eitaa logo
دکتر سعید جلیلی
193هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
40 فایل
✅ کانال رسمی دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ارتباط با ادمین: @Poshtibani_jalili1403 وبسایت اطلاع رسانی: Drjalily.com
مشاهده در ایتا
دانلود
46.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دانشگاه یزد _ یک چالش پارادایمی و روش شناسانه در حوزه سیاسی اجتماعی 🔸آیا می توان توصیف ها و تجویزهای جامعه شناسی سیاسی غربی را بر جامعه ایران تطبیق داد؟ متدلوژی مواجهه با گزاره های تولید شده در اندیشه های غربی چیست؟ 🔸در دانشگاه است که باید مبنای نظری دانشجویان در بنیان اندیشه یعنی هستی، انسان، معرفت، فرجام و موضوعات اساسی چون فطرت و حق شکل بگیرد و معیاری برای تحلیل و قضاوت درباره اندیشه های رقیب به دست دهد. 🔸بهترین حالت برای دشمن این است که بتواند ملت و دانشجویان را از این هماوردی فکری و تمدنی منصرف یا منحرف کند. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان دکتر سعید جلیلی در جشنواره فیلم مردمی عمار در ۱۷ دی ۱۴۰۱: زبان هنر و قدرت نرم در خدمت آزادی، زندگی و زن ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰اندیشه دینی در این هماورد تمدنی در موضوع زن-زندگی-آزادی مدعی است نه متهم 🔹دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نشست ویژه «نقش زن در سعادت جامعه» به ایراد سخنرانی پرداخت اندیشه غربی در 5قرن حرکت تمدنی، توجهی به جایگاه زن نداشته است 🔸امروز کسانی مدعی شعار زن-زندگی-آزادی هستند که بدترین رفتارهای ضدزندگی را طی سال‌ها مورد استفاده قرارداده است، مستبدانه‌ترین رفتار را علیه ملت‌ها بکار گرفته و متحدتینش از مستبدترین کشورها در منطقه هستند. 🔸تمدن غرب در حرکتی که حداقل از ۵قرن پیش دنبال می‌کند تا چهارقرن هیچ توجهی به جایگاه زن نداشت. 🔸در این ۵قرن که غرب مدعی دوران روشنگری است، از چه زمانی زن به‌رسمیت شناخته و وارد عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شد؟ اولین حق رای به خانم‌ها در انگلیس در ۱۹۱۸م ، در آمریکا ۱۹۲۰م، در ایتالیا ۱۹۲۵، در فرانسه ۱۹۴۴م، و در سوییس ۱۹۷۱م بوده، یعنی تا چند قرن بعد از شروع حرکت تمدنی خود زن خارج از عرصه‌های اجتماعی بوده است. 🔸در یک دعوای درون گفتمانی در تمدن غرب، لیبرال‌ها معتقد بودند که اگر زن می‌خواهد در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشد باید خصال مردانه کسب کند، اندیشه‌ای که از دید فمنیست‌ها و حتی برخی سوسیالیست‌ها یک حرکت ضدزن بود. در این نگاه حقوق مرد معیار قرار می‌گیرد و بعد می‌خواهند در حقوق زن تسری پیدا کند. 🔸بعد از تلفات ده‌هامیلیونی جنگ جهانی اول و دوم، غرب که باکمبود نیروی کار مواجه شد باهمان نگاه غلط که به زن دارد، از زن برای کمبود نیروی کار در اقتصاد خود بهره برد و با این نگاه از ظرفیت زن در جامعه برای فروش کالا استفاده کرد و فاجعه‌بارتر اینکه بعداز مدتی خود زن تبدیل به کالایی برای خرید و فروش ولی در شکل به اصطلاح مدرن شد. تمدن غرب با اندیشه‌ای روبروست که برای زن و مرد ویژگی‌های فطری مشترکی قائل است 🔸اگر با انقلاب اسلامی حرکتی آغاز شد که علیرغم خواست دشمنان، تغییرات سیاسی را شکل داد، غرب امروز نگران این است که این حرکت، ادعاهای او را در زمینه‌های مختلف به یک چالش تمدنی جدی بکشد. 🔸تمدن غرب با اندیشه‌ای روبروست که در همه‌ی زمینه‌ها حرف دارد. اگر فلان اندیشمند غربی می‌گوید: «فهم حقایق انتزاعی و مبانی علوم نیازمند تعمیم است که از ادراک زن خارج است...وظیفه زن اعمال اصولی‌ست که مردان کشف کرده‌اند». اما اندیشه دینی در موضوع زن، او را فاقد ادراک نمی‌داند بلکه انسان را دارای ویژگی‌های فطری می‌داند که همه انسان‌ها از زن و مرد در فهم حقایق کلی، در آن اشتراک دارند. 