eitaa logo
قول سدید
40 دنبال‌کننده
298 عکس
152 ویدیو
6 فایل
اشتراک آیات مبارکه اخلاقی وبعضا اعتقادی و ... در صبحگاهان بصورت ترتیبی تاسیس کانال در روز میلاد پر برکت آقا امیر المومنین علیه السلام ۱۳۹۴/۱/۱۱ اکرم ناطق طلبه سطح 4 رشته تفسیر تطبیقی @Akram_Nategh 09131071948
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 حضرت فاطمه زهرا(س) : کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ، برترین مصلحت را به سویش می‌فرستد. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ♦️عید مبارک♦️
الحديد ✅ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ⬅️ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺁﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ! ﻣﺎ ﺁﻳﺎﺕ (ﺧﻮﺩ) ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﺷﺎﻳﺪ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﻛﻨﻴﺪ! (١٧) ♦️🔹🔸♦️🔹🔸♦️🔹🔸 ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ مبارکه ﻫﻢ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺯﻣﻴﻨﻬﺎﻯ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺑﺎﺭﺍﻥ، ﻭ ﻫﻢ ﺯﻧﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺩﻟﻬﺎﻯ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭﺣﻰ ﺑﺮ ﻗﻠﺐ ﭘﺎﻙ حضرت ﻣﺤﻤﺪ (ﺹ) ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺗﺪﺑﺮ ﻭ ﺗﻌﻘﻞ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﺳﻠﺎﻣﻰ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ )ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻟﻌﺪﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﺠﻮﺭ " ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺯﻧﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﺎ ﺟﻮﺭ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ" . ﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮ (ﻉ )ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ" ﺍﻋْﻠَﻤُﻮﺍ ﺃَﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻳُﺤْﻰِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ ﺑَﻌْﺪَ ﻣَﻮْﺗِﻬﺎ" ﻓﺮﻣﻮﺩ: " ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻯ (ﻉ) ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻥ ﺯﻣﻴﻦ،ﻛﻔﺮ ﺍﻫﻞ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ"! . ﻧﺎﮔﻔﺘﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺴﻴﺮﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﺼﺪﺍﻗﻬﺎﻯ ﺭﻭﺷﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﻣﻔﻬﻮم ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ.
سلام 🌸 در ذیل تفسیر آیه مبارکه 16 حدید ، حکایتی از فرد گنهکاری بنام فضیل شده است که با شنیدن این آیه مبارکه، متحول شد .... به همین جهت بار دیگر آیه مبارکه ۱۶ و صوت آن را به همراه نقل این سرگذشت، به اشتراک می گذارم ان شاءالله. ⬇️
؟! الحديد ✅ أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ ⬅️ ﺁﻳﺎ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﻟﻬﺎﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺣﻖ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺧﺎﺷﻊ ﮔﺮﺩﺩ؟! ⬅️ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ، ﺳﭙﺲ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﻭ ﻗﻠﺒﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﻗﺴﺎﻭﺕ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ; ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﻨﻬﻜﺎﺭﻧﺪ! (١٦)
ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮔﻨﻬﻜﺎﺭﻯ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺁﻳﻪ مبارکه 16 حدید ﺗﻮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ: ﺁﻳﻪ مبارکه "ﺃَ ﻟَﻢْ ﻳَﺄْﻥِ ﻟِﻠَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ان تخشع قلوبهم لذکر الله ... ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﺗﻜﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﻠﺐ ﻭ ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ، ﭘﺮﺩﻩ ﻫﺎﻯ ﻏﻔﻠﺖ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﺭﺩ ﻭ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﺯﻧﺪ ﺁﻳﺎ ﻣﻮﻗﻊ ﺁﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﻠﺒﻬﺎﻯ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺣﻖ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺧﺎﺷﻊ ﮔﺮﺩﺩ؟ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﻳﺎﺕ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﻃﻮﻝ ﺯﻣﺎﻥ، ﻗﻠﺒﻬﺎﻯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻗﺴﺎﻭﺕ ﮔﺮﺍﺋﻴﺪ؟ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺍﻯ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ مبارکه ﭼﻨﺎﻥ ﺗﻜﺎﻥ ﺧﻮﺭﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎم ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻭﺩﺍﻉ ﮔﻔﺘﻨﺪ، ﻭ ﺣﺘﻰ ﺑﻌﻀﺎ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺯﺍﻫﺪﺍﻥ ﻭ ﻋﺎﺑﺪﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻓﻀﻴﻞ ﺑﻦ ﻋﻴﺎﺽ ﺍﺳﺖ. " ﻓﻀﻴﻞ" ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﺘﺐ ﺭﺟﺎﻝ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺭﺍﻭﻳﺎﻥ ﻣﻮﺛﻖ ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) ﻭ ﺍﺯ ﺯﻫﺎﺩ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻋﻤﺮ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺭ ﻛﻌﺒﻪ ﻣﻰ ﺯﻳﺴﺖ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺠﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺑﺪﺭﻭﺩ ﺣﻴﺎﺕ ﮔﻔﺖ ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﻛﺎﺭ ﺭﺍﻫﺰﻥ ﺧﻄﺮﻧﺎﻛﻰ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﺍﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. ﺍﺯ ﻧﺰﺩﻳﻜﻰ ﻳﻚ ﺁﺑﺎﺩﻯ ﻣﻰ ﮔﺬﺷﺖ ﺩﺧﺘﺮﻛﻰ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﻠﺎﻗﻪ ﻣﻨﺪ ﺷﺪ ﻋﺸﻖ ﺳﻮﺯﺍﻥ ﺩﺧﺘﺮﻙ ﻓﻀﻴﻞ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺷﺐ ﻫﻨﮕﺎم ﺍﺯ ﺩﻳﻮﺍﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻭ ﺑﺎﻟﺎ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﻛﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﻭﺻﺎﻝ ﺍﻭ ﻧﺎﺋﻞ ﮔﺮﺩﺩ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎم ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺍﻃﺮﺍﻑ، ﺷﺨﺺ ﺑﻴﺪﺍﺭﺩﻟﻰ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ: ﺃَ ﻟَﻢْ ﻳَﺄْﻥِ ﻟِﻠَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﺃَﻥْ ﺗَﺨْﺸَﻊَ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﻟِﺬِﻛْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ... ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺗﻴﺮﻯ ﺑﺮ ﻗﻠﺐ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻓﻀﻴﻞ ﻧﺸﺴﺖ، ﺩﺭﺩ ﻭ ﺳﻮﺯﻯ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺩﻝ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻛﺮﺩ، ﺗﻜﺎﻥ ﻋﺠﻴﺒﻰ ﺧﻮﺭﺩ، ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺩﺭ ﻓﻜﺮ ﺭﻓﺖ ﺍﻳﻦ ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ؟ ﻭ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻛﺴﻰ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺎم ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ؟ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺍﻯ ﻓﻀﻴﻞ!" ﺁﻳﺎ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺷﻮﻯ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺧﻄﺎ ﺑﺮﮔﺮﺩﻯ، ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺁﻟﻮﺩﮔﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺸﻮﻳﻰ، ﻭ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﻣﻦ ﺗﻮﺑﻪ ﺯﻧﻰ؟! ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺻﺪﺍﻯ ﻓﻀﻴﻞ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻣﻰ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ ﻭ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻗﺪ ﺁﻥ، ﺑﻠﻰ ﻭ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻗﺪ ﺁﻥ!: ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ"! ﺍﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺟﻬﺶ ﺑﺮﻕ ﺁﺳﺎ ﺍﺯ ﺻﻒ ﺍﺷﻘﻴﺎﺑﻴﺮﻭﻥ ﭘﺮﻳﺪ، ﻭ ﺩﺭ ﺻﻔﻮﻑ ﺳﻌﺪﺍ ﺟﺎﻯ ﮔﺮﻓﺖ، ﺑﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺩﻳﻮﺍﺭ ﺑﺎم ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﺍﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺟﻤﻌﻰ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻭﺍﻧﻴﺎﻥ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻣﻘﺼﺪﻯ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻣﻰ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻓﻀﻴﻞ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﺩﺳﺘﻪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﻨﺪ، ﺍﮔﺮ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺑﻨﺪﻧﺪ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻏﺎﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﺩ! ﻓﻀﻴﻞ ﺗﻜﺎﻧﻰ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﺨﺖ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﮔﻔﺖ ﭼﻪ ﺑﺪ ﻣﺮﺩﻯ ﻫﺴﺘﻢ! ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﺷﻘﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﻩ؟ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺷﺐ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍم، ﻭ ﻗﻮﻣﻰ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﺑﻴﻢ ﻣﻦ ﺑﻪ ﻛﻨﺞ ﺍﻳﻦ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﮔﺮﻳﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ! ﺭﻭﻯ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻟﻰ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﺟﺎﺭﻯ ﺳﺎﺧﺖ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺗﻮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻢ، ﻭ ﺗﻮﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻢ، ﺧﺪﺍﻳﺎ ﺍﺯ ﺑﺪﻛﺎﺭﻯ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺭﻧﺠﻢ، ﻭ ﺍﺯ ﻧﺎﻛﺴﻰ ﺩﺭ ﻓﻐﺎﻧﻢ، ﺩﺭﺩ ﻣﺮﺍ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻛﻦ، ﺍﻯ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺩﻫﺎ! ﻭ ﺍﻯ ﭘﺎﻙ ﻭ ﻣﻨﺰﻩ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻋﻴﺒﻬﺎ! ﺍﻯ ﺑﻰ ﻧﻴﺎﺯ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﻦ! ﻭ ﺍﻯ ﺑﻰ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻴﺎﻧﺖ ﻣﻦ! ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺘﺖ ﺑﺒﺨﺸﺎﻯ، ﻭ ﻣﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﺳﻴﺮ ﺑﻨﺪ ﻫﻮﺍﻯ ﺧﻮﻳﺸﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻨﺪ ﺭﻫﺎﻳﻰ ﺑﺨﺶ"! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﻋﺎﻯ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﻨﺎﻳﺘﻬﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ" ﻣﻜﻪ" ﺁﻣﺪ، ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻣﺠﺎﻭﺭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻭﻟﻴﺎ ﮔﺸﺖ!
