فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت چند آیه قرآن
وعده ی خدا
🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آيههایعشق💕
یَداللَّهِ فَوقَ أَيديهِم ۚ
بنده ی من نگران فردایت نباش...🌱
✵🍃✨﷽✨🍃✵
اول صبح بگویید حسین جان رخصت✨
تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد...🌸🍃
سلام صبحتون بخیر✋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌مقطعي جاودانه ازشاهكارتلاوت سوره تكويرتوسط استادمرحوم عبدالباسط محمدعدالصمد
#تلاوت
خدا، تا دست بر لوح و قلم زد
بساطِ تیره ی شب را به هم زد
به مهرش، آفتابی تازه آورد
به لطفش، روز و شبها را رقم زد
#صفيه_قومنجانی
🔴 چقدر با نظام احسن، هماهنگ هستیم ؟!
⬅️ در آیه ۷ سوره سجده به احسن بودن خلقت نظام هستی اشاره شده که توضیحات این آیه، عصر امروز ارائه خواهد شد.
✅ از نظر قرآن کریم، نظام تکوین به بهترین وجه آفریده شده و نظام تشریع نیز به بهترین وجه تدوین گشته است. در این نظام هدفمند و حکیمانه، «ما هم باید از بهترینها باشیم و هدفمند عمل کنیم»: «ربّنا ما خلقت هذا باطلا...» (آلعمران/۱۹۱)، آری، نظام هستی، نظام احسن است. با مراجعه به قرآن کریم، نمونههایی از این بهترینها را ذکر میکنیم. سعی و تلاش انسانِ «احسن تقویم» (تین/۴) باید این باشد که بر اساس عقل و فطرت الهی خود با نظام هستی هماهنگ گردد و آنچه از طریق وحی به او رسیده است را در زندگی خود محقّق سازد. شما هم میتوانید با مراجعه به قرآن، موارد دیگری را به این فهرست اضافه کنید.
🔹خداوند متعال، بهترین آفریدگار؛ فتبارک الله احسن الخالقین (مؤمنون/۱۴)
🔸خلقت نظام تکوین، بهترین شکل؛ الذی احسن کل شیء خلقه (سجده/۷)
🔹انسان، بهترین مخلوق؛ لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم (تین/۴)
🔸قرآن، بهترین سخن و کتاب؛ الله نزّل احسن الحدیث کتابا متشابها (زمر/۲۳)
🔹خداوند، بهترین قانونگذار؛ و من احسن من الله حکما لقوم یؤمنون (مائده/۵۰)
🔸بهترین قصص در قرآن؛ نحن نقصّ علیک احسن القصص (یوسف/۳)
🔹بهترین سخن، دعوت به خدا؛ و من احسن قولا ممّن دعا الی الله (فصلت/۲۳)
🔸پیروی از بهترین دستورات الاهی؛ و اتبعوا احسن ما انزل الیکم من ربّکم (زمر/۵۵)
🔹بهترین برخورد با مال یتیم؛ و لا تقربوا مال الیتیم الّا بالّتی هی احسن (اسراء/۳۴)
🔸بهترین رفتار با آزار و اذیت دیگران؛ ادفع بالتی هی احسن السیئة (مؤمنون/۹۶)
🔹بهترین بحث و گفتگو با اهل جدال؛ و جادلهم بالّتی هی احسن (نحل/۱۲۵)
🔸بهترین گفتار با مردم؛ قل لعبادی یقولوا التی هی احسن (اسراء/۵۳)
🔹بهترین برخورد به اظهار محبت دیگران؛ و اذا حییتم بتحیّه فحیّوا باحسن منها (نساء/۸۶)
🔸بهترین عمل، از اهداف خلقت؛ الذی خلق الموت و الحیوة لیبلوکم ایّکم احسن عملا (ملک/۲)
🔹بهترین پاداش؛ و لنجزینّهم اجرهم باحسن ما کانوا یعملون (نحل/۹۷)
🔸تبعیت از بهترین قول؛ الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه (زمر/۱۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دروغ نگویید
ساختار اقتصادی باید درست شود.
