📸 گزارش تصویری 📸
🍃 جشنواره ملی ترجمان فتح
🔸ترجمه و تالیف ادبیات مقاومت به زبان های زنده دنیا
#ترجمان_فتح
#پژوهشکده_شهید_صدر
1400/10/27
@sadr_ir
📸 گزارش تصویری 📸
🍃 جشنواره ملی ترجمان فتح
🔸ترجمه و تالیف ادبیات مقاومت به زبان های زنده دنیا
#ترجمان_فتح
#پژوهشکده_شهید_صدر
1400/10/27
@sadr_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
پژوهشکده شهید صدر (ره) دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام)
و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار میکند:
#دومین_مرحله_از
سلسله جلسات کادر سازی و تربیت کارگزار در سیره امیر المؤمنین (علیهالسلام)
با #تدریس دکتر محمدحسین رجبی دوانی
و با ارائه #مدرک پایان دوره
📆#زمان_ثبتنام: 27 دی تا 5 بهمن
⏱#زمان_برگزاری_دوره: چهارشنبه ها؛ از 20 بهمن ماه به مدت 6 جلسه؛ از ساعت 15 الی 17
👈کلاسها در #تهران به صورت حضوری ( با ظرفیت محدود) و مجازی و در #سایر_نقاط_کشور به صورت مجازی برگزار میگردد.
📌 #مکان: تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
🌐 #کلاس_مجازی همزمان با کلاس حضوری و در بستر اسکایروم برگزار می گردد.
⭕️ #مهم: ثبتنام در این دوره #صرفا برای افرادی که در مرحله اول شرکت کرده اند امکان پذیر می باشد.
🖌#هزینه_ثبتنام در دوره 100 هزار تومان می باشد که برای پذیرفته شدگان در مرحله اول (افرادی که گواهی قبولی در مرحله اول را دریافت نموده اند) 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و هزینه ثبت نام برای ایشان 50 هزار تومان می باشد.
🖌جهت #ثبت_نام
1- نام و نام خانوادگی
2- کدملی
3-شماره تماس (فعال در ایتا)
4- نوع حضور در کلاس (حضوری یا مجازی)
5- تصویر فیش واریزی به شماره کارت 5892101193756778 به نام ودجا (درآمد چاپ و انتشارات دانشگاه) (از ارسال متن پیامک خودداری فرمایید)
را به شناسه @admin_atz در پیامرسان #ایتا ارسال فرمایید.
@sadr_ir
شمارههای اول، دوم و سوم فصلنامه #مطالعات_راهبردی_آمریکا (اولین فصلنامه تخصصی حوزه آمریکا) منتشر شد.
از تمامی اساتید و پژوهشگران حوزه مطالعات آمریکا دعوت به عمل میآید جهت مشاهده مقالات منتشر شده و همچنین ارسال مقالات خود به تارنمای asr.ihu.ac.ir مراجعه فرمایند.
#پژوهشکده_شهید_صدر
#مرکز_افول_آمریکا
@sadr_ir
🍃کانال رسمی پژوهشکده شهید صدر در پیامرسان ایتا
🔸شبکه جامع اطلاع رسانی، ارائه گزارشات و نشر آثار پژوهشکده شهید صدر
#حوزه_های_مطالعاتی
* مبانی تمدن سازی انقلاب اسلامی
* نظام سازی اسلامی در حوزه های فرهنگی
* مطالعه افول تمدن غرب و آمریکا
* گفتمان سازی و ایجاد نهضت ترجمه
ارتباط با ادمین :
🆔 @sadr_admin
آدرس کانال :
🆔 @sadr_ir
#نشست_تخصصی:
انسانشناسی روائی؛ رویکرد مبتنی بر «طینت»
(آیا اساسًا میتوان از یک مفهوم کلی به نام «انسان» سخن گفت؟)
ارائه دهنده: #دکتر_عطاءالله_بیگدلی
عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام
ناقد: #دکتر_علی_جعفری_هُرستانی
پژوهشگر هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
⏰ یکشنبه ١٠ بهمن، ساعت ١٠ الی ١٢
🏡 پژوهشکده شهید صدر
📍برگزار کننده: اندیشکده مطالعات بنیادین تمدنی، کارگروه مبانی فکری و فلسفه تمدن
لینک مجازی نشست:
https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc
🔹🔸🔹🔸
📣 همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده
🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/
-------------
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
«فصلنامه تمدن پژوهی»
📍با توجه به راه اندازی فصلنامه تمدنپژوهی به عنوان اولین نشریه تخصصی در حوزه مطالعات تمدنی، از تمامی اساتید، محققین و نویسندگان جهت ارسال مقاله بر اساس اهداف و راهبردهای این نشریه دعوت بهعمل میآید.
