7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #تحلیل_و_تبیین | توصیه رهبر انقلاب به مرحوم علامه حکیمی برای تربیت طلبههای فاضل
🔻 در دیدار سال ۶۹ رهبر انقلاب به جناب حکیمی فرمودند این کاری که شما در الحیاة انجام دادید، یک کار منحصربهفرد است. از شما میخواهم یک عده از طلبهها را تربیت کنید که با این سبک و با این نگاه، سراغ معارف قرآن و سنت بروند. من حاضرم کمک کنم و امکانات در اختیار شما قرار بدهم تا جمعی از طلبههای بااستعداد فاضل و خوشفکر را جذب کنید و آنها را آموزش بدهید. تا بتوانند مثل کتاب الحیاة سراغ قرآن و روایات بروند.
🎞 روایت حجتالاسلام مروی از مراودات مرحوم علامه حکیمی با رهبر انقلاب👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48628
.............................................
آثار و اسناد علما و اساتید حوزه علمیه خراسان را در کانال میراث فقاهت خراسان دنبال کنید:
https://eitaa.com/joinchat/2033975358C93349617f8
آشنایی با الحیات جلسه اولمهمترین ویژگیها و امتیازات الحیات.mp3
20.02M
📌 درس گفتار آشنایی با موسوعه الحیات
🎤 حجتالاسلام محمد الهی خراسانی
🎙 جلسه اول
* مهمترین ویژگیها و امتیازات الحیات
#الحیات
#معرفی_کتاب
#علامه_حکیمی
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
آشنایی با الحیات جلسه دوم،انتقادات و اشکالات به الحیات و پاسخ به آنها.mp3
22.12M
📌 درس گفتار آشنایی با موسوعه الحیات
🎤 حجتالاسلام محمد الهی خراسانی
🎙 جلسه دوم
* انتقادات و اشکالات به الحیات
و پاسخ به آنها
#الحیات
#معرفی_کتاب
#علامه_حکیمی
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
حلقه مباحثاتی الحیات - جلسه اول.mp3
42.41M
🎙 جلسه اول
* مطالعات بیشتر پیرامون شخصیت علامه حکیمی و کتاب الحیاة
* شاخههای علم حدیث
↩️ کتب مناسب برای فهم شاخهها
* شاخههای علم تفسیر
↩️ کتب مناسب برای فهم شاخهها
📆 ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
#جلسه_اول
#معرفی_کتاب
#صوت_مباحثه
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
الحیات_جلسه_دوم.mp3
42.52M
🎙 جلسه دوم
* شخصیت جامع علامه حکیمی
* اساتید و شاگردان علامه حکیمی
* توضیحی پیرامون جامعیت و نظاممند بودن الحیاة
* مقایسه الحیاة با سایر موسوعههای حدیثی معتبر شیعی
* مقایسه الحیاة با کتاب میزان الحکمة
* بیان تاریخ محدثین و شیوههای نقل و حفظ احادیث توسط ایشان
* الحیاة از متقنترین کتب شیعه روایات خود را نقل کرده است
* اشکالات وارد بر الحیاة و پاسخ به این اشکالات
📆 ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
#جلسه_دوم
#معرفی_کتاب
#صوت_مباحثه
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
recording-20221012-190426.mp3
15.83M
🎙 جلسه سوم
* مقایسه کتاب الحیاة و مفاتیح الحیاة به لحاظ محتوا، سیر کتاب و...
* مرور سریع دوازده جلد موسوعه الحیاة
* خوانش مقدمه کتاب و توضیحاتی پیرامون آن
* بیان توضیحات ابتدایی برای ورود به جلد اول و شروع مباحثه در جلسه بعد
📆 ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
#جلسه_سوم
#معرفی_کتاب
#صوت_مباحثه
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
جلسه چهارم.mp3
15.57M
🎙 جلسه چهارم
* بررسی و بیان نکات مهم مقدمه کتاب
* صاحبان کتاب با دغدغه بشر و سعادت او این کتاب را نوشتهاند.
* مدعیان تامین رفاه و سعادت با دیدگاه های گوناگون به سه دسته تقسیم می شوند.
* مهمترین چالش پیش روی تعالیم دینی تحریف و بخشی نگری است.
* برای مقابله با این چالش ها باید به دو اصل توجه کنیم.
* بیان مهمترین مبانی موسوعه الحیاة در قالب ۸ عنوان
↩️ اصل وصایت، اصالت ثقلین، نگرش جامع به روایات، توجه به اصول و خطوط کلی و اصلی، پرهیز از اقتباس و تطبیق، پرهیز از تاویل گرایی، نگاه دو بعدی، تفکیک مبانی دینی از اصطلاحات بشری
* سوالات دوستان
↩️ اصل دوم که اصالت ثقلین است آیا برگشت به اصالت اول که همان وصایت است ندارد؟
↩️ ما چارچوب فهم را روایات و قرآن میگذاریم نه چیز دیگر آیا این به صورت مطلق است؟
↩️ مولفین الحیاة، روایات متقن را در کتاب آورده اند، حال منظور از روایات متقن و روایاتی که خدشه به آن وارد نمی شود یعنی چه ؟
📆 ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
#جلسه_چهارم
#صوت_مباحثه
#حلقه_مباحثاتی_الحیات
@alhayat_mobahesat
.