نیو لیبرالها( نیو اصلاح طلبهای لیبرال) باید بدانند کشور را بارانت خواری ،فساد و بی کفایتی , ژن خوب نمی توان اداره کرد ولو این که تمام سرمایه های دنیا به کشور سرازیر شود.
آیا تجربه مصر ،مکزیک ، بنگلادش ,پرو, برزیل ، هند و امثال اینها کافی نیست فقر و بیکاری و صدها مشکل اساسی در این گونه کشورها بیداد می کند که در کشور ما علی رغم تحریم ها و عدم سرمایه گزاری خارجی قابل توجه بسیار کمتر است برایتان کافی نیست؟
◀️در این ویدیو استاد تحلیل جالبی را با ارایه مستندات دارد اما وقتی بر دلهایی مهر زده شده ضمن اینکه منافع خود را در دیگر سو می بینند تاثیر گزار که نیست هیچ برای کج اندیشی ها و رفتار های خسارت بار خود نیز توجیه دارند! ولی شما هم وطن عزیزی که ریگی بر کفشت نیست بهتر است مسایل را با بررسی بیشتر قبول نمایی. و خود را اسیر فریبکاری دیگران قرار ندهی
سبک زندگی شاد_۷.mp3
7.73M
#سبک_زندگی_شاد ۷
😍شادیِ آخرت؛ معلولِ شادیِ دنیاست!
اگر همینجا بتونی خودت رو به اهل بیت برسونی و باهاشون مسرور و سرمست زندگی کنی؛
حتماً اونطرف هم در کنارشون، آرام و شاد خواهی بود.
سبک زندگی شاد-۸.mp3
8.11M
#سبک_زندگی_شاد ۸
حواست باشه هر شادی و خوشی، خوب نیستا...❗️
شادی که در اثر گناه، معصیت، مخالفت با خدا، جهالت و حماقت باشه، خطرناکه و در ذات خودش غم انگیز.😔
سبک زندگی شاد_۹.mp3
9.48M
#سبک_زندگی_شاد ۹
👈 بهشت و جهنم همین جاست!
بهشت یا جهنم؛
بواسطه ی قوانینی در همین عالَم، خَلق و اداره میشن!
❤️ تو هم می تونی بهشت رو در نَفسِ خودت تولید کنی و به شادی جاودانه برسی!
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟
📝حسین مهدیزاده
1️⃣از 2️⃣
برادرم زیارت اربعین را از طریق جاده حیدریه نمیرود بلکه از #طریق_روستایی میرود و فقط هم با #خانواده می رود. من هیچ وقت قبول نمی کردم که از این مسیرها بروم چرا که واقعا از زحمتی که برای برادران عراقی ایجاد می شود خجالت می کشم. می گفتم که همین چادرها و موکبهای جاده ای را می رویم و بیشتر از این زحمت برای این برادران با کرامت درست نمی کنیم. حتی عوض همه ایرانی هایی که می روند خانه های مردم و متوقعانه از آنها تقاضا حمام و غذا و جای خواب و استراحت می کردند خجالت می کشیدم و البته هنوز هم خجالت می کشم! در این سفر هم فقط جمله های عذرخواهی از زبانم هیچ وقت نیفتاد.
تا اینکه سال قبل به بخاطر همراهی با برادرم از #طریق_روستایی رفتم. اربعین خودش یک جهان دیگر در جهان حاضر است و طریق روستایی یک جهان دیگر، درون جهان اربعین! برادرم در این سالها رفقای عجیبی پیدا کرده بود و من را برد تا به همه شان سر بزنیم! آدمهای عجیبی که هر کدام یک قصه خوانی برای دنیای قصه خوانها بودند!
از روز دوم مدام یک گمانه علمی در ذهنم بازی می کرد که واقعا یک سال دندان روی جگر گذاشتم که آن را منتشر نکردم تا اینکه در این روزها جوابی برای آن پیدا کردم و حالا آن را منتشر می کنم.
