🔰گزارش تصویری| شرکت در راهپیمایی بزرگداشت یومالله ۹دی
🔸پس از اقامه نماز جمعه، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی همراه با مردم انقلابی شهرستان شهریار در مراسم بزرگداشت یومالله ۹دی حضور یافت
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
48.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥علامه مصباح یزدی یکی از آزاداندیش ترین متفکران معاصر است.
🔸تمام تلاش استاد مصباح این بود که چارچوبی در اختیار جامعه و جوانان قرار دهد که آحاد مردم مستقلانه بتوانند قدرت تحلیل مسائل را داشته و چارچوب درست فهم معارف را در دست داشته باشند.
🔸مرحوم آیت الله مصباح یزدی از معدود افرادی بودند که فکر کردن و چگونگی استفاده از داده ها را یاد می دادند تا جوان ما آتش به اختیار بتواند اقدام دقیق و حساب شده را در زمان خود و بدون خطای محاسباتی انجام دهد. البته این رشد و بلوغ خشم دشمنان را برمی انگیزد.
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
🔰دشمنانی که سخنان علامه مصباح را آماج حملات قرار میدادند، میدانستند که این نگرش به جامعه کمک میکند تا درست ببیند و درست تحلیل کند و این موضوع راه را بر نفوذ آنها میبندد- بخش اول
🔹 دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در نشست بزرگداشت علامه آیتالله مصباح یزدی (ره)، به ایراد سخنرانی پرداخت
در مطالعات، چگونگی استفاده از مطالب میتواند انسان را از لغزشها نگه دارد
🔸سیرهی عملی، فکری و رفتار سیاسی آیت الله مصباح یزدی نشان میداد که ایشان یکی از آزاداندیشترین متفکران معاصر است. تمام تلاش علامه این بود که جوان و دانشجوی ما بتواند تحلیل درست داشته باشد و متکی به تحلیلهای دیگران نباشد. موضوع مهمی که امروز در جمعهای مختلف، چه در محیطهای دانشگاهی و چه در محیطهای اداری داریم، این است که یا مطالعهای صورت نمیگیرد یا زمانی که صورت میگیرد معلوم نیست که حاصل و خروجی این مطالعه چه بوده است؟ و چه میزان روی آن فکر شده است؟ مثلا دهها گزارش خوانده میشود، اما چگونه از آن استفاده میشود؟ این چگونگی استفاده از دادهها و مطالب است که میتواند انسان را از لغزشها نگه دارد یا مانع از فرورفتن بیشتر در لغزشها شود.
🔸اینکه بدانیم چگونه از اطلاعات بهره ببریم و به روش صحیح از آن استفاده کنیم، خیلی اهمیت دارد.
علامه مصباح همانند درختی تنومند، بالنده و پرثمر رشد میکرد و تلاش میکرد که از کنار این درخت، جوانههای دیگر برویند و بر روی پای خود بایستند
🔸قرآن به ما تعلیم بزرگی داده و ما را راهنمایی کرده، اگر ما ادعای همراهی با پیامبر را داریم، قرآن به صراحت بیان میکند: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ .... كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ». مصداق بارز این آیه، حقیقتاً مرحوم علامه مصباح بود.
🔸مثل یک درخت تنومند، بالنده و پرثمر رشد میکرد، اما به همین موضوع بسنده نمیکرد. تمام تلاش ایشان این بود که از کنار این درخت، جوانههای دیگر بروید و هر جوانهای، روی پای خود بایستد، محکم شود و دوباره ثمر بدهد. «فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ» رشد پیدا کند و گسترده شود. یک سرزمین سرسبز پر از درخت شود که هریک از درختها همینگونه بالنده باشد.
🔸لازمه این موضوع چیست؟ اینکه چارچوبهای اصیل تحلیل درست و فهم معارف را در اختیار مخاطب قرار بدهید که اگر در جایی قرار گرفت و بولتن و اطلاعات قطع شد، دچار حیرانی نشود. البته طبیعتا ثمره یک جوانه در حد یک درخت چهل ساله نخواهد بود. کار بسیار ارزشمند و بزرگ طرح ولایت و موسسهی ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) که ایشان به رشد آن همت گماردند، برای این بود که چنین بستری شکل بگیرد که آحاد جامعهی ما بتوانند در هر جایی روی پای خود بایستند و هرکس در حد وسع و بضاعت خود صاحب تحلیل باشد و چارچوبهای درست داشته باشد. این، کار بزرگ مرحوم علامه بود.
