eitaa logo
امیرحسین ثابتی
84.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
658 ویدیو
14 فایل
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس دوازدهم شماره دفتر ۳۳۵۰۳۵۸۸ کانال برنامه حافظه تاریخی ایرانی: https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آقای پرزیدنت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ♨️ سعید جلیلی چه نسبتی با دولت شهید رئیسی دارد؟! ‌ 🔶️ سوالی که هر دو نفر به آن پاسخ داده‌اند! ‌ 🆔 @aqaye_president
دومین گزارش شفاف از دومین روز کاری مجلس دوازدهم (سه شنبه ۸خرداد ) حدود ساعت 6 صبح رسیدم به مجلس. قرار بود قبل از شروع صحن علنی، جلسه ای با حضور تعدادی از نمایندگان برگزار شود تا درباره رای دهی به نامزدهای هیات رییسه برای سال اول، بحث و مشورت شود. جلسه تا حدود 7.30 طول کشید اما جمع بندی بسیاری از نمایندگان این بود که جریان سیاسی آقای قالیباف با ائتلاف با اصلاح طلبان مجلس دوازدهم، دست برتر را در رای گیری صحن خواهد داشت. پیش بینی دقیقی که چند ساعت بعد محقق شد. بعد از صبحانه، حدود ساعت ۸ وارد صحن شدم. جلوی میز نمایندگان پر از کاغذ و بروشور تبلیغاتی بود. مجموعا ۶۸ نفر از ۲۹۰ نماینده نامزد حضور در هیات رییسه شده اند! یعنی حدود یک چهارم کل مجلس! چند نفر از نمایندگان فکر می کنند من هم نامزد شده ام. حتی خبر اشتباهی هم در این باره در فضای مجازی منتشر شده اما هرکس که می پرسید تاکید میکردم که نامزد هیچ سمتی نیستم چون معتقدم حداقل در سال اول باید بیشتر با فضای مجلس و آیین نامه آشنا شوم و حتما افراد باتجربه و جوان دیگری هستند که برای حضور در هیات رییسه اولویت داشته باشند. صبر در سیاست، ضرر ندارد. اما از بین آقایان قالیباف، ذوالنور و متکی به هیچ کدام رای ندادم و آگاهانه روی برگه رای، خط کشیدم. اما چرا این کار را کردم؟ 1. حدود سه هفته قبل در جلسه مفصلی با حضور خود دکتر قالیباف در عین احترام، با صراحت استدلال کردم که چرا با ریاست وی بر مجلس جدید موافق نیستم و توضیح دادم که پپام رای مردم تهران در 11 اسفند تغییر بود. همانجا گفتم که اگر این اتفاق تکرار شود، نه فقط آنهایی که در انتخابات شرکت نکردند بلکه بخش قابل توجهی از کسانی که در انتخابات شرکت کردند نیز سرخورده خواهند شد و این مساله باعث کاهش بیشتر سرمایه اجتماعی نیروهای انقلابی خواهد شد و القای انسداد سیاسی به جامعه خواهد کرد. در واقع با تکرار این مساله مردم خواهند گفت که انگار حضور در انتخابات باعث تغییر نمی شود چون وقتی که به یک نفر چه 1 میلیون و 200 هزار رای می دهیم (سال 98) و چه 450 هزار رای (سال 1402)، باز هم سرجایش هست، پس مسیر تغییر در مناسبات سیاسی کشور از چه راهی است؟ البته، نقدهای دیگری نیز داشتم اما یکی از اصلی ترین دلایلم برای رای ندادن به آقای قالیباف علیرغم همه زحمات ایشان در مجلس یازدهم همین مساله بود. 2. اما به آقای ذوالنور نیز رای ندادم و حتی روز قبل از رای گیری، دلایلم را به خود ایشان نیز گفتم. ادله ای که برخی مربوط به عملکردشان بود و برخی هم مربوط به بعضی سخنان ایشان در سالهای اخیر که فاقد دقت لازم بوده و حتی نقل قولهای مخدوش و بی اعتبار از افراد دیگری بوده که بازتاب آنها در فضای مجازی، هم به شخصیت انقلابی خود آقای ذوالنور ضربه زده و هم در وحدت نیروهای انقلابی خدشه وارد کرده. 3. و اما به آقای متکی نیز رای ندادم چون عقبه سیاسی ایشان را جریان راست سنتی و حتی اعتدال (لاریجانی- باهنر) می دانم و با وجود احترام به ایشان، با رویکرد سیاسی او مخالفم. لذا تصمیم گرفتم اسم هیچ کدام از سه بزرگوار را روی برگه رای ننویسم تا حداقل آقای نبویان برای سال بعد روی جوانان انقلابی مجلس را زمین نزند و برای ریاست مجلس نامزد شود. چون من هر یک رای را یک نماد می دانم و به اصطلاح «رای هویتی» ولو در اقلیت را قابل دفاع تر از رای به کسانی می دانم که با آنها همسو نیستم. اما پس از انتخاب هیات رییسه، آقای رسایی به بعضی عددهای اعلام شده برای نایب رییسان شک کرد و درخواست بازشماری آرا را داد. عجیب آنکه پس از بازشماری مشخص شد در اثر اشتباه، یا غفلت یا هر چیز دیگری، حدود 20 رای بیشتر برای آقایان حاج بابایی، نیکزاد و مصری اعلام شده! هرچند با شمارش دوباره رای ها تغییری در ترتیب نواب رییس به دست نیامد اما این اتفاق باعث حیرت خیلی از نمایندگان شده بود. به همین خاطر از باب محکم کاری با مسئول حراست مجلس تماس گرفتم و درخواست بازشماری آرای نامزدهای ریاست را نیز مطرح کردم و مجددا آرای نامزدهای ریاست را بازشماری کردیم. البته در اینجا هیچ اشکالی وجود نداشت و آرای آقایان قالیباف (198)، ذوالنور (60) و متکی (5) هیچ تغییری نکرد. اما آنالیز رای ها نشان داد که تحلیل خیلی از نمایندگان در جلسه صبح درست بوده و با ائتلاف جریان اصلاحات و اعتدال و قالیباف، وی توانست ریاستش بر مجلس جدید را تمدید کند و ظاهرا حضور سه چهره اصلاح طلب در هیات رییسه مجلس نیز حاصل همین ائتلاف بوده. بعد از پایان صحن علنی، تا الان که ساعت ۳ بامداد است، چند جلسه پشت سرهم درباره انتخابات ریاست جمهوری داشتم. البته چند ساعتی هم برای قسمت جدید برنامه حافظه تاریخی که آن هم درباره انتخابات است و به زودی منتشر میشود، وقت گذاشتم و کم کم می خواهم بروم منزل تا بخوابم! روزهای عجیب و پر اتفاق و پرتراکمی است... @Sabeti
امیرحسین ثابتی
دومین گزارش شفاف از دومین روز کاری مجلس دوازدهم (سه شنبه ۸خرداد ) حدود ساعت 6 صبح رسیدم به مجلس. قر
دیدم بعضی از دوستان گفته اند در هر شرایطی نباید رای سفید میدادم و حتما باید بین آقایان قالیباف، ذوالنور و متکی یک گزینه را انتخاب میکردم. درحالیکه توجه ندارند رای سفید بنده ناشی از سرگردانی یا عدم قدرت تشخیص نبوده، اتفاقا به خاطر شناخت دقیق این سه بزرگوار و شرایط سیاسی کشور چنین تصمیمی را گرفتم. چون بنده خود را نسبت به رایی که میدهم‌ پاسخگو میدانم، هیچ حجت شرعی و عقلی برای رای دادن به این سه نفر نداشتم و نمیتوانم امروز به آنها رای دهم و فردا هم پاسخگوی عملکردشان به مردم باشم. ضمن اینکه عده ای دیگر نیز با تحریف سخنان ایشان مدعی شده اند رای ممتنع نماینده حرام شرعی است! در حالیکه ایشان قبلا توضیح داده اند که در جریان قانونگذاری نیز اگر نماینده ای تلاشش را کرد ولی به نتیجه نرسید میتواند رای ممتنع دهد. اگرچه حتما اولویت با رای فکر شده و کارشناسی به لوایح و طرحهاست که بنده هم تلاش