eitaa logo
سعید آوینی 🇮🇷
273 دنبال‌کننده
272 عکس
92 ویدیو
1 فایل
طلبه و پژوهشگر حکمرانی سرارزیاب وزارت دادگستری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان اداری و استخدامی کشور لینک من در شبکه‌های اجتماعی http://zil.ink/saeidavini_ir ارتباط با من @saeidavini
مشاهده در ایتا
دانلود
همه چیز در این دنیا سیاسی است و اساسا غربی‌ها تمام نرم افزارهای که مبتنی بر مبانی تمدنی خود تولید کرده‌اند در راستای رسیدن به اهداف شُوم خود به کار می‌گیرند. یک روز همزمان با برگزاری جام جهانی باندجنایتکار خود را برای نسل کشی مردم بیگناه غزه فعال می‌کنند یک روز به اسم مبارزه با تروریست به کشوری برچسب جنگ طلبی میزنند و از شرکت در مسابقات جام جهانی محروم‌ش می‌کنند تا مردم آن کشور مطیع خواسته‌های او شوند. و امروز ترامپ قمارباز و کودک کش با آقای فغانی عکس یادگاری می‌گیرد تا شاید بتواند نقشه‌های پلیدش را در کشور ایران اجرا کند در حالی که کور خوانده است غرب به عنوان شیطان بزرگ در جهت تحقق بخشی به آرمان‌های شُوم خود اقدام به تولید ابزارهای متناسب با مبانی تمدنی خود می‌کند تا به وسیله آن ابزارها مردم را در جهت منافع خود به بند بکشد، از ابزارهای مثل فوتبال، اف۳۵ خرید آدم و... نکته اینجاست که قدرت تمدنی شیطان بزرگ در تولید ابزار است، در حالی که قدرت تمدنی انقلاب اسلامی در تولید انسان است دنیایی امروز، دنیای قدرت‌هاست هر جریان تمدنی بتواند مبتنی بر مبانی تمدنی خود ابزارهای قدرت بیشتری تولید کند، می تواند در جهت تحقق بخشی آرمان‌های خود گام‌های بزرگتری بردارد. یکی از ابزارهای قدرت تمدنی اسلام، تربیت انسان‌های است که دارای وسعت روح و نفس ابیه می‌باشند، به میزانی که انسان‌های بزرگی همچون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، حاج قاسم، سیدحسن‌نصرالله، سردار حاجی‌زاده و ...باشند، همان مقدار کشور و انقلاب اسلامی بیمه خواهد بود انقلاب اسلامی باید تبدیل به کارخانه انسان‌سازی شود @saeidavini_ir ✅️
🌱 🇮🇷برسی و تحلیل مسائل روز کشور🇮🇷 سخنران: بـــرادر سـعـیـد آویــنـی 🔸زمان: دوشنبه ۳ شهریور ماه - بعد از نماز مغرب و عشاء 🔹مکان: مسجد شهرک خاتم الانبیاء«ص» «مسجد شهرک خاتم الانبیاء«ص» «پایگاه مقاومت بسیج شهید آوینی»
"انحصار راه می‌رود، کیفیت عقب می‌ماند، مردم پرداخت می‌کنند" دیروز برای سرویس دوره‌ای ماشینی که از شرکت ایران‌ خودرو خریدم به نمایندگی مجاز این شرکت در کرج رفتم؛ سرویس دوره‌ای که هر ۱۰ هزار کیلومتر باید به یکی از نمایندگی‌ها مراجعه کنی و پول زور پرداخت کنی تا مبادا گارانتی ماشین بی‌کیفیتی که با هزینه هنگفت بهت فروختن، باطل شود! گارانتی شرکت‌های خودرو‌سازی که با انحصار و احتکار بازار خودرو کشور را قبضه کردند و راهی جزء خرید ماشین‌های بی‌کیفیتشان برایت نگذاشتند. 1. انحصار در صنعت خودروسازی در کشور عزیزمان ایران، بازار خودرو به طور عمده در دست دو شرکت بزرگ ماشین‌سازی یعنی ایران‌خودرو و سایپا می‌باشد و این دو شرکت تقریبا هیچ رقیب جدی‌ ندارند و مالک انحصاری تولید خودرو در داخل کشور هستند. وقتی انحصار وجود داشته باشد: • رقابتی بین شرکت‌ها از بین می‌رود. • شرکت‌ها انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت یا کاهش قیمت ندارند. • مشتری‌ها مجبورند بدون داشتن گزینه‌های متنوع و با کیفیت