حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
📚 #کتاب_بخوانیم (۲۸) | عبای سوخته 🆔 yon.ir/tSmMK
📚 #کتاب_بخوانیم (۲۸) | عبای سوخته
📖 در ایامی که #شهید_بهشتی به اصفهان آمده بودند، در جلسه ای با یک روحانی بحثی داشتند.
ایشان می فرمود:
« من معتقدم باید با مجموعه جوانان قاطی شد. چون جوانی که خودش را با یک خیز به نوک قله ی کوه می رساند، نباید انتظار داشت از شما بپذیرد که به او بگویید باید پشت سر من حرکت کنی. چون او که نمی تواند از نیروی جوانی خودش غافل شود. شما حداکثر میتوانی او را راهنمایی و نصیحت کنی که چگونه در رسیدن به قله مواظب خودش باشد.»
ایشان به آن روحانی گفت:
« #جوانان ما باید اشتباه کنند تا یادبگیرند دیگر اشتباه نکنند.»
طرف مقابل گفت که پس تکلیف بیت المال مسلمین چه می شود. چون بر اثر این اشتباهات جوان ها از بین خواهد رفت.
آقای بهشتی فرمود:
«اصلا بیت المال مسلمین برای همین است که ما آن را با حساب و کتاب به دست نسل جوانمان بدهیم تا آنها با یکی دوبار #اشتباه کردن صاحب تجربه شوند.
جوان ها مانند لوکوموتیو یک قطار هستند، ولی افراد مسن واگن های آنها هستند. اگر لوکوموتیو بدون واگن باشد و بخواهد حرکت کند فایده ای ندارد و واگن ها هم بدون لوکوموتیو نمی توانند حرکتی داشته باشند. ما باید به تبعیت از پیامبر این دو را باهم پیوند بدهیم.»
_________
🌱 حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🆔 eitaa.com/joinchat/304480258C590a942b7d
📋 #أین_عمار (۲۵) | فرمانده گردان
گروهی از صداوسیما برای مصاحبه آمده بودند. دنبال فرمانده گردان می گشتند.
رفته بود داخل سنگر و می گفت:
"بروید بگویید فرمانده این گردان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است."
آخر هم مصاحبه نکرد.
بعد از شهادتش بود که خیلی ها تازه فهمیدند او فرمانده بوده است...
#شهید_قربانعلی_عرب
🆔 yon.ir/tSmMK
#حیات_رضوی (۶) | حمام
#امام_رضا [علیه السلام] به حمام درآمد، شخصی به آن حضرت رو کرد و گفت: «ای مرد! پشتم را کیسه بکش»، امام در حالی که داشت پشت آن مرد را کیسه میکشید، امام را به آن فرد، معرفی کردند، آن مرد با آنکه از آن حضرت عذرخواهی میکرد، امام همچنان پشت آن مرد را کیسه میکشید و او را دلداری میداد.
📚 مناقب آل ابیطالب، ص۳۶۲
🆔 yon.ir/tSmMK
دریافت نمایش صوتی بلدِ راه (سه قسمت) در:
sadatstu.ir/post/1876
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
📄 چهارمین نشریه" #فرکانس" منتشر شد! [سال 96] ___________ 🌌 مجموعه علمی فرهنگی ثامن علیه السلام 🆔 @Sa
در چهارمین شماره گاهنامه "فرکانس"؛
"اینجا، ایستگاه نماز "...
چهارمین شماره ی گاهنامه "فرکانس" در قالب ویژه نامه جشن میلاد حضرت رضا علیه السلام منتشر شد...
از نمازگفته ایم و اینکه چه فضیلتهایی دارد. سری به زندگی شهدا زده ایم و اینکه چگونه از زندگیشان پند بگیریم در زندگی های خودمان عملیاتی کنیم. به من کمک نکن و اینکه چیزی نیست از دیگر بخشهای این شماره است.