من وقتی بحث نظریه اجتماعی اسلام را با عنوان #نظریه_اجتماعی_امت می گویم، همیشه به طبع مرحوم آیت الله شاه آبادی از دو #خیط عمودی و افقی در این را بطه میگویم. یکی خیط و خط عمودی که استیلاء نیست، بلکه ولایت است و دیگری خیط و خط افقی که به جای تضاد سوداگرانه در بازار، اخوت و برادری و یاریگری مشفقانه است.
آنچه سال قبل ذهنم را درگیر کرده بود این بود که فقاهت در ایران به محوریت نظریه ولایت فقیه مرحوم امام (ره) ناموس جامعه پردازی شیعه را صیانت از #خط_عمودی_ولایت قرار داد و متاسفانه #خطوط_افقی_اخوت در جامعه ایران زیر تاخ و تاز #روابط_سوداگرانه_بازاری در خطر نانودی واقعی قرار گرفته. در مقابل فقهای عراق خط عمودی ولایت را به حکومت مدرن #واگذار کرده اند و به مشارکت حزبی و لابی گری اکتفا کرده اند و تلاش خود را بر حفظ خط افقی اخوت اجتماعی از طریق اربعین و زیارت و روابط عشیره ای قرار دادند. حالا سوال این است که کدام یک موفق تر بوده اند؟!!
سال قبل، وقتی در طریق راه می رفتیم مدام با خودم می گفتم که واقعا ایده عراقی ها موفق تر نبوده؟!
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟
📝حسین مهدیزاده
2️⃣ از 2️⃣
اما به مرور وقتی به کربلا رسیدیم و منزل سید محمد رفتیم و برادرم از ریزش نسل جوان این خانواده در این سالها تعریف کرد و بعد در مسیر بازگشت وقتی داخل بغداد محله های جدید را دیدیم و یا مال هایی که در کربلا ساخته شده بود و با افتخار نوشته شده بود که موقوفه عتبیه حسینیه و عباسیه است، فهمیدم که نسخه عراقی اربعین و زیارت و عشیره هم در مقابل جامعه پردازی سوداگرانه لیبرال_آمریکایی نقطه ضعف های شدیدی دارد که در برخی از آنها ما ایرانی ها جوابهای بهتری داریم تا عراقی ها و در برخی موارد هم درد مشترک داشتیم! خانواده هایی را دیدم که مجاهدین طریق اربعین در زمان صدام بودند اما امروز فرزند جوان آنها که در بغداد مهندس بود، حاضر نبود حتی برای کمک به موکب اجدادی اش حتی شب و روز اربعین خودش را به طریق برساند و این خیلی برای عشایر عراقی سنگین بود. اضافه کنید روشنفکری عربی که یک پای ثابت زندگی دویست ساله جوانان عرب است و مثل خوره ایمان جوانهای تحصیل کرده و نخبه را می خورد!
امنیت و بودن اربعین روی زمین هم که محصول عراقی های طرفدار ولایت فقیه و یا حداقل با حمایت جدی آنها حاصل شده است و الا داعش اربعین را به خاطره ها ملحق می کرد و حتی خیلی بدتر از اینها...
حالا پس کدام یک از این دو گروه از فقها مسیر درست برای ساخت دینی و دینی کردن زندگی را انتخاب کرده اند؟!
⚠️می خواهم جواب این سوال راهبردی، بلکه بنیادین را امسال بنویسم که ایران چهارم را نوشته ام و دیگر ذهنم از شعوب و قبایل فراتر رفته و از ایران و عراق کردن خلاص شده. البته می دانم که همین جواب هم به مرور باید تکمیل شود و نسخه های جدیدتری برای آن نوشت.
🔆 زندگی متمدن بشر از #سرزمین_های_میانه شروع شده و پایتخت سرزمین های میانه از زمان آدم ابوالبشر تا امروز و تا همیشه همین نقطه ای بوده و هست و خواهد بود که امروز به آن کوفه تا کربلا می گویند.