بهتر، از محصولات همین شرکت‌ها استفاده کنند. 2. سرویس‌های دوره‌ای و فشار اقتصادی یکی از روش‌های درآمدزایی این شرکت‌ها، سرویس‌های دوره‌ای و خدمات پس از فروش است که مشتریان باید به نمایندگی‌های رسمی مراجعه کنند و هزینه‌های قابل توجهی پرداخت کنند. این هزینه‌ها به نوعی به اجبار برای حفظ گارانتی و خدمات خودرو تحمیل می‌شود. در واقع، مشتریان علاوه بر هزینه اولیه خرید خودرو، هزینه‌های مستمری هم برای نگهداری خودرو در چارچوب انحصار پرداخت می‌کنند. 3. آزادسازی واردات خودروهای خارجی راه حل اصلی برای کاهش این مشکلات، شکستن انحصار و آزاد کردن واردات خودروهای خارجی است. وقتی خودروهای خارجی با کیفیت و قیمت مناسب به بازار وارد شوند: • مشتریان حق انتخاب بیشتری پیدا می‌کنند. • رقابت بین خودروسازان داخلی و خارجی ایجاد می‌شود. • خودروسازان داخلی مجبور می‌شوند کیفیت و خدمات خود را بهبود دهند تا بتوانند در بازار رقابت کنند. • قیمت‌ها ممکن است کاهش یابد و کیفیت خودروها افزایش پیدا کند. 4. مقاومت خودروسازان و دولت اما این آزادسازی واردات خودرو، همیشه با مقاومت‌های زیادی مواجه بوده است: • خودروسازان می‌دانند که با ورود خودروهای خارجی، بخش زیادی از بازار خود را از دست خواهند داد و ضرر مالی سنگینی می‌بینند. • آن‌ها معمولا دولت را از عواقب این کار می‌ترسانند، مثلاً ادعا می‌کنند که بیکاری گسترده در صنعت خودروسازی و اعتراضات مردمی رخ خواهد داد. • این ادعاها بیشتر جنبه سیاسی و فشار به دولت‌ها دارد و واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی را به درستی نشان نمی‌دهد. 5. نتیجه‌گیری در نهایت، این وضعیت باعث می‌شود که مردم مجبور باشند خودروهای با کیفیت پایین و قیمت بالا را خریداری کنند و خدمات پس از فروش پرهزینه را تحمل کنند، در حالی که اگر بازار رقابتی شود، هم کیفیت محصولات بالا می‌رود و هم قیمت‌ها منطقی‌تر خواهد شد. چند کشور با آزادسازی واردات خودرو و افزایش رقابت توانستند کیفیت خودروهای داخلی را ارتقا دهند و وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشند: • 🇹🇷 ترکیه: کاهش تعرفه‌های واردات خودرو و جذب برندهای خارجی منجر به افزایش کیفیت، تولید داخلی و صادرات خودرو شد، همچنین اشتغال افزایش یافت. • 🇮🇳 هند: باز شدن بازار خودرو به روی برندهای خارجی باعث تنوع مدل‌ها، ارتقاء کیفیت و شروع صادرات خودرو شد. • 🇲🇽 مکزیک: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رفع محدودیت‌ها باعث شد مکزیک به سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شود و اشتغال گسترده ایجاد گردد. • 📉 در مقابل، ایران با تعرفه‌های بالا و انحصار دو شرکت بزرگ، مردم را به خرید خودروهای کم‌کیفیت و گران مجبور کرده و ادعای اشتغال‌زایی بیشتر بهانه‌ای برای حفظ انحصار است. 🗓۲۱شهریور۱۴۰۴ @saeidavini_ir
"قدرت" تنها معیار بقا و تاثیرگذاری در جنگل بین‌المللی در جنگل بین‌المللی، قواعد و ارزش‌ها تنها زمانی معتبرند که پشتوانه قدرت داشته باشند. کشوری که قدرت نداشته باشد، حتی اگر حقانیت با او باشد، در معادلات جهانی نادیده گرفته می‌شود. قدرت است که به امنیت، استقلال، دیپلماسی و حتی اخلاق، ضمانت اجرایی می‌دهد.به همین خاطر است که اندیشمندان روابط بین‌الملل می‌گویند: «قدرت، زبان مشترک همه بازیگران جهانی است.» ✍ @saeidavini_ir