_______
🌌 مجموعه علمی فرهنگی ثامن علیه السلام
🆔 @Samenportal
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
📄 چهارمین نشریه" #فرکانس" منتشر شد! [سال 96] ___________ 🌌 مجموعه علمی فرهنگی ثامن علیه السلام 🆔 @Sa
Ferekans_4,3030.pdf
3.94M
👆نسخه PDF چهارمین شماره نشریه #فرکانس | نسخه مخصوص مطالعه
🆔 @Samenportal
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
📄 پنجمین نشریه" #فرکانس" منتشر شد! [سال 97] ___________ 🌌 مجموعه علمی فرهنگی ثامن علیه السلام 🆔 @Sam
در پنجمین شماره گاهنامه "فرکانس"؛
"کار من، کار تو"...
پنجمین شماره گاهنامه "فرکانس" در قالب ویژه نامه جشن میلاد حضرت رضا و معصومه علیهما السلام منتشر شد...
از شجاعت و ترس حرف زدیم. دلمان را راهی حرم کردیم و درباره خنده و شادی با طعم خندوانه مفصل نکته گفتیم، در پایان این شماره هم مرکز فرهنگی ثامن و خیریه و دارالشفاء ثامن الأئمه (علیه السلام) را طی مصاحبه هایی معرفی کردیم.
_______
🌌 مجموعه علمی فرهنگی ثامن علیه السلام
🆔 @Samenportal
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
📄 پنجمین نشریه" #فرکانس" منتشر شد! [سال 97] ___________ 🌌 مجموعه علمی فرهنگی ثامن علیه السلام 🆔 @Sam
Ferekans_5,3030.pdf
1.32M
👆نسخه PDF پنجمین شماره نشریه #فرکانس | نسخه مخصوص مطالعه
🆔 @Samenportal
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🎥 #ببینید | #مستند "من میترا نیستم " روایتی است از زندگی دختری نوجوان و انقلابی که به دلیل فعالیت ها
مستند من میترا نیستم هم اکنون در شبکه سه
⚠️ مهم ترین مسئله!
___________
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🆔 @Sadatstudent
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
⚠️ مهم ترین مسئله! ___________ حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها 🆔 @Sadatstudent
⚠️ مهم ترین مسئله بعد از اعلام #نتایج_کنکور مسئله #انتخاب_رشته هست و سؤالی که شاید ما از خودمان بپرسیم درباره این خواهد بود که کدام رشته مورد #نیاز_کشور هست؟
[سند] نقشه جامع علمی کشور که توسط شورای عالی #انقلاب_فرهنگی تهیه شده، با افق دید سال #1404 شمسی با طرح سه #اولویت الف، ب، ج رشته ها را در موضوعات فناوری، علوم پایه و کاربردی، علوم انسانی و معارف اسلامی، سلامت و هنر دسته بندی کرده و به این سؤال پاسخ داده است.
___________
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🆔 @Sadatstudent
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
⚠️ مهم ترین مسئله بعد از اعلام #نتایج_کنکور مسئله #انتخاب_رشته هست و سؤالی که شاید ما از خودمان بپرس
سند نقشه جامع علمی کشور.pdf
2.44M
پ,ن:
در این فایل از صفحه 28 به بعد رشته های مذکور آمده است.
___________
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🆔 @Sadatstudent
#روابط_دختر_و_پسر | (12) از جنسِ همجنس
⚠️ سوال: من برخلاف دیگران که دنبال روابط دختر و پسر هستند، اهل این کارها نیستم. اما از طرفی مدتی است که به شدت عاشق یکی از دوستان همجنس خودم شده ام. روزی که او را نمی بینم، بسیار غمگینم وهمیشه به او فکر می کنم. آیا این علاقه هم مثل علاقه به جنس مخالف، ممکن است آسیب زا باشد؟
🆔 @sadatstudent
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
#روابط_دختر_و_پسر | (12) از جنسِ همجنس ⚠️ سوال: من برخلاف دیگران که دنبال روابط دختر و پسر هستند، ا
#روابط_دختر_و_پسر | (12) از جنسِ همجنس
⚠️ سوال: من برخلاف دیگران که دنبال روابط دختر و پسر هستند، اهل این کارها نیستم. اما از طرفی مدتی است که به شدت عاشق یکی از دوستان همجنس خودم شده ام. روزی که او را نمی بینم، بسیار غمگینم وهمیشه به او فکر می کنم. آیا این علاقه هم مثل علاقه به جنس مخالف، ممکن است آسیب زا باشد؟
💌 پاسخ: دوست خوبم! خودت بگو، در این مدت که به او فکر می کنی آیا روح و روان و فکرت آزاد بوده یا گرفتار؟ آن طور که ما از متن سوال فهمیدیم، بدجور اسیر محبت او شده ای. تا جایی که گوشه ای از آسیب های آن را هم تحمل می کنی؛ باید بدانی که این مشکلات ادامه خواهد داشت و هرچه جلوتر بروی تعداد آنها بیشتر خواهد شد.
❗️چه باید کرد؟
همان طور که می دانی، انسانی که اهل محبت و دوست داشتن نیست با موجود بی جان خیلی تفاوتی ندارد. در یک کلام می توان انسان را موجودی دانست که شیفته ی محبت کردن و محبت دیدن است. البته این، همه ی کلام در مورد یک انسان ایده آل نیست. او باید به همان تناسب که بر پِدال گاز محبت فشار می دهد، از ترمز عقل هم غافل نماند که در این صورت مدیریت ماشین احساسات و عواطف را از دست خواهد داد.
ما فکر می کنیم علاقه ات را نسبت به او کنترل نکرده ای یا لااقل در این کار ناکام بوده ای، پس با کمک گرفتن از راهکارهایی که ارائه می کنیم به مرور سعی کن تا رابطه ات با او را تا سطح یک رابطه معمولی کاهش بدهی. و اما توصیه ها:
1⃣ در را به روی دوستان جدید باز کن. هر نوجوانی، بخش مهمی از نیازهای عاطفی خود را از طریق دوستان و گروه همسالانش تأمین می کند. حالا اگر قرار شد ما فقط با یک نفر رابطه رفاقت داشته باشیم و تجربه دوستان دیگری را نداشته باشیم، طبیعی است که تمام انرژی خود را فقط صرف او کرده، خلق و خوی او را به خود گرفته و تا جایی پیش برویم که غیر او را نتوانیم بپذیریم و این یعنی آسیب!
پس، از همین امروز شروع کن و تعداد دوستان خود و ارتباط با آنها را افزایش بده تا به مرور وابستگی ات به فرد مورد نظر کم شود.
2⃣ تدریجی عمل کن. بعضی وقت ها علاقه ها و محبت های انسان، شکل وسواسی به خود می گیرد. مثل فردی که وسواس دارد و مدام باید دستان خود را بشوید، در این نوع از علاقه ها هم، فرد به دفعات مختلف به منبع عشق خود که همان دوستش است، مراجعه می کند.
برای حل این معضل باید به تدریج، چرخه رفتار وسواسی را از کار انداخت. پس تدریجاً اقدام کن و ببین که هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. مثلاً اگر هر روز در ابتدای ورود به مدرسه باید به دیدنش می رفتی، از حالا قاطعانه تصمیم بگیر که در هر هفته، یک روز این کار را انجام ندهی. اگر روزی چند پیامک برایش ارسال می کردی، به مرور و البته قاطعانه، تعداد آن ها را کم کن. همین طور این کار را ادامه بده تا رابطه ات با وی عادی شود.
3⃣ هر وقت فکر او به ذهنت رسید، خودت را به موضوعات دیگری مشغول کن.
4⃣ از تنها شدن و بی کار ماندن بپرهیز. تنهایی و بیکاری باعث فکر کردن درباره چنین موضوعاتی می شود. بنابراین برنامه ریزی شبانه روزی و پرکردن اوقات فراغت با کارها و فعالیت های مختلف ضروری است.
5⃣ توصیه می کنیم سری هم به جواب سوال یازدهم بزنی و از تکنیک های فراموشی در اینجا هم استفاده کنی.
6⃣ توجه داشته باش که عشق حقیقی و ماندگار و جاودانه، فقط و فقط، عشق به خدای متعال است. عشق به او و به کسانی که او توصیه به دوست داشتنشان داشته، باعث رشد انسان می شود. پس سعی کن ارتباط خودت را با خدا از طریق قرائت قرآن، خواندن نماز، ادعیه و توسل به اهل بیت و شرکت در گروه ها و برنامه های فرهنگی، روز به روز مستحکم تر کنی.
7⃣ فرمایش حضرت علی (علیه السلام) را دستور العمل خودت قرار دهی که فرمودند:
«هرچه محبت داری نثار دوست کن، اما هرچه اطمینان داری به پای او مریز.»
علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج71، ص165.
👈🏻 توجه داشته باش که دوستی ات نباید به وابستگی تبدیل شود. وابستگی به خدا و معصومین صحیح است. دوستت هر قدر هم که خوب باشد، معصوم نیست و اگر وابسته شدی، از کمترین اشتباه او به شدت آزرده خاطر می شوی. پس با اعتدال در دوستی مانع لطمه های روحی آینده برای خود و او باش.
#گناه_ممنوع
#پرسمان_دانش_آموزی
__________
🌱 حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🆔 eitaa.com/joinchat/304480258C590a942b7d
حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
📚 #کتاب_بخوانیم (۱۶) | فتح خون یاران! این قافله، قافلهی عشق است... 🆔 yon.ir/tSmMK
📚 #کتاب_بخوانیم (۱۶)
یاران! این قافله، قافلهی عشق است
و این راه که بر سرزمین طف در کرانهی فرات میرسد،
راه تاریخ است.
و هر بامداد این بانگ از آسمان میرسد که:
الرحیل، الرحیل.
از رحمت خدا دور است که این باب شیدایی را بر مشتاقان لقای خویش ببندد.
این دعوت فیضانی است که علیالدوام،
زمینیان را به سوی آسمان میکشد و...
بدان که سینهی تو نیز آسمان لایتناهی است
با قلبی که در آن چشمهی خورشید میجوشد
و گوش کن که چه خوش ترنمی دارد در تپیدن:
حسین، حسین، حسین، حسین.
نمیتپد، حسین حسین میکند.
#فتح_خون
#سید_مرتضی_آوینی
_________
🌱 حرفهاییبرایجوانههاونوجوانهها
🆔 eitaa.com/joinchat/304480258C590a942b7d
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
📋 ایده (2) |
برای تابلو های اعلانات چه کنیم؟
حضرت #علی_اکبر (علیه السلام)
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
📋 ایده (2) | برای تابلو های اعلانات چه کنیم؟
از جمله روش های انتقال محتوا که امروز در بین دانش آموزان و سایر قشرها جا باز کرده روش غیرحضوری هست و بهترین اقدام در این زمینه استفاده مناسب از تابلو های اعلانات، مدارس، مساجد، دانشگاه ها و ... هست.
به عنوان پیشنهادی مناسب با ایام محرم و صفر کار بر روی شخصیت یکی از حماسه سازان #کربلا را پیشنهاد می کنیم. قبل از اقدام برای چنین موضوعی اصلا باید دید؛
مخاطب ما به چه شخصیتی شبیه تر هست؟
این شخصیت چه ویژگی هایی دارد؟
چه ابزارهایی برای بیان این ویژگی ها در اختیار داریم؟ و...
به عنوان مثال در متوسطه دوره دوم به نظر ما مناسب ترین شخصیت حضرت #علی_اکبر (علیه السلام) هستند و با بیان ویژگی های ایشان و این نکته که یک فرد در چنین محدوده سنی توانسته است این چنین در رکاب امامش جهاد کند و نهایتا با چنان کیفیتی به شهادت برسد چیزی دست یافتنی و دور از خیال نیست.
این رویکرد ماست و با چنین دیدی می خواهیم کار کنیم.
به عنوان یک ایده کار شده پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را انجام بدید:
1. یک پارچه سیاه - مثلا یک چادر که دیگر قابل استفاده نیست - تهیه کنید.
2. سطح تابلو را با پارچه به طور کامل بپوشانید و به وسیله سوزن آن را محکم کنید.
3. مقداری آیینه که به صورت نامنظم برش خورده باشد را تهیه و نامنظم با سوزن هایی در طرفین آیینه ها طوری که آنها را نگه دارد بر روی پارچه بزنید.
4. فایل "نگاه کن! چقدر شبیه علی اکبرش شدی..." ( http://lish.ir/10oj ) را پرینت کنید.
5. دور کلمات و پرنده ها را ببرید و به وسیله سوزن روی تابلو نصب کنید.
6. از مقاتل، اشعار و... متونی که مد نظرتان هست را به صورت کوتاه آماده کرده، پرینت کرده و در تابلو نصب کنید.
7. از تصاویر کار شده در مجموعه #فرهنگ_حسینی ( http://lish.ir/10ok ) هم متناسب با ایده هایتان می توانید استفاده کنید.
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
📋 #ایده (1) |
برای تابلو های اعلانات چه کنیم؟
مبحث #نماز - مهجور ترین و مظلوم ترین واجب دینی!
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
📋 #ایده (1) | برای تابلو های اعلانات چه کنیم؟
از جمله روش های انتقال محتوا که امروز در بین دانش آموزان و سایر قشرها جا باز کرده روش #غیرحضوری هست و بهترین اقدام در این زمینه استفاده مناسب از #تابلو های اعلانات، مدارس، مساجد، دانشگاه ها و ... هست.
به عنوان پیشنهاد #اول کار بر روی مبحث #نماز - مهجور ترین و مظلوم ترین واجب دینی - هست. قبل از اقدام برای چنین موضوعی اصلا باید دید؛
چرا نماز؟
چطور باید گفت نماز؟!
و اصلا چطور نمازی مقصود هست؟ و ...
بخشی از پاسخ اینکه نماز خواندن زمانی شروع به رشد دادن انسان می کند، که انسان از آن لذت ببرد و نماز زمانی چرک روح آدم را می گیرد که لبه ی زبر نماز روح ما را بسابد.
مثلا نشسته ای غرق بازی، #غرق کار یا غرق استراحت شده ای که یک دفعه مؤذن اذان می گوید و تو باید بلند شوی بروی نماز بخوانی. طبیعتاً حالت گرفته میشود، اما عیبی ندارد، همین الان بلند شو برو نماز بخوان تا #آدم شوی. کتک نماز را بخور و تلخی آن را تحمل کن تا آدم شوی...
این رویکرد ماست و با چنین دیدی می خواهیم کار کنیم.
به عنوان یک ایده کار شده #پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را انجام بدید:
1. مقداری موکت به اندازه تابلو تهیه کنید.
2. سجاده و جانماز و مهر آماده کنید.
3. به وسیله سوزن آنها را بر روی موکت نسب کنید.
4. مطلب "امام صادق (علیه السلام) چطور نماز می خواندند؟" ( http://lish.ir/10U7 ) را پرینت کنید.
5. بر روی کاغذ چسبی در رنگ های مختلف احادیث نماز را بنویسید و بخش هایی را هایلایت کنید.
6. یک جعبه کوچک آماده کنید و با گیره چسبی به شیشه تابلو وصل کنید.
7. متن مطلب اصلی را چاپ کنید و در جعبه بگذارید و برای این کار "چطور جعبه بسازیم؟" را بخوانید.
هدایت شده از #کارِفرهنگی | sadatstu.ir
برای_تابلو_های_اعلانات_چه_کنیم؟.rar
8.09M
#ایده (1) | چطور جعبه بسازیم؟