📌اهم محور موضوعات:
-فلسفه تمدن
-وضعیت کنونی تمدن غرب و تمدن اسلامی
-انقلاب اسلامی و آثار آن بر تمدن بشری
و...
❗️برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نشریه به نشانی https://cir.ihu.ac.ir/ مراجعه فرمایید.
---------------
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
🔸یک نهضتِ ترجمۀ آثارِ مکتوبِ خوب باید راه بیفتد؛ نهضت ترجمۀ آثار خوب. آثار خوبِ مکتوب کم نداریم. آثار بسیار خوبی تولید شده و انصافاً جا دارد که ترجمه بشود؛ اینهایی که تا حالا به وجود آمده. یک نهضتِ ترجمه راه بیندازیم؛ نه ترجمۀ از بیرون؛ ترجمۀ به بیرون، برای ارائۀ آنچه هست. بگذارید بدانند در آبادان چه گذشت، در خرّمشهر چه گذشت، در جنگها چه گذشت، در روستاهای ما چه گذشت.🔸
رهبر معظم انقلاب 4 مهر 97
🔹مرکز نهضت ترجمه، یکی از مراکز علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام است که با هدف ایجاد حرکت سازماندهیشده، اثربخش و کیفی در حوزۀ ترجمۀ آثار خوب زبان فارسی به زبانهای زندۀ دنیا از سال 1395 شکل گرفته است.
محوریت کار در مرکز نهضت ترجمه، بهکارگیری تمامی ظرفیتهای موجود در حوزه زبان، ادبیات و نشر در کشور و همکاری و همافزایی همهجانبه با تمامی زحمتکشان، دغدغهمندان، متخصصان و اساتید این حوزه برای رفع آسیبهای موجود در مسأله ترجمه معکوس و نشر، کیفیسازی بیش از پیش آثار تولیدی و فعالسازی استعدادها و توانمندیهای تخصصی و ارتباطی افراد، نیروهای مردمی و سازمانهای مردمنهاد، مترجمان بومی و نهادهای مرتبط است.🔹
🔸مرکز نهضت ترجمه، تا کنون موفق به ترجمۀ بیش از 50 اثر در حوزۀ ادبیات و فرهنگ مقاومت به زبانهای زندۀ دنیا شده است که این مهم، با تکیه بر روشهای دقیق مخاطبشناسی و ترجمۀ مطابق با فرهنگ بومی زبان مقصد ادامه دارد.🔸
-----------------
#مرکز_نهضت_ترجمه
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
#پژوهشکده_شهید_صدر با همکاری #دانشگاه_باقرالعلوم(ع) برگزار میکند:
(پنل کارگروه نظام سازی اسلامی همایش)
🔸سخنران: #حضرت_آیت_الله_محمود_رجبی
ریاست موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
🔹 موضوع: #نظام_سازی انقلاب اسلامی ،آسیب ها و راهکارها
💠 گفتگوی علمی با موضوع: امکان یا امتناع نظام سازی دینی
با حضور:
- حجة الاسلام #احمد_رهدار (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم ع)
- حجة الاسلام #محمود_شفیعی (عضو هیئت علمی دانشگاه مفید)
- دکتر #محمد_جبارپور (عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین ع)
📄 همراه با ارائه مقاله برتر
⏱ زمان: شنبه، ۹ بهمن ماه، ساعت۱۴ تا ۱۷ ، دانشگاه باقرالعلوم
🔸لینک حضور در جلسه مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc
-----------------
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
🍃 دکتر عطاءالله بیگدلی در نشست
«انقلاب اسلامی و مسئله آرمانشهر» :
🔹 آیا ما ایرانیان واقعاً به جهانی دیگرگون از جهان معاصر میاندیشیم؟
🔸 انقلاب اسلامی فرصتی بود برای امکان متفاوت بودن. در خیال ایرانیان، آرمانشهر انقلاب، یا شبیه به تمدن قدیم اسلامی بود یا سوسیالیستی، یا لیبرال، یا سرمایهداری. این آرزوها با هم نبرد کردند! این نبرد سرمنشأ بسیاری از ناکارآمدیهای ایران امروز است.