خواهم کرد تا در این مسیر حرکت کنم. این سخنان ایشان در خرداد ۹۲ بخوانید: "رأی ممتنع مال آنجائی است که انسان زحمت خودش را کشید، کار خودش را کرد بالاخره ذهنش به جایی نرسید. خب، اینجا البته انسان رأی ممتنع میدهد؛ مثل فقیه و مجتهدی که زحمت خودش را میکشد، به منابع مراجعه میکند، ادله‌ی اجتهادی و ادله‌ی فقاهتی را می‌بیند، بعد ذهنش به جائی نمیرسد؛ میگوید خب، اینجا احتیاط کنید؛ میگوید من رأی ندارم، فتوا ندارم. رأی ممتنع مال اینجا است" @Sabeti
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717029481470710886 🗒 برادر ثابتی، تاکنون «انقلابی» و «حکیمانه» عمل کرده است؛ چه در واقعیت‌نگاری برای مردم از مناسبات ناگفته‌ی مجلس که نوعی «سیاست عمومی» است، و چه در رأی‌ندادن به آن سه نفر که از «حسّاسیّت ‌هویّتی» حکایت می‌کند. او با «عامۀ مردم»، هم‌سخن و هم‌رسانه است و نسبت به «ارباب قدرت»، سخت‌گیر و موشکاف. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
من هم به عشق اشک محرم برای تو چله گرفته ام که امانم دهی حسین...
4_5825439601568778210.mp3
2.6M
هر کس یه شب جمعه، بین الحرمین باشه... @Sabeti
سومین گزارش شفاف از سومین روز کاری مجلس دوازدهم (پنج شنبه ۱۰ خرداد) صبح قبل از ۸ وارد مجلس شدم. چون هفته بعد چند روز تعطیل است، قرار شد استثنائا پنجشنبه جلسه تشکیل شود تا درباره اعتبارنامه ها تصمیم گیری شود. ابتدا جلسه چند دقیقه ای غیرعلنی بود و درباره تغییراتی که در آرای چند نفر از اعضای هیات رئیسه پس از بازشماری صورت گرفته بود بحث شد. تغییراتی که باعث شد تا جای یکی دو نفر از نمایندگان عوض شود. عموم نمایندگان ناراحت بودند و برایشان سوال بود که چه کسی مقصر چنین اشتباهی است؟ و باید با هرکس که در این زمینه اشتباه کرده برخورد گردد تا تکرار نشود. رئیس مجلس هم توضیح داد که من کاره ای نبودم چون شمارش آرا را چند نفر از نمایندگان با نظارت هیات رئیسه سنی مجلس انجام داده اند که حرف درستی بود. اما این ماجرا نباید رها شود؛ باید مقصرانش مشخص شوند چون بی جهت برای مجلس حاشیه درست کردند و بهتر است در ادامه هم خود رئیس مجلس پیگیر و مدعی این مساله شود تا متهم‌ نشود که راحت از کنار مساله عبور کرده. نکته ای که آقای رسایی هم در تذکرش مطرح کرد. اما در جلسه علنی، موضوع تایید اعتبارنامه ها بود. من با ۶ نماینده دیگر (شریعتی، لاجوردی، روانبخش، نجابت، غضنفری و رضایی) روی اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران اعتراض زدیم اما در اتفاقی عجیب و غریب، آقای قالیباف اصل ۹۳ قانون اساسی را که بر "تصویب" اعتبارنامه ها توسط مجلس (یعنی رای گیری) تاکید دارد نقض کرد و علیرغم تذکرهای مختلف چند نماینده، مجلس را طوری اداره کرد که اصلا اعتبارنامه ها به رای گیری نرسد. البته استدلال رئیس مجلس این بود که شورای نگهبان در استعلام مجدد گفته درباره اعتبارنامه های مورد اعتراض مشکلی نیست در حالیکه این روند اولا باید کتبی باشد نه شفاهی، ثانیا مالک شریعتی تاکید داشت در همین تماسهای تلفنی شفاهی هم چنین حرفی زده نشده و آقای قالیباف اصرار دارد ماجرا طور دیگری جلو برود. همین موضوع چند دقیقه ای هم‌ منجر به تنش