انفاق کنندگان الحديد ✅ إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَالْمُصَّدِّقَاتِ وَأَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعَفُ لَهُمْ وَلَهُمْ أَجْرٌ كَرِيمٌ ⬅️ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻛﻨﻨﺪﻩ، ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ (ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ) ﺑﻪ ﺧﺪﺍ «ﻗﺮﺽ ﺍﻟﺤﺴﻨﻪ » ﺩﻫﻨﺪ، (ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺽ ﺍﻟﺤﺴﻨﻪ) ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻀﺎﻋﻒ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﭘﺮﺍﺭﺯﺷﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ! (١٨)
هستند؟ الحديد ✅ وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُولَٰئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَالشُّهَدَاءُ عِندَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ ⬅️ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺎﻧﺶ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﺻﺪﻳﻘﻴﻦ ﻭ ﺷﻬﺪﺍ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻧﻨﺪ; ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﭘﺎﺩﺍﺵ (ﺍﻋﻤﺎﻝ)ﺷﺎﻥ ﻭ ﻧﻮﺭ (ﺍﻳﻤﺎﻥ)ﺷﺎﻥ; ⬅️ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻧﻨﺪ. (١٩) 🔹🔸♦️🔹🔸♦️🔹🔸♦️ _ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﻘﺎم ﺑﺎﻟﺎﻳﻰ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻟﺎ ﻳﻚ ﻣﺆﻣﻦ ﻋﺎﺩﻯ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻭﺻﻒ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﻫﺪ؟ _" ﺻﺪﻳﻖ" ﺻﻴﻐﻪ ﻣﺒﺎﻟﻐﻪ ﺍﺯ" ﺻﺪﻕ" ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺮﺗﺎﭘﺎ ﺭﺍﺳﺘﻰ ﺍﺳﺖ، ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻋﻠﻤﺶ ﮔﻔﺘﺎﺭﺵ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻛﺎﻣﻞ ﺻﺪﺍﻗﺖ ﺍﺳﺖ. _ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ" شهید" ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ" ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ" ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﮔﻮﺍﻩ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻣﺘﻬﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم (ﺹ) ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ، ﻭ ﺑﺮ ﺍﻣﺖ ﺍﺳﻠﺎﻣﻰ ﺍﺳﺖ، ﻭ( برگزیدگان از ) ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺷﺎﻫﺪ ﻭ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﺮﺩﻣﻨﺪ . ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎم" ﺷﻬﺪﺍء" (ﮔﻮﺍﻫﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ) ﻣﻘﺎم ﻭﺍﻟﺎﻳﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. _ﺑﻌﻀﻰ ﻧﻴﺰ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ" ﺷﻬﺪﺍء" ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻌﻨﻰ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ، ﻳﻌﻨﻰ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺆﻣﻦ، ﺍﺟﺮ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﺷﻬﺪﺍء ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻛﺴﻰ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ) ﺁﻣﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻩ ﻛﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻨﺪ ﺍﻣﺎم (ﻉ) ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻣﺆﻣﻦ ﺷﻬﻴﺪ ﺍﺳﺖ، ﺳﭙﺲ ﻫﻤﻴﻦ ﺁﻳﻪ (ﻭ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﺑِﺎﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺭُﺳُﻠِﻪِ ...) ﺭﺍ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﻓﺮﻣﻮﺩ.
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌙 ای که از کوچه پاییزی ما باخبری....