🔹 ما امروزه کمتر نبرد میکنیم و گوئی نظم و آرامش در حال برقراری است. اما به کدامین سوی؟!
🔸 ما در حدود 150 سال گذشته دچار تردید در «بنیاد» شدیم. اما جامعه ما ظرف دو دهه گذشته به انتخاب یک «بنیاد» برای زندگی نزدیک میشود.
🔹 در مورد بنیاد جدید ایران، دو نظریه مطرح است: (1) رفاهیت و شبهِ سرمایهداری؛ (2) حریت و آزادی.
🔸 «بنیاد» ایرانیها بعد از مشروطه، حریت بوده است. علیرغم اینکه به نظر میرسد در ایران، نوعی شبهِ سرمایهداری بر رفتار، گفتار و کنش ایرانیان غلبه کرده است اما در پسِ این رفتار، همچنان مسئلۀ اصیل ایرانیان، حریت و آزادی است.
📚 روش اثبات این مسأله، مطالعات تاریخ اجتماعی، فرهنگی و به خصوص فکری ایران است. این نظریه میتواند بیشترین میزان رفتاری ایرانی را توجیه نماید.
▫️ البته روشن است که جامعه ایران باید به سمت «بنیاد» دیانت برود.
-------------
#مرکز_تمدن_اسلامی
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
📝استاد عبدالحمید نقره کار:
محله محوری با مرکزیت #مسجد و سایر فضا های فرهنگی و خدماتی، نظریه ای مطلوب برای شهر های مدرن است. که با تفکیک پیاده از سواره، پیاده روی تشویق و سیر از خانه تا مسجد تسهیل می شود و خانواده ها می توانند در زمان نمازهای واجب ضمن تامین « #نیاز های مادیِ» خود که از خانه تا مسجد ایجاد شده است، در فضای فرهنگی- معنوی مسجد «نیازهای متعالی» خود را نیز تامین کنند.
🔸نشست هم اندیشی "الگوی شهرسازی و تامین مسکن" _ ۱۴۰۰/۴/۲۱
-------------------
#استاد_عبدالحمید_نقره_کار
#اندیشکده_شهراسلامی_ایرانی
#مرکز_تربیت_و_نظام_سازی
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
✅ #انقلاب_آموزش_و_پرورش
📝دکتر علی امینیان:
بالاخره نسبت تعلیم با تربیت چیست؟
مخاطبِ تعلیم، ذهن انسان است و مخاطبِ تربیت، قلب او، تعلیم مربوط به انتقال علم حصولی است و تربیت برای ایجاد علم حضوری، تعلیم، شنیدنی است اما تربیت، دیدنی و چشیدنی. تعلیم دانایی است لکن تربیت همانا دارا شدن، وجدان و یافتن است. با تسامح می توان گفت تعلیم مقدمه تربیت است یا به عبارت دیگر یکی از ساحت های تربیت است؛ "تربیت علمی". در کنار دیگر ساحت های تربیت مانند تربیت اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و هنری و حرفه ای. در حقیقت هر چه تعلیم همه جانبه تر و عمیق تر باشد، اثرات پایدارتر داشته و بیشتر بر قوای باطنی انسان اثر بگذارد، به حقیقت تربیت نزدیک تر شده است.
🔸دوره آموزشی "معرفی نوآوری های مدارس برتر جهان" _ ۱۴۰۰/۸/۲۷
---------------
#دکتر_علی_امینیان
#اندیشکده_مدرسه
#آموزش_و_پرورش
#مرکز_تربیت_و_نظام_سازی
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تیزر همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#همایش_ملی_انقلاب_اسلامی_و_افق_تمدنی_آینده
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
🔰 آیتالله محمود رجبی، رئیس مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره)، در پنل کارگروه نظام سازی انقلاب اسلامی همایش :
🔸نظامسازی اسلامی با دانش سکولار ممکن نیست.
