eitaa logo
🌹صدرا🌹
518 دنبال‌کننده
24.1هزار عکس
26.3هزار ویدیو
276 فایل
-مهربانم، عالم از توست غریبانه چرا میگردی؟❤️😔 اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب( س) به کانال صدرا خوش آمدید. با مدیریت @sadrasadat74 پیشنهادات و انتقادات خود را منتقل کنید. ✅ کپی از مطالب کانال،مشروط برذکرصلوات برای شهدا،بلا اشکال و آزاد است.
مشاهده در ایتا
دانلود
تازه نامزد کرده بود اومد پیش فرماندش گفت: حاجی اجازمو بده برم سوریه فرمانده گفت: میزارم ولی الان نه گفت: دارم زمین گیر میشم،بزار برم میترسید عشق به خانومش، باعث بشه نره برای دفاع از حرم... آخرین دست نوشته شهید برای همسرش، به مناسبت سالروز شهادت عباس دانشگر شهید مدافع حرم متولد سال ۱۳۷۲
"[رهبر انقلاب] :جوان، بی تجربه است. به مجرد اینکه ببیند در یکی از دستگاه های رسمی کشور _مثلا در یک مرکز فرهنگی کشور_دو نفر به او اخم کردند به او بی اعتنایی کردند، اورا تحقیر کردند؛ در حرکتش اثر میگذارد و او را کُند میکند. یا مثلا وقتی ببیند در مجلات به اصطلاح ادبی و هنری کشور چهره های مخالف با این روش و خط را بزرگ می کنند ، برجسته میکنند ،تعریف میکنند ؛ این جوان دلش آب میشود و روحیه اش را از دست میدهد." صفحه ۱۸ کتاب
🌹در دانشگاه آکسفورد پایان نامه دانشجوی سعودی عَلَیهِ امیرالمومنین(ع) رد شد. دانشگاه آکسفورد پایان نامه عثمان الکلبانی دانشجوی عربستانی در زمینه پژوهش های اسلامی را به خاطر اشتباهات زیاد، رفتار ناشایست دانشجو در جلسه دفاع و واکنش غیر مؤدبانه وی به "طارق خان" رئیس هیئت داوری، رد کرد. یکی از مسائل مورد اختلاف زمانی بود که دانشجو معنی "الأنزع البَطین" در وصف امیر المؤمنین (ع) را تفسیر کرد و "اَنزَع" را "ریخته شدن موی جلوی پیشانی" و "البَطین" را "بزرگی شکم" بیان کرد. دفاع جانانه استاد دانشگاه آکسفورد از امیر المؤمنین (علیه السلام) امّا پروفسور طارق خان رئیس هیئت داور به این دانشجو گفت: این تفسیر اشتباه است؛ چرا که این کنیه را به شکل ظاهری آن تفسیر کردی، حال آنکه تفسیر صحیح این کنیه این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و الأنزَع کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و البَطین کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین حضرت (ع) است. وی ادامه داد: سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (علیه السلام) ضعیف و بی اساس است و آن را دشمنان امام علی (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه در زمان معاصر آن را ترویج داد. پروفسور طارق خان اشاره کرد: ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و این سخن او هیچ حجتی بر مسلمین ندارد و روایت های بسیاری در کتاب های مسلمانان در این زمینه وجود دارد. وی افزود: از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: " يا علي, اِنّ الله قد غَفَر لك ولِذُرِّيتِك ولِشيعتك ولِمُحِبّي شيعتك, و لِمُحِبّي مُحِبّي شيعتك, فَابشِر فإنك الأنزَعُ البَطين, مَنزُوعٌ من الشِّرك مَبطُونٌ مِن العِلم " (ای علی، خداوند تو را و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری )؛ الجويني در کتاب فرائد السمطين 1/308، ابن المغازلي در مناقبه ،شیخ صدوق در عيون اخبار الرضا 1/52، مسند زيد بن علي 456 و روایت های دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد. طارق خان در خصوص  امام علی (ع) به این حدیث امام اشاره کرد که فرمود: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي, ويقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة ولعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص, ولا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً وحولي بطون غرثى, وأكباد حرّى …. أ أقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...»