حالا اگر امروز، همان لحظات تحول تاریخ و ظهور ولایت عظما باشد، ساکنین کوفه و اطراف آن در حال آماده شدن برای میزبانی متفاوت ترین #پایتخت حکومت تاریخ هستند و ما نه تنها نباید به آنها حسادت کنیم و یا با کمی از این مساله یاد کنیم بلکه باید بدانیم که این ماموریت تاریخی این منطقه است و همه ما نیز باید به آن دل بدهیم.
در همین حال، هم #ستاد_فرماندهی_مجاهدین ظاهرا مثل همیشه تاریخ در #فلات_ایران است.
پس این دو سرزمین از دو مسیر ظاهرا مجزا، برنامه رشد خودشان را ادامه داده اند ولی دستشان را از دست هم خارج نکرده اند. می بنید که عراقی ها با فرهنگ اربعین به ما ایرانی ها کمک می کنند تا ما خط اخوت را گم نکنیم و ما مجاهدین ما ایرانی ها هم در خطرات از آنها و مجاهدین شان حمایت می کنیم.
🟡 حالا وقت این است که مشاهده گر خوبی باشیم و نقش بقیه مردم سرزمین های میانه را هم پیدا کنیم و برای آنها هم احترام قائل شویم و این چهل تکه از هم گسیخته شده را این بار به عنوان یک #شاهد_صادق و به تبعیت از اخلاق نبی مکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) و اهلبیت شان(ع) که به قول قرآن «انک علی خلق عظیم» بودند گزارش کنیم و خودخواه نباشیم و دنبال برتری ها خودمان نباشیم و یا مثل بردگان تحقیر شده دنبال آقایی دیگران نباشیم بلکه مثل برادرهایی که قرار است همدگیر را پیدا کنند و به هم تکیه کنند و احساس برتری بر هم نداشته باشند، برادرهایمان را پیدا کنیم بدانیم که بدون آنها #قحطی و #قهر_الهی یک یک ما را نابود خواهد کرد و #یوسف کس دیگری است که البته هنوز پشت پرده غیبت است!
جامعه ای که هزار و چند صد سال با رویایش زندگی کرده ایم، جامعه است که هیچ کس در آن خود را نمی بیند و برای خود چیزی جمع نمی کند و دنبال برتری بر دیگری نیست و تواضع و محبت و یاریگری در راه خدا خصلت بزرگ آن است. ما به سوی عاطفی ترین جامعه ای که بشر می تواند به سوی آن حرکت کند، در حال حرکت هستیم! «چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!»
در وصف استاد شهریار
💐🌹💐🌹💐
دلم در بندِ شعرِ شهریار است
صفای شعر نغزش بیشمار است
فضای باغ اشعار قشنگش
همیشه سبز و مانند بهار است
به شبهای غزلخوانی درخشان
مثال ماهتابِ شامِ تار است
چنان بر دل نشیند شعر نابش
که با آوای دلها سازگار است
صدای گرم و عاشق پیشهی او
به آهنگ غزلها یادگار است
سروده وصفِ اولاد علی را
که حُبَّش در دل او ریشهدار است
زبان بگشوده چون با نام حیدر
ارادت در کلامش آشکار است
میان شعرهایش، شعر مولا
چو کاخی با شکوه و ماندگار است
کنون از بین ما رفته ولی باز
حضورش همچنان با اقتدار است
در اِقلیم ادب با تاجِ شعرش
مداوم سرفراز و شهریار است
#فاطمه_دستجردی
۲۷/ شهریور، روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب پارسی
به چشمهای تو باید چه گفت جز خورشید!
درون درج دهانت که چیده مروارید؟
کسی به قامت خوبت نگفت غیر از سرو
به قامت خم من هم نگفت غیر از بید
بیا و گوشهٔ آغوش خویش بندم کن
از این بهشت عزیزم مرا مکن تبعید
برای اینکه بدانی که دّوّسّتّتّ دّاّرّمّ
به روی کل حروفش گذاشتم تشدید
خیال کرد دلِ خسته دوستش داری
خیال خام دلم را نمیکنی تأیید
به هر طرف که نگاهم دوید، دید تو را
به من بگو که همین نیست معنی توحید؟
دلم به هرم نگاه تو گرم شد ای دوست
به چشمهای تو باید چه گفت جز خورشید!
