eitaa logo
🌹صدرا🌹
518 دنبال‌کننده
24هزار عکس
26.2هزار ویدیو
275 فایل
-مهربانم، عالم از توست غریبانه چرا میگردی؟❤️😔 اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب( س) به کانال صدرا خوش آمدید. با مدیریت @sadrasadat74 پیشنهادات و انتقادات خود را منتقل کنید. ✅ کپی از مطالب کانال،مشروط برذکرصلوات برای شهدا،بلا اشکال و آزاد است.
مشاهده در ایتا
دانلود
( ) 👈 سؤال: سؤال دیگری کرده‌اند که ربطی به این جلسه ما ندارد. می‌گویند از ما سؤال می‌کنند که وجود خدا را به صورت علمی ثابت کنید نه فلسفی. خواهش می‌کنم برای من توضیح دهید تا بتوانم جوابگوی آنها باشم. 👌استاد: این جوابش خیلی ساده است اگر توجه بفرمایید. مقصود از این که به طریق علمی ثابت کنید نه به طریق فلسفی، چیست؟ اگر مقصود از «طریق علمی» این چیزی است که امروز می‌گویند، یعنی به طریق تجربی، حسی، آزمایشی، یعنی به این صورت که مستقیم همین طور که پدیده‌های علمی و مادی به طرز علمی یعنی به طرز حسی و تجربی و آزمایشی و در لابراتوارها تحقیق می‌شود، به همین طرز درباره خدا تحقیق بشود، [درست نیست.[ ☝️ممکن است کسی این طور بگوید و می‌گویند که اگر فردی این جور خدا را ثابت کند من قبول دارم. مثل آن کسی که گفته بود (خیلی از این حرف‌ها گفته‌اند) من خدا را آن وقت قبول می‌کنم که در لابراتوار خودم وجودش را کشف کنم. من جواب می‌دهم من خدا را آن وقت انکار می‌کنم که وجودش در لابراتوار کشف بشود؛ چون خدایی که در لابراتوار باشد که خدا نیست. ( استاد مطهری ادامه دارد ✨✨ )
⭕️فقــط چنــد نمونـــه... ➖گفت: جمهوری اسلامی نتونسته یک بعد از پهلوی بسازه! ➕گفتم: فقط چند نمونه: ➕ورزشگاه ۷۵هزار نفری نقش جهان اصفهان ➕ورزشگاه ۷٠هزار نفری یادگار امام تبریز ➕ورزشگاه ۵٠هزار نفری پارس شیراز ➕ورزشگاه ۳۸هزار نفری غدیر اهواز ➕ورزشگاه ۳۵هزار نفری فولادآرنا ➕ورزشگاه ۲۵هزار نفری امام رضا (علیه السلام) (همچنین ورزشگاه امام رضا (علیه السلام) نامزد زیباترین ورزشگاه سال ۲۰۱۷ می‌باشد) ✅اونم نه فقط برای پایتخت که برای اکثر شهرهای کوچیک و بزرگ ساخته...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ جانانه جوانان فلسطینی به شهرک‌نشینان صهیونیستی که به صورت زن فلسطینی اسپری فلفل زدند.