🔸توحید محور نظامسازی اسلامی است
مشروح سخنان👇
https://iqna.ir/fa/news/4032242/نظامسازی-اسلامی-با-دانش-سکولار-ممکن-نیست
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
📣 در گفتگوی علمی (مناظره) پنل #نظام_سازی اسلامی #همایش مطرح شد:
🍃حجتالاسلام شفیعی :
🔹دولت از ساخته های تشریعی خداوند نیست، انسان خودش با قابلیت ها و توانایی های خودش دولت را بر اساس تجربه های تاریخی خود ساخته است.
🔹ماهیت حکومت امری ناسوتی و امر انسانی خطا پذیر است، الهیات نمیتواند همه #نظام_سیاسی را بسازد، چون بخش هایی از این نظام خارج از دین است.
🍃حجت الاسلام رهدار :
🔸وقتی معارف بشری منتج به #نظام_سازی شده، چطور معرفت بشری دینی نمیتواند نظام سازی کند؟!
🔸امکان #نظام_سازی دینی امری بدیهی است، در امکان و امتناع ماندن کلاه روشن فکر ها می باشد که بر سر ما گذاشته شده است.
🔸در #نظام_سازی دینی سخن بر سر امامت دین بر جامعه است، نه اینکه دین به عنوان یک عنصری در کنار علم و تجربه بشری قرار بگیرد.
دین نیامده صرفا فهمیده شود، بلکه دین آمده تا نهایتا اجرا شود.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
#پژوهشکده_شهید_صدر با همکاری #پژوهشگاه_حوزه_و_دانشگاه برگزار میکند:
(پنل کارگروه تعلیم و تربیت در افق تمدنی انقلاب اسلامی همایش)
🔸سخنران: #حجت_الاسلام_دکتر_علی_لطیفی
هیئت علمی گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔹 موضوع: #انقلاب_اسلامی و کالایی سازی آموزش
💠 گفتگوی علمی با موضوع: طرحی برای بازطراحی الگوی حکمرانی در اموزش و پرورش
با حضور:
- دکتر #علی_خلیلی (عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام)
- دکتر #علی_امینیان (عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام)
- حجت الاسلام #محسن_خاکی (پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش)
📄 همراه با ارائه مقاله برتر
⏱ زمان: دوشنبه، ۱۱ بهمن ماه، ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰. مکان: قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸لینک حضور در جلسه مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
📣 در #نشست_علمی با عنوان انسان شناسی روایی مطرح شد :
🍃 #دکتر_عطاءالله_بیگدلی:
🔸معصومین(ع) هیچ سنخیت طینتی با طواغیت ندارند.
🍂 #دکتر_علی_جعفری_هرستانی:
🔹قرآن طینت را محور ماهیت انسان نمیداند.
مشروح سخنان 👇
https://iqna.ir/fa/news/4032433/
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
سالروز ورود تاریخ ساز حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب گرامی باد.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
Dr Bigdeli & Dr Ja!afari.mp3
40.02M
#صوت
نشست #چالشی ارائه #رویکرد_طینت توسط دکتر #عطاءالله_بیگدلی و نقد دکتر #علی_جعفری هُرستانی
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#پژوهشکده_شهید_صدر
@sadr_ir
🔰نشست ارائه #نظریه_فطرت توسط حجت الاسلام دکتر #حسین_سوزنچی و نقد دکتر #عطاءالله_بیگدلی
🍃 طی این جلسه، حجت الاسلام دکتر #حسین_سوزنچی «نظریه فطرت» خودشان را مطرح کرد.
🔸در ادامه، دکتر #عطاءالله_بیگدلی ، در مقام نقد، به «رویکرد طینت» اشاره کرد.
🔹پس از آن، یکی از شرکت کنندگان پرسید: کسی قائل به این مدل هست؟
🔸آقای #بیگدلی در پاسخ گفت: یک ادعا! به جز چند نفر از علمای معاصر ظرف چند دهۀ گذشته، قول مشهور مفسرین، رُوات، و شارحین روایات همین است که عرض کردم!