شد. آنطور که مالک شریعتی اعلام کرد تاجگردون با تهدید او و یک نماینده دیگر گفته بود تکه تکه تان میکنم و نمیگذارم شب به خانه برسید و همین جمله باعث درگیری بین آنها و چند نماینده دیگر شد اما در هر صورت رئیس مجلس از ارجاع اعتبارنامه تاجگردون به شعبه خودداری کرد و تمام اعتبارنامه ها به شیوه ای غیر از رای گیری از نمایندگان و با مدلی که رئیس مجلس اراده کرد، تایید شد. تحلیل خیلی از نماینده ها این بود که این اتفاق هم حاصل ائتلاف سیاسی سه جریان اصلاحات، اعتدال و قالیباف در مجلس بوده است. اما در کنار این مساله، موضوع دیگر تلاش برخی نمایندگان نزدیک به رئیس مجلس برای دعوت از او جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود. آقای غضنفرآبادی نماینده بم نامه ای را نشانم داد که از قالیباف برای حضور در انتخابات دعوت کرده بود و پرسید امضا میکنید؟ گفتم: حتما نه! اکثر قابل توجه نمایندگان نیز امضا نکردند و حتی بخشی از کسانی که همین دو روز قبل به ریاست آقای قالیباف در مجلس  رای دادند نیز امضا نکردند و این کار را هم به ضرر قالیباف و هم‌ توهین به رای خودشان میدانستند که ۲ روز بعد از ریاست مجلس، ایشان بخواهد این بار هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. البته نمیدانم واقعا رئیس مجلس از این اتفاق خبردار بود یا نه، ولی نهایتا تصمیم با خود اوست که چه کاری انجام دهد. نهایتا جلسه علنی قبل اذان ظهر به پایان رسید و از سوی هیات رئیسه اعلام که شد جلسه بعدی ۲۰ خرداد است. @Sabeti
ثبت نام وزارت کشور.pdf
696.1K
برخی میگویند سعید جلیلی اهل تعامل نیست و هیچ کس را هم دور و بر خود ندارد، پس بعدا میخواهد چطور کشور را اداره کند؟ برای من که ۱۰ سال است از نزدیک با او آشنا هستم، این حرف خنده دار است چون از نزدیک تعاملات گسترده اش با افراد و چهره های مختلف و متخصص را دیده ام اما چون جلیلی "باندباز" نیست و روی شان نمیشود بگویند میخواهیم از او سهم بگیریم، با کلمات بازی میکنند و میگویند او که اصلا تیم ندارد و نمیتواند با بقیه تعامل کند! اما به این دقت کنید که تا امروز کدام کاندیدا قبل از ثبت نام در وزارت کشور مورد استقبال ده ها نفر از نخبگان، اساتید دانشگاه، مدیران دولتی و نمایندگان مجلس قرار گرفته؟ این اسامی لیست تعدادی از کسانی است که عصر پنجشنبه جلیلی را از دفترش به سمت وزارت کشور بدرقه کردند. به علت تعداد زیادی اسامی که باعث میشد متن پست دو قسمت شود،  اسامی افراد را میتوانید از طریق این فایل pdf مشاهده کنید. @Sabeti
تصاویری از دکتر سعید جلیلی در جمع تعدادی از نمایندگان، مسئولان، فعالان فرهنگی و... ساعتی قبل از حرکت به سمت وزارت کشور @Sabeti
🖇 در نقد حداقلی‌خواهان ۱. اگر گزینه‌ها در تحلیل نهایی، «یکسان» و «مشابه» باشند، باز هم باید یکی را انتخاب کرد؟! منتقدان، «جمع جبری» کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که یکی بهتر بوده؟! وقتی هر سه نفر، اشکالات مشابه و با ضریب یکسان دارند و به اعتماد مردم به مجلس ضربه می‌زنند، «حجت شرعی» برای رأی‌دادن به هیچ‌یک وجود ندارد. ۲. اگر اثر مثبت رأی سفید، بیش از اثر «رأی به حداقل‌ها» باشد چه؟! همواره می‌خواهید «حداقلی» نگاه