eitaa logo
سبزپوشان
277 دنبال‌کننده
23.9هزار عکس
20.9هزار ویدیو
111 فایل
فرهنگی اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
ماهی که در آن لیلهٔ قدر است مُقدَّر شد جلوه گر از روی تو آئینهٔ کوثر زیباست بلندای نگاه تو که بی شک روشن شده از روی تو چشمان پیمبر بخشندگی آموختنی نیست که ذاتی است نقشی  است که در آل عبا گشته مصور بخشندگی ات خیر کثیر است و خداوند داده است مقامی که شدی از همگان سر ای جود تو در طایفهٔ عشق زبانزد صد حاتم طایی نشود با تو برابر انگار کریمانه خدا سفرهٔ خود را از شوق تو گسترده در این ماه منور انگشتریت نقش کرم دارد و دیدیم در شأن تو نازل شده آیات مطهر زیباست در اندیشهٔ من یاد تو امشب جاری شده در من غزلی ناب و معطر تکرار کنم نام حسن را و حسن را تا آنکه بنوشد غزلم قند مکرر دستی به قلم برده ام از روی محبت تا نام مرا هم بنویسید به دفتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید سخت‌تر از هر چیز دیگر در تاریخ اسلام از همان ابتدای بعثت پیامبر گرامی اسلام "شناخت نفاق" بوده است. نفاق در عرب یعنی سوراخِ موش صحرایی که در روز آن را برای فرار مخفی نگه می دارد. منافق را از این جهت منافق می‌خوانند که اظهار ایمان می کند اما آنچه در دل برای فرار خود مخفی نگه می دارد چیز دیگر است. حال مساله این است: تا زمان کشف و افشای نفاقِ فرد منافق شناخت او می تواند نزدیک به محال باشد. نفاق وقتی علنی و همگانی شد دیگر بر همگان هویداست. دیگر نیاز به اثبات و ادله ندارد. مُنافق یک صفت دیگر هم دارد. منافق، دین فروش است. دین را در ابعاد و سایزهای مختلف بنا بر ذائقه و مزه مخاطب تغییر می دهد و می فروشد. دین را بر زبان جاری می کند اما در عمل رفتارش به شکل دیگر است. دین برای منافق ابزار است. متمسک به آن‌میشود. از دین بعنوان نردبان استفاده می کند. منافق هر چقدر زیرک و زبده باشد، هر چقدر بتواند سال‌ها در پشت آن چهره ساختگی مخفی شود در نهایت رسوا میشود. . جناب مولوی خطبه هایش را فراموش کرده! در همین ماه گذشته عروس ها را در کنار داماد به جشن عروسی شان راه ندادند! در نماز جمعه زنان را راه نمی دادند! هنوز هم راه نمی دهند! بعد که بازار دین فروشی دچار نوسان شد و باد به سمت دیگری وزیدن گرفت، بعد از سال‌ها جناب مولوی به مسافران نوروزی با آن وضع اجازه داده وارد مسجد شوند و به ساحت او ابراز محبت کنند! مدل رفتار همان مدل صدر اسلام است با این تفاوت که این بار علی تنها نمی ماند.
واکنش صریح امام جمعه نیمروز به حرمت شکنی های اخیر‌ در مسجد مکی 📣 چطور درب های مسجد مکی به روی همه باز است اما زنان با حجاب اهل سنت اجازه ورود ندارند؟ حجت الاسلام اشرفیان امام جمعه شهرستان نیمروز: 🔸حرمت مسجد را خدشه‌دار می کنند و در ماه مبارک رمضان با شربت و شیرینی از زنان و دختران بزک کرده پذیرایی می کنند؛ مسجد را تبدیل به محل تبلیغ بی حجابی و عادی‌سازی بی حجاب و مخالفت با دین کرده‌اند؛ این اقدام نه بر مبنای فرهنگ دینی و اسلامی ماست و نه با غیرت و جوانمردی اهل سنت ما سازگار است. 🔸چطور درب های مسجد مکی به روی همه باز است اما زنان با حجاب اهل سنت اجازه ورود به مسجد مکی را ندارند و حتی مراسم عروسی بدون حضور عروس برگزار شد 🔸مگر مسجد موزه است؟ مسجد مکان تبلیغ دین، مکان تحکیم و حفظ بنیان خانواده است، مسجد بازیچه سیاسی و محلی برای حرکات دور از شان نیست که بعضی با لباس دین دنبال عکس سلفی با دختران بدحجاب باشند 🔸اگر هدف و ادعای مسجد مکی جذب بانوان به مسجد است چرا بانوان متدین نمازگزار اجازه ورود به مساجد اهل سنت را ندارند؟ 🔸چطور می‌شود باور کرد یک جشن عروسی جمعی در مسجد مکی برگزار شود و بعد عروس را به مسجد راه ندهند و برای داماد به تنهایی جشن برگزار کنند، این‌ها هم زنان و بانوان اهل سنت هستند که علاقمند به ورود مسجد هستند اما این طور مورد بی مهری قرار می گیرند. 🔸مواضع ضد و نقیض مسجد مکی که اتفاقاً در خطبه‌های همان مسجد خودنمایی و حضور آرایش کرده دختران و زنان در اماکن عمومی و بدحجابی را یک روز بد اخلاقی اجتماعی می داند که باید بازور باآنها برخورد کرد، ولی امروز با تغییر عقیده و باور افراد بدحجاب را وارد مسجد می کنند و در ماه مبارک رمضان از آنها پذیرایی می‌کنند تا عکس و کلیپ تبلیغاتی برای خود درست کنند، این ها با هم همخوانی ندارد و نشانه عدم ثبات در مواضع و تصمیم گیری هاست، این مسجد واقعا دارد به کدام سمت وسو می‌رود؟ 🔸همه جای دنیا مسجد حرمت و آدابی دارد، حتی کلیسا هم کسی بخواهد برود آداب و شئونی دارد اما بعضی برای اعلام ضدیت و مخالفت خود با جمهوری اسلامی دست به هر کاری حتی وهن احکام الهی و اماکن مقدس می زنند و مردم شیعه و سنی خواستار برخورد دستگاه قضایی و نهاد امنیتی با این هنجارشکنی ها هستند.
🌕 طبع گناه و ثواب 🌘 مزاج گناه سرد است و بر مزاج سرد و تر مغز می‌افزايد و به خواب سنگين می‌انجامد، لذا در روايات داريم خيلی ها بر اثر گناهان می ميرند و گناه عمر را كوتاه ميكند. چون سردی عصيان، انسان را از تعادل حقيقی كه در قالب مكتب تشيع بر ما ارزانی شده است، دور ميكند و باعث ضعف حرارات غريزی بدن ميشود... 🌘 برای نمونه خوب است بدانيم نگاه به زن نامحرم، صفرای فاسد را بالا می‌برد و در مقابل نگاه به همسر، مزاج را تعديل می‌كند. 🌘 بد نيست به اين نكته نيز اشاره كنيم كه مزاج اطاعت از خداوندگرم است و گرمی طاعت، موجب تقويت حرارت غريزی ميشود و در نتيجه انسان‌های مطيع خداوند، معمولا عمر طولانی دارند.
امام علی علیه السلام: المُنافِقُ إذا نَظَرَ لَها و إذا سَكَتَ سَها وإذا تَكَلَّمَ لَغا وإذا استَغنى طَغا وإذا أصابَتهُ شِدَّةٌ ضَغا فهُو قَريبُ السُّخطِ بَعيدُ الرِّضا يُسخِطُهُ علَى اللّه اليَسيرُ ولا يُرضيهِ الكثيرُ يَنوي كثيرا مِن الشَّرِّ و يَعمَلُ بطائفَةٍ مِنهُ ويَتَلَهَّفُ على ما فاتَهُ مِن الشَّرِّ كيفَ لَم يَعمَلْ بهِ ! شخص منافق هرگاه نگاه می‏كند برای سرگرمی است هرگاه سكوت می‏كند همراه با غفلت است وقتی سخن می‏گوید بیهوده‏گویی می‏كند هرگاه بی‏نیاز شود طغیان می‏كند وقتی گرفتاری به او رسد داد و فریاد راه می‏اندازد زود ناراحت می‏شود و دیر خشنود می‏گردد از اندكِ خدا ناخشنود می‏شود و بسیارش هم او را خشنود نمی‏سازد شرّ بسیار در سر می‏پروراند و مقداری از آنها را به كار می‏بندد و افسوس می‏خورد كه چرا فلان كار بد را انجام نداده‏است.
باید که عمری مثل بابا، نان بیارد نجواکند، خرما به نخلستان بیارد شاهی که تنها مانده در شهر گدایان بهتر که جای حکم راندن نان بیارد فرزند پیغمبر چه تدبیری کند با... دینی که فرزند ابوسفیان بیارد!؟ هرچند هم در گوششان یاسین بخواند صد بار اگر مصداق از قرآن بیارد... جایی که پای سکه ی زر در میان است سخت است حتی یک نفر ایمان بیارد حتی نشد یک بار از بین دو انگشت اندازه ی انگشت ها انسان بیارد تدبیر یعنی نرمشی آرام اما.... آرامشی که در پی اش طوفان بیارد
لطفا زوم کنید انگار یه تعداد پریدن توی حوض نقاشی و یه تعداد نپریدن تو حوض نقاشی 😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نترس و غمگین نباش ما نجاتت می‌دهیم ❤️ 🌺سوره عنکبوت ۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سعی کن کسی که تو را می بیند، آرزو کند مثل تو باشد از ایمان سخن نگو! بگذار از نوری که بر چهره داری، آن را احساس کند. از عقیده برایش نگو! بگذار با پایبندی تو آن را بپذیرد. از عبادت برایش نگو! بگذار آن را جلوی چشمش ببیند. از اخلاق برایش نگو! بگذار آن را از طریق مشاهده ی تو بپذیرد. از تعهد برایش نگو! بگذار با دیدن تو، از حقیقت آن لذت ببرد. “بگذار مردم با اعمال تو خوب بودن را بشناسند”