eitaa logo
قول سدید
40 دنبال‌کننده
298 عکس
152 ویدیو
6 فایل
اشتراک آیات مبارکه اخلاقی وبعضا اعتقادی و ... در صبحگاهان بصورت ترتیبی تاسیس کانال در روز میلاد پر برکت آقا امیر المومنین علیه السلام ۱۳۹۴/۱/۱۱ اکرم ناطق طلبه سطح 4 رشته تفسیر تطبیقی @Akram_Nategh 09131071948
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یکی از صفات مومنان متوکل است. . . . است. الشورى ✅ وَالَّذِينَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنتَصِرُونَ ⬅️ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺳﺘﻤﻲ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺳﺪ،ﻳﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﻃﻠﺒﻨﺪ! (٣٩) ♦️(ﻭﻟﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻳﺎﺭﻯ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﺴﻴﺮ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﺟﻮﻳﻰ، ﻭ ﻛﻴﻨﻪ ﺗﻮﺯﻯ، ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻣﻨﺘﻬﻰ ﮔﺮﺩﺩ، ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﺑﻌﺪ ﻓﻮﺭﺍ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﻣﻰ ﺍﻓﺰﺍﻳﺪ:⬇️) ✅ وَجَزَاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ⬅️ ﻛﻴﻔﺮ ﺑﺪﻱ، ﻣﺠﺎﺯﺍﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ; ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻋﻔﻮ ﻭ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻛﻨﺪ، ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ; ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻇﺎﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ! (٤٠) ✅ وَلَمَنِ انتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِكَ مَا عَلَيْهِم مِّن سَبِيلٍ ⬅️ ﻭﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﻈﻠﻮم ﺷﺪﻥ ﻳﺎﺭﻱ ﻃﻠﺒﺪ، ﺍﻳﺮﺍﺩﻱ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ; (٤١) ✅ إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ⬅️ ﺍﻳﺮﺍﺩ ﻭ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺑﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺳﺘﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﻇﻠﻢ ﺭﻭﺍ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ; ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﻛﻲ ﺍﺳﺖ! (٤٢) ✅وَلَمَن صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ ⬅️ ﺍﻣﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭ ﻋﻔﻮ ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﭘﺮﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ! (٤٣) ♦️ البته ﻋﻔﻮ ﻭ ﻏﻔﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻰ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺿﻊ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭ ﻃﺮﻑ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﺴﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ نه سوء استفاده.
39 الی 43 شوری.m4a
3.56M
، یکی از صفات مومنان متوکل است. مجازاتی است همانندآن کندبرخداست. برطلب یاری ازطرف نیست. است. ♦️ پرارزش است.
اربعین حسینی تسلیت. 🖤
کسانی هستند؟ الشورى ✅ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن وَلِيٍّ مِّن بَعْدِهِ وَتَرَى الظَّالِمِينَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ يَقُولُونَ هَلْ إِلَىٰ مَرَدٍّ مِّن سَبِيلٍ ⬅️ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﻭ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ; ﻭ ﻇﺎﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ (ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ) ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ: «ﺁﻳﺎ ﺭﺍﻫﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ (ﻭ ﺟﺒﺮﺍﻥ) ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟!» (٤٤) ✅ وَتَرَاهُمْ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا خَاشِعِينَ مِنَ الذُّلِّ يَنظُرُونَ مِن طَرْفٍ خَفِيٍّ وَقَالَ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا إِنَّ الظَّالِمِينَ فِي عَذَابٍ مُّقِيمٍ ⬅️ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺁﺗﺶ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﻣﺬﻟﺖ ﺧﺎﺷﻌﻨﺪ ﻭ ﺯﻳﺮ ﭼﺸﻤﻲ (ﺑﻪ ﺁﻥ) ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ; ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺍﻥ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺁﻧﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ; ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﻇﺎﻟﻤﺎﻥ (ﺁﻥ ﺭﻭﺯ) ﺩﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺍﺋﻤﻨﺪ!; (٤٥)
قبل از آنکه دیر شود... الشورى ✅ اسْتَجِيبُوا لِرَبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ مَا لَكُم مِّن مَّلْجَإٍ يَوْمَئِذٍ وَمَا لَكُم مِّن نَّكِيرٍ ⬅️ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻛﻨﻴﺪ ﺩﻋﻮﺕ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺭﻭﺯﻱ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ; ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﻧﻪ ﭘﻨﺎﻫﮕﺎﻫﻲ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺪﺍﻓﻌﻲ! (٤٧)
47شوری.m4a
1.36M
قبل از آنکه دیر شود...
: درهنگام نعمت ورحمت مغرور می شود. درهنگام بلا به کفران می پردازد. الشورى ✅ فَإِنْ أَعْرَضُوا فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا إِنْ عَلَيْكَ إِلَّا الْبَلَاغُ وَإِنَّا إِذَا أَذَقْنَا الْإِنسَانَ مِنَّا رَحْمَةً فَرِحَ بِهَا وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ فَإِنَّ الْإِنسَانَ كَفُورٌ ⬅️ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺭﻭﻱ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﺷﻮﻧﺪ (ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻣﺒﺎﺵ)، ﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺣﺎﻓﻆ ﺁﻧﺎﻥ (ﻭ ﻣﺎﻣﻮﺭ ﺍﺟﺒﺎﺭﺷﺎﻥ) ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ; ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺗﻮ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﺍﺳﺖ! ⬅️ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﭽﺸﺎﻧﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﻟﺨﻮﺵ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻠﺎﻳﻲ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﻋﻤﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺳﺪ (ﺑﻪ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻣﻲ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ)، ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ! (٤٨)
48شوری.m4a
2.19M
♦️ دنبال نتیجه نباش ♦️ : درهنگام نعمت ورحمت مغرور می شود. درهنگام بلا به کفران می پردازد.
.... الشورى ✅ لِّلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَن يَشَاءُ إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَن يَشَاءُ الذُّكُورَ ⬅️ ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﻭ ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ; ﻫﺮ ﭼﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻲ ﺁﻓﺮﻳﻨﺪ; ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻛﻨﺪ ﺩﺧﺘﺮ ﻣﻲ ﺑﺨﺸﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﭘﺴﺮ، (٤٩) ✅ أَوْ يُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَانًا وَإِنَاثًا وَيَجْعَلُ مَن يَشَاءُ عَقِيمًا إِنَّهُ عَلِيمٌ قَدِيرٌ ⬅️ ﻳﺎ (ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ) ﭘﺴﺮ ﻭ ﺩﺧﺘﺮ -ﻫﺮ ﺩﻭ- ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻋﻘﻴﻢ ﻣﻲ ﮔﺬﺍﺭﺩ; ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﻗﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ. (٥٠)