🔹اینجا بود که آقای #سوزنچی گفت: این را دیگر اصلا نمیتوانم تحمل کنم! من، هِی تحمل میکنم...
🔸آقای #بیگدلی ادامه داد: خیلی از افراد به روایات طینت، شرح زدهاند، از علامه مجلسی گرفته تا دیگران، حتی کسانی که مقداری با اخبار طینت زاویه داشتهاند مثل سیدمرتضی، سیدرضی، شیخ مفید و ...
🔹آقای #سوزنچی اشکال کرد: اینکه بسیاری از مفسرین، اخبار طینت را قبول داشتند به معنای تصویر خیالی که ارائه کردید نیست. برای این ادعا، باید در تاریخ، شاهد بیاورید.
🔸ایشان ادامه داد: در کُلِ این بزرگان، یکی را بیاورید که احادیث طینت را با احادیث فطرت ناسازگار دیده باشند. ابتدای تقریر شما این بود که طینت و قلوب و ارواح، یک فضاست و فطرت در نقطه مقابل آن است در حالی که شما گفتید که این بزرگان، این روایات را در یک باب آوردهاند. آیا در ذهنیت کسی که این روایات را در یک باب میآورد تعارض این روایات با هم است یا یکی بودن آنها؟
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
@sadr_ir
پژوهشکده تمدنی شهید صدر
🔰نشست ارائه #نظریه_فطرت توسط حجت الاسلام دکتر #حسین_سوزنچی و نقد دکتر #عطاءالله_بیگدلی 🍃 طی این جل
🍃 در ادامه....
🔸پاسخ آقای #بیگدلی این بود: این تعارض را چه چیزی در ذهن ما ایجاد کرده بود؟ نظریه فطرت. نظریه فطرت، تعریفی از فطرت ارائه داده بود که موقعی که ما این دو دسته از روایات را میخواندیم اینها متعارض به نظر میرسید.
🔹آقای #سوزنچی ادامه داد: شما در کتابتان، تا پایان همچنان روایات طینت و فطرت را متعارض دیدهاید و گفتید که روایات فطرت را فعلا کنار میگذاریم و به گونهای آنها را تأویل کنیم. شما از ابتدای بحثتان تا انتهای آن، دو فضا دیدهاید؛ فضای طینت و فضای فطرت، بعد آخر گفتهاید که اول، خدا طینت را داد بعدا فطرت را داد.
یک مفسر را بیاورید که این تقریر را گفته باشد که خدا، اول طینت را داد و بعدا فطرت را داد. عمومی از مفسرین را بیاورید که طینت و فطرت را ناسازگار دیده باشند.
🔸پاسخ آقای #بیگدلی این بود: آنها این روایات را متعارض نمیدانند. بلکه شماها در ذهن ما، این روایات را متعارض درآوردید وگرنه معلوم است که این روایات، اصلا با هم تعارض ندارند.
🔹آقای #سوزنچی ادامه داد: تصویری که در این جلسه مطرح کردید مطمئن هستم که در تاریخ سابقه ندارد!
بنده، فضای بالفعل بودن را در خصوص فطرت قبول ندارم و در «نظریه فطرت»، از آن گرفتهام. خلیفة الله بودن یعنی بالفعل؟ چه کسی این را گفته؟ من هم قائلم که نگفتهاند.
🔸آقای #بیگدلی گفت: آقای دکتر! من فقط یک نقد به مقاله شما دارم و آن اینکه شما «فطرت» را اشتباه استفاده میکنید.
🔹پس از نماز، آقای #سوزنچی اینگونه شروع کرد: دو نکته را مطرح کردید:
اول. اینکه «منظور ما از فطرت، آن است که در آیات و روایات آمده است یا آن است که به نظر ما رسیده».
در نکته دوم، منظور شما این بود که «بسامد تکرار یک کلمه، در روایات چقدر است». که گفتید «طینت» خیلی بیشتر از «فطرت» است.
در پایان هم جمعبندی کردید که نام این، «انسان» است نه «فطرت».
🔸خود شما وقتی خواستید کلمات اصلی را بشمارید گفتید «طینت»، «فطرت»، «ارواح» و «قلب». نگفتید «انسان»! چرا نگفتید «انسان»؟ چون «انسان» که مفروغٌ عنه است. ما میخواهیم در واقع بگوییم که این «انسان» چه ویژگیِ اصلیای دارد که آن را طرح کنیم.
🔹ایشان ادامه داد: این تذکر در خصوص «فطرت» تذکر درستی است که چقدر حرف قرآنی و حرف روایی است و چقدر حرف ماست.
🔸در خصوص نکته دوم یعنی بسامد تکرار یک کلمه در روایات، من در عین حال که قبول دارم بسامد یک کلمه در روایات مهم است اما یک نکته دیگر را مهمتر میدانم که به نظرم شما در بحثهایتان رعایت نکردید.
آن هم این بود که ما به دوگونه به سراغ روایات میرویم:
یک. روایات را ذیل آیات میبینیم.
دو. روایات را کلا مستقل میبینیم.
🔹وقتی روایات را ذیل آیات میبینیم یعنی آیات را محور قرار میدهیم، روایات شرح آیات هستند به نحو کلان، نه اینکه روایات، شرح تک آیهای باشند.
🔸اگر با این فضا جلو برویم، اتفاقا در قرآن، کلمه «فطرت» آمده و کلمه «طینت» نیامده است. خود این، بار مسأله را عوض میکند که در واقع، کدام کلمه اساسیتر است.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir
14000909_Fetrat_Dr Souzanchi & Dr Bigdeli.mp3
39.54M
#صوت
نشست #چالشی ارائه #نظريۀ_فطرت توسط حجت الاسلام دکتر حسین #سوزنچی و نقد دکتر عطاءالله #بیگدلی
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
@sadr_ir
🔰 در گفتگوی علمی پنل کارگروه #تعلیم_و_تربیت_در_افق_تمدنی_آینده مطرح شد:
🍃#دکتر_علی_امینیان :
🔹 در آموزش و پرورش وضعیت نامطلوبی داریم پس نیازمند بازطراحی الگوی حکمرانی هستیم. آموزش و پرورش، حوزه حاکمیتی است پس الگوی حکمرانی باید تغییر کند.
🍃#حجتالاسلام_سیدتقی_موسوی:
🔸سه نسبت بین انقلاب و تربیت مطرح است. نسبت اول: تربیت تحت نفوذ قدرت و حاکمیت هست و تربیت، خادم دولت و سیاست است.
🔸نسبت دوم: تربیت مخدوم سیاست است و بر این باور است که تربیت ابزار نیست و هدف است.
🔸نسبت سوم: از دوگانه رقابت بین سیاست و تربیت خارج شده و حرف از رفاقت میزنند که نهاد قدرت میتواند در کنار آموزش و تربیت باشد
🍃 #حجتالسلام_علی_لطیفی:
🔹 پولی شدن آموزش به حدی گسترده و طبیعی شده که حتی در مجموعههای حوزوی هم شاهد این مسئله هستیم.
🔹کالایی سازی به معنای صرف هزینه برای آموزش نیست بلکه نوع رویکرد خاص به آموزش و پرورش است که اولاً نگاه اقتصادی به انسان و عالم دارد و به دنبال تعریف و توجیه تمام فعالیتها و فرایندهایی آموزش و پرورش از منظر بازاری است.
🍃 #دکتر_علی_خلیلی:
🔸تمدن را در دو سطح میتوان بررسی کرد؛ سطح اول تمدن از افراد تشکیل شده است لذا تا زمانی که افراد همان افراد سابق هستند، محصول این افراد همان تمدن سابق است.
🔸در سطح دوم، واحد سازنده تمدن، نهادها هستند. اگر نهادها را واحد سازنده تمدن بدانیم تحولی در تمدن رخ نخواهد داد و بدون تحول در این نهادها نمیتوانیم شاهد تمدن نوین باشیم.
مشروح سخنان 👇
https://iqna.ir/fa/news/4032828
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
#پژوهشکده_شهید_صدر
🆔 @sadr_ir