🔸ایشان تاکید جدی داشتند که تا پایه و مبناهای اساسی شکل نگیرد و دانشجو یاد نگیرد که چگونه به هستی، انسان، فرجام و معرفت نگاه کند، طبیعتا نمیتواند به این فکر و بصیرت برسد و دوباره در معرض شبهه دیگر قرار میگیرد.
کار بزرگ علامه مصباح این بود که تلاش میکرد تا دستگاههای فکری جامعه به گونهای چارچوبها و مبناهای محاسبهی صحیح را نشان بدهد که افراد دچار خطای محاسباتی نشوند
🔸همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ایشان از معدود افرادی بودند که چگونگی فکرکردن، تشکیل فکر صحیح و استفاده از داده و اطلاعات مختلف در مسیر صحیح را به جامعه و جوانان یاد میدادند که این بسیار ارزشمند است.
🔸موضوع دیگری که مقام معظم رهبری بارها روی آن تاکید فرمودند این است که مراقب نفوذ باشید. اینکه دشمن از طرقی بفهمد که مثلاً در یک جلسه چه خبر بوده، اهمیت چندانی ندارد. نفوذی نگرانکننده است و میتواند لطمههای جدی بزند که دستگاه فکری و محاسباتی شما را تغییر دهد. یعنی کسانی که درون نظام هستند، به دلیل اختلال در دستگاه محاسباتی نتیجه تصمیم آنها به ضرر نظام باشد!
این که دستگاههای اطلاعاتی و نظارتی باید کار کنند تا نفوذی صورت نگیرد، یک بحث است؛ اما بحث مهمتر این است که دستگاههای فکری ما به گونهای چارچوبها و مبناهای محاسبهی صحیح را نشان بدهد که افراد دچار خطای محاسباتی نشوند.
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
🔰دشمنانی که سخنان علامه مصباح را آماج حملات قرار میدادند، میدانستند که این نگرش به جامعه کمک میکند تا درست ببیند و درست تحلیل کند و این موضوع راه را بر نفوذ آنها میبندد- بخش دوم
🔹 دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در نشست بزرگداشت علامه آیتالله مصباح یزدی (ره)، به ایراد. سخنرانی پرداخت
🔸مرحوم علامه مصباح تمام تلاش خود را میگذاشتند برای اینکه چنین چارچوب صحیحی را در اختیار جامعه قرار بدهند. چرا مرحوم علامه آن قدر آماج حملات بودند؟ چه ویژگی بود که خیلیها را رها میکردند و متوجه ایشان میشدند؟ من خیلی وقتها سخنرانیهایی که ایشان داشتند، قبل از اینکه اصل سخنرانی را بشنوم، از موج حملاتی که میشد میفهمیدم ایشان سخنرانی داشتند.
🔸این سوال مطرح بود که چرا در کمتر از ۲۴ ساعت به یک سخنرانی عالم دینی اینگونه حمله صورت میگیرد؟ چون کسی که اینگونه حملات را انجام میدهد، میفهمد که این نگرش به جامعه کمک میکند تا درست ببیند و درست تحلیل کند و این توانمندی عمومی راه بر او میبندد
🔸به همین خاطر است که وقتی قرآن این الگو را توصیف میکند، تعبیر «كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ» را به کار میبرد.
خداوند در ادامه این آیه به صراحت بیان میکند: «ليَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ»، در چنین وضعیتی دشمنان و کفار خیلی عصبانی خواهند شد.
🔸این حرکت ارزشمندیست که مرحوم علامه شکل دادند، دنبال کردند، تمام ناملایمتیها و سختیها را به جان خریدند و از سرزنش ملامتگران نهراسیدند. حق ایشان بر ما این است که نگذاریم این مسیر متوقف یا تضعیف شود و از بالندگی و سیری که شروع شده باز بماند. کیفیت این مسئله از کمیت آن مهمتر است. تداوم و بقای انقلاب اسلامی به این است که این چارچوبها حفظ شود.
