eitaa logo
سبک‌ زندگی کریمانه
1.3هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
154 فایل
با لبیک به ندای امام خامنه ای بایاری حق سعی در ترویج #سبک_زندگی_اسلامی داریم و مباحثی شامل خانواده و همسرداری،تربیت فرزند ،نکات اخلاقی ،...ارائه می دهیم حسینی/ مشاور ارشد خانواده ارتباط با مشاور > @fotros2 ارسال مطالب نویسنده با حفظ لینک کانال ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
تجدید عهد روزانه با امام زمان (عج) 💚 ·—————··𑁍··—————· 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امید یعنی بدونی تا هستی می‌تونی تغییر کنی و دنیا رو تغییر بدی. امید یعنی بدونی خداوند دوسِت داره و اگه به تو زمان داده معنیش اینه که توی این فرصت می‌شه یه کارهایی کرد. امید یعنی این که همیشه بخشش خداوند را از اشتباه خود بزرگتر بدانیم. امید یعنی همیشه نگاهت به خدایی باشه که یکی از صفت‌هایش "منتهی الرجایاست" یعنی "انتهای امیدواری"... راضی به رضاي او بودن را هم در خود ایجاد کنیم 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅️ دعا برای حاجتی بزرگ اللَّهُمَّ اكْشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هٰذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ ✨خدایا این اندوه را از این امت به حضور آن حضرت برطرف کن... 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ظهور امام زمان عجل الله نیاز به دو بال داره 🔸استاد عالی 💥 حوادث آخرالزمان و علائم ظهور 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مغزم قفل شد.mp3
10.18M
🔹 تاکنون قفل شدن مغز و فکرتان را تجربه کرده‌اید؟ بگونه‌ای که قادر به انتخاب درست نشده‌ باشید... ❌این حالت چرا و چگونه در انسان پدید می‌آید؟ 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
🔆امام حسن عسکری_علیه السلام_ فرمود: ما تَرَكَ الحَقَّ عَزيزٌ إلاّ ذَلَّ و لا أخَذَ بِهِ ذَليلٌ إلاّ عَزَّ. ♦️ هيچ عزّتمندى حق را ترك نكند، مگر آن كه خوار شود، و هيچ خوارى به حق نگرايد، مگر آن كه عزّت يابد. 📚 بحارالأنوار: ج 78، ص 374 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ادامه‌ی گناه ✏️ مسأله اين نيست كه مثلا من فاسد نمى‌شوم و طلا كه پاكه چه منتش به خاكه! مسأله اين است كه ديگران نبايد آلوده شوند و نبايد دل‌هاشان اسير من باشد و نبايد من سنگ راهشان و بت بزرگشان باشم. با اين احساس من مى‌يابم كه خلق را به خود كشيدن و سنگ راه خلق شدن و استعدادها را ضايع كردن، فسادى نيست كه در يك جا حبس بشود و محدود بشود... آن‌جا كه هستى از ارتباط و هماهنگى برخوردار است و آن‌جا كه دنيا، راه و كلاس است، يك نگاه، يك لبخند، يك فساد، يك فساد نيست، كه هستى را به فساد مى‌كشد و تمام درياها و دشت‌ها را در خود مى‌گيرد. وقتى كه ما كوچك‌تر بوديم، در كنار ساختمان‌هايى كه آجر مى‌ريختند، به بازى مشغول مى‌شديم و آجرها را پشت سر هم با فاصله‌هاى كوتاه مى‌چيديم و مارپيچ و گرد و خلاصه از شكل‌هاى مختلف، آجر كنار هم مى‌گذاشتيم و آن گاه يك آجر را مى‌زديم، ما بيش از يك آجر را نزده بوديم، اما چون آجرها مرتبط و هماهنگ بودند تا آخر مى‌افتادند و زمين مى‌خوردند و يك ضربه، يك ضربه نمى‌ماند. و يك فساد در يك جا حبس نمى‌شد. در هستى منظم، يك گناه، يك فساد، يك فساد نمى‌ماند و ادامه مى‌يابد و كسى كه راه بودن و كلاس بودن را احساس كرده ديگر بى‌حساب نمى‌گويد و نمى‌شنود و نمى‌بيند و نمى‌زند. 📄 برشی از کتاب 📚 مسئولیت و سازندگی ▫️عین_صاد 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
