✅روزی که نشستن بر مبل؛ روی خرابهها مد شود...
شما تکمیلش کنید
@s17140
#چالش
#یحیی_سنوار
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
🌿@saeed814
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
🔴 اهمیت تربیت نفس
💠 ای مردم كار تربيت خود را ، خود بر عهده گيريد و نفْس را از عادتهایی كه به آن حرص دارد باز گردانيد.
📒 #نهج_البلاغه ، حکمت ۳۵۹
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
⚔️ ترور؛ راهبرد ثابت یهود
⚠️ با توجه به مواجهه مسلمانان با یهود در عصر فعلی لازم است که سیرهی رفتاری رسول خدا(ص) در برابر عملکرد یهود بازخوانی شود؛ از جمله مهمترین موارد رویارویی مسلمانان با یهودیان در غزوه بنی نضیر بود که پیامبر(ص) بهسوی یهودیان بنی نضیر، برای اخذ سهم این قبیله در دیه مقتولین از قبیله بنی عامر، عازم قلعه آنان شد. یهودیان ضمن آگاهی از حضور حضرت، طرح قتل ایشان را برنامهریزی کردند و با پذیرش ظاهری درخواست رسولالله(ص)، حضرت را به مهمانی خویش دعوت نمودند که ایشان بهلحاظ رعایت مسائل امنیتی نپذیرفت و ترجیح داد که با تکیه بر دیوار قلعه بنی نضیر برای اجابت درخواست منتظر بماند.
🛑 یهودیان که فرصت پیش آمده را بهترین فرصت برای حذف جسمانی پیامبر(ص) میدانستند؛ تصمیم گرفتند که با غلطاندن سنگی بر سر ایشان از بام قلعه، حضرت را به شهادت برسانند؛ اما در این هنگام با نزول جبرئیل، پیامبر از نقشه شوم آنها مطلع شد و بهسوی مدینه بازگشت.
🔘 در نهایت، این اقدام نسنجیده یهود، سبب اعطای مهلت ده روزه، برای خروج بنی نضیر از مدینه، توسط پیامبر(ص) شد که البته با اطلاع یافتن حضرت از تصمیم یهودیان، مبنی بر عدم ترک مدینه، ایشان بههمراه سپاهیان اسلام، بهسمت قلعههای بنینضیر حرکت و آنان را بهمدت پانزده شب محاصره کردند.
✅ در ایام محاصرهی قلعه بنی نضیر در یکی شبها، امیرمؤمنان علی(علیهالسّلام) در کمینی دستهای از شجاعان و قدرتمندان بنینضیر را که قصد شبیخون به سپاه اسلام داشتند، از بین برد.
✍️فاطمه شکیبرخ
ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
🆔 @rahamedia
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفیق
سلام
ما کجای این ماموریت هستیم ؟؟؟
🖋 هر کسی برای چیزی خلق شده است.
از کجا بدانیم برای چه چیزی خلق شدهایم؟ باید ببینیم آیا عملی که انجام میدهیم برای ما مشکل است یا ساده.
اگر با عشق و علاقه به سمت عملی میرویم یعنی برای همان خلق شدهایم.
هر کار و شغلی هر چند سخت باشد ولی اگر علاقه در آن باشد، موجب رشد هم خواهدشد.
#استادسپیدنامه
📚منهاجالبراعه فی شرح نهج البلاغه | ۱