#زینب_نجفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر محب شدی محبوب میشی ...
در قمارخانه عشق برو
الهی_قمشه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چو خدا بود پناهت، چه خطر بود ز راهت؟!
به فلک رسد کلاهت که سر همه سرانی!
#مولانا
🌸🌸🌸🌸
من که هستم؟ هیچکس، اهلِ کجا؟ جایی که نیست
باز دلتنگِ تو میآیم به دنیایی که نیست
خیسِ نمنمهای باران میرسم در میزنم
میگشایی در به روی مرد تنهایی که نیست
با سلامم گونههایت گُل میاندازد به ناز
خانه عطرآگینِ گلبرگِ شکوفایی که نیست
مات و مبهوتِ نگاهت میتکانم چتر را
محوِ دیدارِ تو و شوقِ بفرمایی که نیست
از تو میپرسم تو هم دلتنگ چون من بودهای؟
مینشیند بر لبت لبخندِ حاشایی که نیست
آشنا هست این سکانس و این دیالوگها چقدر
قبلاً اینجا بودهام مهمانِ رویایی که نیست
شرشرِ فواره و حوض و حیاطِ اطلسی
نردهنرده پیچکِ رفته به بالایی که نیست
قوری از ما با سماور باز گرمِ گفتگو
باز هم لبخند و قند و سینی چایی که نیست
ذوق و شوقِ قلقلِ قلیانِ خوشنقشِ بلور
باز میپیچد شمیمِ "سیب نعنا"یی که نیست
باز ساعت میپراند مستیِ خواب از سرم
میگشایم پلک را محوِ تماشایی که نیست
زندگی مجموعه ای از "هست"ها و "نیست"هاست
یادِ دیروزی که هست و وهمِ فردایی که نیست
این غزل، یادآورِ عشق است و من این عشق را
میدهم هدیه به تو با نام و امضایی که نیست
#شهراد_میدری
💫آیا حکومت اسلامی حق قیمتگذاری روی کالاها را ندارد؟
یکی از مباحث جدی این ایام که محل منازعه فکری دو جریان اقتصاد اسلامی و اقتصاد لیبرال است، بحث قیمتگذاری است. سوال این است که آیا حکومت اسلامی حق دارد به یک فروشنده تکلیف کند که کالای خود را به چه قیمتی بفروشد؟
لیبرالها برای آزادسازی قیمتها از مداخله دولت، به ادبیات شرعی و دینی هم متوسل می شوند و میگویند تسعیر یا تعیین قیمت در هر شرایطی حرام است و اقتضای مالکیت خصوصی این است که هر کس مختار باشد کالای خود را به هر قیمتی که میخواهد، به فروش برساند.
قبل از نقد این ادعا، طرح یک مقدمه، ضروری است.
در اندیشه اقتصاد اسلامی ما یک مفهوم مهم با عنوان «مالکیت الهی» داریم. وقتی میگوییم مالکیت اصلی و واقعی ازآن خداست، این یک حرف تشریفاتی نیست. امتداد عملی این سخن آن است که پذیرش مالکیت خصوصی در اسلام، بدین معنی نیست که انسان مالک، بتواند هر کاری که نفسش اراده میکند، با مایملک خود انجام دهد. چنانکه انسان مالکیت تام جسم خود را هم ندارد و اجازه ندارد به خود آسیب بزند و حتی تکالیفی نسبت به جسم خود دارد، درباره مال هم همین است. اگر خدای متعال برای جسم انسان برنامه دارد و انسان مکلف است این جسم تحت مالکیت خود را طبق برنامهای که از سوی خدای متعال ارائه شده اداره کند، مال که در نسبت با جسم در مرتبه نازلتری قرار دارد و تبعیتش از برنامه الهی بدیهیتر است.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بحث مفصلی که پیرامون «آزادی اقتصادی» دارند، میفرمایند «اگر آزادى فعّالیّتهاى اقتصادى را اینجور معنا کنیم که آن کسانى که قدرت فعّالیّت و مانور اقتصادى دارند اینها آزادنند هرچه خواستند تولید کنند، هر جور خواستند عرضه کنند، هروقت خواستند توزیع کنند، هر جور خواستند بفروشند، هر جور خواستند مصرف کنند، این یقیناً نظر اسلام نیست».