درباره دیده شدن و شاخص خواهی صحبت کردیم. حال چه چیز باعث میشود برویم دنبال دیده شدن وشاخص خواهی؟ من معمولاً از دو کلمه خیلی استفاده می کنم، هنجار و کارکرد (کاربرد). در مقدمه ی پاسخ این سؤال منظورم از به کار بردن این دو کلمه را توضیح می دهم تا با هم هماهنگ جلو برویم. ما برای حیات یک سری نیاز داریم مثل لباس که یکی از بخش های آن کفش است. از دل نیاز ارزش بیرون می آید. این کفشی که ما نیاز داریم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ راحت، زیبا، بادوام، قیمت مناسب. این 4 تا ارزش از دل این نیاز بیرون می آیند و ارزش ها تبدیل به هنجار می شوند. کارکرد کفش چیست؟ بر پایه ی کارکرد هنجار را تعریف می کنیم. یعنی ازکفش چه استفاده ای میکنیم وچه نیازی داریم؟ به این میگویند کارکرد اما در جامعه درست عکس این اتفاق می افتد و فرمول بالا دقیقاً برعکس اتفاق می افتد یعنی اول در جامعه هنجار هست، به دنبال آن ارزش می آید و بعد نیاز و این یعنی مُد، یعنی ما توجه نداریم که چه نیازی داریم و چه کفشی می خواهیم بپوشیم، می رویم دنبال این که پاشنه اش چند سانت باشد چه مارکی باشد و امسال چه رنگی مد است ودرکل جامعه چه چیزی را می پسندد؟ این یعنی توجه واولویت قرار دادن هنجارها هنجارها خیلی قوی هستند و روند طبیعی را تغییر میدهند وبرعکس میکنند و ارزش ها را می سازند و از دل آن ها نیاز به وجودمی آید درحالی که نیاز باید اول باشد. یک کمد لباس داریم اما چون یک مدل دیگه مد میشه با همان که نمیشه برویم مهمانی.... در نتیجه این برداشت را خواهیم داشت که من الآن نیاز دارم و چون نمی توانم به نیازم برسم پس آدم بدبختی هستم. مهم نیست که چند دست لباس دارم، مهم اینه که لباس روز را ندارم، لباسی که هنجارهای جامعه به ما تحمیل می کند. پس من آدم بدبختی هستم.  (ادامه دارد)... {قسمت30} [مباحث کودک متعادل ] نوردیده 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
کانال منتسب به حضرت آقا مجددا توصیه کرده به قرائت دعای توسل، سوره فتح و دعای چهاردهم صحیفه سجادیه اثرش رو دست کم نگیریم تنها کاری هست که فعلا از دست مون برمیاد👌 🍃🌸#سبک_زندگی_کریمانه @sabkezendegikareemane
😭😭😭😭 شهیدی که بعلت لو ندادن عملیات زنده سرش را بریدند عباسعلی فتاحی بچه دولت آباد اصفهان بود حدود ۱۷ سال سن داشت. سال شصت به شش زبان زنده‌ی دنیا تسلط داشت تک فرزند خانواده هم بود زمان جنگ اومد و گفت: مامان میخوام برم جبهه. مادر گفت: عباسم! تو عصای دستمی، کجا میخوای بری؟ عباسعلی گفت: امام گفته. مادرش گفت: اگه امام گفته برو عزیزم…عباس اومد جبهه. خیلی ها می شناختنش. گفتند بذاریدش پرسنلی یا جای بی خطر تا اتفاقی براش نیفته. اما خودش گفت: اسم منو بنویس میخوام برم گردان تخریب. فکر کردند نمی دونه تخریب کجاست. گفتند: آقای عباسعلی فتاحی! تخریب حساس ترین جای جبهه است و کوچکترین اشتباه، بزرگترین اشتباهه… بالاخره عباسعلی با اصرار رفت تخریب و مدتها توی اونجا موند. یه روز شهید حسین خرازی گفت: چند نفر میخوام که برن پل چهل دهنه روی رودخونه دوویرج رو منفجر کنن. پل کیلومترها پشت سر عراقیها بود… پنج نفر داوطلب شدند که اولینشون عباسعلی بود. قبل از رفتن.. حاج حسین خرازی خواستشون و گفت: ” به هیچوجه با عراقی ها درگیر نمی شید. فقط پل رو منفجر کنید و برگردید. اگر هم عراقی ها فهمیدند و درگیر شدید حق اسیر شدن ندارین که عملیات لو بره… تخریبچی ها رفتند… یه مدت بعد خبر رسید تخریبچی ها برگشتند و پل هم منفجر نشده، یکی شونم برنگشته… اونایی که برگشته بودند گفتند: نزدیک پل بودیم که عراقی ها فهمیدن و درگیر شدیم. تیر خورد به پای عباسعلی و اسیر شد… زمزمه لغو عملیات مطرح شد. گفتند: ممکنه عباسعلی توی شکنجه ها لو بده! پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: حسین! عباسعلی سنش کمه اما خیلی مرده، سرش بره زبونش باز نمیشه برید عملیات کنید… عملیات فتح المبین انجام شد و پیروز شدیم. رسیدیم رودخانه دوویرج و زیر پل یه جنازه دیدیم که نه پلاک داشت و نه کارت شناسایی. سر هم نداشت. پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: این عباسعلیه! گفتم سرش بره زبونش باز نمیشه… اسرای عراقی میگفتند: روی پل هر چه عباسعلی رو شکنجه کردند چیزی نگفته… اونا هم زنده زنده سرش رو بریدند…😭😭 جنازه اش رو آوردند اصفهان تحویل مادرش بدهند. گفتند به مادرش نگید سر نداره. وقت تشییع مادر گفت: صبر کنین این بچه یکی یه دونه من بوده، تا نبینمش نمیذارم دفنش کنین! گفتن مادر بیخیال. نمیشه… مادر گفت: بخدا قسم نمیذارم. گفتند: باشه! ولی فقط تا سینه اش رو می تونین ببینین. یهو مادر گفت: نکنه میخواین بگین عباسم سر نداره؟ گفتند: مادر! عراقی‌ها سر عباست رو بریدند. مادر گفت: پس میخوام عباسمو ببینم… مادر اومد و کفن رو باز کرد. شروع کرد جای جای بدن عباس رو بوسیدن تا رسید به گردن. پنبه هایی که گذاشته بودن روی گلو رو کنار زد( یاد گودی قتلگاه و مادر سادات) و خم شد رگ های عباس رو بوسید. و مادر شهید عباسعلی فتاحی بعد از اون بوسه دیگه حرف نزد… (یاد شهدا و این شهید جوانمرد را حفظ کنیم ولو با ارسال این روایت زیبا به یک نفر حتی شده با یک صلوات) شادی روح پاک  شهدا صلوات:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌹 🌟😔فقط بدونیم کیا رفتن وجان دادن غریبانه تا با آرامش ما نفس بکشیم وامنیت داشته باشیم🌟😔 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شماره 4⃣ 🔥 کسانی که مزاج گرم دارند معمولاً جنب و جوششان بیشتر است یک جا بند نمی‌شوند. حالا این ممکن است بچه باشد انگ بیش فعالی هم بهش بخورد. 🔹 اصلاً بچه‌ها در سنین کودکی و نوجوانی مزاج از نظر سنی در محدوده گرم است. اصلا بچه مزاجش گرم است حتی اگر خلقتاً سرد باشد. ولی در دوران کودکی گرمایش بیشتر بروز دارد، جنب و جوشش زیاد است و این طبیعی است. و خب تو هم به آن دامن زدی توی مادر، توی پدر، توی بوفه مدرسه، چیپس و پفک و تندی و شوری، فلفل و ادویه‌جات سس‌های تند، بهش دامن زدی. 🔸 شب خودت نمی‌خوابی بچه هم به هوای شما نمی‌خوابد. خوابش کم شده دوباره گرمتر شده، خشک‌تر شده خب معلومه که تمرکز نداره. معلومه که همش تو هوا روی صندلیش بند نمی‌شود، معلم اعتراض می‌کند و پدر و مادر را می‌خواهد. ببریدش پیش روانپزشک، روانپزشکم بررسی می‌کند و انگ بیش فعالی به او میزند و ریتالین می‌دهد. بدون اینکه به غذا دقت کند. " استاد میرغضنفری " 🌐 ثبت‌نام از طریق: https://B2n.ir/f15002 🔸 "کرامت؛ 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