(نامه 45 نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آزا مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طمعی در یک قرص نان نداشته هیچگاه سیر نشده است یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکم هائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است! و در سختی های روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد. رئیس هیئت داوری تاکید کرد: این تفسیر دانشجوی سعودی غلط است که و این تفسیر در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید و حتی روایت های بسیاری وجود دارد که می گوید، معاویه با خوارج برای کشتن جانشین رسول الله (ص) حضرت علی بن ابی طالب (ع)، هم پیمان شدند و او بود که عبد الرحمن بن ملجم را به ارتکاب این جنایت وحشتناک واداشت. پروفسور الدمنهوری: الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است پروفسور خالد الدمنهوری عضو هیئت داوران خطاب به دانشجوی عربستانی گفت: اینکه تو نام خلفای پیش از امام علی (ع) را جمله "کرم الله وجهه" آورده ای جایز نیست؛ چرا که امام علی (ع) تنها خلیفه ای است که خداوند او را مورد تکریم قرار داده است برای اینکه امام (ع) مقابل بت سجده نکرده و برعکس خلفای پیش از خود مشرک نبوده است. وی ادامه داد: سخن تو که گفتی امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود و شجاعت او در مقایسه با خلفای دیگر برجسته و بارز بود و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبد ود" مبارزه می کرد و از طرف دیگر عقل نیز نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد باشد. الدمنهوری ادامه داد: مذاهب مختلف مسلمانان آورده اند که امام علی (ع)، "مرحب" را از وسط دو نیم کرد و معروف است که "مرحب" قد بلند بود؛ حال چگونه اما
م علی (ع) با قد کوتاه می توانسته او را دو نیم کند با این حال که"مرحب" قدی بیش از دو متر و بدنی قوی داشته است. در خصوص "عمرو بن عبد ود" نیز چنین است. وی افزود: تو می گویی که امام علی (ع) چاق بوده است، مکاتب مختلف فکری مسلمین و از جمله الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است و زمانی که بر اسب سوار می شد، پاهایش روی زمین کشیده می شد. استاد دانشگاه آکسفورد اشاره کرد: تمامی مسلمانان اجماع داند که امام علی (ع) در جنگ سوار کار و جنگجوی شجاعی بود و در میدان مثل زنبور از جایی به جای دیگر می رفت؛ چگونه به کسی که این خصوصیات بی نظیر و شجاعت بی مانند را دارد، این حرف های ناپسند را نسبت می دهند. عصبانیت دانشجوی سعودی از سخنان اساتید دانشگاه آکسفورد بعد از این سخنان دانشجوی سعودی به پروفسور طارق خان و پروفسور الدمنهوری گفت: سخنان شما به کفر نزدیک تر است تا به اسلام . این حرف وی باعث شد رئیس هیئت داوران به جلسه پایان دهد و پایان نامه را رد کند که در پی آن دانشجوی سعودی با صدای بلند به همه فحش و ناسزا گفت.