حرکت بزرگی را که حضرت امام با الهام از تعالیم قرآن و اهل بیت علیهمالسلام در این سرزمین راه انداخت، احتیاج به آبیاری و تغذیه به شکل صحیح دارد
🔸وظیفهی ما این است که ان شاء الله بتوانیم این منبع زلال را به این نهالهای تشنهای که آمادگی دارند تا در مسیر انقلاب جانفشانی کنند، برسانیم. حرکت بزرگی را که حضرت امام با الهام از تعالیم قرآن و اهلالبیت علیهمالسلام در این سرزمین راه انداخت، احتیاج به آبیاری و تغذیه به شکل صحیح دارد. آن موقع دیگر هر جوانی روی پای خود میایستد.
🔸سید روحالله عجمیان و آرمان علیوردی منتظر بولتن نیستند. آنچه را که مقام معظم رهبری فرمودند «جوان بسیجی آتش به اختیار میتواند این کار فرهنگی تمیز را انجام بدهد»، انجام می دهد. سلاحی در دست ندارد، ولی با همهی وجود کار فرهنگی را در اوج انجام میدهد. در صحنه تشخیص میدهد چه باید انجام دهد. عمل را برای بعد نمیگذارد. میداند اقدام را در چه زمانی و چگونه انجام بدهد.
🔸اگر این توانمندی روز به روز در دانشگاه، در دانشکدهها، مدارس و جاهای مختلف بسط پیدا کند، آنموقع «لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ» را خواهید دید. آیا این خشم دشمنان را برخواهد انگیخت یا نه؟ همچنان که در این چند دهه برانگیخت. ان شاء الله همهی ما توفیق داشته باشیم این وظیفه و شاگردی را در حد خود انجام بدهیم. این مسیر ارزشمندی را که این استاد بزرگوار در کمک انقلاب اسلامی، در رهروی راه حضرت امام و با کمک مقام معظم رهبری بنا نهادند، همهی ما به خوبی دنبال کنیم. تا این حرکت و این نهضت پرافتخار انقلاب اسلامی، به صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه شریف سپرده شود. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
19.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دانشمندان شهید ما ایستادند و انقلاب علمی را شکل دادند
🔸جالب است شهدای هستهای ما همهی آنها تحصیلکردهی داخل کشور بودند. حالا یک ملتی خودش میتواند تولید قدرت کند، تولید عزت کند، تولید افتخار کند
🔸در این موقعیت یک کار بزرگ این است که باید ضعفها را برطرف کنیم؛ زخمهایی که دشمن میآید و رویش مینشیند التیام ببخشیم. این کار بزرگ شما دانشجویان و دانشگاهیان است که باید در رفع مشکلات داخل پیشگام باشید
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
💠 مراسم سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان یزد و یادبود دو سردار عرصه جهاد تبیین و جبهه مقاومت حضرت علامه مصباح یزدی و سردار سلیمانی 💠
🎙 سخنران : دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی
🗓 زمان : دوشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۷:۳۰ صبح
📌 مکان : مسجد روضه محمدیه (حظیره)
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
🔰تمدن یعنی ظهور و بروز یک اندیشه در عرصهی واقع / در هر نظام حکمرانی، حکمرانان محدودند؛ اما حکمرانی محدودیت ندارد و نخبگان و آحاد جامعه باید احساس مسئولیت کنند و با رصد عالمانه و اقدام بهموقع در حدّ وسع خود در حکمرانی ایفای نقش کنند
🔺بخش اول
🔹دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز دوشنبه 5 دی ماه 1401 در نشست بنیاد نخبگان استان اصفهان شرکت کرد. در این نشست رئیس و برخی اساتید مسئول کارگروههای این بنیاد سخنان خود را ارائه کردند که اهم مطالب مطرح شده از سوی اساتید به شرح ذیل است:
🔸یکی از مختصات توسعهی حکمرانی در کشور این است که حاکمیت بتواند به نحوی ریلگذاری کند که توسعه در کشور محقق شود. این توسعه دارای شئون مختلفی است. شئون صنعت، محیط زیست، اجتماع، فرهنگ و امثال آن. که توسعه در هر یک از این شئون مختصات و ویژگیهای خاص خودش را دارد و بعضاً اینها با هم در تعارض است. فرض بفرمایید وقتی که ما با بحث توسعه در صنعت مواجهیم، مقیاس ما این است که صنایع از نظر کمیت و کیفیت و کارایی و میزان اشتغالزایی توسعه پیدا کند. دیگر آنجا خیلی برای ما مطرح نیست که در بحث توسعه صنعت بناست چه بلایی بر سر محیط زیست یا اجتماعات اطراف آن ناحیه توسعهای بیاید. مفاهیمی توسعه پیدا کرده برای جبران این خلأ و پوشش این تضادها که با عنوان مفاهیم توسعه پایدار ازش یاد میشود.
