eitaa logo
معارف اسلامی
24 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
آیت الله #انصاری_همدانی ره: شخص سالک، باید روزانه ساعتی را برای تفکر قرار دهد؛ تفکر در قبور و اهل دنیا و کسانی که آمدند و رفتند، تفکر در احوال بزرگان، تفكر در حالات اولیاء خدا، و تفکر در مرگ و... 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
امام عليه السلام: مَن لَم يَقهَر حَسَدَهُ كانَ جَسَدُهُ قَبرا لِنَفسِهِ؛ هر كه بر حسدش غالب نشود، بدنش گورجانش خواهد شد . [شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 20، ص 258] 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 آثار و برکات دعا برای فرج 🔵 کسی که برای فرج امام #زمان عجل الله فرجه بسیار دعا میکند، شفاعت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در صحرای محشر شامل حالش خواهد شد. 📚مکیال المکارم جلد۱ صفحه۵۵۳ 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔸 خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد. حتی در روایات، دستگیری از دیگران و گره گشودن از مردم، نسبت به برخی اعمال عبادی نظیر حج یا عمره‌ی مستحب، از ثواب والاتری برخوردار است. 🔹 آیت‌الله #مظاهری 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✨﷽✨ 💢شاکر و صابر حضرت را نماد صبر میدانیم. اما ایشان یکجا از شیطان به خدا شکایت میکند: به یاد آر بنده ما ایوب را آنزمان که پروردگار خود را ندا داد که شیطان مرا دچار عذاب وگرفتاری نموده 📚سوره مبارکه صاد آیه ۴۱ ✍️ایوب نبی از چه چیزی خسته شد و زبان به شکایت گشود؟ امام صادق(ع) پاسخ این سوال را در روایتی داده اند: شیطان به خدا گفت، چون به ایوب نعمتهای زیادی عطا کرده ای او شاکر است. خداوند برای اینکه به همه عبودیت و اخلاص ایوب را ثابت کند؛ نعمتها را از او یکی یکی گرفت تا دچار به ابتلا و بیماری شود. تا آن زمان ایوب نبی شاکر بود اما پس از آن به مقام صبر میرسد. 💥نکته جالب اینجاست که ایوب نبی از یک حرف آزرده خاطر شد، وقتی در بیماری سخت بود، علمای بنی اسرائیل نزد او آمدند و گفتند: ای ایوب چه گناهی کرده ای که خداوند تو را اینگونه عذاب کرده است؟ این زخم زبان علمای بنی اسرائیل باعث شد ایوب نبی رنجیده شود. او در اوج نعمت، شاکر بود و امتحان شد... و در اوج سختی و از دست دادن نعمت صابر بود و امتحان شد...خدا در هر حال بندگانش را امتحان میکند 📚علل الشرایع ج ۱ 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
امام عليه السلام: نُصحُكَ بَينَ المَلإَِ تَقريعٌ؛ نصيحت كردنت در حضور جمع، سركوفت است. [ميزان الحكمه، ح 22171] 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠 💎 تفاوت سخاوتمند با بخیل 🔻 امام رضا عليه‏ السلام: السَّخِيُّ يَأْكُلُ مِنْ طَعَامِ النَّاسِ لِيَأْكُلُوا مِنْ طَعَامِهِ وَ الْبَخِيلُ لَا يَأْكُلُ مِنْ طَعَامِ النَّاسِ لِئَلَّا يَأْكُلُوا مِنْ طَعَامِه ❇️ از خوراك مردم بخورد تا مردم از خوراكش بخورند و بخيل از خوراك مردم نخورد تا از خوراكش نخورند. 📚 تحف العقول، ص۴۴۲ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از اندیشه تشیّع
🔰 با عالم برزخ بیشتر آشنا شویم ✍ بايد دانست كه: بدنی كه در ميان قبر مي‌رود و بر روى آن خاك می‌ريزند، غير از صورت مثالى است كه به برزخ مي‌رود. سؤال و حساب با بدن مثالى است نه با بدن خاكى؛ بدن خاكى حركتى ندارد، چشم و گوش و ادراكی ندارد، در ميان قبر بپوسد يا نپوسد تفاوتی ندارد. امّا بدن مثالى كه همان عالم صورت انسانى است، نمی‌ميرد بلكه زنده است، ديده بصيرت و ادراكش كم نمی‌شود بلكه بیشتر مي‌شود؛ و با همین بدن است که مورد سؤال و مؤاخذه قرار گرفته، سپس مورد ثواب يا عقاب برزخى قرار مي‌گيرد. 🔸 و علت آن‌كه در بسيارى از روايات از عالم «برزخ» به قبر، و نكير و منكر و مؤاخذه در قبر تعبير شده است به این خاطر است‌كه: عالم برزخ به دنبال دنياست، و قبر هم به دنبال زندگى دنياست؛ و بدين مناسبت عالم برزخ را كه تعلّقى به عالم قبر دارد، به عالم قبر تعبير شده است. 