"پزشک" (Der Medicus) اسم یک فیلم در آلمان به نمایش در آمد. بنام پزشک ساخته ۲۰۱۳. که می‌توانید آنرا ازاینترنت گرفته و دانلود کنید وببینید. داستان فیلم مربوط به هزار سال پیش یعنی سال 1021میلادی در قرون وسطی می باشد که اروپا در جهل و بیماری به سر می برد. فیلم قلب لندن را نشان می دهد که مردم با فقر، آلودگی و بیماری دست و پنجه نرم میکنند وتنازع بقاء در جریان است. هیچ کس ازطبابت چیزی نمی داند. فقط سلمانی های دوره گرد (آرایشگران)، اندکی کارهای طبی درحد کشیدن دندان، جا انداختن استخوان و قطع انگشتان سیاه شده و میزان زیادی اوراد وخرافه به جای درمان به خورد مردم می دهند. سلمانی دوره گردی باگاری که در آن زندگی میکند‌ به محله ای در لندن آمده است. مادری بیوه که سه فرزند کوچک دارد ، دچار حصبه می شود . بچه (جسي) به دنبال سلمانی «طبیب» میرود و او اصلا بر بالین مریض نمی آید و می گوید این درد درمان نمی شود. مادر می میرد و کودک یتیم به همان سلمانی پناه می برد، چون گمان می‌کند از طبابت چیزی میداند. چند سال بعد  «سلمانی» دچار آب مروارید می شود و بینایی اش را از دست می دهد. جسی او را نزد یک کحّال یهودی می برد. کحّال او را عمل جراحی آب مروارید می کند و چشمانش شفا می یابد. جسی می پرسد چنین طبابت شگفتی را چگونه و از کجا آموختی؟ کحّال می‌گوید از بزرگترین دانشمند کره زمین ، جسی می گوید هر طور که هست باید به افتخار شاگردی او نایل شوم. کجاست؟ نامش چیست؟ کحّال می گوید نامش«ابن سینا» ست و تو باید به ایران و شهر اصفهان بروی. جسی با مصايب بی شمار و خطر کردن جان، خود را به اصفهان میرساند. آنجا با شهری مواجه می شود که بر خلاف لندن ، عظیم و مدرن است . برج و بارو دارد و ابوعلی سینا در یک مسجد بزرگ که رواق های فراخ دارد ، صبح ها طب درس می دهد. عصرها فلسفه و شب ها بر بام مسجد درس نجوم و هیات. جسی از این همه دانش وتمدن شگفت زده می شود. شاید مهم ترین صحنه فیلم آنجاست که بوعلی به جسی میگوید : درباب عفونت گوش مقاله ای ارائه بده. جسی از مسؤول کتابخانه می پرسد کتابی در باب عفونت گوش وجود دارد؟ اوجواب میدهد آن قفسه را ببین. وقتی جسی قفسه را باز می کند، می بیند پر از کتاب است. می گوید کدام کتاب مربوط به عفونت گوش است؟ مسئول کتابخانه می گوید: همه شان! بیننده خود شاهد است زمانی که در قلب اروپا برای درمان بیماری ها به اوراد و جادو متوسل می شدند، در کتابخانه اصفهان يک قفسه کتاب فقط مربوط به عفونت گوش بوده است. این تفاوت دانش در ایران و غرب یک هزار سال پیش از منظر یک فیلم صد در صد غربی است. هزارسال بعد ، اعلام شد که دو دانشگاه برتر ایران، شریف و تهران ، در رتبه حدود 600 رده‌ بندی دنیا جای گرفتند و جالبتر این است كه  نظام آموزشي از کسب چنین رتبه ای ابراز شادمانی کرده است ! روزنامه اطلاعات قسمت ابتدایی یادداشت سردبیر علیرضا خانی.    🍃🌸 @sabkezendegikareemane
درست است که منطقی بودن و عقلانی فکر کردن در مسیر رشدی فرزندان، بسیار خوب است و در اکثر مواقع فرزند ما را به سمت جلو سوق می‌دهد، اما اگر کودک یا نوجوان ما به کاری که قرار است انجام بدهد، علاقه نداشته باشد و از آن لذت نبرد، عموما آن کار ابتر می‌ماند. در تربیت داشتن به همراه در فعالیت و آن بسیار موثر است. حمید_کثیری 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
🔴 آموزش عملی تواضع و انتقادپذیری توسط والدین در روایت داریم که ««رَحِمَ اللهُ مَنْ اَهْدَی اِلَیَّ عُیُوبی»»؛ خدا رحمت کند کسی را که عیب مرا به من کند؛ اگر کسی می‌خواهد برای من گل بیاورد، گل او این باشد که بگوید: آقا! من این نکته را در زندگی شما دیده‌ام؛ این عیب را می‌خواهم بگویم. اگر شما می‌خواهید به امام جمعه‌تان هدیه بدهید، بگویید: این مدت ما آمدیم صحبت‌های تو را گوش کردیم و حالا می‌خواهیم گلی برایت بفرستیم. آقا! این صحبتت این اشکال را دارد یا صحبت‌هایت برای ما کمی سنگین است یا سطحش پایین است. این بهترین هدیه است. اینکه شعار بدهند: «صل علی محمد...»، هدیه نیست. اینکه انسان را کمک کنند، هدیه است. اینکه عیب کسی را به او بگویند، خدمت است؛ چون فردای قیامت، انسان از چه کسی تشکر می‌کند؟ از کسی که تعریفش کرده یا از کسی که عیبش را برطرف کرده؟ به بچه‌هایتان بگویید: اگر عیب مرا به من بگویید، من به شما دعا می‌کنم. این می‌شود تواضع؛ این می‌شود دوری از تکبر؛ این می‌شود دروازۀ بهشت، نه اینکه انسان در خانه بگوید: من بابا هستم؛ من بزرگ‌تر هستم؛ من ارشد هستم؛ هرچه من می‌گویم، باید بشود؛ بچه غلط می‌کند به من حرفی بزند! منبع: آیت‌‌الله حائری شیرازی، کتاب راه رشد، جلد چهارم، صفحه ١٣۴ 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراقب القابی که به بچه ها میدیم باشیم حتی نوع نگاه ما به بچه ها روی شخصیت اونها تاثیر داره. ادیسون میگوید: موفقیت من دودلیل مهم است یکی پشتکار فراوانی که داشتم ودیگری مادرم که همیشه با شوق تمام مرا نابغه خطاب می کرد. طوری که باورم شد نابغه هستم و به این جایی که هستم رسیدم نوردیده 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی فرزند دوم بدنیا می آید تاج پادشاهی از سر فرزند اول گویی برداشته می شود، نباید طوری رفتار کرد که فرزند اول نوزاد را رقیب خودش بداند تمام توجه برای فرزند اول باید باشه نوزاد چند روزه بیشتر از 30سانتی متر رانمیبیند متاسفانه مهمان ها می آیند و دور نوزاد جمع می شوند شکلک درمی آورند درحالی که او اصلاً آنها را نمی بیند. به فرزند اول توجه کنید 🍃🌸 @sabkezendegikareemane
دلایل لجبازی کودکان ونوجوانان تثبیت استقلال: گاهی کودک دوست دارد به گونه‏ای باشد که خودش می‏خواهد، نه آن‌گونه که شما می‏خواهید زیرا احساس استقلال می‏کند، بنابراین جایی برای نگرانی نیست. جلب توجه: گاهی کودک دوست دارد با لجبازی کردن جلب توجه کند، پس به مخالفت ‏هایش بی‏ توجهی کنید و حساسیت نشان ندهید. رفتار لجبازانه کودک ممکن است به سبب لجبازی شما باشد که در اثر بی‌توجهی شما به خواسته ‌های منطقی‌اش ایجاد شده است. انتقام‌جویی گاهی کودک برای انتقام‌جویی از پدر و مادری که دائم با هم درگیری و اختلاف دارند، چنین برخورد می‏کند. 🍃🌸 @sabkezendegikareemane