eitaa logo
سبزپوشان
284 دنبال‌کننده
27.2هزار عکس
24.4هزار ویدیو
123 فایل
فرهنگی اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌🎥چه کسی در جامعه دو قطبی ایجاد می‌کند!؟ ⏪ برخی طوری وانمود می‌کنند انگار که آمر به معروف؛ کسی که دارد با زبان خوش تذکر می‌دهد دو قطبی ایجاد کرده است! 🚨 به طور مثال راننده متخلفی در خیابان از چراغ قرمز رد می‌شود، یا خلاف از خیابان عبور می‌کند آیا بقیه رانندگان نظم خیابان را به هم می‌ریزند یا راننده متخلف! در جامعه هم فردی که حدود شرعی را رعایت نمی‌کند، بی‌حجاب هست و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، آرامش روانی مردان را به هم ریخته و دوقطبی ایجاد می‌کند. پس کسی که تذکر می‌دهد کار درست و بجایی انجام می‌دهد و فردی که همه خطوط قرمز اسلامی را رد کرده، فرد خاطی است و همه اعتراض‌ها شامل او می‌شود 🇮🇷@sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَقَالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ ۗ تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ ۗ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ﴿۱۱۱﴾ 🔸 و یهود گفتند: هرگز به بهشت نرود جز طایفه یهود، و نصاری گفتند: جز طایفه نصاری. این تنها آرزوی باطل آنهاست، بگو: بر این دعوی برهان آورید اگر راست می‌گویید. 💭 سوره: بقره 🇮🇷@sabzpoushan
🇮🇷@sabzpoushan
🇮🇷@sabzpoushan
🇮🇷@sabzpoushan
🔴 پندارهای باطل ✅ قرآن کریم، معارف خود را با برهان و استدلال بیان می‌کند و ما را به تفکّر و تعقّل در نظام هستی دعوت می‌نماید و از پندارهای باطل برحذر می‌دارد. به نمونه‌هایی از پندارها و تصوّرات باطل که در قرآن آمده، اشاره می‌کنم. با مراجعه به قرآن می‌توانید موارد دیگری در این خصوص بیابید. البته به جز واژه «حسب»، واژه‌های دیگری در قرآن وجود دارد که با این موضوع بی‌ارتباط نیست؛ مانند: «ظن»، «زعم» و ... برخی گفته‌اند در «ظن» هر دو طرف قضیه مورد توجه قرار می‌گیرد ولی در «حسب» فقط یک طرف مورد توجه است و ‌از طرف دیگر غفلت می‌شود. «ظن» را احتمال قوی، چنان‌که «وهم» را احتمال ضعیف و «شک» را تساوی طرفین دانستند. هم‌چنین «زعم» را قول باطل و دروغ معنا کرده‌اند. البته در واژه‌شناسی قرآن، کاربرد هر یک جای بررسی دارد که لازم است نسبت به آن التفات داشت. 🔹بیهوده بودن آفرینش انسان؛ افحسبتم انّما خلقناکم عبثا (مؤمنون/۱۱۵) 🔸ندیدن خداوند؛ ایحسب ان لم یره احد (بلد/۷) 🔹عدم قدرت الاهی؛ ایحسب الذین یعملون السیئات ان یسبقونا (عنکبوت/۴) 🔸امتحان نشدن در دنیا؛ احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنّا و هم لا یفتنون (عنکبوت/۲) 🔹جاوید ماندن در دنیا؛ یحسب انّ ماله اخلده (همزه/۳) 🔸افشا نشدن؛ ام حسب الذین فی قلوبهم مرض ان لن یخرج الله اضغانهم (محمد«ص»/۲۹) 🔹یکسان بودن نیکوکاران با گناهکاران؛ ام حسب الذین اجترحوا السیئات ان نجعلهم کالذین آمنوا و عملوا الصالحات (جاثیه/۲۱) 🔸وحدت منافقین؛ تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتّیٰ (حشر/۱۴) 🔹خوب دانستن اعمال خویشتن؛ هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا الذین ضل سعیهم فی الحیوة الدنیا و هم یحسبون انّهم یحسنون صنعا (کهف/۱۰۴) 🔸خیر بودن مهلت خداوند؛ و لا یحسبن الذین کفروا انما نملی لهم خیر لانفسهم (آل‌عمران/۷۸) 🔹پیروی از شیطان و هدایت یافتن؛ انهم اتخذوا الشیطان اولیاء من دون الله و یحسبون انهم مهتدون (اعراف/۳۰) 🔸زنده نبودن شهیدان؛ و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا (آل‌عمران/۱۶۹) 🔹بعید پنداشتن حیات مجدّد؛ ایحسب الانسان الن نجمع عظامه (قیامة/۳) 🇮🇷@sabzpoushan
🇮🇷@sabzpoushan
🏴امام عسکری علیه السلام: اِنَّ الوُصُولَ اِلَي اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّيلِ وصال به خدای عزوجل سفری است که جز با مرکب راهوار شب زنده داری به دست نمی آید. علیه السلام تسلیت باد 🇮🇷@sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا