eitaa logo
صدف
467 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
6.1هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
2_144189955775497858.mp3
4.33M
🔶 از ازدواج تا هم‌خانگی! 🔷 پوشش توی نون آینده‌ت اثر میذاره. @sadaf145
♦️ بازی سریالی پیرامون مسئله ی "حجاب" از دیجی کالا تا طاقچه! 🔸 یک سو تفاهم؛ یا داغ کردن فضا در آستانه ی سالگردِ فتنه ی ژینا؟ 🔸 آیا جنبش "زاعش" در سالگرد جنایاتش به فکر بازسازی خود است؟ ۱۴۰۲/۵/۹ 🔺 در هفته های اخیر تصاویری از کشف حجاب کارکنان یک فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مسئله ای که شاید یک بازی در خصوص مسئله "آزادی های اجتماعی" و نوعی رفتارِ احساسی از یک گروه، که بدشان هم نمی آمد از این طریق بر سر زبان ها افتاده و دیده شوند، به نظر می‌رسید. ماجرایی که از نظر خیلی ها به یکی از ساده‌ترین راه ها برای تبلیغ بِرند مورد نظر تبدیل شده است. چرا که پیامد های بعد از آن و تایید و ردهای صورت گرفته از سوی کاربران و رسانه‌ها، می‌تواند به شیوه ای به دیده شدن برند مورد نظر کمک بکند و ... 🔺 کمی بعد از انتشار تصاویری در دیجی کالا با مضمون کشف حجاب کارکنان، عکسی مشابه نیز از یک فروشگاه اینترنتی دیگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. عکسی که قضاوت‌های مشابهی از جنس آنچه در بالا آمد را به همراه داشت. جالب است که پس از انتشار عکس های مشابه از طاقچه نیز، عمده ی کاربران آن را روشی برای تبلیغ این فروشگاه اینترنتی (که به ذهن مسئولانش رسیده) برداشت کردند. درباره طاقچه البته ماجرا متفاوت تر از دیجی کالا بود و ده ها مجموعه در حوزه کتاب به طور رسمی اعلام کردند که همکاری های خود با طاقچه را لغو کرده اند. 🔺 کمی بعد از این اقدام از سوی دو فروشگاه اینترنتی، ازکی به عنوان مجموعه ی سوم با انتشار تصاویر و فیلم هایی مشابه به دو گروه دیگر پیوست. تا اینجای کار هر یک از اقدامات فوق نوعی واکنش اجتماعی از سوی هر یک از این گروه‌ها به نظر می‌رسد. ایرادی هم ندارد؛ ایران کشوری آزاد است؛ هرکسی هر کاری دلش خواست میتواند در این کشورِ آزاد بکند با این قید که باید هزینه های عمل خود را پذیرا باشد... 🔺 سوال اصلی که رصد رفتار این سه مجموعه به ذهن می‌آورد این است: آیا آنچه شاهدش هستیم یک اتفاق است که نهایتا قصد دارد توجه ها را به هر یک از این فروشگاه های اینترنتی جلب کرده و اسم آنها را بر سر زبان ها بیاندازد؟!! یا نوعی نشان دادن موضع اعضای این مجموعه ها پیرامون مسئله ی حجاب است؟ یا اینکه ما با چیزی فراتر طرفیم؟ برای پاسخ به این سوالات باید به یک نکته توجه کرد: در چه بازه‌ی زمانی شاهد این رفتار هستیم؟ 🔺 آنچه این روزها از این فروشگاه‌های اینترنتی دیده شد دقیقا در آستانه ی سالگرد در حال رخ دادن است. حدود یک سال پیش جنبشی به نام "زاعش" در اوج خشونت، متاثر از فتنه ی ژینا متولد شد. جنبشی که اتفاقا محتواهای تولیدیِ تحریک آمیزِ این فروشگاه ها در فضای مجازی و اکانت های توئیتری آنها، در داغ شدنِ فضا پیرامونش بطور ویژه‌ای سهیم بود. 🔺 حالا سوال اصلی اینجاست: آیا این اتفاق در آستانه ی سالگرد فتنه ی ژینا و نیاز به احیای جنبش "زاعش" اتفاقی است؟ اگر ما با یک اتفاق طرفیم، چرا این اتفاق یک ماه یا دو ماه پیش رخ نداده است؟ چرا دقیقا در آستانه ی سالگرد فتنه ی ژینا، عده‌ای به این نتیجه رسیده اند که یک بار دیگر باید فضا را در ایران پیرامون آن داغ کنند. 🔺 به پست های اخیر آنجلینا جولی دقت کنید؛ بیش از ۱۰ ماه، ده‌ها فیلم و عکس خاص از وضعیت بانوان در کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفت اما اکانتِ این سلبریتی صرفا درباره‌ی مسئله‌ی ژینا فعال بوده و حالا مجددا در آستانه‌ی سالگرد آن بطور خیلی خیلی اتفاقی فهمیده دوباره باید درباره ی ایران اظهار نظر کند!! آنچه در حال رخ دادن است را باید فراتر از یک رفتار با انگیزه هایی محدود از سوی چند مجموعه دانست. 🔺 اگر کشور ایران با چالش رو به رو شود، هیچ‌یک از این سایت های خدمات دهنده یا سلبریتی‌ها (بر خلاف دیگر کشورها به ویژه فرانسه) جامعه را به آرامش دعوت نخواهند کرد، بلکه برعکس خودشان با اکانت‌های توئیتری (رفتاری که با اکانت های رسمی در ماجرای ژینا رقم زدند) به آن خواهند دمید. حالا که با چنین جریان‌های فرصت طلبی روبه رو هستیم که با رفتاری کاملا غیر مسئولانه، عادت به نپرداختن هزینه ی کارهایشان دارند، بهترین و هوشمندانه ترین کار با آنها و تذکر به دیگران به جهت مدیریت جامعه در آستانه ی سالگرد یک می‌باشد. 🔺 زمان تعارف نیست! دشمنان وطن آرزو دارند فضای ایران را ناآرام ببینند، با هرکسی که در این مرحله از بازی دوست دارد مسئولیت ناپذیرانه رفتار کند باید هوشمندانه برخورد کرده و هزینه ی رفتارش را به او گوشزد کرد... @sadaf145
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتگوی جالب دو بانوی تازه مسلمان دربارهٔ حجاب 🧕خانم ادواردز، مدیر فروش پروژه سینمایی جنگ ستارگان: ⭕️ حجاب، مفهوم زيباييه چون سبب ميشه خانمها بيشتر با ايمان و مغزشون ارزشگذاری بشن تا با قيافه شون! حجاب، زمینه را برای نقش آفرینی زن هموارتر می‌کنه! 🧕خانم رزالی، بازیگر سابق هالیوود: ⭕️ حجاب، عمل صالحیه که یادآور خداوند به دیگرانه! @sadaf145
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناراحتی و گریه دختر آمریکایی از نبود امنیت روحی‌ و روانی در این کشور و بی‌تفاوتی مردم در برابر آزارگران 🔺️من در سانفرانسیسکو زندگی می‌کنم و اینجا هیچ‌وقت احساس امنیت نمی‌کنم! @sadaf145
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️داستان سفر یک بلاگر امریکایی به کربلا و استوری هایش در ایام !!! ‼️او تعجب کرده که چگونه همه‌ی غذاها رایگان است... @sadaf145
🔷‏چقدر زیبا نوشته بود: زن، زندگی‌اش را داد، تا ما آزادی داشته باشیم. 🖤🖤🖤 😭 @sadaf145
🔴اول روحیه زنان را بسنجید بعد حمله کنید 🔹تاریخ ثابت کرده است ارتباط تنگاتنگی بین روحیه مقاومت زنان و سلحشوری مردان وجود دارد. وقتی جنگ رخ می‌دهد بسیار مهم است که زنی بتواند ساک اعزام همسر یا پسرش را جمع کند و اورا محیای دلاوری های میدان کند‌.و این حمایت زنانه بسیار در خلق دستاوردهای مردانه موثر است.لذا فردی مثل ناپلئون بناپارت ،تاکید می‌کند قبل از حمله به یک‌کشور روحیه استقامت ومیل به دفاع از وطن زنان آن کشور را بسنجید وسپس حمله کنید‌ منبع:کافه تاریخ ✍عالیه سادات ___ @sadaf145
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣 اگر کسی بلند شد امر به معروف کرد ازش حمایت کنید! ✨ یا الان اثر داره یا روز قیامت سربلندی... تاثیرات امر به معروف رو از زبان مفسر قرآن حجت الاسلام بشنویم.😍 🔴 اصل ماجرا/ چرا لایحه حجاب به کمیسیون اصل ۸۵ رفت؟ @sadaf145
🔴زن تاریخ ساز،هم خود قهرمان میشود هم آستین بالا می‌زند و باعتابهایش مردان جامعه را در قامت یک سلحشور به حرکت وا می‌دارد. 🔹زینب پاشای تبریزی یکی از این زنان بود‌.زمانی که ناصرالدین شاه امتیاز تنباکو را به انگلیسیها واگذار کرد،تبریز نخستین شهری است که عکس العمل تندی نشان می دهدو بازار بسته می‌شود.ماموران اجباربه باز کردن بازارمیکنند.اما چندساعت بعددسته ای زنان مسلح با چادرنمازی که گوشه هایشان را به کمر بسته بودنددر بازارظاهر میشوند و دست به اسلحه می بندد و بازاررا مجدداً می بندند.رهبری این زنان بر عهده زینب بود. ماموران دولتی بارها سعی در باز کردن بازار می کنند ولی زینب وگروهش هر بار با اسلحه گرم وسنگ و چماق به بازار می رسیدند و اجازه بازکردن بازار را نمیدهند.زینب هراز گاهی به همراه دیگر زنان رزمجو در کوچه و بازار ظاهرمیشد و مردان را به مبارزه تشویق می‌کرد.وی خطاب به مردان می گفت«اگر می ترسید دست دزدان و غارتگران را ازمال وناموس و وطن خود کوتاه نمایید چادر ما زنان را سرتان کنید ودرکنج خانه بنشینید و دم از مردی و مردانگی نزنیدما جای شما با ستمکارمیجنگیم» سپس زینب روسری خود را بر جانب مردان پرتاب میکرد و درمیان بهت و حیرت حاضران از دیده ها ناپدید می شد. پایان زندگی این مبارز نامعلوم است و گفته می‌شود بعد از مبارزه با زورگویی سربازان مرزی ،هرگز از کربلا برنگشته است. منابع: ۱_عبدالحسین ناهید، زنان ایران در جنبش مشروطه ، تبریز، نشر احیاء 1360، ص ۴۲-۴۳ ۲_کافه تاریخ زن تاریخ ساز،هم خود قهرمان میشود هم آستین بالا می‌زند و باعتابهایش مردان جامعه را در قامت یک سلحشور به حرکت وامی‌دارد. زینب پاشای تبریزی یکی از این زنان بود‌.که با گروه مسلح خود مانع از باز شدن بازار تبریز شدو باسخنرانی خود مردان را به مبارزه دعوت کرد‌ونقش مهمی در لغو امتیاز تنباکوی انگلیس ایفاکرد ✍عالیه سادات ___ @sadaf145
🔴سندی دیگر از حجاب بانوان ایران باستان 🔺زنان باستان محجبه بودند، چون مردان نامحرم را لایق دیدن خود نمیدانستند پیترو دلاواله در سفرنامه ی خود راجع به حجاب زنان مشرق زمین می نویسد: « باید بدانید که این عادت مشرق زمینها در مورد نشان ندادن چهره زنهایشان به طوری که بعضی ها تصور می کنند فقط ناشی از فروتنی یا حسادت شوهر و یا منع مذهبی نیست، بلکه به علت تفاخر و خود پسندی است تا چنین وانمود سازند که هر کس لیاقت دیدن صورت آنان را ندارد. این مطلب را من از دو چیز استنباط می کنم: اول اینکه در تواریخ قدیم نیز نوشته شده است، حتی قبل از اسلام زنهای بت پرست عربستان و بین النهرین با صورت بسته بیرون می رفتند و این مطلب را بارونیو baronio در حواشی شرح حال شهدا note al matriologio که مولفین آن را تترولیانو tetrolliano و ایزیدورو isidoro ذکر می کنند نوشته است و امیلیو پروبو E milio probo نیز می نویسد که زنان یونانی نه به مهمانی می رفتند و نه کسی می توانست آنان را ملاقات کند. و مثل زنان مسلمان امروزه در اندرون زندگی می کردند. پیترو و بیزارو pietro Bizzarro نیز در کتاب «ایران قدیم» سعی کرده است چکیده نوشتجات تمام مولفان را در این مورد عرضه دارد. نقل می کنند که زن تیرداد موقعی که سوار بر اسب به اتفاق شوهر خود به رم آمد یک نقاب طلا بر صورت داشت.»(۱) 1-بنفشه حجازی، ضعیفه: بررسی جایگاه زن ایرانی در عصر صفوی، تهران، قصیده سرا، 1381، ص 269 ۲_کافه تاریخ ✍عالیه سادات ___ @sadaf145
🔴 آیا ساکتین فتنه کشف حجاب و ولنگاری، از مصادیق این روایت امام علی(ع) نیستند؟! 🔰امام علی علیه السلام: « اَلسَّاكِتُ أَخُو اَلرَّاضِي وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ مَعَنَا كَانَ عَلَيْنَا » (1) سكوت‌كننده (در كارى) برادر راضى و خوشنود (بدان كار) است و هر كه با ما نيست (و بسود ما كار نكند) با دشمن ما (و بزيان ما) خواهد بود. (2) ✍️پ.ن: ⏪ برخی مسئولین و یا خواص حوزوی و دانشگاهی گمان نکنند که در فتنه کشف و بی بند و باری - که یک جنگ فرهنگی تمام عیار و جنگ علیه حجاب، حیا و ایمان مردم است - با سکوت و دور نگه داشتن خود از میان حق و باطل، مثلاً معقولانه رفتار کرده اند و یا خود را معتدل و میانه رو نشان داده اند یا مطابق احتیاط و مصلحت اندیشی عمل کرده اند؛ خیر! 👈 با سکوت و دور شدن از صحنه فتنه، هم جبهه حق و دین خدا را یاری نکرده اند و هم با نیامدن خود، عرصه را برای فواحش و بی بند و بارها باز کرده اند و در واقع در همان جا که نشسته اند، علیه جبهه حق بوده اند! ............................................................ 1) الإرشاد، ج1، ص303 2) ترجمه رسولی محلاتی، ج 1، ص 302 @sadaf145