🔸در این اندیشه در برخی موارد زنان به‌عنوان نمونه برای همه جامعه اعم از مرد و زن معرفی می‌شود. چناچه قرآن زمانی که می‌خواهد برای مومنین مثالی بزند، بیان میفرماید: «ضرب اللَّه مثلا للّذین امنوا امرأة فرعون». قرآن فارغ از محاسبات قبیله‌ای و فارغ از اینکه شخص فرعون مذموم است، زمانی که می‌خواهد نه‌فقط برای خانم‌ها بلکه برای تمام کسانی که ایمان آورده‌اند مثال بزند، همسر فرعون را بیان می‌کند. چنان‌که از حضرت مریم(س) با عظمت یاد می‌کند. 🔸چنان‌که در اندیشه دینی از حضرت زهرا(س) و در سطوح دیگر حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) به‌عنوان اسوه مردم یاد می‌شود. در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی محور این انقلاب، شهر قم بود که محور جمع شدن مردم در آن شهر مرقد یک خانم است. حال اندیشه‌ای قرار است شکل بگیرد که نگاه آن به زن اینگونه است. 🔸اگر تمدن غرب کمتر از صدسال است که به این نتیجه رسیده که به زنان امکان مشارکت سیاسی بدهد، در آیات قرآن به صراحت بیان شده که زنان می‌آمدند و با پیامبر بیعت می‌کردند، در عرصه سیاست و اجتماع مشارکت اینگونه داشته‌اند. اندیشه دینی برای زنان که نیمی از جامعه بشری هستند نگاه مبتذل ابزاری و کالایی را ندارد بلکه نگاهی متعالی دارد. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
اندیشه غرب در چند قرن سعی کرده ویژگی‌های فطری انسان را غبارآلود کند، حال اندیشه دینی به جامعه آمده تا این غبار را بردارد 🔸یک جامعه خوشبخت چیست؟ «مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَکَرٍ أَو أُنثیٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً» قرآن برای حیات طیبه که مربوط به نیک‌فرجامی در همین حیات دنیاست. بیان می‌فرماید: «مِن ذَکَرٍ أَو أُنثیٰ» یعنی اگر دو مولفه ایمان و عمل صالح را چه زن و چه مرد انجام بدهند، حیات طیبه شکل می‌گیرد. 🔸دشمن می‌فهمد که اگر این نگاه به سطح جامعه بیاید و انسان را چه زن و چه مرد مبتنی برآن ویژگی‌های مشترک فطری ببیند، چه آثاری می‌تواند داشته باشد. اندیشه دینی علاوه بر ویژگی‌های مشترک فطری برای ویژگی‌های طبیعی زن در دین حرف دارد. او می‌بیند که این اندیشه مدعی چه جایگاهی برای ویژگی‌های فطری زن و مرد است و بیان می‌کند که در ویژگی‌های طبیعی وقتی تبدیل به زوج شوند، این زوجیت موجب چه کمالاتی می‌شود. او می‌فهمد که اگر اندیشه دینی درباره زن در مناسبات اجتماعی-سیاسی امتداد پیدا کند چه خواهد شد. 🔸اندیشه غرب در چند قرن سعی کرده ویژگی‌های فطری انسان را غبارآلود کند و بپوشاند، حال اندیشه دینی به جامعه آمده تا این غبار را بردارد و ویژگی‌های فطری و طبیعی انسان را مشخص کند و به انسان‌ نشان دهد که با فطرت خود به چه جایگاهی می‌تواند برسد با ویژگی‌های طبیعی خود چگونه می‌تواند فطرت را به کمال برساند. اندیشه دینی در این هماورد تمدنی در موضوع زن-زندگی-آزادی مدعی است نه متهم و اگر ادعاهای خود را به شکل واقعی در عرصه‌های مختلف نشان دهد، ان‌موقع می‌بینید که چه اقبالی به آن خواهد شد. به‌خدمت گرفتن ابزار عرصه فیلمسازی لازمه تقابل با دشمن در جنگ نرم است 🔸یک سطح تبیین اندیشه دینی مباحث استدلالی‌ست که کار عالمان و اندیشه‌ورزان است. یک سطح دیگر تبیین مفاهیم بلند دینی با زبان هنر است که در قالب داستان، فیلم، مستند، شعر و... ارائه می‌شود. هم جنبه‌های ایجابی این اندیشه را به تصویر بکشید و با زبان هنر با دنیا صحبت کنید و هم آن ظلمی را که به زن-زندگی-آزادی در تمدن غربی شده است به تصویر بکشید. غربی‌ها عرصه فیلمسازی را حدود صدسال پیش آغاز کردند و از ما جلوتر هستند اما باید این ابزار را به خدمت گرفت و این اندیشه را به تصویر کشید. در این مقطع گزینه‌های سخت دشمن چون جنگ، ترور و تحریم بی اثر شده است و او متمرکز بر قدرت نرم شده است. به اتکا قدرت نرم که مزیت نسبی ما در این رویایی است حداکثر استفاده را از هنر برای نشان دادن این نرم افزار بکار برید. 