👈🏻 اما در قيامت، روح با بدن جسمانى مورد مؤاخذه و ثواب و عقاب واقع مي‌گردد و معاد جسمانى از ضروريات مذهب است؛ خداوند تبارك و تعالى در محشر روح را با بدن حاضر مي‌فرمايد و به سزاى اعمال خود از خير و شر مي‌رساند. 👈🏻 در برزخ، آسمان و زمين وجود دارد، چون عالَم صورت است، و موجودات و نفوس برزخيّه از دنيا اطلاع دارند و از آسمان‌ها و زمين مطلع‌اند، البتّه حيات آن‌ها در ملكوت آسمان و زمين است. هم‌چنین در برزخ، شب و روز وجود دارد و این آیه از قرآن که می‌فرماید: «النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْها غُدُوًّا وَ عَشِيًّا وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذابِ [غافر/46] عذاب آن‌ها آتش است كه هر صبح و شام بر آن عرضه می‌شوند، و روزى كه قيامت بر پا می‌شود دستور می‌دهد آل فرعون را در سخت‏ترين عذاب‌ها وارد كنيد» به چند دلیل راجع به عالم برزخ است، نه عالم قيامت كبرى: 🔹1. از عنوان «غُدُوّ و عَشى» زيرا همان‌طور كه ذكر شد در قيامت كبرى، روز و شب نيست. 🔹2. از عنوان «يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا» زيرا كه معنايش اين است كه: مشركين را بر آتش عرضه می‌کنند، و معنى عرضه آن نيست كه در آتش می‌افكنند، بلكه آن است كه کنار آتش مي‌برند و در كنار آن قرار مي‌دهند و آتش را به آنان می‌نمايانند، به طوري‌كه لهيب و شعله آتش، آنان را فرا نمی‌گيرد، و ليكن حرارت آتش به آن‌ها مي‌رسد و از منظره وحشت‌ناك آن متألّم و متأثّر مي‌گردند. لذا بهشت و جهنّمِ قيامتى در برزخ نيست، بلكه راهرویی است براى قيامت و دريچه ايست براى رسیدن به آن. btid.org/fa/news/26316 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔆 حجاب خار چشم وزیر فرانسوی 🤔 این هم از کشوری که خودش را می داند. 🔹وزیر شهروندی فرانسه: نمی‌توانم تحمل کنم دختر بچه‌ای که ۵ سال دارد حجاب داشته باشد.این سخنان مقام فرانسوی پس از آن مطرح می‌شود که پاریس طی ماه‌های اخیر چند مسجد و گروه‌های خیریه در این کشور را با ادعای مقابله با اسلام افراطی تعطیل کرده است. 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از اخبار تهران20:20
『 بِسـ❥ــمِـ اللهِ الرحمٰنِ الرحیمْـ 』 🌸 رسول گرامی اسلام ‌(صلی الله علیک و آله و سلم): 🔹هرکس آبروی مومنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت براو واجب میشود ⏳ شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹ جمادی الثانی ۱۴۴۲ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ 🌸 ذکر روز : یارب العالمین 🎴 اخبار 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠 💎 سه خصلتی که ایمان را در انسان کامل می‌کند 🔻 امام رضا عليه‏ السلام: لَا يَسْتَكْمِلُ عَبْدٌ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى تَكُونَ فِيهِ خِصَالٌ ثَلَاثٌ التَّفَقُّهُ فِي الدِّينِ وَ حُسْنُ التَّقْدِيرِ فِي الْمَعِيشَةِ وَ الصَّبْرُ عَلَى الرَّزَايَا 🔻بنده حقيقت ايمان را تكميل نمى‌نمايد مگر آنكه در او سه خصلت باشد: ◻️ درست ‏فهمى و عميق نگرى در دين، ◻️ نيك اندازه‌گيرى مخارج زندگى ◻️ و شكيبايى بر بلاها و ناگواری‌ها. 📚 تحف العقول، ص ۴۴۲ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
✳️خود را به غیر بهشت نفروشید که ضرر خواهید کرد! 💠حضرت آیت الله العظمی مدظله العالی: 🔹روايت لطيفي را مرحوم كليني از امام هفتم (سلام‏ الله‌عليه) نقل فرموده، كه حضرت فرمود:«إنّ أبدانكم ليس لها ثمن إلاّ الجنّة، فلا تبيعوها بغيرها» بدن شما به اندازه بهشت مي‏ ارزد؛ آن را به غير بهشت نفروشيد كه ضرر خواهيد كرد. مرحوم محقق داماد مي‏ فرمايد: اين روايت ناظر به آن است كه روحتان فوق بهشت است. روح را بايد به «جنّة اللّقاء» بدهيد. روحتان بايستي به ﴿عند مليكٍ مقتدر﴾ برسد و بهترين راه براي عنداللهي شدن روزه گرفتن است . باطن روزه به صورت لقاي خدا ظهور مي‏ كند و براي انسان، همتي بالاتر از لقاي حق فرض ندارد. چون انسان موجودي ابدي است كه هرگز از بين نمي‏ رود، بلكه در نهايت از عالَمي به عالَم ديگر منتقل مي‏ شود. و اگر باطن روزه نصيب او شد، پيوسته در محضر حق است. 📚حکمت عبادات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی 🕋 @sebghatallaah