📝 با كه همنشينى كنيم؟
وَ قَالَ اَلنَّبِي الأعظم صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
لاَ تَجْلِسُوا عِنْدَ كُلِّ دَاعٍ مُدَّعٍ يَدْعُوكُمْ
مِنَ اَلْيَقِينِ إِلَى اَلشَّكِّ
وَ مِنَ اَلْإِخْلاَصِ إِلَى اَلرِّيَاءِ
وَ مِنَ اَلتَّوَاضُعِ إِلَى اَلتَّكَبُّرِ
- وَ مِنَ اَلنَّصِيحَةِ إِلَى اَلْعَدَاوَةِ
وَ مِنَ اَلزُّهْدِ إِلَى اَلرَّغْبَةِ
وَ تَقَرَّبُوا مِنْ عَالِمٍ يَدْعُوكُمْ
۱_مِنَ اَلْكِبْرِ إِلَى اَلتَّوَاضُعِ
۲_ وَ مِنَ اَلرِّيَاءِ إِلَى اَلْإِخْلاَصِ
۳_ وَ مِنَ اَلشَّكِّ إِلَى اَلْيَقِينِ
۴_وَ مِنَ اَلرَّغْبَةِ إِلَى اَلزُّهْدِ
۵_وَ مِنَ اَلْعَدَاوَةِ إِلَى اَلنَّصِيحَةِ.
ترجمه
رسول خدا (صلّى اللّٰه عليه و آله) فرمودند:
«نزد هر صاحب ادعايى كه شما را به گرد خويش مىخواند ننشينيد كه يقين شما را به شك تبديل مىكند و اخلاصتان را مبدل به ريا مىنمايد. تواضع را از شما گرفته، متكبرتان مىكند. و نصيحت و خيرخواهى را زدوده، تخم عداوت و دشمنى را در دلتان مىكارد و بالاخره زهدتان تبديل به دنياگرايى مىگردد،
بلكه به عالمى نزديك شويد كه به عكس، بخواهد
كبر شما را به تواضع تبديل كند
و ريائتان را به اخلاص مبدل نمايد.
شكّتان بدل به يقين گردد
و از دنيا گرايى به زهد روى نماييد
و دشمنى و عداوت را مبدل به خيرخواهى و نصيحت گرداند».
📚 عدة الداعي و نجاح الساعي ، جلد ۱ ، صفحه ۷۸ .
@jawaher_kalam
.
📝 احياى دين در هر قرن
[ کتاب رجال الكشي ]
مُحَمَّدُ بْنُ مَسْعُودٍ ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ فِيرُوزَانَ اَلْقُمِّيِّ ، عَنِ اَلْبَرْقِيِّ ، عَنِ اَلْبَزَنْطِيِّ ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ جَابِرٍ ،
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ :
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
يَحْمِلُ هَذَا اَلدِّينَ فِي كُلِّ قَرْنٍ عُدُولٌ يَنْفُونَ عَنْهُ
۱_تَأْوِيلَ اَلْمُبْطِلِينَ ،
۲_وَ تَحرِيفَ اَلْغَالِينَ ،
۳_وَ اِنْتِحَالَ اَلْجَاهِلِينَ ،
كَمَا يَنْفِي اَلْكِير (أي كورة النار) خَبَثَ اَلْحَدِيدِ .
ترجمه
پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله) :
اين دين در هر قرنى و نسلى افراد عادلى با خود دارد كه
تأويلاتِ باطل گرايان
و تحريفِ غلو كنندگان
و دستبردِ نادانان را از آن مىزدايند، چنان كه كوره زنگار و ناخالصى آهن را مىزدايد.
📚 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ، جلد ۲ ، صفحه ۹۲ .
♥️ اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
@jawaher_kalam
💠 #حدیث روز 💠
🚩 اجر و ثواب زیارت شهید کربلا
🔻 امام صادق علیهالسلام:
منْ زَارَ الْحُسَیْنَ مُحْتَسِباً لَا أَشَراً وَ لَا بَطَراً وَ لَا رِیَاءً وَ لَا سُمْعَةً
مُحِّصَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ کَمَا یُمَحَّصُ الثَّوْبُ بِالْمَاءِ فَلَا یَبْقَى عَلَیْهِ دَنَسٌ
وَ یُکْتَبُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حِجَّةٌ
وَ کُلِّ مَا رَفَعَ قَدَماً عُمْرَةٌ.
◼️ کسى که به امید ثواب و اجر به زیارت حضرت امام حسین(ع) برود نه از روى تکبّر و نخوت و نه ریا و سمعه،
گناهانش پاک شده همانطور که جامه با آب پاک و طاهر میگردد، بنابراین هیچ آلودگى و لغزش بر او باقى نمىماند
و به هر قدمى که برداشته ثواب یک حج به او داده
و هر گاه گام و قدمش را از روى زمین بلند مىکند، ثواب یک عمره دارد.
📚 کامل الزیارات، ص۱۴۴