به حجّتِ حیّ خداوند به خودی خود احياء فرهنگی است که میتواند مبانی و صورت فرهنگ مدرنيته را به نقد بکشد و جايگاه تاريخی آن را بهخوبي نمايان کند و اين کار از هيچيک از عناصر فرهنگی گذشته و حال بهجز فرهنگ انتظار و مهدويت بر نمیآيد و لذا است که با طرح درست مهدويت میتوان با سرعتي غير قابل تصور از حجاب ظلمات مدرنيته گذشت و جبهه ظهور مقدس حضرت صاحبالامر(عج) را گشود.
@sabbar_ir
بحران معنویت بزرگترین بلایی است که بشر همواره گرفتار آن بوده و فقط از طریق شریعت حَقه ی الهی قابل رفع است. مشکل وقتی همچنان ادامه می یابد که بشریت پای دین را بگیرد و پایین کِشد و دین را مادی کند. وقتی دین خدا مادی گشت این دین دیگر توان تغذیه جان افرادرا ندارد و جان ها نمی توانند شیفته ی آن بگردند.
@sabbar_ir