جالبه بخونید درباره اثبات حقانیت امام علی علیه السلام 👆👆👆
تا نیاید، جمعه ها حالش غریب است. 🌹صدرا🌹
چاپ وصیت نامه شهید جواد محمدی در روزنامه کیهان پنجشنبه ۲۲خرداد ۹۹. بمناسبت سومین سالگرد شهید عزیز و دوست گرامی. درچه سید محمد حسین مجیدی خبرنگار کیهان
4_5978812699025344261.mp3
2.97M
صوت دو دقیقه حضرت آدم و اولوالعزم نشدنش حاج آقا عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری یک دقیقه خوبیهای بیماری مومن حاج آقا عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر‌که‌سودای‌تو‌دارد‌چه‌غم‌از‌هر‌که‌جهانش نگران‌تو‌چه‌اندیشه‌و‌بیم‌از‌دگرانش آن‌پی‌مهر‌توگیرد‌که‌نگیرد‌پی‌خویشش وان‌سر‌وصل‌تو‌دارد‌که‌ندارد‌غم‌جانش
﷽ جمعه یعنی زانوی غم در بغل بر سر سجاده های العجل جمعه یعنی اشک های انتظار جمعه یعنی شکوه از هجران یاران جمعه یعنی آه، الغوث، الامان درفراق مهدی صاحب الزمان... سلام مولای ما، مهدی جان!!! جمعه که فرا می رسد بخودمان وعده دیدارت را میدهیم و گوش هایمان را از بامدادان تیز می کنیم که آیا صدایی نرم و گویا و محکم و آرامش بخش الا یا اهل العالم شما را از سوی کعبه دلها بگوشمان می رسد؟ ثانیه ها و لحظه ها می گذرد و به عصر و غروب می رسد و پرده ای غبار آلود از غم سنگین برقلب های ما سنگینی می کند و با چشمانی اشکبار غروب جمعه را بدرقه می کنیم . مولای غریبم!!! قسم به بزرگی و عظمت خدای مهربان ، صدای ناله های انسان های مظلوم و مورد ستم و هجمه واقع شده که قرن هاست به خاطر رنگ پوست شان مورد تبعیض قرار گرفتند عالم را فرا گرفته است . از روزی که سردار شهیدت سلیمانی عزیز، خونش مظلومانه بر زمین ریخت درخت بیداری جوانه زده و روز به روز آگاهی مردم عالم افزون تر شده و جرات و جسارت پیدا کردند و رو در روی کاخ و لانه فساد سفید و عنکبوتی شیطان بزرگ ایستاده اند و می رود طومارشان در هم پیچیده شود. بیا که وقت آمدن است تا لحظه لحظه زندگی مان طلایی شود، وعده داده بودی وقتی می آیی که حج برشما بسته شده باشد و الان زمانش است و ...... تیک تاک ساعت به لحظه آمدنت نزدیک می شود و بگذار با آمدنت دسته جمعی بخوانیم: آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد رونق باغ می‌رسد چشم و چراغ می‌رسد غم به کناره می‌رود مه به کنار می‌رسد باغ سلام می‌کند سرو قیام می‌کند سبزه پیاده می‌رود غنچه سوار می‌رسد "حسینی" 🌹صدرا🌹
📢📢 👈ملتزم کجاست ؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖ 👇👇👇👇👇👇👇 ملتزم در لغت‏ «ملتزم» از «التزام» گرفته شده و در لغت به ‏معناى «اعتناق و در برگرفتن» است؛ «و ملتزم از آن‏رو به این نام خوانده شد که مردم آن را در بر مى ‏گیرند و به سینه مى چسبانند.» در لغت‏ «ملتزم» از «التزام» گرفته شده و در لغت به ‏معناى «اعتناق و در برگرفتن» است؛ «و ملتزم از آن‏رو به اين نام خوانده شد كه مردم آن را در بر مى ‏گيرند و به سينه مى چسبانند.» نام‏هاى ديگرِ «ملتزم»: در روايات شيعه و سنى از ملتزم به نام‏هاى ديگر نيز ياد شده است كه عبارتند از: 1- مُتَعَوَّذ:«نام‏گذارى ملتزم به متعوّذ، بدين جهت است كه (زائر كعبه) نزد آن، از آتش جهنم (به خداوند) پناه مى ‏برد.» چنانكه در دعاى مربوط به آن آمده است: «هَذَا مَكَانُ الْعَائِذِ بِكَ مِنَ النَّارِ». «اين‏جا مكان پناه‏جويى به تو از آتش دوزخ است.» 2- بخشي از مُستجار:«اين نامگذارى به جهت آن است كه در آن‏جا پناه از عذاب و رحمت و آسايش از خداوند، درخواست مى ‏گردد.» 3- مدعى‏:در روايات اهل سنت از آن به‏ عنوان «مدعى‏» ياد شده؛ زيرا كه آن‏جا محلّ دعا است. ملتزم كجاست؟ الف: احاديث اهل سنت: در مجامع روايىِ اهل‏ سنت، احاديثى كه درباره محلّ ملتزم آمده است همگى به محلّ واحدى اشاره ندارند: برخي از آنها بين حجرالاسود و دركعبه و برخي نيز ضلع مقابل آنرا ميگويند ب: احاديث اهل بيت عليهم السلام: بر اساس نظر شيعه ملتزم پشت كعبه يعنى همان جايى است كه مستجار و ركن يمانى واقع شده است. اين محل را از آن روى ملتزم مي­نامند كه مردم در آن قسمت مي­ايستند و به ديوار ملتزم شده، مي­ چسبند و دعا مي­خوانند. فضايل ملتزم: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هيچ كس در اين ملتزم، چيزى از خدا نخواست، مگر آن كه اجابت شد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: ملتزم، جايى است كه دعا در آن پذيرفته است و هيچ بنده ‏اى [در ملتزم‏] چيزى از خدا نخواست، مگر اين كه آن را پذيرفت. امام صادق عليه السلام: چون آدم، خانه خدا را طواف كرد و به ملتزم رسيد، جبرئيل عليه السلام به او گفت: «اى آدم! در اين مكان به گناهان خويش در برابر خدا اعتراف كن» .... پس خداوند عز و جل به او وحى كرد: «اى آدم! گناه تو را آمرزيدم». گفت: پروردگارا! براى فرزندان و ذريّه ‏ام [را نيز]؟ خداوند عز و جل به او وحى كرد: اى آدم! هر يك از ذريّه تو كه اين جا بيايد و به گناهانش اقرار كند و توبه نمايد، همچنان كه تو توبه كردى، و سپس آمرزش بخواهد، او را مى آمرزم». امام على عليه السلام: كنار ملتزم، به گناهان خويش، چه آنچه در ياد داريد، يا آنچه يادتان نيست، اقرار كنيد و بگوييد: «آنچه را كه نگهبانانِ تو از گناهان ما حفظ كرده ‏اند و ما فراموش كرده ‏ايم، ببخشاى». همانا هر كس در اين جايگاه، به گناه خود اعتراف كند و آنها را بر شمارد و يادآورى كند و از خداوندْ آمرزش بطلبد، بر خداوند عز و جل است كه او را بيامرزد. امام صادق عليه السلام: هر گاه از طواف خود، فارغ شدى و به آخر كعبه- در مقابل مستجار، اندكى به ركن يمانى مانده- رسيدى، دستان خود را بر كعبه بگستر، شكم (بدن) خويش را به آن بچسبان و صورتت را بر كعبه بگذار و بگو: «خدايا! خانه، خانه توست. بنده، بنده توست و اين جا، جايگاه كسى است كه از دوزخ به تو پناه مى‏ آورد». سپس نزد پروردگار به آنچه كرده ‏اى، اقرار كن. به يقين، هيچ بنده مؤمنى نيست كه‏ در اين جا به گناهان خود در مقابل خدا اقرار كند، مگر آن كه خدا او را مى ‏آمرزد، اگر بخواهد. و مى‏ گويى: «خدايا! رحمت و گشايش و عافيت، از جانب توست. خدايا! عمل من اندك است. آن را برايم بيفزاى و آنچه را كه تو از آن آگاهى و بر مردم پوشيده است، ببخشاى». آن گاه از آتش، به خدا پناه مى ‏برى و [سپس‏] هر چه مى ‏خواهى، براى خود دعا كن؛ سپس ركن يمانى را لمس كن و سراغ حجر الأسود برو. ملتزم در سيره‏ معصومين آدم و حوّا در كنار ملتزم‏ امام‏صادق عليه السلام در اين باره مى ‏فرمايد: «هنگامى‏ كه آدم عليه السلام به طواف كعبه پرداخت و به ملتزم رسيد، جبرئيل عليه السلام به او گفت: اى آدم، در پيشگاه پروردگارت، به گناهانت اقرار كن (پس از اقرار آدم) خداى عزّوجلّ به او وحى فرمود كه گناهت را آمرزيدم. آدم عرضه داشت: گناه فرزندانم را؟ خداوند- عزّوجلّ- به او وحى كرد: اى آدم، هركس از آنان به اين جايگاه در آيد و به گناهانش اقرار كند، او را هم چون تو مى‏بخشم.» امام سجاد عليه السلام در ملتزم‏ اَبان از امام صادق عليه السلام روايت مى ‏كند: هنگامى كه على ‏بن الحسين (امام سجاد عليه السلام) كنار ملتزم مى‏آمد به درگاه الهى عرضه مى‏ داشت:«خداوندا! مرا انبوهى از گناهان و انبوهى از لغزش‏ها است و تو را انبوهى از رحمت و بخشش بى‏ حد. اى آن‏كه خواستِ منفورترين آفريده ‏ات را آن‏گاه كه عرضه داشت: «پس مرا تا روز رستاخيز مهلت ده» اجابت كردى ، دعايم را اجابت كن و درباره‏ ام چنين و چنان كن.»