حديث شبلی؛ اسرار حج راستين از زبان امام سجاد(ع) هركس به اندازه فهم خود از دريای بی‌نهايت مفاهيم و اسرار حج بهره می‌برد، اين واقعيتی است كه همه انديشمندان اسلامی در مورد آن اتفاق‌نظر دارند، يك فرد كم‌سواد هم از حج بهره می‌برد و بی‌نصيب باز نمی‌گردد، يك انديشمند و متفكر دينی هم بهره خاص خود را از حج می‌برد. می‌توان از اين واقعيت دو برداشت متفاوت داشت؛ يكی اينكه اجازه دهيم هر كسی به اندازه فهم خود از حقيقت حج بهره ببرد و يك برداشت ديگر هم اين است كه آموزه‌هايی را در اين راستا ترويج كنيم تا درك مخاطب بالا رفته و بتوانند هر چه بيشتر از واقعيت حج بهره‌مند شوند. روايات متعدد در مورد حج، نشان دهنده تلاش ائمه اطهار برای بالا بردن فهم مردم از واقعيات حج است، يكی از اين روايات ارزشمند، روايتی از امام سجاد(ع) است كه در پرسش و پاسخ با شبلی مطرح شده است. در اين حديث ارزشمند حضرت سجاد(ع)، يك به يك مناسك حج را شمرده و اسرار، باطن و حقيقت عملی آن مناسك را عنوان می‌كنند و از شبلی كه در حقيقت می‌تواند نمادی از هر شيعه حج‌گزار باشد، سؤال می‌كند، آيا در هنگام انجام اين اعمال به حقيقت آن هم توجه كرده‌ای؟ پاسخ اين صحابه به همه سؤال‌های حضرت سجاد(ع)، منفی است؛ اما نكته ارزشمند اين حديث در اين رويداد است كه شبلی پس از آموختن اسرار حج، سال بعد با بصيرت و آگاهی سفر حج را آنچنان كه شايسته يك شيعه است از نو انجام می‌دهد. بهره‌گيری از مفاهيم ارزشمند حديث شبلی می‌تواند زمينه‌ساز ارتقای آگاهی و بصيرت زائران در زمينه واقعيات حج باشد. در اين حديث حضرت سجاد(ع) از شبلی سؤال می‌كند، وقتی به ميقات رسيدی و لباس‌های خود را بيرون آوردی و غسل كردی آيا نيت كردی كه با در آوردنِ لباس، نافرمانی خداوند را در می‌آوری و كنار می‌گذاری؟ و آيا نيت كردی كه با درآوردن لباس‌های دوخته شده، از ريا و دوروئی و انجام كارهای نادرست، كناره می‌گيری؟ و آيا هنگام غسل احرام، نيت كردی كه روح و قلبت را از گناهان و لغزش‌ها می‌شويی؟ شبلی گفت: نه اينگونه نيت نكردم؛ حضرت فرمود: پس واقعاً به ميقات وارد نشدی و لباس درنياورده‌ای و غسل نكرده‌ای. سپس حضرت سوال كردند كه وقتی بدن خود را از موهای زائد پاك می‌كردی و احرام می‌بستی و قصد عمره و حج داشتی، آيا نيت كردی كه با پاك كردن موهای زائد، گناهان و زشتی‌ها را از خود دور كنی؟ و آيا هنگامی كه احرام بستی، نيت كردی كه ديگر هيچ حرامی را مرتكب نشوی؟ و آيا هنگامی كه نيت عمره و حج كردی، نيت كردی كه از وابستگی به هر چه غير خداست خارج شوی؟ شبلی گفت: نه اينگونه نيت نكردم؛ حضرت فرمود: پس واقعاً خود را تميز نكرده‌ای و احرام نبسته‌ای و نيت عمره و حج نكرده‌ای. سپس حضرت سوال كردند كه وقتی وارد ميقات شدی و دو ركعت نماز احرام را خواندی و لبيك گفتی، آيا با وارد شدن به ميقات نيت كردی كه می‌خواهی به زيارت خدا بروی؟ و آيا هنگامی كه نماز احرام می‌خواندی نيت كردی كه می‌خواهی با نماز كه بهترين اعمال است به خدا نزديك شوی؟ و آيا هنگامی كه لبيك گفتی، نيت كردی كه تعهد اطاعت به‌خدا بدهی و از تمام نافرمانی‌ها كناره‌ بگيری؟! شبلی گفت: نه اينگونه نيت نكردم؛ حضرت فرمود: پس واقعاً وارد ميقات نشده‌ای و نماز نخوانده‌ای و لبيك نگفته‌ای! سپس حضرت سوال كردند: آيا وقتی كه به مكه رسيدی و داخل حرم شدی، با ورود به مكه نيت كردی كه به دنبال خدا آمده‌ای؟ و آيا هنگامی كه وارد محدوده حرم شدی، نيت كردی كه احترام تمام مسلمين را نگاه داری و ديگر غيبت نكنی؟! شبلی گفت: نه اينگونه نيت نكردم؛ حضرت فرمود: پس واقعاً وارد مكه و حرم نشده‌ای! سپس حضرت سوال كردند كه وقتی طواف كردی و حجرالاسود را لمس كردی و در مقام ابراهيم نماز خواندی و سعی بين صفا و مروه كردی،‌ آيا با طواف و لمس حجرالاسود نيت كردی كه با خدا دست داده‌ای و ديگر با او مخالفت نخواهی كرد؟ و آيا هنگامی كه در مقام ابراهيم برای نماز ايستادی نيت كردی كه در انجام فرمان‌های خداوند و دوری از نافرمانی، همت كنی و پايدار باشی؟ و آيا وقتی نماز خواندی، نيت كردی كه به حضرت ابراهيم(ع) اقتدا كنی و با اين نماز بينی شيطان را به زمين بمالی؟ و آيا وقتی سعی بين صفا و مروه كردی، آيا نيت كردی كه از غير خدا به‌سوی خدا فرار كنی و اين حال تو را خدا ببيند و اينكه هميشه بين خوف و رجاء باشی؟! شبلی گفت: نه اينگونه نيت نكردم؛ حضرت فرمود: پس واقعاً طواف نكردی و دست به حجرالاسود نزده‌ای و نماز نخوانده‌ای و سعی نكرده‌ای! ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان کلیپ رابادقت ببینید. اصل ماجرا اینه که شهیدمهدی زین الدین برآب شناسایی وارد وارد منطقه دشمن می شود، موقیت را مناسب می‌داند می‌رود نجف وکربلا زیارتی می کند ودر برگشت وارد قرارگاه عراقی ها می شود وبه سنگر فرماندهی، می بیند خلوت است ،چای آماده می‌ریزد و وقتی دارد چای می خورد فرمانده عراقیا خسته وعصبانی میادداخل سنگر وبه عربی میگه : یک چای بده بخورم ، زین الدین چای می‌ریزد ومی برد ،فرمانده میگه سرباز جدیدی ؟ میگه: نعم سیدی! افسره یک کشیده به زین الدین می زند ویک جمله ای می گوید! زین الدین شناسایی می کند وبرای گردد ، شب عملیات وارد قرارگاه که می شوند مستقیم می رود وفرمانده را اسیر می کند ومی بندند ومیگه فردا که روشن شد بیاریدش جلوی من ، و... بقیه ماجرا که می بینید....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا باید چادر،مشکی باشد؟ 👌آفرین و درود بر این سطح فکر و جوابهای زیبا... 🌺 چرا چادر مشکی؟ جوابش را ببینید جهاد تبیین سربازان جنگ نرم بهترین کانال روشنگری برای همه از حوادث ها و خبرهای روز ایران وجهان باخبر شویم دوستان خود رو دعوت کنید نشر حد اکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تصاویری کمیاب از لحظات حمله به اردوگاه اشرف منافقین توسط نیروهای ویژه سپاه با لباس مبدل نیروهای آمریکایی در سال ۱۳۹۰ 🚩در این حمله ۵۲ نفر به هلاکت رسیده و ۷ نفر نیز مفقود شدند. 🔻شهید سلیمانی در آن زمان بیان کردند که، این عملیات مهم تر از عملیات مرصاد است و در واقع وعده خداوند محقق شده است.
اسرار حج راستین از زبان امام سجاد(ع)(۲) قسمت دوم: در اینجا امام(ع) فرمودند: آیا بر سر چاه زمزم رفتی و از آب آن نوشیدی؟ شبلی عرض کرد: بله! امام(ع) فرمودند: آیا از اشراف بر آن چاه و آشامیدن از آب آن ـ که بر اثر اخلاص و توکل یک زن با ایمان در هزاران سال پیش از زمین جوشیده و تاکنون جاری است ـ این نیت و تصمیم در تو پیدا شد که باید اشراف بر طاعت حق و بندگی با اخلاص در صفحه قلبت تحقق یابد و از صحنه های گناه و معصیت چشم پوشیده و اعراض نمائی تا چشمه آب حیات از عمق وجودت بجوشد و شادابی همه جانبه ات ببخشد؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: پس در عالم معنا و حقیقت، مشرف بر چاه زمزم نشده ای و از آب آن ننوشیده ای! یعنی آثار روحی و طهارت قلبی و تشفی از امراض باطنی که باید از نوشیدن آن آب عایدت گردد نمی گردد! پس از آن امام(ع) فرمودند: آیا سعی بین صفا و مروه را انجام دادی بین آن دو کوه راه رفتی و رفت و آمد نموده ای؟ شبلی عرض کرد: بله! امام(ع) فرمودند: آیا نیتت این بود که بین خوف و رجا! و بیم و امید نسبت به قبولی اعمال خود در پیشگاه خداوند قرار گرفته ای و نمی دانی که مقبول یا مردود درگاهش خواهی شد؟ شبلی عرض کرد خیر! امام(ع) فرمودند: پس سعی و راه رفتن و رفت و آمد نمودن تو بین صفا و مروه خالی از معنا و عاری از حقیقت بوده است و گوئی که آن را انجام نداده ای! امام(ع) فرمودند: آیا از مکه به قصد منا بیرون رفتی؟ شبلی عرض کرد ، آری! امام(ع) فرمودند : آیا از رفتنت به منا در این نیت بودی که مردم را از شر دست و فکر و زبانت در امان قرار دهی وهیچکس  را بعد از این با دست و زبانت نخواهی آزرد و درقلبت بد خواه کسی نخواهی بود؟ شبلی عرض کرد خیر! امام (ع) فرمودند: پس در واقع به منا نرفته ای و کار مؤثری انجام نداده ای سپس امام(ع) فرمودند: آیا وقوف در عرفات انجام دادی؟ بالای جبل الرحمه رفتی؟ وادی نمرة را شناختی و خداوند را خواندی؟ شبلی عرض کرد: بله! امام(ع) فرمودند: آیا با وقوف در موقف عرفه حق معرفت و شناسائی خداوند را به دست آوردی و پی به معارف و علوم الهی ـ به قدر ظرفیت و استعداد خود ـ بردی ودانستی که با تمام وجودت در قبضه ی قدرت خداوند هستی و او از تمام کارهای نیک و خطایت مطلع است؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام (ع) فرمودند: آیا بر بالای کوه رحمت (جبل الرحمة) که در آمدی به خاطرت گذراندی که خداوند بر هر مرد و زن با ایمانی رحمت می آورد و هر مرد و زن با ایمانی را یاری می نماید؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: نزد نمرة که ایستادی به این معنی پی بردی که تا خود تن به اوامر و نواهی خداوند ندهی و فرمانبردار نباشی امر به معروف و نهی از منکر کردن تو به دیگران دارای اثر و ثمری نخواهد بود؟شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: در آن موقع که نزد "علم" ایستادی متذکر این شدی که همین جا شاهد طاعات و عبادات تو می باشند و همراه فرشتگان نگهبان به امر پروردگار آسمان حافظ و نگهدار تو هستند؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام (ع) فرمودند: با این توصیف تو واقف در عرفات نبوده ای و بالای کوه رحمت نرفته ای، نه کوه نمرة را شناخته ای و نه خداوند را آنچنانکه باید خوانده ای! سپس امام (ع) فرمودند: آیا از بین علمین عبور نمودی و دو رکعت نماز پیش از عبور از آن خواندی و بر زمین مزدلفه راه رفتی و در آنجا سنگریزه ها را برچیدی و از مشعر الحرام گذر کردی؟ شبلی عرض کرد: بله! امام(ع) فرمودند: در آن دو رکعت نمازی که پیش از مرور از بین العلمین خواندی آیا متذکر این شدی که آن نماز (نمازی است که در شب دهم ذیحجه برای شکر و سپاس به درگاه خداوند خوانده می شود)موجب حل مشکلات و آسانی کارها می گردد؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: آن موقعی که بین العلمین راه می رفتی و خوب مراقب بودی که به سمت یمین و یسار(راست و چپ)انحراف پیدا نکنی نیت کردی و تصمیم گرفتی که برای همیشه در مسیر دین حق ثابت قدم و مستقیم بمانی و قلب و زبان و اعضای تنت را در انحراف به یمین و یسار(راست و چپ) و افراط و تفریط نگهداری و منضبط و منظم سازی؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمود: هنگام راه رفتن بر زمین مزدلفه و بر چیدن سنگریزه ها به این نیت بودی که هر گونه بذر جهل و گناه را از زمین قلبت بر می چینی و در زمینه علم و عمل ثابت می مانی؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام (ع) فرمودند: آن دم که عبورت بر مشعر الحرام افتاد آیا حالت ترس از خداوند را که شعار اهل تقوی است در دل نشاندی و همچون جامه زیرین بر قامت جان خود پوشاندی؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: در این صورت نه از علمین عبور کرده ای و نه دو رکعت نماز شکر به جا آورده ای و نه بر زمین مزدلفه راه رفته ای و نه سنگریزه ها برچیده و نه از مشعر الحرام گذشته ای! سپس فرمودند: آیا به منا رسیدی و رمی جمرات نمودی و سر تراشیدی و قربانی کشتی و در مسجد خیف نماز خواندی و بعد از آن به مکه برگشته و طواف افاضه به جا آوردی؟ شبل
ی عرض کرد: بله! امام(ع) فرمودند: هنگام رسیدن به منا و رمی جمرات این توجه را داشتی که باید به نتیجه کار و غایت اعمالت رسیده باشی و اینکه خداوند تمام حوائجت را برآورده و خواسته هایت را اعطا فرموده باشد؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: آیا موقع رمی جمرات این نیت در تو بود که با این عمل دشمن خود ابلیس را کوبیده و با پایان دادن به حج نفیست تخلف فرمان شیطان نموده ای؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: آیا هنگامی که سر می تراشیدی به این نیت بودی که از تمام پلیدیها و آفات روحی پاک گشته و از تبعات سوء ظلم و تعدی به آدمیان و یا تضعیف حقوق آنان تطهیر شده و همچون روز ولادت از مادر عاری از گناهان گردیده ای؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: در نمازی که در مسجد خیف خواندی، به درک این حقیقت رسیدی که به جز از خداوند و گناهت!  از کسی نترسی و جز رحمت خداوند به چیزی امید وار نباشی؟ شبلی عرض کرد: خیر! امام(ع) فرمودند: آیا موقع ذبح قربانی نیتت این بود که با تمسک به حقیقت پرهیز و ورع حنجره طمع را بریدی و از سنت ابراهیم(ع) پیروی نمودی که با ذبح فرزند و میوه قلب خود سنت بندگی با اخلاص و تقرب به درگاه خداوند را برای آیندگان بعد از خویش پایه گذاری نمود و معنای واقعی توحید، رضا و تسلیم را به دنیا نشان داد؟ شبلی گفت: خیر! امام (ع) فرمود: آیا بعد از اینکه از منا به مکه مراجعت کرده ای و به طواف بیت پرداختی متذکر این معنی بودی که  اکنون با بهره کافی از رحمت خداوند به محیط اطاعت و بندگی وارد شدی و دست بر دامن حب خداوند زده ای، وظائف واجب بندگی را به پایان رسانده و در مقام قرب خداوند منزل گرفته ای؟ شبلی عرض کرد: خیر! در این موقع امام زین العابدین علیه السلام فرمودند: پس بنابراین تو نه به منا رفته ای و نه رمی جمرات نموده ای، نه سر تراشیده ای و نه قربانی کشته ای… نه نماز در مسجد خیف خوانده ای و نه طواف بیت انجام داده ای! و بالاخره به مقام قرب خداوند نرسیده ای .. بر گرد؛ چه آنکه تو حج بجا نیاورده ای!
✅ *مقام معظم رهبری فرمودند .* *می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نمی‌کنند جزو خاذلین قرار بگیرند** دین با حکومت و دولت باقی نمی‌ماند ؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد❗ دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند ؛ *وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد ، دین باقی می‌ماند* چرا با این‌همه طرفدار انقلاب ، حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند وضع دارد خراب‌تر می‌شود❓ *چون انقلابی‌ها ساکتند لذا کمتر به‌نظر می‌رسند❗* با این‌همه آدم خوب و فهمیدۀ جامعۀ ما ، فضای مجازی باید محلّ تهدید دشمن باشد، نه ما❗ طبق آیۀ قرآن، وقتی ولیّ امر جامعه، یک «امر جامع» را مطرح کرد، باید برنامۀ زندگی ما بر اساس آن تغییر کند. *با پاسخ دادن به یک شبهه می‌توانی نامت را جزو مجاهدین ثبت کنی؛ مثل عمّار❗* خیلی از آدم‌های خوب و معتقد نمی‌دانند که «امر جامع» چیست؛ با اینکه در قرآن تصریح شده: *«...وَ إِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ»* وقتی پیامبر(ص)، یک مسألۀ مهمِ دارای اولویّت در جامعه را اعلام می‌کند *کسی نباید از نزد پیامبر(ص) برود مگر اینکه اجازه بگیرد؛* این آداب اطاعت از ولیّ خدا را نشان می‌دهد . تقاضای بنده این است که این آیه قرآن را در مساجدمان نصب کنیم تا همه با آن آشنا بشوند. وقتی *ولیّ‌فقیه یک امر جامعی را مطرح می‌کند ، انسان مؤمن ، امر جامع را رها نمی‌کند* که دنبال کارِ خودش برود بلکه *برنامۀ زندگی‌اش را بر اساس آن، تغییر می‌دهد.* الآن ولیِّ امر جامعۀ مسلمین، یک امر جامع به‌نام «جهاد تبیین» را مطرح کرده و فرموده اند: *جهاد تبیین ، واجبِ فوریِ عینی است❗* این باید در زندگی و برنامه‌های ما تفاوت ایجاد کند، متأسفانه خیلی‌ها برنامۀ زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند تا به جهاد تبیین برسند❗ طلبه‌ای که بعد از امرِ جامع «جهاد تبیین»، برنامۀ زندگی و کار و تحصیلش هیچ تغییری نکرده، آیا می‌تواند به مردم، دین یاد بدهد❗ *من چه‌کار می‌توانم انجام بدهم❓ مثلاً یک گوشیِ موبایل دستم هست ، *لااقل می‌توانم چهار تا پیام بگذارم ، لایک کنم ، چند تا پیام را فوروارد کنم، یا می‌توانم برای چهارتا صفحه، فالوور بشوم، بالأخره باید یک حرکتی انجام بدهم❗* قرآن می‌فرماید : *اگر ایمانت خیری نرسانده باشد، روز قیامت این ایمان به‌دردت نمی‌خورد❗* *«لا يَنْفَعُ نَفْساً إيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ في‏ إيمانِها خَيْراً»* امام‌باقر(ع) فرمود : *منظور از این خیر، نصرت امام است؛* یعنی ایمانش باید به ما اهل‌بیت (یا به خطّ اهل‌بیت) کمک کرده باشد، *کمک با زبان هم مثل کمک با شمشیر است❗* با اینکه هر سال طرفداران انقلاب از نظر کمّی و کیفی بهتر و بیشتر از سال قبل می‌شوند، اما اکثر حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند که هر روز دارد وضع خراب تر می‌شود ، چرا❓ *چون همه ساکتند❗* در تظاهرات‌ و راهپیمایی هاکه جمع می‌شوند، می‌گویند: «عجب جمعیّتی؛ این‌همه محجّبه، این‌همه انقلابی❗» چرا تعجّب می‌کنند❓ چون *وقت‌های دیگر ، همه خاموشند،* لذا معلوم نیست که تعدادشان زیاد است. پیامبر(ص) به عمّار یاسر که در مقابل شبهه‌افکنی یهودیان مدینه ایستاد جوابشان را داد، می‌فرماید: *«فَأَنْتَ مِنَ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الْفَاضِلِينَ»* شما هم می‌توانید همین‌طوری، نام خود را جزو مجاهدین در راه خدا ثبت کنید. دین با کلاسِ اصول عقائد و با تبلیغ توسّط علما و اهل حوزه باقی نمی‌ماند، دین با دولت و حکومت هم باقی نمی‌ماند؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد❗ *دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند ؛ وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد ، باقی خواهد ماند.* آدم حزب‌اللهی، منتظر نشسته و می‌گوید: اگر اوضاع اقتصادی خوب بشود، إن‌شاءالله همه انقلابی می‌شوند❗حکومت علی(ع) که مشکل اقتصادی نداشت، پس چرا آن‌گونه شد❓ حضرت می‌فرماید : *چون شما در مقابل باطل، ساکت ماندید و نگفتید «این غلط است» لذا امثال معاویه بر شما مسلّط می‌شوند.* با این‌همه آدمِ خوب و فهمیده‌ای که در جامعۀ ما هست و با این فضای مجازی که در اختیار همه است ؛ *نه‌تنها فضای مجازی نباید محلّ تهدید جامعۀ ما باشد بلکه باید محلّ تهدید دشمن باشد ، و محلّ فرصت ما باشد؛* البته اگر این ساکتین از خواب بیدار بشوند❗ *خدا برخی از ساکتین-البته نه همۀ آنها- را در قرآن لعنت می‌کند چرا❓* * چون یک جایی باید یک حرفی را بزند ، اما نمی‌زند.* می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نکردند و بر این امر جامع مقیم نشدند ، خدای ناکرده جزو خاذلین قرار بگیرند . شاید تقصیر ما طلبه‌های حوزه است که دین را بد معرّفی کرده‌ایم ؛ طوری معرّفی کرده‌ایم که *جوان مؤمن ، نماز می‌خواند امّا دین را تبلیغ نمی‌کند .* .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم دیدم که حرامزاده شد دشمن تو 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
☀️رهبر معظم انقلاب فرصت ازدواج و آرام گرفتن در مجموعه خانواده، یکی از فرصت‌های مهم زندگی است. برای زن و مرد این یک وسیله آرامش و آسایش روحی و وسیله دلگرم شدن به تداوم فعالیت زندگی است. وسیله تسلی، وسیله پیدا کردن یک غمخوارِ نزدیک که برای انسان در طول زندگی لازم است. قطع نظر از نیازهای طبیعی انسان که نیازهای غریزی و جنسی می باشد، مسئله تولید نسل و داشتن فرزند هم خود از دلخوشی‌های بزرگ زندگی است. پس می‌بینید از هر دو طرف که انسان نگاه می‌کند، ازدواج یک امر مبارک و یک پدیده بسیار مفید است. البته مهمترین فایده ازدواج، همان تشکیل خانواده است و بقیه مسائل، فرعی و درجه دو و یا پشتوانه این مسئله است؛ مثل تولید نسل یا ارضای غرایز بشری، این‌ها همه درجه دو است، درجه اول همان تشکیل خانواده است. ۱۳۸۰/۱۲/۰۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فیلم درباره زندگی یک فیلسوف غربی است ،خیلی جالب و شگفت انگیز هست . حتما ببینید
💠 انواع جهادجهاد انواع مختلفی دارد: 1⃣ یک وقت ممکن است که رجحان پیدا کند - بله، مواردی داریم از این قبیل که جهاد علمی رجحان پیدا می‌کند 2⃣ یک وقت هم رجحان پیدا می‌کند 3⃣ یک وقت رجحان پیدا می‌کند 4⃣ یک وقت و ورود در فعّالیّتهای اجتماعی رجحان پیدا می‌کند. ⏪ در همه‌ی این موارد، ما، فضلای جوان ما باید بکنند و بدانند که خطاب اوّل، متعلّق به آنها است؛ برای اینکه وظیفه‌ی اوّلی‌ و اصلی‌ ما جامعه‌ی روحانیّت عبارت است از ؛ کاری که انبیاء می‌کردند؛ این وظیفه‌ی اوّلیّه‌ی ما است و بهترین وسیله‌ی دعوت الی‌الخیر هم عبارت است از ؛ عمل در میدان خیر و در میدان دعوت. ⏪ بنابراین وارد شدن در میدان مجاهدت، برای عالِم دینی و روحانی یک وظیفه‌ی اوّلی و بدیهی و قطعی است؛ در این هیچ تردیدی نیست. آن کسی که از میدان جهاد کناره میگیرد، در واقع بایستی توجّه بکند که میدان جهاد، اساس قضیّه است. 🗓 دیدار اعضاء کنگره شهدای روحانی؛ ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بی خامنه ای عاشق مهدی نتوان شد❤️
☀️رهبر معظم انقلاب در معنای جهاد مکرر گفتیم جهاد عبارت است از آن تلاشی که ناظر به حمله‌ی دشمن و تحرک دشمن باشد. هر تلاشی جهاد نیست، تلاشی که متوجه به حمله‌ی دشمن است، این جهاد است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
ڪل ایران لشگرِ آزاده است یک اشاره کافی است این مملکت آماده است ڪربلا،یا روے نی در خواب بینی اے عدو ڪشور ما پاے رهبر تا ابد ایستاده است. ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ | کشور امام زمان(عج) 🔹رهبر انقلاب: سید ما، مولای ما، دعا کن برای ما؛ صاحب ما توئی؛ صاحب این کشور توئی؛ صاحب این انقلاب توئی؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد... 🌙 |اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج‌