🔸ما در کارگروه فرهنگی و اجتماع سعیمان بر این بود که ابتدا با یک نگاه بینرشتهای، همکاران در رشتههای مختلف جذب شوند. نیازهایی که در سطح استان هست، احصاء شود. یک نقشی و یک اطلسی از مسائل و همینطور بازیگران فعال در حوزه استان اصفهان و فرهنگ جمعآوری شود؛ ترتیب نیازها بنابر اولویت مشخص شود؛ در موردش حالا یک خروجی در قالب سیاستنامه یا حتی خروجیهای دیگر مثل حوزهی فناوری هم داشته باشیم. به نظرم باید به سمت مسائل نیازمحور رفت نه اینکه به صورت سلیقهای مسائل را پیگیری کرد. فناوریهایی مثل هوش مصنوعی که دارد اتفاق میافتد، کمکم جامعه را شدت به سمت رسانههای دوسویه میبرد، به این سمت که از جانب رسانهها بر اساس پایشی که از رفتار، اعتقادات و هنجارهای جامعه اتفاق میافتد، داده به افراد ارائه میشود و افراد با این رسانهها تعامل برقرار میکنند.
🔸یکی از سئوالات اساسی که در حوزه حکمرانی با آن مواجه هستیم، چگونگی ورود نخبگان به عرصه حکمرانی است. اساساً به چه شکل میشود اثرگذاری این نخبگان را زیاد کرد؟ به چه شکل میشود خود این نخبگان در عرصه اجرایی کشور وارد شوند، بدون اینکه دچار آسیب روزمرگیهای متداول شوند؟ خب روشی که در دنیا هست روش احزاب است. یعنی افراد در قالب احزاب میآیند، رشد میکنند، آموزش میبینند، از مقطع دانشجویی میروند بالاتر در حوزههای تخصصی و نهایتاً میتوانند در عرصههای حاکمیتی و پارلمانها و دولتها مشغول بهکار شوند. آیا اساساً این روش، روش درستی است؟ آیا ما هم باید دنبال همین روش باشیم یا اینکه نه روشهای دیگری را میشود در قالب انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اجرا کرد؟
🔸سه تا موضوع شناسایی نخبگان، حمایت از نخبگان و نخبهگماری مورد توجه ما است. دو تا آییننامه جدید هست که امسال در بنیاد علمی نخبگان ابلاغ شدند. یکی آییننامهی هیئتهای اندیشهورز نخبگانی هست و یکی هم طرحی است تحت عنوان طرح شهید دکتر بهشتی. این هیئتهای اندیشهورز نخبگانی همین کاری هست که ما اینجا انجام دادیم و الان ۹ تا کارگروه را از خود نخبگان تشکیل دادیم. آییننامهی طرح شهید دکتر بهشتی هم یک سطح بالاتر از این هست که حالا افراد خبره، اساتید دانشگاه، مدیرانی که حالا به نحوی در دورههای گذشته ظرفیتسازی کردند، اینها تیمهایی را برای حل مسائل تشکیل میدهند که در استانها بحث این بوده که اینها روی حل مسائل استانی متمرکز شوند.
🔸 در دانشگاه باید از پژوهشمحوری به کارآفرینمحوری برویم. این پایاننامههایی که فقط بایگانی میشود، اینها تمامش ظرفیت اجرایی دارد، چرا دانشگاه ما بعد از چهل سال سابقه، هنوز یک فرایند سنتی اجرا کند که داشتههای علمی را نتواند تبدیل کند؟ ما آسیب را میشناسیم، آسیبشناسی هم میکنیم، اما بایگانی میشود.
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily