🌹امام علی علیه السلام:🌹
مَنْ نَالَ، اسْتَطَالَ.
(قدرت و تجاوزكارى اخلاقى، سياسى)
كسى كه به نوايى رسيد تجاوزكار شد.
نهج البلاغه ،حکمت ۲۱۶
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
*السلام علیکَ یا حسنَ بنَ علیٍ نِ العسکری علیه السلام.*
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*
🌹سلام صبح پنجشنبه شمابخير🌹
🌹شادی ارواح طیبه شهداء و اموات فاتحه مع الصلوات🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 کنایه سنگین ازغدی به زاکانی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیوه شکار آمریکایی ها!!
دکتر انوشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شما معشوق خدا هستی!
⭕️ باورت میشه؟!
🔰 #استاد_پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«یک فیلم بی نظیر و دیدنی »
در فیلم نخست می بینیم که اسبی در گل و باتلاق گیر کرده است و قادر به حرکت نیست.
سپس سر و کله سه سوار پیدایشان می شود. اسب را می بینند و متوجه معضل او می شوند.
مدتی اسب و محیط او را وارسی می کنند. در فکر آن هستند که چگونه اسب را نجات دهند.
یکی از سواران یک مشت از گلی را که اسب در آن گیر کرده است در دستش لمس می کند که غلظت و چسبناکی آن را آزمایش کند.
بعد سواران نحوه نجات اسب را معین می کنند. تعدادی اسب به دور و بر اسب گیر کرده در گل می آورند. و این اسبان در آزادی گرد باتلاق کوچک می دوند.
وقتی که اسب در گیر می بیند که اسبان دیگر با چه آزادگی ،موج وار حرکت می کنند، امید در او دمیده می شود و اسب با گرفتن الهام از اسبان آزاد به خود نهیب می زند و خود با انرژی درونی خود و بدون هیچ وسیله دیگری خود را می رهاند.
ایکاش می شد این داستان واقعی و زیبا را در مردمان نیز تکرار کرد.
در ما نیرو ها راکد شده اند و نا امیدی و تنها نا امیدی موجب در ماندگی ما شده اند. اگر می توانستیم از رهایی و آزادگی الهام بگیریم، و به نیروی حبس شده در وجود ما متوسل شویم، همین موجب آزادی و رهایی ما می شد.
سعی کنیم آدمهایی که دیدگاه منفی دارند را از خودمان دور سازیم که قطعا به امید داشتن خودمان کمک کرده ایم.
هیچ وقت از توان و انرژی درونی و ذاتی خودمان غافل نباشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن می آوردند پست نگیرند
لابی می کنند پست بگیرند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبر پیدا شدن پیکر شهید جاویدالاثر مهندس حسین شکرائیان بعد ۳۹سال در حرم رضوی به پدر و مادرش توسط محمدرضاگرایی قهرمان جهان در برنامه زنده تشرف شبکه یک سیما
⭕️تفکر انقلابی و انتقادپذیری
🔻اگر فضای مجازی عامل تغییر رویهٔ خلاف مدیران در چند روز اخیر بوده پس چرا در دولت روحانی هزاران تخلف و مفسده هم روی میداد و خیلی خیلی بیشتر از این هم نقد وارد میشد چرا هیچ تغییری صورت نمیگرفت؟
✅آنچه میبینیم به برکت تفکر مدیران انقلابی و انتقاد پذیری آنان است نه فضای مجازی!
✍🏼مستوره شهسوارسیستانی
#انقلابی
#انتقادپذیری
❣ #یکآیه_یکپیام
هرگاه در سختی و بلا افتادی
این آیه را به یاد آور
و آن را مرهم قلبت قرار ده
پس صبر کن و امید پاداش داشته باش نزد خدا
و بگو الحمدالله
🕋 إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ
(زمر/۱۰)
⚡️ترجمه:
همانا صابران پاداش خود را بى حساب به طور كامل دريافت مىدارند.
🔰 رسیدن به قله شهادت از مسیر اخلاص و معنویت و مجاهدت ممکن میشود
🔻 رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگرهی شهدای استان زنجان: شهادت قلّه است. هر قلّهای یک دامنهای دارد؛ رسیدن به قلّه بدون عبور از دامنه ممکن نیست. این دامنه و این مسیر چیست؟ اخلاص است، ایثار است، صدق است، معنویّت است، مجاهدت است، گذشت است، توجّه به خدا است، کار برای مردم است، تلاش برای عدالت است، تلاش برای استقرار حاکمیّت دین است. ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
*🛑 رهبر انقلاب: شهرها باید به نام شهیدان مزیّن شوند*
🔹شوراهای شهر در شهرهای مختلف بدانند که با اسم چه کسانی این شهر مفتخر میشود. چه افتخاری برای یک شهر، برای یک خیابان، برای یک کوچه و یک گذر، بالاتر از اینکه نام شهید بزرگی، نام یک انسان فداکاری بر روی آن گذاشته بشود؛ اینها چیزهایی است که بایستی دنبال بشود.
🔹یکی از چیزهای مغفولی که باید حتماً توجّه بشود، تشییع جنازهی شهدا است. در دوران جنگ هر چند روز یکبار در این شهرها تشییع جنازههای عظیمی راه میافتاد، مردم میآمدند، شعرا شعر میگفتند، نوحه درست میکردند، سینه میزدند، به نام شهدا، به یاد شهدا؛ اینها در هیچ جای دنیا نیست، اینها به یاد ماندنی است، اینها را باید ثبت کرد و نگه داشت.
*👈دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان زنجان با رهبر انقلاب ۲۴ مهر برگزار شده بود که امروز منتشر شد.*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹❤️ فدای اون طرز نگاهت❤️🌹
#حاج_قاسم
نقدی بر توضیحات آقای علی اکبری پیرامون کنار گذاشتن امام جمعه لواسان:
مقدمه آنکه برای اجرا و تحقق عدالت باید مطالبه کرد. بدون مطالبه گری عدالت محقق نمی شود. آیه لیقوم الناس بالقسط همین را تاکید دارد. عدالت با حضور، نظارت و مطالبه مردم محقق می شود؛ حتی فراتر از آن، عدالت وقتی محقق می شود که مفهوم «مردم» محقق شود و اگر نباشد، عدالت یا ناعدالت است یا ناپایدار. مردم اگر میدان دار نباشند، عدالتی در میدان نخواهد بود.
حال با این مقدمه نقش نماز جمعه و امام جمعه را باید ترسیم کرد.
دو نگاه می توان به منبر نماز جمعه داشت
۱- نماز جمعه نهاد مردمی است و امام جمعه از جنس مردم است و باید مردم را به قیام به قسط بخواند و میدان دار مطالبات عدالتخواهانه باشد
۲-نماز جماعت نماینده و شعبه ای از جریان رسمی و حکومت است که باید صحبتها و مواضع مورد تایید حاکمیت را به مردم برساند و مردم را توجیه و آرام کند.
در شکل دوم شاید ظاهر موضوع خیلی دارای مشکل نباشد، اما واقعیت و باطن موضوع زشت است. واقعیت و آنچه در عمل رخ می دهد آن است که با این تقریر و تفسیر، هیچ وجاهت و اثری برای نماز جمعه باقی نخواهد ماند و تبدیل خواهد شد به یک مراسم رسمی کلیشه ای که کارویژه اش چیزی جز لاپوشانی با نگاه محافظه کارانه در خصوص موضوعات سیاستی و عملکرد دولت و حاکمیت نخواهد بود. در باره باطن آن هم چیزی نمی گوییم و حسن ظن به خرج می دهیم.
همه چیز در نظام اسلامی مردمی است؛ اما موضوع عدالت متفاوت است. برای هر چیزی می توان و می بایست مسئول مردمی انتخاب کرد اما برای عدالت و تحقق آن باید خود مردم مسئول باشند و این مسئولیت قابل تخصیص و تنفیذ نیست. که اگر مردم مسئول نباشند، اسم عدالت به نفع عده ای (نامردم) مصادره می شود.
آقای علی اکبری عزیز
این نگاه شما
در تفسیر دوم از جایگاه نماز جمعه قرار داشته و انتهای آن همین نقطه ای است که الان هستیم و همین شیبی رو به پایین که داریم را خواهد پیمود.
منبرهایی که عمده مخاطبین آن عده ای پیرمرد هستند که دیگر یک پای خود را لب گور می ببنند. البته این مأمومین بر چشم ما جا دارند. اما اگر از همانها هم بعد از خطبه از محتوای خطبه سوال کنیم، چیزی زیادی غز آن یادشان نیست، البته اگر مجبور به تجدید وضو بخاطر چُرت زدن میان خطبه ها نباشند.
نافی آن نیستیم که در عدالتخواهی باید مراقب بود که تهمت نزد
باید مراقب بود که تشویش اذهان نکرد
باید مراقب بود که در جنگ کسب منافع گروه ها و جریانها، با سادگی و خامی نادانسته علیه کسی و به نفع کس دیگر بازی نکرد.
به عبارتی هم باید کیس بود و هم چارچوب اخلاق را بیش از هر جای دیگر رعایت کرد.
نقد من به رویکرد آقای علی اکبری است
این رویکرد نهاد نماز جمعه را نابود می کند و روز به روز آن را برای نسل جوان از جذابیت خواهد انداخت؛ نسلی که فقط و فقط و فقط با عدالتخواهی گرایش به دین خواهند یافت.
«محمد مفید»
امروز شنیدم که وزیر نفت اعلان نموده که سهمیه بنزین جبرانی برای مردم در نظر گرفته می شود.
از این تصمیم ناعادلانه افسوس خوردم
چرا باید این کار را بکنند؟
بنزین مگر مال دولت است؟
همین الان هم توزیعش ناعادلانه است
این کار یعنی ما از جیب کسانی که ماشین و وسیله نقلیه ندارند برداریم و بدهیم به کسانیکه ماشین دارن.
که چه بشود؟
که ادای مردمی بودن دربیاریم. آنهایی که ماشین ندارند، لابد مردم نیستند.
جالبتر آنکه تعداد کسانی که ماشین ندارند، بسیار بیشتر از کسانی است که ماشین دارند؛
ولی در محاسبات توزیع سوخت، هر فرد در تعداد ماشین خودش ضرب می شود. اگر ماشین نداشت، در این محاسبه آدم و نفر نیست و اکر چندتا داشت، چند نفر ادم محاسبه می شود.
"محمد مفید"