کنید؟! در گام دوم انقلاب هستیم! کافی نیست؟! ۳. رأی سفید ثابتی، ناشی از «شناخت» بوده نه «عدم‌شناخت»! نزد خدا، حجت شرعی داشته که آن سه نفر، متناسب با ضرورت‌های امروز انقلاب نیستند. ایشان بر خلاف یقین‌ش عمل کند؟! ۴. اگر ایشان در «یک مورد»، رأی سفید داد، به این معنی است که این عمل، سنت و رویه‌اش است؟! «تعمیم» ندهید! ۵. نگاه ما «صفر و صد»ی نیست اما نگاه منتقدان، «حداقلی» است. همیشه می‌خواهید تنازل کنید و کوتاه بیایید! یکبار هم محکم و قاطع، بر روی «معیارهای ارزشی» بایستید؛ شاید نتیجه داد! ۶. اگر نمایندگان دیگر نیز مانند ثابتی، فکر و عمل می‌کردند، این سه نفر می‌فهمیدند که رأی ندارند و میدان برای حضور گزینه‌های کارآمد فراهم می‌شد. ما با دست خودمان، شرایط را قفل می‌کنم و همواره به «حداقل‌ها» بسنده می‌کنیم. بس نیست بازی‌های خسته‌کننده‌ی حداقلی در جمهوری اسلامی؟! ۷. وقتی می‌بینیم ایشان در حال حرکت در راستای «سیاست‌ورزی انقلابی» هست، تکلیف داریم که دفاع کنیم. منطق انقلاب، همین نوع رفتارهاست. مطهری و بهشتی و مصباح و بزرگان فکری انقلاب، این الگو را تأیید کرده‌اند. باید هم مردم‌اندیش بود و هم حقیقت‌گرا. باید از «انتخاب‌های حداقلی» عبور کرد؛ مردم خسته شده‌اند از تکرارها. ۸. من پرسش را تغییر می‌دهم: چرا گزینه‌های کارآمد در مجلس، «امکان رأی‌آوری» ندارند؟! یعنی «لابی‌گری ارباب قدرت»، اینقدر مؤثر و مطلق است؟! منطق لابی‌گری، شایسته‌ی الگوی مردم‌سالاری دینی است؟! منتقدان نمی‌خواهند با این پرسش ساختاری و نهفته، مواجه بشوند! چرا؟! 🖊 مهدی جمشیدی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو را با دقت ببینید چون انگار دارد آینده را در دو سناریو پیش بینی میکند که اگر جلیلی یا لاریجانی رئیس جمهور شوند، تفاوت شان در اداره کشور چیست؟ در واقع خود مردم باید انتخاب کنند که میخواهند فردی مثل روحانی با آن همه بریز و بپاش کشور را اداره کند و آخرش هم بگوید کسری بودجه و تورم و... داریم؟ یا کسی که مدل مدیریت اش "سخت گیری به مسئولان برای تامین رفاه مردم" است؟ @Sabeti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایتی دیگر از مدیریت پرهزینه و ریخت و پاشهای علی لاریجانی؛ این بار از زبان سفیر اسبق ایران در ایتالیا ظهره وند: وقتی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی به ایتالیا آمد ۱۰۰ هزار دلار هزینه سفرش شد، وقتی جلیلی در همان جایگاه به ایتالیا آمد ۵ هزار یورو! @Sabeti
در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حاضر شدم و در یک جلسه دو ساعته به سوالات شان پاسخ دادم. بخشی از سوالات دانشجویان درباره آموزش و پرورش و وضعیت معلمان و مدارس بود، بخشی هم درباره مسایل روز و انتخابات. درباره انتخابات یکی از دانشجویان پرسید که به چه کسی رای می دهم؟ گفتم دکتر سعید جلیلی. علتش را پرسید، توضیح دادم که شناخت من از او شناخت دورادور، احساسی یا رسانه ای نیست. بلکه یک دهه است از نزدیک با او تعامل داشته ام و بر  اساس یک شناخت واقعی و غیر احساسی دکتر جلیلی را بهترین گزینه در شرایط فعلی برای اداره کشور می دانم. چون جدای از ویژگی های شخصی او که سالم، پاکدست، صادق و دلسوز است اولا اولویت های کشور و مشکلات را به خوبی می شناسد و برای خیلی از جزییات آن هم برنامه و رویکرد مشخص دارد، یعنی لازم نیست آزمون و خطا کند بلکه از همان روز اول می داند دقیقا می خواهد چه کار کند و ثانیا قدرت تصمیم گیری بالایی دارد و وقتی به این نتیجه برسد که باید یک تحولی را انجام دهد، تمام دستگاه ها و بخش های مختلف را حول محور آن موضوع بسیج می کند. نه اینکه هر دستگاهی برای خودش یک ساز جداگانه بزند و آخر هم کار روی زمین بماند. جلیلی رییس جمهوری خواهد بود که تصمیمات و عملکردش تا 20 سال آینده کشور را جلو می برد و اهل اداره کشور با روزمرگی و قناعت به حداقل ها نیست. @Sabeti
برخی پرسیده اند چرا در قامت یک نماینده مجلس، از کاندیداتوری دکتر سعید جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت میکنم؟ ۱. به لحاظ قانونی هیچ منعی در این باره وجود ندارد و هر نماینده ای مجاز است از کاندیدای مورد نظرش حمایت کند‌. همانطور که در وزارت کشور هم گفتم، کسانی که امروز میخواهند از یک عمل صد در صد قانونی، یک روایت دیگر تعریف کنند همانهایی هستند که سال ۹۶ وقتی ظریف به عنوان وزیر خارجه و یک مقام دولتی به صورت کاملا غیرقانونی در همایشهای انتخاباتی روحانی شرکت میکرد، سکوت کرده بودند و حتی توجیه میکردند. ۲. اما چرا از جلیلی حمایت میکنم؟ یکی از مهمترین اتفاقات هر دوره از مجلس، نوع تعامل با دولت مستقر است. با شناختی که از سعید جلیلی دارم مطمئنم که شخصیت او و رویکردهایش براساس تعامل حداکثری با مجلس و سایر دستگاه هاست و طبیعتا حضور او در راس دولت، فرصت بزرگی برای تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور ایجاد میکند. جلیلی بی حاشیه، پرکار، منصف، صبور و بسیار با اخلاق است و این ویژگی ها کار مجلس را هم برای حل مشکلات و تعامل با دولت راحت تر میکند. ۳. یک اقدام مهم دیگر مجلس، تصویب بودجه سالانه است. بودجه ای که هر سال دچار کسری درآمد و ناترازی میشود و همین باعث تورم و گرانی و... است. یکی از ویژگی های مهم سعید جلیلی، رویکرد سخت گیرانه او نسبت به بریز و بپاشهای دولتی و کارهای نمایشی است. او به شدت نسبت به بیت المال حساس است و با روی کار آوردن مدیرانی از این دست، میتواند حجم قابل توجهی از اسراف و حیف و میل در دستگاه های حاکمیتی را کم کند و همان هزینه ها را خرج رفاه مردم و کارمندان دولت کند. رویکردی که حتما در حل بخشی از ناترازی بودجه نیز اثرگذار است و بازهم کار مجلس را راحت تر خواهد کرد. ۴. ویژگی دیگر جلیلی سلامت و پاکدستی  اوست که امید میدهد وزرایی سالم مثل خودش را به مجلس معرفی کند، نه افراد باندباز و حاشیه داری که در پی لابی با نمایندگان و دادن امتیازات غیرقانونی باشند. این یعنی، سرچشمه تشکیل دولت را باید دست سالم ترین فرد داد تا بعدا خود نمایندگان نیز گرفتار وزرای اهل فساد و رانت نشوند. در مجموع، بنده تمام تلاشم را خواهم کرد تا مردم با آگاهی بیشتر، بهترین انتخاب را داشته باشند تا در مجلس دوازدهم تعامل حداکثری با دولت بعدی برقرار شود اما اگر همان دولت مطلوب نیز سر کار آمد و دچار خطا شد، حتما از طریق ابزار نظارتی مجلس آن را مورد بازخواست و مطالبه قرار خواهم داد. @Sabeti