🔸هزاران نمونه متعالی از زن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها ظهور و بروز پیدا کرد. اینگونه نیست که بگوییم ما فقط در تئوری برای زن حرف داریم بلکه این اندیشه امتداد یافته و امروز در عرصه‌های مختلف خود را نشان داده است. اینجاست که این موضوع باید با زبان هنر این موفقیت‌ها و نمونه‌های ارزشمند معرفی شوند. 🔸ما در جنگ سخت به اتکا قدرت نرم که حاملان آن مردم بودند، موفق شدیم و حالا در جنگ نرم، مردمی که حاملان این قدرت هستند باید آن را به‌رخ بکشند. این جشنواره از این لحاظ حائز اهمیت است که با استفاده از ظرفیت مردم به مقوله هنر می‌پردازد. ان شا الله با کارهای خوبی که شما عزیزان و تمام کسانی که در این عرصه هنری دارند و می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، این عرصه تبدیل به صحنه‌ای برای ظهور و بروز تمدنی انقلاب اسلامی شود.‌ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هر دانشگاه ما باید یک دولت سایه باشد تا با تأیید_ تکمیل _تصحیح به دولتها کمک کند. 🔸رمز موفقیت قیام توأمان و همراهانه مسئولان و مردم برای پیشرفت است ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰جلسه سیزدهم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔸سه شنبه ۲۰ دی ساعت ۱۸ الی ۲۰ خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن مهر ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸گفتمان انقلاب در صیانت از حقوق و منافع ملت چه نوع مواجهه ای با دیگری ها داشته؟ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸دلیل باور به سنت عليرغم گذشت زمان چیست؟ 🔸دعوای سنت و مدرنیته یا دعوای ربوبیت؟ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸نقطه مشترک و محل وفاق ملت ایران کدام است؟ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد ولی مهم مسئولیت پذیری و داشتن روند صحیح است. 🔸اگر پتروپالایشگاه ها ساخته شوند، ما نه تنها نفت خام را نمی فروشیم بلکه باید نفت بخریم. البته دولت این کار را شروع کرده. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان _ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ 🔸حل مسائل کشور از جمله نرخ ارز با پرهیز از فرافکنی به تحریم ها و اتخاذ تدابیر داخلی ممکن است ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه سیزدهم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
قرون وسطی وسط قرن بیست و یک عَلَم تجدد و تمدن در دست عاملان‌ترور عِلم «چرا در قرن بیست‌ویکم و در زمانی که دنیا ادعای زیادی در عرصه‌های مختلفی چون آزادی، دانش و فناوری دارد، کسانی که دانشمند هستند هدف ترور قرار می‌گیرند؟» تبیین سعید جلیلی در این باره را از اینجا ببینید: فیلم کامل سخنرانی در یادوارۀ شهدای هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر بازنشر به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید احمدی روشن (۲۱دی۱۳۹۰) و شهید دکتر مسعود علیمحمدی (۲۲دی۱۳۸۸) @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بند توافق شده عجیب و باورنکردنی در برجام کدام است؟ 🔸روند اداره و اقتصاد کشور را نباید متوقف به چیزهایی مثل برجام کرد. 🔸از دست دادن حافظه تاریخی منجر به تحمیل هزینه های مضاعف و مجدد به ملت می شود. 