امام باقر عليه السلام در كنار ملتزم‏ حَبابه والبيّه گويد: مردى را در مكه به هنگام عصر در كنار ملتزم (يا در فاصله ميان درِ كعبه و حجرالأسود) بر فراز قسمت بلندى از زمين ديدم كه ميان خويش را با عمامه بسته (آنچنان شكوهمند) كه مى‏ پنداشتى خورشيدى است بر فراز كوه‏ها و يا تاجى بر تارك مردان (حاضر در آن‏جا)، دست و ديده به آسمان گشوده و به ‏دعا و نيايش پرداخته بود، سپس مردم به‏ سويش شتافتند و حل مسائل پيچيده علمى و مسائل مشكل خود را از او مى ‏پرسيدند و او تا به هزار سؤال آنان پاسخ نگفت، از آن‏جا نرفت، سپس برخاست وآهنگ رفتن كرد. ابوبصير مى ‏گويد: شخصى باصداى رسابانگ برداشت كه: «بدانيد كه اين مرد شكافنده (مشكلات) علوم پيامبران، روشنگر راه‏ها (ى رستگارى)، بهترين زاده سكانداران كشتى نجات، فرزند فاطمه، حجّت باقى مانده الهى در زمين، مخزن و محرم اسرار خدا، پور حضرت محمد، خديجه، على و فاطمه (صلوات اللَّه عليهم اجمعين)، مشعل ماندگار هدايت دين است.» امام صادق عليه السلام در كنار ملتزم‏ شيخ طوسى در تهذيب روايتى از امام صادق عليه السلام نقل كرده كه آن حضرت در ضمن‏ آداب ملتزم فرموده است:«سپس به گناهانى كه انجام داده‏اى، براى پروردگارت اقرار كن ...» امام كاظم عليه السلام در كنار ملتزم‏ سعدان بن مسلم مى‏ گويد: حضرت ابوالحسن (امام كاظم عليه السلام) را ديدم كه در آخرين دور هفتم طوافش، دستش را گشوده و التزام كرده بود. آداب ملتزم‏ از ويژگى ‏هاى بسيارى از عباداتِ واجب و مستحب، داشتن نظم و ترتيبى حساب شده است؛ به اين معنا كه در چه زمان و در كجا باشد و چگونه انجام شود. در اين ميان ملتزم نيز آدابى دارد كه در روايات به آن‏ها اشاره شده است: زمان التزام: امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد: «آن‏گاه كه در دور هفتم طواف قرار داشتى، به متعوّذ درآى.» چگونگى التزام: امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد: «دو دست خويش را بگشاى و بر خانه گذار، و بدن و گونه هات را بر آن بچسبان.» اقرار به گناه: اقرار به گناه، در كنار ملتزم كه پيامبران الهى عليهم السلام و پيشوايان معصوم عليهم السلام، و پيشاپيش همه، حضرت آدم عليه السلام در آن‏جا به اقرار و اعتراف پرداختند، زيباتر و پسنديده ‏تر است. زيرا خداوند متعال در پاسخ آدم عليه السلام، آنگاه كه در ملتزم براى گناهان فرزندانش درخواست آمرزش كرد، چنين وعده داد: «اى آدم! هركس از فرزندانت به اين‏جا (ملتزم) بيايد و مانند تو، به گناهانش اقرار و از آن‏ها توبه و استغفار كند، او را مى ‏بخشم.» و خداوند در سوره‏ هاى مختلفى از قرآن كريم به تخلف‏ ناپذيرى وعده و وعيدهايش اشاره فرموده است و از آن جمله در سوره مباركه حج مى ‏فرمايد:«خداوند هرگز از وعده خويش تخلّف نمى‏ كند.» و با توجه به همين حقيقت است كه اميرمؤمنان عليه السلام مى ‏فرمايد: «در كنار ملتزم، به گناهان به ياد مانده و از ياد رفته خويش اعتراف كنيد كه هركس در آن‏جا اقرار به معاصى كند، آن‏ها را بشمارد و ياد كند و استغفار نمايد، بر خداوند عزّوجلّ است كه او را بيامرزد (زيرا كه خود وعده آمرزش داده است).» امام صادق عليه السلام نيز در آداب ملتزم مى‏ فرمايد: به آن‏چه كرده‏ اى در محضر پروردگارت اقرار كن، همانا بنده‏ اى در آن‏جا اقرار به گناهانش نكند، جز آن‏كه خداوند او را- إن شاءاللَّه- بيامرزد.» اسلام بر خلاف آئين كليسا- كه پيروان خود را وامى‏ دارند تا براى آمرزش گناهان خويش، نزد يكى از مقامات كليسا، اقرار به گناه كنند- به مسلمانان توصيه مى ‏كند كه تنها در محضر پروردگار خويش، اعتراف و اقرار به گناه كنند. دعا: گرچه دعا هميشه و همه‏جا مطلوب پروردگار است ولى همه اوقات و اماكن براى اين كار يكسان نيست و مسجدالحرام و كنار ملتزم از همين اماكن ويژه است كه طبق برخي روايات دعا در آنجا مستجاب است. از اين‏رو در روايات به دعاى در كنار ملتزم توصيه شده و دعاهايى نيز براى آن‏جا تعليم داده شده است. اميرمؤمنان على عليه السلام مى‏ فرمايد: « (خداوندا!) آن‏چه را كه حافظان و كاتبان تو (از گناهانمان) به ‏خاطر سپرده و ثبت كرده ‏اند و ما آن را فراموش كرده ‏ايم، بر ما ببخش.» و امام صادق عليه السلام مى ‏فرمايد: (پس از التزام) بگو: «اللَّهُمَّ الْبَيْتُ بَيْتُكَ وَ الْعَبْدُ عَبْدُكَ وَ هَذَا مَكَانُ الْعَائِذِ بِكَ مِنَ النَّارِ». (و بعد از اقرار به گناه) بگو:«خداوندا! از سوى تو رحمت و فرج و عافيت به ما ارزانى مى‏ گردد، خداوندا، به ‏درستى كه عمل من اندك است (ثواب) آن را برايم مضاعف كن، آن‏چه (گناهانى) را كه از من بر تو آشكار و بر آفريده‏ هايت پنهان است، ببخش.» البته مى ‏توان در آن‏جا هر دعاى ديگرى را هم خواند؛ زيرا امام باقر عليه السلام هفت جا و از جمله آن‏ها ملتزم را از مكان‏هايى مى ‏شمارد كه دعاى مخصوصى در آن‏جا لازم نيست قرائت شود و از اين‏رو امام صادق عليه السلام پس از ذكر دعايى كه براى ملتزم در ادامه حديث فوق ذكر مى‏ كند، م
ى‏فرمايد: «وخود دعايى (براى‏خواندن درآن‏جا) برگزين.» منابع جهت مطالعه : الحج و العمره في الكتاب و السنه تاريخ و آثار اسلامي مكه و مدينه مقالات فصل‌نامه ميقات حج مرتبط با اماكن و آثار اسلامي گفتني است در كتاب‌هاي مرجع و دست اول پيرامون ملتزم صحبت شده ولي غالبا از منظر اهل سنت مي‌باشد به عنوان نمونه: شفاء الغرام بأخبار البلد الحرام‏ التاريخ القويم لمكة و بيت الله الكريم يا ترجمه فارسي آن با نام كعبه و مسجد الحرام در گذر تاريخ آثار اسلامي مكه و مدينه 💠💠
آنچ گل سرخ قبا می‌کند دائم من کان ز کجا می‌کند بلبل مسکین که چه‌ها می‌کشد آه از آن گل که چه‌ها می‌کند. "مولانا" 🌹صدرا🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترانه عشق بهانه عشق تومیراث جاودانه عشق زیباست . حتما ببینید. 🌹صدرا🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وطن خودتو به چی فروختی ؟ به یک مشت دلار؟! جاسوس وطن_فرو‌ش
🔴عربستان، برگزاری مراسم حج را لغو می کند ‼️فاینانشیال تایمز: 1عربستان سعودی در نظر دارد برای نخستین بار، برگزاری مراسم حج را به علت شیوع کرونا و رسیدن تعداد مبتلایان در این کشو به بیش از ۱۰۰ هزار نفر مراسم حج را لغو کند. ‼️یک مقام ارشد وزارت حج و عمره عربستان سعودی گفت تصمیم رسمی در این زمینه ظرف یک هفته آینده اتخاذ خواهد شد. یا سیّدی، متى یکونُ هذا الأمرُ؟ ـ إذا حِیلَ بینَکُم و بینَ سبیلِ الکعبةِ امام مهدى علیه السلام در پاسخ به این پرسش على بن مهزیار که: سرورم! این امر (ظهور) کى خواهد بود؟ ـ فرمود: هرگاه راه کعبه بر شما بسته شود. [نور الثقلین: ۵/۴۶۱/۴.] 🌹صدرا🌹
کریستف کلمب کاشف آمریکا نبود، یک قاتل، قصاب و نژادپرست بود که وقتی پایش را در آمریکا گذاشت شروع به کشتن بومی‌های منطقه کرد... مردم آمریکا مجسمه‌ی کریستف کلمب را گردن زدند، به فاضلاب انداختند و آتش زدند تا نشان دهند کریستف کلمب کاشف نبود، قاتل بود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه‌های شهدای مدافع حرم اینجوری در آغوش پدر آرام می‌گیرند 💔
🔴 به جمله ای که معترض آمریکایی روی پلاکارد خود نوشته توجه کنید: «ارزش کفش سردار سلیمانی، از سر ترامپ بیشتر است» 🔗 سیداحمدهاشمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روایت حاج قاسم از حادثه‌ی هولناک اسپایکر و بلایی که بر سر دختران ایزدی آمد... حتی شنیدنش هم سخته چه برسه به دیدن این صحنه‌ها، چه ایثاری کردند مدافعان حرم
🔴جزئیات جدید از دستگیری موسوی مجد، جاسوس محکوم به اعدام/ موسوی مجد مقیم سوریه بود اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا: 🔹پرونده او برای سال ۹۶ و ۹۷ است، البته درباره سایر متهمان پرونده حضور ذهن ندارم. 🔹حکم این متهم صادر شده و قطعیت پیدا کرده است. 🔹دستگیری او ارتباطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد. 🔹در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با برخی مجموعه‌ها داشته و اطلاعاتی را از حوزه‌های دفاعی و نظامی به ویژه در ارتباط با وزارت اطلاعات، سپاه قدس و تردد و اقامت شهید سلیمانی در بازه زمانی سال ۹۶ و ۹۷ به سرویس سیا و هم موساد داده است. 🔹او و خانواده‌اش مقیم سوریه بودند و در همان کشور اطلاعاتی را از نیرو‌های مستشاری و حوزه فعالیت وزارت دفاع به سرویس‌های جاسوسی داده است.