ایشان در جایی دیگر میفرمایند «در اقتصاد جامعه اسلامى اگرچه مردم در فعّالیّتهاى اقتصادى میدان باز و وسیعى دارند و آزادىهاى زیادى دارند و هرکسى این حق را دارد که فعّالیّت و تلاش اقتصادى بکند، امّا در کنار این حق و اختیار براى مردم، یک اختیار و حقّى هم براى دولت اسلامى و قدرت حاکم بر جامعه اسلامى قرار داده شده است و آن حقّ کنترل و نظارت و مراقبت است؛ زیرا اگر این حق براى حاکم اسلامى نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاستهاى دولت تلاش اقتصادى را شروع کنند و انجام بدهند این یقیناً در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغى، به فساد منتهى خواهد شد و همان وضعى پیش خواهد آمد که در دنیاى سرمایهدارى هست».
بنابراین، در اندیشه اسلامی، آزادی در برخورد با مال، اطلاق ندارد و اعمال مالیکت انسان بر ال خود، تحت ضوابطی صورت می گیرد که از سوی حکومت اسلامی تعیین می شود.
حال سوال اینجاست که در رابطه با قیمتگذاری، آن ضوابط اسلامی چیست؟
امیرالمومنین علی (ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر نخعی میفرمایند: «وَ لْیَکُنِ الْبَیعُ بَیْعاً سَمْحاً بِمَوازینِ عَدْل وَ اَسْعار لا تُجْحِفُ بِالْفَریقَیْنِ مِنَ الْبایِعِ وَ الْمُبْتاعِ فَمَنْ قارَفَ حُکْرَةً بَعْدَ نَهْیِکَ اِیّاهُ فَنَکِّلْ بِه وَ عاقِبْهُ فى غَیْرِ اِسْراف»؛ باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد؛ با موازین عدل و نرخهایى که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هرگاه کسى پس از نهى تو از احتکار، به چنین کارى دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولى زیاده روى نکن.
این مفهوم «نرخی که نه فروشنده زیان ببیند و نه خریدار» بسیار حیاتی است؛ به نحوی که مولای متقیان، این مفهوم را از مصادیق «عدالت» ذکر کردهاند.
مرحوم حجت الاسلام سید عباس موسویان، رئیس فقید شورای فقهی بانک مرکزی، در همین موضوع یک مقاله مهم علمی نوشتهاند که مستند آن، کتاب «البیع» حضرت امام خمینی(ره) است.
آقای موسویان در این مقاله با استناد به ادله فقهی، استدلال کردهاند که «1. در شرایط عادی، کسی حق قیمت گذاری ندارد و قیمت را بازار تعیین میکند؛ 2. در شرایط احتکار، انحصار و تبانی، محتکر و انحصارگر به عرضه کالا موظف میشود؛ 3. در صورت امتناع محتکر و انحصارگر از قیمت عادلانه، به کاهش قیمت وادار میشود؛ 4. در صورت امتناع از قیمت عادلانه، برای او قیمت تعیین میشود؛ 5. در موارد تعیین قیمت، با مراجعه به دیدگاه کارشناسی، قیمتها به گونهای (عادلانه) تعیین میشود که به هیچیک از فروشنده و خریدار اجحاف نباشد».
بنابراین، این ادعای لیبرالهای مذهبی و غیرمذهبی که حکومت اسلامی حق قیمتگذاری روی اجناس مردم را ندارد، نه تنها باطل، بلکه خلاف عدالت است و اگر در جامعه اسلامی، دولت بخواهد قیمتها را رها کند، همان وضعیتی پیش میآید که حضرت آقا فرمودهاند، یعنی ظلم و فساد و بغی و طغیان.