🔹نشست با اساتید دانشگاه‌های استان یزد- ۱۲ دی ۱۴۰۱ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسلام مدعی کرامت، حقوق و مشارکت زن 🔸اذعان نویسنده آمریکایی کتاب «امپراطوری توهم» به بن بست و سقوط زن در تمدن غرب 🔹نشست با اساتید دانشگاه‌های استان یزد _ ۱۲ دی ۱۴۰۱ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دیدار و گفتگو دکتر سعید جلیلی با مادر شهید مدافع امنیت «محسن حمیدی» 🔹۵ دی ۱۴۰۱ - اصفهان ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تبیین تطور نگاه به زن در تمدن غرب 🔹سخنان دکتر سعید جلیلی در جشنواره فیلم مردمی عمار در ۱۷ دی ۱۴۰۱ ✨میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام‌ الله علیها، روز زن و روز مادر گرامی باد✨ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تبیین نگاه به زن در اندیشه اسلامی (بخش دوم) 🔹سخنان دکتر سعید جلیلی در جشنواره فیلم مردمی عمار در ۱۷ دی ۱۴۰۱ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
به‌مناسبت سالروز رحلت استاد دکتر شهیدی؛ 🔰خاطره شنیدنی دکتر سعید جلیلی از مرحوم استاد دکتر سید جعفر شهیدی بسم الله الرحمن الرحیم 🔸مهر ۶۵ درس تاریخ اسلام را بازهم با دکتر شهیدی گرفتم. درس ایشان دلنشین و مغتنم بود و حاصل پژوهش‌هایی سترگ و تاملاتی عالمانه که با صداقت و هوشمندی بیان می‌شد. نکات ارزنده‌ای چون توضیح دو جریان عدنانی-قحطانی و تداوم آن به اسم‌های دیگر، تبیین "الملک عقیم" در رفتار خلفای عباسی که چگونه یاری‌گران خود را چونان داربستی که پس از تکمیل ساختمان برداشته می‌شود به کنار می‌گذاشتند و ... یادگار این درس‌هاست. 🔸دوبار هم که برای "سیاست خارجی پیامبر" در موسسه دهخدا خدمت ایشان رسیدم، راهنمایی‌های ارزنده ایشان برای پژوهش گرانبها و دلنشین بود. جالب آن‌که با نگاه دهخدایی به تعبیر "استراتژی" خرده گرفته و معادل "راهبرد" را هم نپسندیدند. 🔸چند هفته‌ای از آن ترم نگذشته بود که با جمعی از دوستان رفتیم جبهه و بعد هم کربلای ۴ و ۵ و مجروحیت در ۲۳ دی. اردیبهشت ۶۶ برگشتم دانشگاه. مرحوم بکائی مسئول دایره امتحانات در نامه‌ای به اساتید ترم قبل از جمله دکتر شهیدی من را معرفی کرد تا درس مربوط را امتحان بگیرند. یک روز بهاری پس از درس، در حیاط دانشگاه نامه را به ایشان دادم. بدون مقدمه پرسیدند برای امتحان آماده‌ای؟ و بعد در حال قدم زدن پرسش‌هایی کردند. به دایره امتحانات رفتیم، نمره را اعلام کردند و سپس خداحافظی. در ذهنم گذشت استاد هیچ پرسشی از جبهه و ... نکرد و خود پاسخ دادم استاد غرق علم و مطالعات و در دنیایی دیگر است. 🔸۲۳ دی ماه ۱۳۸۶ خبر آمد استاد شهیدی دعوت حق را لبیک گفت. خاطرات تازه شد. کربلای ۵ و مجروحیت در همین روز. امتحان شفاهی استاد و نگاه او به آسمان هنگام شنیدن پاسخ‌ها. خداحافظی از جوان ۲۱ ساله و پرس‌وجو نکردن از جبهه و حال‌وهوای آن و تحلیل جوان که فضای استاد فضای علم و عالم دیگر است. 🔸۲۱ سال بعد و چرخش احوال. اکنون ۴۲ ساله بودم. اخبار رحلت استاد را دنبال کردم. خانه‌اش را برای کتابخانه به شهرداری هدیه کرد و سکه‌های "نشان علم" را به کمیته امداد. فضیلت‌های پنهان تازه یکایک بیان می‌شد. و در میان آن‌ها این که "طلبه شهید سید احسان شهیدی فرزند ۲۱ ساله استاد در کربلای ۵ شهید شد و پیکر پاکش هیچگاه برنگشت". نگاه‌های استاد به آسمان، هدیه او به خدا و نداشتن هیچ ادعا. علم، عمل، مجاهده، ایثار، اخلاص و ... اولیائی تحت قبائی لا یعرفونهم غیری. ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا امروز دشمن بر جنگ رسانه ای متمرکز شده و راه مقابله با آن چیست؟ 🔹پرسش و پاسخ دانشجویی - دانشگاه صنعتی اصفهان ۵ دی ۱۴۰۱ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 چهاردهمین جلسه از سلسله سخنرانی های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن زمان: سه شنبه ۲۷دی - ساعت ۱۸ الی ۲۰ این جلسه بصورت مجازی برگزار خواهد شد. لینک جلسه در کانال پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی، اطلاع رسانی می‌شود. ✅ پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily